IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Christendom II Vorige pagina | Volgende pagina
windkracht10
Iced Nerd
Usericon van windkracht10
Posted 08-09-2005 10:34 by windkracht10 Profiel van windkracht10

quote:
Op 8 september 2005 10:33 schreef BARABAS het volgende:
"For fuck sake that dick cunt shit fuck face ballsack fag cunt gay niggers uncle just robbed my shit"

"If that fucking dick cunt shit fuck face ballsack fag cunt gay niggers uncle comes round here again im gonna slap him with the dick hand"


Is genoteerd.

[Dit bericht is gewijzigd door windkracht10 op 08-09-2005 10:35]


mvg wk10


777
Usericon van 777
Posted 08-09-2005 10:35 by 777 Profiel van 777http://www.real-life.nl

Op 8 september 2005 10:25 schreef Smoochy het volgende:
beetje zwak eerst dom gaan quoten uit de bijbel en als wij je even wat vragen dan snel ertussen uit knijpen..typisch

Wat moet ik er verder tegen in brengen dan? Dat wordt een zinloze wel-niet discussie. Ik hoop alleen dat mensen zelf eens de boel gaan onderzoeken.

Ik geloof in wetenschap, natuurkunde en scheikunde. Keiharde (aangenomen ) feiten.

Ik ook!!! Evolutie is alleen geen wetenschap.

M'och, ik heb geprobeerd om zinvolle discussie op te starten, maar iemand die alleen maar bijbelpassages hanteerd en die als feit ziet, daar kun je niets mee beginnen. Dat zijn mensen die imho gelijk staan aan radicale moslims; mensen die maar 1 way of life kennen en die zich daardoor verheven boven anderen voelen.

Beetje lullig om mij te bestempelen als iemand die zich verheven voelt boven anderen en zo. Das onzin. Mijn meeste vrienden zijn allemaal niet-christenen. Denk aub ff na voordat je oordeelt over iemand.

Als laatste. Nogmaals: ga zelf de feiten onderzoeken voordat je dingen roept. Volgens mij hebben weinig mensen dat namelijk gedaan.




Snaack
Usericon van Snaack
Posted 08-09-2005 10:39 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 8 september 2005 10:35 schreef 777 het volgende:
Ik ook!!! Evolutie is alleen geen wetenschap.



Wat is er niet wetenschappelijk aan?

[Dit bericht is gewijzigd door Snaack op 08-09-2005 10:40]


slome
Usericon van slome
Posted 08-09-2005 10:41 by slome Profiel van slome

Ik ken vrij veel verhalen uit de bijbel (katholiek opgevoed). Sommige zaken zoals de tien geboden vind ik zeker geen slecht iets (de wetgeving is er voor een groot deel op gebasseerd).

Maar goed, de zaken uit de bijbel die enig nut voor de samenleving hebben zijn al van kracht.

Dit betekend niet dat ik in een god geloof. Religies als het christendom hebben als basis gediend voor het ontstaan van de moderne samenleving. En momenteel geven ze meer problemen dan dat ze enig nut hebben.

Edit: En hoe wil je je scheppingsverhaal dan bewijzen?

[Dit bericht is gewijzigd door slome op 08-09-2005 10:42]


Smoochy
raar maar waar
Usericon van Smoochy
Posted 08-09-2005 10:47 by Smoochy Profiel van Smoochy

quote:
Op 8 september 2005 10:35 schreef 777 het volgende:
Op 8 september 2005 10:25 schreef Smoochy het volgende:
beetje zwak eerst dom gaan quoten uit de bijbel en als wij je even wat vragen dan snel ertussen uit knijpen..typisch

Wat moet ik er verder tegen in brengen dan? Dat wordt een zinloze wel-niet discussie. Ik hoop alleen dat mensen zelf eens de boel gaan onderzoeken.

Ik geloof in wetenschap, natuurkunde en scheikunde. Keiharde (aangenomen ) feiten.

Ik ook!!! Evolutie is alleen geen wetenschap.

M'och, ik heb geprobeerd om zinvolle discussie op te starten, maar iemand die alleen maar bijbelpassages hanteerd en die als feit ziet, daar kun je niets mee beginnen. Dat zijn mensen die imho gelijk staan aan radicale moslims; mensen die maar 1 way of life kennen en die zich daardoor verheven boven anderen voelen.

Beetje lullig om mij te bestempelen als iemand die zich verheven voelt boven anderen en zo. Das onzin. Mijn meeste vrienden zijn allemaal niet-christenen. Denk aub ff na voordat je oordeelt over iemand.

Als laatste. Nogmaals: ga zelf de feiten onderzoeken voordat je dingen roept. Volgens mij hebben weinig mensen dat namelijk gedaan.





maar nou heb ik nog geen antwoord op me vraag?


SUPPORT YOUR LOCAL SERIAL KILLER.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 08-09-2005 10:49 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 8 september 2005 10:35 schreef 777 het volgende:


Ik ook!!! Evolutie is alleen geen wetenschap.




hoe kan iets nu geen wetenschap zijn? Ben jij een alien of zo die dingen op een nog hoger bewustzijnsniveau ervaart???


signature


BARABAS
CONTRACOINTELPRO
Usericon van BARABAS
Posted 08-09-2005 11:00 by BARABAS Profiel van BARABAS

quote:
Op 8 september 2005 10:35 schreef 777 het volgende:


Als laatste. Nogmaals: ga zelf de feiten onderzoeken voordat je dingen roept. Volgens mij hebben weinig mensen dat namelijk gedaan.



Ik vraag me af waarom jij dan wel zomaar dingen roept


Lijst van het spoor 1. "Afvlakken van emoties" Markeerde het begin van een grote stilistische verandering voor de Dood. De werkelijke geluid van het album is veel meer technisch volleerd en progressiever dan eerdere inspanningen van de Dood.


777
Usericon van 777
Posted 08-09-2005 11:00 by 777 Profiel van 777http://www.real-life.nl

Wat is er niet wetenschappelijk aan?

Het rare aan evolutie is dat het ver boven wetenschap wordt verheven. Het gaat in feite regelrecht tegen de wetenschap in. Een vliegtuig onstaat toch niet uit een berg ijzer? Het is een theorie zoals de naam al zegt. Ik durf zelfs zover te gaan dat Evolutie een Religie is.


Ik ken vrij veel verhalen uit de bijbel (katholiek opgevoed). Sommige zaken zoals de tien geboden vind ik zeker geen slecht iets (de wetgeving is er voor een groot deel op gebasseerd).

Maar goed, de zaken uit de bijbel die enig nut voor de samenleving hebben zijn al van kracht.

Dit betekend niet dat ik in een god geloof. Religies als het christendom hebben als basis gediend voor het ontstaan van de moderne samenleving. En momenteel geven ze meer problemen dan dat ze enig nut hebben.

Edit: En hoe wil je je scheppingsverhaal dan bewijzen?

Nogmaals. God haat religie. Het christendom wat iedereen ziet en kent is inderdaad een bron van ellende en ergenis, dat ontken ik heus niet. Kijk naar Noord-Ierland enzo.
Waar het echt om draait is Jezus, die voor ons gekomen is om ons te redden van de ondergang. Hij houdt onbeschrijfelijk veel van je, ongeacht wie of wat je bent. Hij haat alleen de zonde die tussen ons en God instaat en waarvan alleen Hij je kan redden.

Edit: En hoe wil je je scheppingsverhaal dan bewijzen?

Ten eerste is het niet mijn scheppingsverhaal ;-) Ten tweede: Overal ter wereld zijn bewijzen dat er een wereldomvattende vloed heeft plaatsgevonden, zoals beschreven in genesis. Hoe verklaar je schelpafzettingen in hoogebergten bijvoorbeeld? Ook het hele aardlagenverhaal past heel goed in dat verhaal, net als alle fossielen. Verder ben ik geen wetenschapper en kan ik ook niets bewijzen verder, helaas. Het valt echter ook niet te ontkennen.
Als je heel even logisch nadenkt over evolutie dan weet je toch diep van binnen dat zoiets gewoon niet kan? En om jullie voor te zijn: Ik heb geen idee waar God vandaan komt, die was er altijd al. Hij heeft het universum en dus ook de tijd geschapen. Helaas ben ik ook maar een mens, die ook net als jullie het heelal enzo niet begrijpt en niet kan begrijpen. Dat gaat net iets te ver. Maar als we iets niet begrijpen wil het toch niet zeggen dat het niet waar is?








windkracht10
Iced Nerd
Usericon van windkracht10
Posted 08-09-2005 11:03 by windkracht10 Profiel van windkracht10

En hoe kun je duidelijker quoten?


mvg wk10


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 08-09-2005 11:04 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 8 september 2005 11:00 schreef 777 het volgende:
Wat is er niet wetenschappelijk aan?

Het rare aan evolutie is dat het ver boven wetenschap wordt verheven. Het gaat in feite regelrecht tegen de wetenschap in.


Ow?

quote:
Een vliegtuig onstaat toch niet uit een berg ijzer?


Sja, tegen zoveel logica kan ik niet op

quote:
Het is een theorie zoals de naam al zegt.


En daarmee wil je zeggen??

quote:
Ik durf zelfs zover te gaan dat Evolutie een Religie is.



What's new... Wetenschap == religie.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 08-09-2005 11:05 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 8 september 2005 11:00 schreef 777 het volgende:
Wat is er niet wetenschappelijk aan?

Het rare aan evolutie is dat het ver boven wetenschap wordt verheven. Het gaat in feite regelrecht tegen de wetenschap in. Een vliegtuig onstaat toch niet uit een berg ijzer? Het is een theorie zoals de naam al zegt. Ik durf zelfs zover te gaan dat Evolutie een Religie is.
Edit: En hoe wil je je scheppingsverhaal dan bewijzen?

Ten eerste is het niet mijn scheppingsverhaal ;-) Ten tweede: Overal ter wereld zijn bewijzen dat er een wereldomvattende vloed heeft plaatsgevonden, zoals beschreven in genesis. Hoe verklaar je schelpafzettingen in hoogebergten bijvoorbeeld? Ook het hele aardlagenverhaal past heel goed in dat verhaal, net als alle fossielen. Verder ben ik geen wetenschapper en kan ik ook niets bewijzen verder, helaas. Het valt echter ook niet te ontkennen.
Als je heel even logisch nadenkt over evolutie dan weet je toch diep van binnen dat zoiets gewoon niet kan? En om jullie voor te zijn: Ik heb geen idee waar God vandaan komt, die was er altijd al. Hij heeft het universum en dus ook de tijd geschapen. Helaas ben ik ook maar een mens, die ook net als jullie het heelal enzo niet begrijpt en niet kan begrijpen. Dat gaat net iets te ver. Maar als we iets niet begrijpen wil het toch niet zeggen dat het niet waar is?










Ik vind evolutie helemaal niet raar, wat is daar nu raar aan? Heb je een religieuze neiging om natuurlijke zaken raar te vinden? Zou het te moeilijk zijn te weten dat er helemaal geen lot is voor je en dat je het in eigen handen moet nemen of zo?


en dan nog met je scheppingsverhaal... lees de bijbel nog eens. De eerste dag van de schepping bestond de zon nog niet eens, hoe kun je dan weten dat die dag niet 2 dagen duurde (van 24 uur)? Misschien duurde die wel miljoenen jaren... en is er vanalles in gebeurd... dinosaurussen en zo. Kun je niet ontkennen toch?


signature


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 08-09-2005 11:11 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

en toen werd het stil


signature


slome
Usericon van slome
Posted 08-09-2005 11:15 by slome Profiel van slome

quote:
Op 8 september 2005 11:00 schreef 777 het volgende:
Wat is er niet wetenschappelijk aan?

Het rare aan evolutie is dat het ver boven wetenschap wordt verheven. Het gaat in feite regelrecht tegen de wetenschap in. Een vliegtuig onstaat toch niet uit een berg ijzer? Het is een theorie zoals de naam al zegt. Ik durf zelfs zover te gaan dat Evolutie een Religie is.



Nogmaals. God haat religie. Het christendom wat iedereen ziet en kent is inderdaad een bron van ellende en ergenis, dat ontken ik heus niet. Kijk naar Noord-Ierland enzo.
Waar het echt om draait is Jezus, die voor ons gekomen is om ons te redden van de ondergang. Hij houdt onbeschrijfelijk veel van je, ongeacht wie of wat je bent. Hij haat alleen de zonde die tussen ons en God instaat en waarvan alleen Hij je kan redden.



Waarom hanteer je dan de bijbel als je beweert dat god religie haat? Erg vreemd, als je geloof uit jezelf moet komen heb je er toch geen boek bij nodig?

quote:

Ten eerste is het niet mijn scheppingsverhaal ;-) Ten tweede: Overal ter wereld zijn bewijzen dat er een wereldomvattende vloed heeft plaatsgevonden, zoals beschreven in genesis. Hoe verklaar je schelpafzettingen in hoogebergten bijvoorbeeld? Ook het hele aardlagenverhaal past heel goed in dat verhaal, net als alle fossielen. Verder ben ik geen wetenschapper en kan ik ook niets bewijzen verder, helaas. Het valt echter ook niet te ontkennen.
Als je heel even logisch nadenkt over evolutie dan weet je toch diep van binnen dat zoiets gewoon niet kan? En om jullie voor te zijn: Ik heb geen idee waar God vandaan komt, die was er altijd al. Hij heeft het universum en dus ook de tijd geschapen. Helaas ben ik ook maar een mens, die ook net als jullie het heelal enzo niet begrijpt en niet kan begrijpen. Dat gaat net iets te ver. Maar als we iets niet begrijpen wil het toch niet zeggen dat het niet waar is?



Over de schelpafzettingen in de hooggebergten: Het aardoppervlak is constant in beweging. De hooggebergten waar je het over hebt waren eerder juist kustgebieden. Deze plaatsen zijn juist zo hoog geworden omdat de 2 aardplaten daar met de meeste kracht op elkaar zijn gedrukt. En kustgebieden zijn schelprijk. Vandaar.

Edit: en nog even een inkoppertje wat die fossielen betreft... Hoe kan het toch dat er miljoenen jaren voordat er mensen op deze planeet rondliepen al andere wezens leefden en uitstierven? heb je daar een zinnig antwoord op?

[Dit bericht is gewijzigd door slome op 08-09-2005 11:18]


slome
Usericon van slome
Posted 08-09-2005 11:26 by slome Profiel van slome

quote:
Op 8 september 2005 11:00 schreef 777 het volgende:
Het rare aan evolutie is dat het ver boven wetenschap wordt verheven. Het gaat in feite regelrecht tegen de wetenschap in. Een vliegtuig onstaat toch niet uit een berg ijzer?


Wat jij (in mijn ogen iig) niet bevat, is dat een lichaam zonder hulp van buiten af zich niet kan ontwikkelen. Ik raad je aan om voordat je je weer aan deze discussie waagt je eerst eens te verdiepen in de klinische chemie en genetica te verdiepen.


777
Usericon van 777
Posted 08-09-2005 11:27 by 777 Profiel van 777http://www.real-life.nl

Sorry he van die nieuwe topics. Ik klikte op de verkeerde.
Er wordt gesuggereerd dat er dino's waren voor de mensen. Omdat "geleerden" en "wetenschappers" het zeggen hoeft het nog niet waar te zijn.
Ik kan jullie niet overtuigen en jullie mij niet. Nogmaals: Onderzoek alles eens voordat je iets wel of niet gelooft en aanvaard.
Maar beste mensen, ik ga aan mijn dagelijkse dingen beginnen. Mijn werk begint ook straks weer. Fijne dag allemaal


slome
Usericon van slome
Posted 08-09-2005 11:28 by slome Profiel van slome

quote:
Op 8 september 2005 11:27 schreef 777 het volgende:
Nogmaals: Onderzoek alles eens voordat je iets wel of niet gelooft en aanvaard.



Right back at ya!!


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 08-09-2005 11:49 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

evolutie is wel een wetenschap, maar het is nog geen bewezen theorie, maar die valt volgens mij niet helemaal goed te bewijzen. door logisch te beredeneren kan je heel goed uitkomen op evolutie, en dat kan zelfs ook nog redelijk passen binnen het christendom (intelligent design).

dit is mijn visie van evolutie:
op aarde waren/zijn alemaal chemische processen aan de gang, voor deze proccessen is er een kans dat deze voorkomt(toeval). Dit process gaat zeker weten voorkomen het heeft alleen tijd nodig.
sommige processen gaan zichzelf instand houden(organismen), en degene die zich het beste in stand kunnen houden blijven natuurlijk degene over die zich het beste in stand kunenn houden. door kernreacties of door scheikundige reacties kunnen er veranderingen optreden, meestal heeft dit een nadeel. maar als dit een voordeel heeft dan zal dit organisme dus meer voor gaan komen.

Zelfs als god bestaat moet dit ook voorkomen.

enkele argumenten voor evolutie zijn:
- proef van mill, organische stoffen gemaakt uit anorganische stoffen door bliksem.
- vanuit fossiele vondsten is er langzaam aan steeds complexer leven gevonden, het is zeer onaanemelijk dat we geen dinosaurus botten van 4,6 miljoen jaar geleden hebben gevonden terwijl we wel fossiele resten van bacterien hebben gevonden.
- alle organismen bevatten DNA, dat precies op dezelfde manier werkt, het grootste gedeelte van DNA is zelf identiek bij elke vorm van leven. Wij verschillen maar 96% van de chimp.
- het is bewezen dat er mutaties optreden na bevruchting.


Het recht van de sterkste is op geen enkele manier te ontkennen. De sterkste is degene die makkelijker overleeft en zorgt voor het voortbestaan van de soort. En niet degene waarvan de mens denkt dat hij fysiek of mentaal sterk is.

mijnheer 777 zei iets over een vliegtuig en ijzer.

de mens heeft ook niet plotseling een vliegtuig uitgevonden. er zijn talloze uitvindingen eraan vooraf gegaan(benzine motor, liftverschijnselen, het wiel..) en deze zijn door een bepaald persoon bij elkaar toe gevoegd, en daarna heeft het vliegtuig ook een evolutie meegemaakt, steeds effiecienter, en steeds wordt het meest praktische vliegtuig gebruikt. Dus ook onze voorwerpen zijn eraan onderhevig.

Voor dit beeld van evolutie is geen god nodig, alleen logica(natuurwetten), materie, en tijd.

Edit: BTW een vliegtuig bestaat voornamelijk uit aluminium

[Dit bericht is gewijzigd door ElitE op 08-09-2005 11:51]


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 08-09-2005 11:57 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 8 september 2005 11:27 schreef 777 het volgende:
Sorry he van die nieuwe topics. Ik klikte op de verkeerde.
Er wordt gesuggereerd dat er dino's waren voor de mensen. Omdat "geleerden" en "wetenschappers" het zeggen hoeft het nog niet waar te zijn.
Ik kan jullie niet overtuigen en jullie mij niet. Nogmaals: Onderzoek alles eens voordat je iets wel of niet gelooft en aanvaard.
Maar beste mensen, ik ga aan mijn dagelijkse dingen beginnen. Mijn werk begint ook straks weer. Fijne dag allemaal

Jij zegt dat bewezen is dat de zondvloed er geweest is ... door wie? Door je "geleerden" en "wetenschappers"? Dus dan zijn ze wle goed?

Wederom zo hypocriet als een pastoor.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 08-09-2005 12:01 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

er zijn zelf meerdere zondvloeden geweest, tussen de ijstijden in was het gigantisch warm dus smolten de poolkappen.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 08-09-2005 12:02 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 8 september 2005 12:01 schreef ElitE het volgende:
er zijn zelf meerdere zondvloeden geweest, tussen de ijstijden in was het gigantisch warm dus smolten de poolkappen.
Klopt, maar ja mr. 777 vind dat dat niet bewezen is door de geleerden die de bijbelse zondvloed wel bewezen hebben ...



Azagthoth
One RG2550EX in the pocket!
Usericon van Azagthoth
Posted 08-09-2005 12:06 by Azagthoth Profiel van Azagthothhttp://www.playsomeguitar.com

quote:
Op 8 september 2005 11:00 schreef 777 het volgende:

Het rare aan evolutie is dat het ver boven wetenschap wordt verheven. Het gaat in feite regelrecht tegen de wetenschap in.



Verder wil ik niet eens lezen, maar je hebt overduidelijk geen enkel idee waar je het over hebt. Je praat uit je reet.




ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 08-09-2005 12:06 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

hehe zie je veel terug komen bij gelovigen. alleen geloven wat past bij het eigen beeld.

trouwens heeft zondvloed erg weinig te maken met evolutie.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Azagthoth
One RG2550EX in the pocket!
Usericon van Azagthoth
Posted 08-09-2005 12:15 by Azagthoth Profiel van Azagthothhttp://www.playsomeguitar.com

quote:
Op 8 september 2005 11:27 schreef 777 het volgende:
Sorry he van die nieuwe topics. Ik klikte op de verkeerde.
Er wordt gesuggereerd dat er dino's waren voor de mensen. Omdat "geleerden" en "wetenschappers" het zeggen hoeft het nog niet waar te zijn.
Ik kan jullie niet overtuigen en jullie mij niet. Nogmaals: Onderzoek alles eens voordat je iets wel of niet gelooft en aanvaard.
Maar beste mensen, ik ga aan mijn dagelijkse dingen beginnen. Mijn werk begint ook straks weer. Fijne dag allemaal



Je bent niet te overtuigen omdat je te koppig en dom bent om bewezen feiten aan te nemen.

Helaas, jij bent de zwakste schakel, tot ziens.



ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 08-09-2005 12:18 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

hij heeft wel gelijk door te zeggen dat je ook aan wetenschap moet twijfelen, maar zelf twijfeld hij te weinig aan zijn eigen visie.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Azagthoth
One RG2550EX in the pocket!
Usericon van Azagthoth
Posted 08-09-2005 12:21 by Azagthoth Profiel van Azagthothhttp://www.playsomeguitar.com

Het is gewoon een mongool. <- punt



Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen