IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 36 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36
Auteur:
Topic : Tweede Kamer Verkiezingen - 22 November 2006 - Deel II Vorige pagina | Volgende pagina
Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 15-11-2006 12:07 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 15 november 2006 11:58 schreef spectre het volgende:
Met het verschil dat DIT geen product is, hoe graag we allemaal die kant op willen gaan. Ik vind het erg jammer om te zien hoe dit ontwikkeld hier.


Het heeft anders wel alle kenmerken van een product....

Daarom moet je nu in de campagne alleen een imago naar voren brengen en je idealen op *hoofdlijnen*. De details zijn nu niet aan de orde die zijn gedurende de vier jaar in de kamer aan de orde.

Bos: Ik weiger om met Balk te werken want hij wilt in 3 jaar tijd de huren met 50 euro omhoog brengen.
Balk: De huurstijgingen zijn op het laagste niveau sinds de jaren 50. Die 50 euro is een *maximaal toegestane* stijging over een periode van 3 jaar en is fors minder dan de 75 euro (omgerekend) maximale huurstijging dat onder Kok is doorgevoerd. Deze stijging gekoppeld aan de minimale stijgingen over de laatste jaren betekent dat huren tussen 2002-2009 onder het inflatieniveau zijn gebleven en op de CAO inkomensstijgingen zijn gebleven.
Bos: Ja maar....
Balk: Ja, daarentegen....


Bij de derde zin heb je de meeste kiezers al kwijtgeraakt. De details van je inhoud kan je in een campagne toch niet uitdragen. Daarom moet je het op imago, en je idealen op hoofdlijnen doen. Dat is trouwens iets wat Maorijnissen goed doet. Hij gaat zelden meer met precieze cijfers en zeer concrete maatregelen strooien in zijn campagne. Dat bewaart hij voor de kamer.


edit: Je kan natuurlijk wel kiezen om zeer intellectueel verantwoord een strak-inhoudelijke campagne te voeren. Je krijgt van iedereen schouderklopjes, in de kranten wordt je als een integere man omschreven maar je komt niet in de kamer. Is dat slim? Niet als je je geluid in de kamer wilt laten horen medunkt.

[Dit bericht is gewijzigd door Chelman op 15-11-2006 12:11]


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


spectre
Usericon van spectre
Posted 15-11-2006 12:16 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

Kan wel zijn, ik ben het er niet mee eens


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 15-11-2006 12:19 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 15 november 2006 12:16 schreef spectre het volgende:
Kan wel zijn, ik ben het er niet mee eens


je moet hier dan ook de eerdere gemaakte 95% opmerking bij betrekken (wat wel een overtrokken beeld is van de werkelijkheid maar toch wel een end in de goede richting zit vrees ik). dan is het goed te snappen (en ja, dat heeft niks te maken met het er wel of niet mee eens zijn, het is gewoon aanvaarden van de werkelijkheid )


spectre
Usericon van spectre
Posted 15-11-2006 12:52 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

Chel vindt ook dat ik bij de 95% hoor omdat ik niet zo stem zoals hem (en dus blijkbaar niet nadenk), dat boeit me ook geen flikker.


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 15-11-2006 12:56 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

quote:
Op 15 november 2006 12:52 schreef spectre het volgende:
Chel vindt ook dat ik bij de 95% hoor omdat ik niet zo stem zoals hem (en dus blijkbaar niet nadenk), dat boeit me ook geen flikker.
Ik sprak laatst iemand die bijna precies hetzelfde denkt als ik, maar daarom op de SP stemt. Het wil dus niet zeggen dat je niet goed nadenkt, maar dat je bij je partijkeuze niet goed nadenkt.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


spectre
Usericon van spectre
Posted 15-11-2006 12:57 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

Whatever...


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 15-11-2006 12:58 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

*hihi*


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 15-11-2006 13:38 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 15 november 2006 12:52 schreef spectre het volgende:
Chel vindt ook dat ik bij de 95% hoor omdat ik niet zo stem zoals hem (en dus blijkbaar niet nadenk), dat boeit me ook geen flikker.


Dat heeft er niks mee te maken.

Eigenlijk denk ik dat die 95% eerder een onderschatting dan een overschatting is. Of wil je beweren dat je naar aanleiding van de debatten een sluitende berekening van de inkomsten effecten op de fiscalisering van de AOW en de effecten daarvan op het bestedingspatroon kan berekenen? Of dat je sluitende scenario's van de effecten van het afschaffen of handhaven van de hypotheekrenteaftrek kan berekenen? Of dat je de verkeerseffecten van de 2 miljard dat Rutte in bouw van nieuwe snelwegen wilt stoppen?

Ik dacht het niet. Dat kunnen Balk, Bos Rutte en collega's ook niet voor al deze onderwerpen. Daarom hebben ze beleidsmakers, adviseurs, consultants die de details uitwerken. Daarom denk ik dat het eerder 99.9% is die niet in staat zijn om alle effecten in te schatten, laat staan nauwkeurig bepalen. En daarom is het juist wel begrijpelijk en verstandig dat de heren politici zich op de grote lijn en de marketing storten en niet op details van de inhoud.

Om even bij auto's terug te keren. Ik wil van mijn Toyota weten dat het zuinig is en snel optrekt. Ik hoef (en kan) niet weten dat het dankzij een of andere ultra geile turbine komt wat gepolijst wordt door de gewillige lijven van Japanse geisha's en lijkjes van pasgestorven papegaaien, gecombineerd met geavanceerde electronica.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 15-11-2006 13:41 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

Een Toyota, hahaha, wie heeft er nou een Toyota?!


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 15-11-2006 13:43 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

En wat voor auto heb jij?


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 15-11-2006 13:45 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

quote:
Op 15 november 2006 13:43 schreef Chelman het volgende:
En wat voor auto heb jij?
Ik ben student.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 15-11-2006 13:46 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 15 november 2006 13:45 schreef Misanthrope het volgende:
Ik ben student.


Ja? Dus?


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 15-11-2006 13:47 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

quote:
Op 15 november 2006 13:46 schreef Chelman het volgende:
Ja? Dus?
Ik ga meteen voor de Aston Martin Vanquish, met minder doe ik het niet.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 15-11-2006 14:07 by Nimbus Wijzig reactieProfiel van NimbusQuote dit bericht

quote:
Op 15 november 2006 13:47 schreef Misanthrope het volgende:
Ik ga meteen voor de Aston Martin Vanquish, met minder doe ik het niet.


Dat is een voetballers auto, neem dan iets met stijl.


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 15-11-2006 14:18 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

quote:
Op 15 november 2006 14:07 schreef Nimbus het volgende:
Dat is een voetballers auto, neem dan iets met stijl.
Aston Martin geen stijl?!


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 15-11-2006 14:22 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

'Rutte moet trouwen'

Het enige wat de VVD nog winst kan brengen bij de verkiezingen is een ,,droomhuwelijk'' van lijsttrekker Mark Rutte, liefst daags voor de verkiezingen. Tot die conclusie is een denktank van veertig communicatiedeskundigen gekomen na een dag brainstormen.

Rutte heeft volgens de strategen van de Utrechtse Communicatie Kring cruciale fouten gemaakt in het begin van zijn campagne. Met uitlatingen over zijn moeder en door zijn voorkeur uit te spreken over tv-presentatrice Sacha de Boer, heeft hij zichzelf neergezet als een puber.



Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 15-11-2006 14:24 by Nimbus Wijzig reactieProfiel van NimbusQuote dit bericht



spectre
Usericon van spectre
Posted 15-11-2006 14:51 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

quote:
Op 15 november 2006 14:22 schreef Misanthrope het volgende:
'Rutte moet trouwen'

Het enige wat de VVD nog winst kan brengen bij de verkiezingen is een ,,droomhuwelijk'' van lijsttrekker Mark Rutte, liefst daags voor de verkiezingen. Tot die conclusie is een denktank van veertig communicatiedeskundigen gekomen na een dag brainstormen.

Rutte heeft volgens de strategen van de Utrechtse Communicatie Kring cruciale fouten gemaakt in het begin van zijn campagne. Met uitlatingen over zijn moeder en door zijn voorkeur uit te spreken over tv-presentatrice Sacha de Boer, heeft hij zichzelf neergezet als een puber.


Sasha is wel een erg lekker ding overigens... Issie toch niet Gay


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


spectre
Usericon van spectre
Posted 15-11-2006 14:52 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

quote:
Op 15 november 2006 13:38 schreef Chelman het volgende:
Dat heeft er niks mee te maken.

Eigenlijk denk ik dat die 95% eerder een onderschatting dan een overschatting is. Of wil je beweren dat je naar aanleiding van de debatten een sluitende berekening van de inkomsten effecten op de fiscalisering van de AOW en de effecten daarvan op het bestedingspatroon kan berekenen? Of dat je sluitende scenario's van de effecten van het afschaffen of handhaven van de hypotheekrenteaftrek kan berekenen? Of dat je de verkeerseffecten van de 2 miljard dat Rutte in bouw van nieuwe snelwegen wilt stoppen?

Ik dacht het niet. Dat kunnen Balk, Bos Rutte en collega's ook niet voor al deze onderwerpen. Daarom hebben ze beleidsmakers, adviseurs, consultants die de details uitwerken. Daarom denk ik dat het eerder 99.9% is die niet in staat zijn om alle effecten in te schatten, laat staan nauwkeurig bepalen. En daarom is het juist wel begrijpelijk en verstandig dat de heren politici zich op de grote lijn en de marketing storten en niet op details van de inhoud.

Om even bij auto's terug te keren. Ik wil van mijn Toyota weten dat het zuinig is en snel optrekt. Ik hoef (en kan) niet weten dat het dankzij een of andere ultra geile turbine komt wat gepolijst wordt door de gewillige lijven van Japanse geisha's en lijkjes van pasgestorven papegaaien, gecombineerd met geavanceerde electronica.
Check, dat is waar. Ik veronderstelde dan ook niet je dat bedoelde


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 15-11-2006 14:59 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

quote:
Op 15 november 2006 14:51 schreef spectre het volgende:
Sasha is wel een erg lekker ding overigens... Issie toch niet Gay
MILF!!!


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Lionheart
|"| |''| |"| >')
Usericon van Lionheart
Posted 15-11-2006 15:03 by Lionheart Wijzig reactieProfiel van LionheartQuote dit bericht

Is ze soms zwanger?


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 15-11-2006 15:04 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

quote:
Op 15 november 2006 15:03 schreef Lionheart het volgende:
Is ze soms zwanger?
Geen idee, maar ze heeft ondertussen toch wel de leeftijd om een kind te hebben?


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


spectre
Usericon van spectre
Posted 15-11-2006 15:12 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

Dat had ze al toen ze 15 was knaap
Krijg je geen Biologie op school?


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 15-11-2006 15:17 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

quote:
Op 15 november 2006 14:51 schreef spectre het volgende:
Sasha is wel een erg lekker ding overigens... Issie toch niet Gay
Dat mens is toch getrouwd met Youp Van 't Hek? Of is dat ook alweer op den spreekwoordelijke klippen gelopen.


Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.


spectre
Usericon van spectre
Posted 15-11-2006 15:20 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht



Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Dit topic is 36 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen