IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 36 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36
Auteur:
Topic : Tweede Kamer Verkiezingen - 22 November 2006 - Deel II Vorige pagina | Volgende pagina
Psychonaut
Usericon van Psychonaut
Posted 23-11-2006 15:52 by Psychonaut Wijzig reactieProfiel van PsychonautQuote dit bericht

quote:
Op 23 november 2006 15:44 schreef Schaffelaer het volgende:
Je bedoelt dat Wilders geen extreme, simpele oplossingen aandraagt?

Waar het mij om gaat is de motivatie van iemand om op een partij als PvdV te stemmen. Dat is voor mij in alle gevallen verwerpelijk. Ik probeer achter de beweegredenen te komen van mensen op dit soort partijen te stemmen. Is het vanuit een diepe haat of xenofobie? Of is het totale onnadenkendheid?


Mijn voornaamste redenen om op de PVV te stemmen:

- belastingverlagingen
- meer en bredere wegen aanleggen
- verlagen ontwikkelingshulp tot een reeel nivo
- verminderen aantal ambtenaren
- zinloze subsidies aanpakken
- verlagen bijdragen van Nederland aan EU, vooral om de zinloze EU-landbouwsubsidies onmogelijk te maken
- doorzetten hervormingen in de gezondheidszorg
- etc.
- etc.

Deze punten kon ik jammergenoeg niet bij de VVD vinden, welke steeds meer op een PVDA+ gaat lijken.


blonde rockgod
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van blonde rockgod
Posted 23-11-2006 15:52 by blonde rockgod Wijzig reactieProfiel van blonde rockgodQuote dit berichthttp://www.departuremetal.com




Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 23-11-2006 15:59 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

quote:
Op 23 november 2006 15:52 schreef Psychonaut het volgende:
Mijn voornaamste redenen om op de PVV te stemmen:

- belastingverlagingen
- meer en bredere wegen aanleggen
- verlagen ontwikkelingshulp tot een reeel nivo
- verminderen aantal ambtenaren
- zinloze subsidies aanpakken
- verlagen bijdragen van Nederland aan EU, vooral om de zinloze EU-landbouwsubsidies onmogelijk te maken
- doorzetten hervormingen in de gezondheidszorg
- etc.
- etc.

Deze punten kon ik jammergenoeg niet bij de VVD vinden, welke steeds meer op een PVDA+ gaat lijken.
Hier kan ik me inderdaad in vinden. Ik heb toch strategisch VVD gestemd.

PS @ Schaf: Niet alles waar je 'nee' tegen zegt, zeg je nee tegen uit haat. Bv het allochtonenbeleid. Ik haat andere culturen niet, sterker nog, ik respecteer ze meer dan de meeste linkse rakkerts ook kunnen zeggen. Toch zeg ik 'nee' tegen nog meer nieuwelingen in Nederland en zeg ik 'ja' tegen een totale assimilatie van nieuwe Nederlanders die er al zijn tot de Nederlandse cultuur.

Waarom? Niet omdat ik ze haat, maar omdat de geschiedenis ons uitwijst dat 2 culturen niet kunnen samenleven. Het gaat soms een tijd goed, maar het loopt altijd uit op een aanvaring tussen de 2 culturen. Vooral wanneer 2 totaal verschillende culturen dwangmatig en binnen korte tijd bij elkaar worden gevoegd, zoals in Nederland de nieuwelingen opeens tussen de oude Nederlanders terechtkomen, gaat het snel fout.
Ondanks dat je het misschien goed kunt vinden met een moslim, ontstaan er op grote schaal toch problemen, omdat de ene cultuur het ene wil en de andere cultuur het andere. Uiteindelijk bepaalt de dominante cultuur de pad die bewandeld wordt en zal er een tijd komen dat de andere cultuur zich daar tegen gaat verzetten. Dit moet voorkomen worden. Onze cultuur verschilt van die van hun en er is maar 1 manier om te voorkomen dat dit niet tot botsingen leidt en dat is óf geen mensen uit andere culturen met ons laten samenleven, óf mensen die hierheen komen totaal laten assimileren tot onze cultuur.

[Dit bericht is gewijzigd door Misanthrope op 23-11-2006 16:09]


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Argus
Our fate is written in the web. Woven by the Norns
Usericon van Argus
Posted 23-11-2006 16:00 by Argus Wijzig reactieProfiel van ArgusQuote dit bericht

quote:
Op 23 november 2006 15:52 schreef Psychonaut het volgende:
Deze punten kon ik jammergenoeg niet bij de VVD vinden, welke steeds meer op een PVDA+ gaat lijken.


Ik ben het wel niet eens met het voorgaande maar dit klopt wel ja. Beide zijn dan ook links-liberaal tegenwoordig.
Idem GL overigens

[Dit bericht is gewijzigd door Argus op 23-11-2006 16:02]


Born to bleed. Fighting to succeed. Build to endure what this world throws at me.. Mag ik u verder een boeketje haagsche bloemen aanbieden?


spectre
Usericon van spectre
Posted 23-11-2006 16:00 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

@Stroop: O was jij dat

[Dit bericht is gewijzigd door spectre op 23-11-2006 16:00]


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Schaffelaer
many miles from Spancil Hill
Usericon van Schaffelaer
Posted 23-11-2006 16:33 by Schaffelaer Wijzig reactieProfiel van SchaffelaerQuote dit bericht

quote:
Op 23 november 2006 15:52 schreef Psychonaut het volgende:
Mijn voornaamste redenen om op de PVV te stemmen:

- belastingverlagingen

Een partij als PvdA is geneigd naar draagkracht terug te geven.
quote:

- meer en bredere wegen aanleggen

Typisch VVD standpunt (overigens onzinnig, zoals Rouvoet al zei: je krijgt weliswaar kortere, maar ook bredere files
quote:

- verlagen ontwikkelingshulp tot een reeel nivo
Naar mijn weten staat de ontwikkelingshulp op een aanvaardbaar niveau van 2%BNP (cmiiw) Ik denk dat de besteding hiervan belangrijker is.
quote:

- verminderen aantal ambtenaren
typisch punt wat VVD en CDA ook willen
quote:

- zinloze subsidies aanpakken
wat is zinloos? Ik zag dat vrouwtje Fleur Agema op televisie die subsidies aanpakken, het was om te bescheuren! Ze wist NIET waar ze het over had!
quote:

- verlagen bijdragen van Nederland aan EU, vooral om de zinloze EU-landbouwsubsidies onmogelijk te maken
Zelfs een partij als GL(!) wil een einde aan de landbouwsubsidies, open deur van hier tot parijs...
quote:


- doorzetten hervormingen in de gezondheidszorg
- etc.
- etc.

Deze punten kon ik jammergenoeg niet bij de VVD vinden, welke steeds meer op een PVDA+ gaat lijken.

Eigenlijk gaat het niet eens om die bij elkaar gejatte standpuntjes voor de automobilist en tegen europa, wat niets meer is dan een SP(!) VVD mengelmoesje. Het gaat om wat Dhr. Wilders wil met probleemmarokkanen met een dubbele nationaliteit: hun nederlands paspoort afnemen.

Enkel alleen al dit punt is zo absurd onaanvaardbaar (samen met de hele polarisatie en bangmakerij) dat dhr. Wilders geen stem verdient, hoe mooi de andere punten ook mogen zijn.


Dear dirty delightful old drunken old days


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 23-11-2006 16:51 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

Öcalan 'keek toe' in A'dams stemlokaal


Kiezers in het Amsterdamse stadsdeel Oud-Zuid die gisteren hun stem uitbrachten in een stemlokaal dat was ondergebracht In het Koerdisch Nederlands Cultureel Centrum aan de Sloterkade, deden dat onder het 'toeziende oog' van PKK-leider Abdullah Öcalan. Zijn portret hing (hangt) daar groot aan de wand.

Öcelan is in Turkije tot levenslange gevangenisstraf veroordeeld wegens terrorisme. Turkije beschouwt hem als het brein achter opstand van de Koerden en houdt hem verantwoordelijk voor 30.000 doden.

De PKK staat in zowel de Verenigde Staten als in de Europese Unie (EU) op de lijst van terroristische organisaties. In Nederland is de PKK echter nog niet verboden. Twee jaar geleden werd wel een wetsvoorstel ingediend om alle organisaties die op de terrorismelijsten van de EU staan ook in Nederland te verbieden. De ministerraad steunde het voorstel, maar werd tot op heden niet doorgevoerd. Wel is de wet op 14 november van dit jaar aangenomen door de Eerste Kamer. Hij moet echter nog door de Koningin worden ondertekend in de Staatscourant worden geplaatst, voordat hij in werking kan treden.

Stadsdeel Oud-Zuid liet gisteren tegen weekblad Elsevier weten geen problemen te hebben met het portret: ''Wat ons betreft kan het daar gewoon blijven hangen, want het heeft niets met de Nederlandse verkiezingen te maken. Öcalan is geen Nederlandse politicus''.



Jawel, tolerantie!


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 23-11-2006 16:54 by Slechtheid Wijzig reactieProfiel van SlechtheidQuote dit bericht

Wow, ze gingen NL socialer maken. Dit is wel snel.


Lionheart
|"| |''| |"| >')
Usericon van Lionheart
Posted 23-11-2006 18:20 by Lionheart Wijzig reactieProfiel van LionheartQuote dit bericht

Nou, wie heeft nu gewonnen?


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 23-11-2006 19:04 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

FC Utrecht!


Je moeder.


herrie
Usericon van herrie
Posted 23-11-2006 19:24 by herrie Wijzig reactieProfiel van herrieQuote dit bericht

quote:
Op 22 november 2006 22:35 schreef Misanthrope het volgende:
Fuck man, als je zo op vrouwtjes geilt, ga dan naar vrouwtjes kijken in de playboy. En laat die vrouwtjes om op te geilen daar waar ze horen te zijn en niet in de 2e kamer.

2e kamer is voor inhoud.


jij hebt het over inhoud??? Vlaams Blok??? of was het nu toch echt inmiddels Vlaams Belang??? (Om over de inhoud van deze fascistische groepering maar te zwijgen...).


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 23-11-2006 19:35 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

VB fascistisch?

LOOLO goede grap.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 23-11-2006 19:40 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:

Redactie Volkskrant stemt massaal links

De 176 redacteuren van de Volkskrant die meededen aan de schaduwverkiezingen bij deze krant, stemmen bijna allemaal op de PvdA en GroenLinks.

Dat blijkt uit een interne mail van de Volkskrant die in het bezit is van de Elsevierredactie. De PvdA kreeg 79 stemmen, 44 procent, en kan met die uitslag dus bijna alleen een kabinet vullen. GroenLinks werd een goede tweede met 50 stemmen (28 procent).

Net als bij de landelijke verkiezingen, is de SP ook bij de Volkskrant de derde partij geworden. Vijftien redacteuren stemden op de partij van Jan Marijnissen, goed voor 9 procent van de stemmen. Ondanks de derde positie voor de SP is de score in vergelijking met die van de PvdA en GroenLinks redelijk laag.

CDA de kleinste
De VVD en D66 kregen allebei elf stemmen (6 procent). Deze partijen zijn dus niet zo populair bij de Volkskrant, maar de redacteuren moeten helemaal niets weten van het CDA. De christendemocratische partij wordt met slechts drie stemmen (2 procent) de kleinste partij in de Tweede Kamer van de Volkskrant. Zelfs de Partij voor de Dieren is met zes stemmen (3 procent) nog groter.

Pieter Broertjes, hoofdredacteur van de Volkskrant, zegt in een reactie tegen Elsevier dat, ondanks zijn overwegend linkse redactie, het hem opvalt dat 'er toch nog elf D66-stemmers zijn'. Ook opvallend noemt hij de betrekkelijk lage score van de SP.

'Objectieve krant'
'Ja, de redactie is [op het gebied van politieke voorkeur] eenzijdig samengesteld, maar voor deze eenzijdige uitslag zijn wij toch een objectieve, van kleur onafhankelijke krant,' zegt Broertjes. ‘Het is niet zo dat het linkse gevoel doorklinkt.’*** Volgens Broertjes heeft NRC Handelsblad bijvoorbeeld ‘veel meer linkse columnisten’ dan de Volkskrant.

Wel zegt de hoofdredacteur: 'Wij bedienen centrum-links. Dus het is goed dat wij in dat opzicht dezelfde sociale ambities hebben.'

'Martelingen'
'Overigens is een substantieel deel van de Volkskrantlezers aanhanger van de VVD. Als wij bepaalde stukken schrijven, zoals vorige week over de martelingen in Irak, dan krijgen wij veel boze brieven van lezers.'


****WAHAHAHAHAHAHA. Een nog betere grap.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 23-11-2006 19:49 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

wat een verbazingwekkend nieuwtje hehe


Je moeder.


herrie
Usericon van herrie
Posted 23-11-2006 20:15 by herrie Wijzig reactieProfiel van herrieQuote dit bericht

quote:
Op 23 november 2006 19:35 schreef Chelman het volgende:
VB fascistisch?

LOOLO goede grap.


uiteraard snap ik dat jij daar vraagtekens bij zet...


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 23-11-2006 20:22 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

quote:
Op 23 november 2006 20:15 schreef herrie het volgende:
uiteraard snap ik dat jij daar vraagtekens bij zet...
Leg eens uit, waarom is het Vlaams Belang facistisch?


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 23-11-2006 20:54 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 23 november 2006 20:15 schreef herrie het volgende:
uiteraard snap ik dat jij daar vraagtekens bij zet...


Klopt. Jij realiseert je namelijk dat ik weet dat VB niet bepaald op fascistische leest geschoeid is.

Als je ze extreem-rechts zou noemen dan kom je al dichter in de buurt maar ondanks datgene wat Indymedia-volk beweert zijn de begrippen fascisme en extreem-rechts niet synoniem. Ik geef je alvast een hint: fascisme is een *collectivistische* ideologie dat ook nog eens anti-liberaal en anti-democratisch is. Deze kenmerken ontbreken vooralsnog bij het VB.

Get your facts straight buddy.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Burzum
Usericon van Burzum
Posted 23-11-2006 20:57 by Burzum Wijzig reactieProfiel van BurzumQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Raymond1982

quote:
Op 23 november 2006 19:04 schreef karnivoor het volgende:
FC Utrecht!


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 23-11-2006 21:32 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

quote:
Op 23 november 2006 20:54 schreef Chelman het volgende:
Ik geef je alvast een hint: fascisme is een *collectivistische* ideologie dat ook nog eens anti-liberaal en anti-democratisch is. Deze kenmerken ontbreken vooralsnog bij het VB.


Deze eigenschappen ontbreken echter niet bij de lui van Indymedia.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 23-11-2006 22:46 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

quote:
Op 23 november 2006 16:33 schreef Schaffelaer het volgende:
Een partij als PvdA is geneigd naar draagkracht terug te geven.

Dit is IMO (onbedoeld, waarschijnlijk) de beste samenvatting van linkse inkomenspolitiek die ik hier de afgelopen weken gelezen heb. Ik vind het aanmatigend, onrechtvaardig, hypocriet en asociaal.
Aanmatigend, omdat "draagkracht" voor ieder mens verschillend is. Onrechtvaardig, omdat zij die succesvol zijn de lasten moeten dragen voor zij die dat niet zijn (i.e. luiheid en gemakzucht wordt beloond). Hypocriet omdat het suggereert een moreel superieur standpunt te zijn (alsof iedereen die succesvol is, tegelijkertijd ook een gewetenloze uitbuiter zou zijn). Asociaal omdat het hen die niet succesvol zijn, bevestigt in hun falen en geen prikkel biedt om iets aan de eigen toestand te veranderen.

Bedankt voor de (hernieuwde) inspiratie.


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 23-11-2006 23:30 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 23 november 2006 22:46 schreef M. het volgende:
Dit is IMO (onbedoeld, waarschijnlijk) de beste samenvatting van linkse inkomenspolitiek die ik hier de afgelopen weken gelezen heb. Ik vind het aanmatigend, onrechtvaardig, hypocriet en asociaal.
Aanmatigend, omdat "draagkracht" voor ieder mens verschillend is. Onrechtvaardig, omdat zij die succesvol zijn de lasten moeten dragen voor zij die dat niet zijn (i.e. luiheid en gemakzucht wordt beloond). Hypocriet omdat het suggereert een moreel superieur standpunt te zijn (alsof iedereen die succesvol is, tegelijkertijd ook een gewetenloze uitbuiter zou zijn). Asociaal omdat het hen die niet succesvol zijn, bevestigt in hun falen en geen prikkel biedt om iets aan de eigen toestand te veranderen.

Bedankt voor de (hernieuwde) inspiratie.


Nogal kort door de bocht dus graag toelichting op zo n statement:

Leg jouw definitie van draagkracht, is voor iedereen verschillend dus kan niet toegepast worden, eens uit ajb?

Succesvol als in rijk?; maw arme mensen zijn dus lui en gemakzuchtig? Definitie ajb.

Hoe kom je bij de insinuatie dat iedereen die succesvol is als een gewetenloze uitbuiter zou worden beschouwd door dat draagkracht principe? Wat is er nou juist moreel superieur aan?

Vanaf welk punt heeft men dan gefaald? Afbakening ajb.


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Psychonaut
Usericon van Psychonaut
Posted 24-11-2006 13:22 by Psychonaut Wijzig reactieProfiel van PsychonautQuote dit bericht

Hoe kan dit nu weer?

Zetel minder voor SP door herteling

RIJSWIJK - De stembusuitslag van de Nederlanders in het buitenland en de hertelling van de uitslagen in onder andere Eindhoven heeft de SP een zetel gekost en de PvdA een zetel opgeleverd.

In de uiteindelijke officieuze uitslag, zoals verzameld door de verkiezingsdienst van het ANP, krijgt de SP 25 zetels en de PvdA 33 in de nieuwe Tweede Kamer. De andere voorlopige uitslagen blijven gelijk. De Kiesraad publiceert maandag de officiele uitslag.


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 24-11-2006 13:24 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

Fraude!


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 24-11-2006 13:31 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 24 november 2006 13:22 schreef Psychonaut het volgende:
Hoe kan dit nu weer?

Zetel minder voor SP door herteling

RIJSWIJK - De stembusuitslag van de Nederlanders in het buitenland en de hertelling van de uitslagen in onder andere Eindhoven heeft de SP een zetel gekost en de PvdA een zetel opgeleverd.

In de uiteindelijke officieuze uitslag, zoals verzameld door de verkiezingsdienst van het ANP, krijgt de SP 25 zetels en de PvdA 33 in de nieuwe Tweede Kamer. De andere voorlopige uitslagen blijven gelijk. De Kiesraad publiceert maandag de officiele uitslag.


*mogelijk buitendlandse stemmen erbij??

en het is natuurlijk op de verkiezingsavond "haastwerk" (zeker wat betreft de papierstemmen) wat betreft het tellen. mogelijk dat deze een lichte afwijking veroorzaken???


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 24-11-2006 13:32 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

Mwoah, in Eindhoven is met computers gestemd en bleek dat er een 'foutje' was gemaakt met 400 stemmen voor het CDA, hoorde ik.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Dit topic is 36 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen