IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 36 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36
Auteur:
Topic : Tweede Kamer Verkiezingen - 22 November 2006 - Deel II Vorige pagina | Volgende pagina
spectre
Usericon van spectre
Posted 21-11-2006 11:47 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht






Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


WMP
Usericon van WMP
Posted 21-11-2006 11:49 by WMP Wijzig reactieProfiel van WMPQuote dit bericht

Wat ik nogal onfatsoenlijk vind is het feit dat Rutte Balkenende allerlei dingen verwijt (tot lafheid aan toe), maar wel met de beste man en zijn partij wil doorregeren. Zelden zoiets schijnheiligs gezien.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 21-11-2006 15:07 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

Een op drie kiezers volgt advies Stemwijzer

Uitgegeven: 21 november 2006 14:12
LEUSDEN - Ongeveer een derde van de mensen die gebruik maken van de Stemwijzer, stemt op de door de website geadviseerde partij.

Dat bleek dinsdag uit een peiling van onderzoeksbureau MarketResponse (PDF). De Stemwijzer gaf inmiddels al vier miljoen stemadviezen.

Internetters die het advies krijgen op de Partij voor de Dieren, de SGP of EénNL te stemmen zijn juist niet geneigd die raad op te volgen. Veel mensen die het niet eens zijn met hun stemadvies doen de test opnieuw. Dat geldt vooral voor internetters die in eerste instantie het advies kregen op de partij van Geert Wilders te stemmen. De kiessite heeft vooral invloed op zwevende kiezers.

Bijna de helft (46 procent) van die groep zegt dat de Stemwijzer van invloed is op het kiesgedrag.

VVD grote verliezer

De Stemwijzer adviseerde het vaakste een stem voor het CDA. Achttien procent van de adviezen betrof de christendemocratien. De SP (zestien procent) blijft de PvdA (dertien procent) voor. De VVD lijkt met vier procent van de adviezen bij de Stemwijzer de grootste verliezer. Elf procent van de bezoekers kreg het advies om op Geert Wilders' Partij voor de Vrijheid te stemmen.


======================

Interassant, hoe zo'n stemwijzer gebruikt wordt. Veel mensen zijn dus eigenlijk gewoon op zoek naar wat ze al dachten te willen stemmen (zie onderlijnde). Aan de ene kant kan dat gerechtvaardigd zijn, want zulke testen zijn natuurlijk niet 100% betrouwbaar, maar ik denk dat de meeste mensen toch gewoon niet beseffen bij welke partij hun ideeën het beste aansluiten. En dat veel mensen bvb. niet durven te zeggen: "Ik stem op Wilders."


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 21-11-2006 15:32 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

Interessant: Dossier De meest dynamische economie van D66

http://www.d66.nl/9359000/1/j9vvhc6cwgbojx9/vhf7k0m7m1u4

Al wordt natuurlijk alleen het D66 programma als goed bestempeld. De onderdelen waarop de linkse partijen het bvb. goed dan wel beter doen worden afgescheept met de boodschap dat het toch alleen op de korte termijn werkt.

Hebben mensen meer van dit soort vergelijken, maar dan door andere partijen?


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Lionheart
|"| |''| |"| >')
Usericon van Lionheart
Posted 21-11-2006 15:41 by Lionheart Wijzig reactieProfiel van LionheartQuote dit bericht

quote:
Op 21 november 2006 10:29 schreef El Chulo het volgende:
Het viel me gister bij een debat tussen Wouter Bos en Mark Rutte op dat Bos een erg verbeten, onaangename manier van debatteren heeft gekregen. Dat zal wel te maken hebben met zijn slechte stand in de peilingen.


Of zijn naderende coming out...


spectre
Usericon van spectre
Posted 21-11-2006 16:05 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht



[Dit bericht is gewijzigd door spectre op 21-11-2006 16:06]


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 21-11-2006 16:05 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

On topic!Geen ridiculisatie! Naar lolligtopic!!


spectre
Usericon van spectre
Posted 21-11-2006 16:06 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

Kijk nou maar gewoon


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 21-11-2006 18:03 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

Moehaha.
Van http://www.quotenet.nl/2006/11/21/143051.php :

quote:
Halsema hypotheektopper


Halsema's yuppenetage

Het zal u opgevallen zijn: het h-woord is in menig campagne gevallen. Quote dook in de woningen van de lijsttrekkers van de grote politieke partijen en vergeleek hun hypotheken. Wat blijkt? Vooral links leent er lekker op los, met GroenLinks' krullenkoningin Femke Halsema voorop.

Bekijk hieronder het overzicht van op de pof levende politieke leiders en hun standpunten over de hypotheekrenteaftrek.



Lijsttrekker Femke Halsema
Woonplaats Amsterdam
Koopsom huis €495.000
Hypotheek €650.000
Standpunt GroenLinks Hypotheekrenteaftrek vervangen door een hypotheekrentesubsidie waar niet langer de hoogste inkomens het meest van profiteren.

Lijsttrekker Wouter Bos
Woonplaats Amsterdam
Koopsom huis €453.780
Hypotheek 567.225
Standpunt PvdA Verlagen maximale aftrektarief van de hypotheekrente van 52 naar 42 procent.

Lijsttrekker Alexander Pechtold
Woonplaats Wageningen
Koopsom huis €398.000
Hypotheek €500.000
Standpunt D66 Hypotheekrenteaftrek in nieuwe gevallen beperken tot 500.000 euro.

Lijsttrekker Jan Peter Balkenende
Woonplaats Capelle a/d IJssel
Koopsom huis Onbekend
Hypotheek €249.579
Standpunt CDA Behouden hypotheekrenteaftrek in de huidige vorm.

Lijsttrekker Mark Rutte
Woonplaats Den Haag
Koopsom huis Onbekend
Hypotheek €153.150
Standpunt VVD Hypotheekrenteaftrek staat als een huis.

Lijsttrekker André Rouvoet
Woonplaats Woerden
Koopsom huis €193.991
Hypotheek €136.134
Standpunt ChristenUnie Beperken hypotheekrenteaftrek tot maximaal 42 procent voor nieuwe hypotheken.

Lijsttrekker Jan Marijnissen
Woonplaats Oss
Koopsom huis €156.554
Hypotheek €115.756
Standpunt SP Hypotheekaftrek garanderen en maximeren tot € 350.000, tegen een maximale belastingaftrek van 42 procent.

Het papieren NRC Next van dinsdag 21 november geeft een analyse van de woonsituatie van parlementariërs. Uit het overzicht blijkt o.a. dat kandidaat-politici van de Partij voor Nederland, het CDA en de Partij voor de Dieren in de duurste buurten wonen. SP’ers wonen in de armste buurten. Dat krijg je, met een gemiddeld fiscaal maandinkomen van 2.018 euro (in 2003).

Met dank aan Martin van Geest, redacteur Quote.



Jajajaja dat doet ze goed die Halsema.... Bos trouwens ook. Ongezien de hypocrietste!

[Dit bericht is gewijzigd door M. op 21-11-2006 18:04]


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 21-11-2006 18:19 by MMayo Wijzig reactieProfiel van MMayoQuote dit bericht

Voor alle zwevende kiezers, hier nog een (stem)zweefwijzer..

http://www.burorenkema.nl/2006/11/zweefwijzer.php


Lainedil
Gebroeders Grey
Usericon van Lainedil
Posted 21-11-2006 18:26 by Lainedil (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van LainedilQuote dit berichthttp://www.quantumtheory.nl

quote:
Op 21 november 2006 18:19 schreef MMayo het volgende:
Voor alle zwevende kiezers, hier nog een (stem)zweefwijzer..

http://www.burorenkema.nl/2006/11/zweefwijzer.php


LOL, het is me duidelijk!


Bruce Banner


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 21-11-2006 18:38 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

quote:
Op 21 november 2006 18:03 schreef M. het volgende:
Moehaha.
Van http://www.quotenet.nl/2006/11/21/143051.php :


Jajajaja dat doet ze goed die Halsema.... Bos trouwens ook. Ongezien de hypocrietste!
Idd... Ik vraag me eigenlijk af wat mensen die uit principe solidair zijn in zo'n frikkin' kasten van een huizen doen?


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 21-11-2006 18:55 by Judge M. Wijzig reactieProfiel van Judge M.Quote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl

quote:
Op 21 november 2006 18:19 schreef MMayo het volgende:
Voor alle zwevende kiezers, hier nog een (stem)zweefwijzer..

http://www.burorenkema.nl/2006/11/zweefwijzer.php


Gerard Arninkhof ftw!



Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 21-11-2006 19:18 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:

Lijsttrekker Femke Halsema
Woonplaats Amsterdam
Koopsom huis €495.000
Hypotheek €650.000
Standpunt GroenLinks Hypotheekrenteaftrek vervangen door een hypotheekrentesubsidie waar niet langer de hoogste inkomens het meest van profiteren.


Normaal krijg je 4-5 jaarsalarissen als hypotheek. In dit geval zou dat dus betekenen dat Hoerema minimaal tussen de 130-162.5K per jaar verdient*. Blijkbaar schnabbelt ze aardig bij naast haar baantje als kamerlid (+/- 90K).

Ik vraag me af of ze dit netjes meldt. Volgens mij moeten ze boven een bepaald bedrag (10-15K) hun bijverdiensten melden.

*Of ze heeft een hypotheek van ruim 7 jaarsalarissen wat mij vrij stug lijkt.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 21-11-2006 19:28 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 21 november 2006 19:18 schreef Chelman het volgende:
Normaal krijg je 4-5 jaarsalarissen als hypotheek. In dit geval zou dat dus betekenen dat Hoerema minimaal tussen de 130-162.5K per jaar verdient*. Blijkbaar schnabbelt ze aardig bij naast haar baantje als kamerlid (+/- 90K).

Ik vraag me af of ze dit netjes meldt. Volgens mij moeten ze boven een bepaald bedrag (10-15K) hun bijverdiensten melden.

*Of ze heeft een hypotheek van ruim 7 jaarsalarissen wat mij vrij stug lijkt.


*kuch* partner *kuch*


renYek
Usericon van renYek
Posted 21-11-2006 19:30 by renYek Wijzig reactieProfiel van renYekQuote dit bericht

Sowieso dat gemekker over hoge inkomens die meer aftrekken: die betalen toch GVD ook veel meer belasting!



Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 21-11-2006 19:31 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 21 november 2006 19:28 schreef Snaack het volgende:
*kuch* partner *kuch*


Ja. Ze is toch vrijgevochten en zorgt daar zelf voor, ze laat een man toch niet voor haar meebetalen? Je bent een feminazi of je bent het niet....

Een slimme meid is op haar scheiding voorbereid.


Oftewel: Ja. Ik had het wel door maar hoopte dat wat mensen erop in zouden gaan. You fucking ruined it! Billenkoek!


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 21-11-2006 19:32 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 21 november 2006 19:31 schreef Chelman het volgende:
Ja. Ze is toch vrijgevochten en zorgt daar zelf voor, ze laat een man toch niet voor haar meebetalen? Je bent een feminazi of je bent het niet....

Een slimme meid is op haar scheiding voorbereid.


Oftewel: Ja. Ik had het wel door maar hoopte dat wat mensen erop in zouden gaan. You fucking ruined it! Billenkoek!


Sorry Chelman.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 21-11-2006 19:33 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 21 november 2006 19:30 schreef renYek het volgende:
Sowieso dat gemekker over hoge inkomens die meer aftrekken: die betalen toch GVD ook veel meer belasting!




Klopt! Ik kan het bevestigen, mensen met hoge inkomens rukken helemaal niet meer dan gemiddeld!

Maar inderdaad, in NL geldt: grootverdiener = grootbetaler. Ik snap dat gemekker dus ook niet. Maar ja....afgunst regeert.

'Ik heb het slecht en dus zal JIJ het zeker ook niet goed hebben, klootzak!'


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 21-11-2006 19:33 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 21 november 2006 19:32 schreef Snaack het volgende:
Sorry Chelman.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


renYek
Usericon van renYek
Posted 21-11-2006 19:35 by renYek Wijzig reactieProfiel van renYekQuote dit bericht

quote:
Op 21 november 2006 19:33 schreef Chelman het volgende:
Klopt! Ik kan het bevestigen, mensen met hoge inkomens rukken helemaal niet meer dan gemiddeld!

Maar inderdaad, in NL geldt: grootverdiener = grootbetaler. Ik snap dat gemekker dus ook niet. Maar ja....afgunst regeert.

'Ik heb het slecht en dus zal JIJ het zeker ook niet goed hebben, klootzak!'


Precies, self earned success is being punished.


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 21-11-2006 19:41 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 21 november 2006 19:33 schreef Chelman het volgende:
...
'Ik heb het slecht en dus zal JIJ het zeker ook niet goed hebben, klootzak!'


Ja ze hebben het idd echt zoooo enorm slecht...ze houden geen fuck meer over zeg...


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 21-11-2006 19:46 by Judge M. Wijzig reactieProfiel van Judge M.Quote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl

Bij gebrek aan beter maar even aan het kijken naar het lijstrekkersdebat voor de kleine partijen D66, SGP, Wilders, Fortuyn, EenNL en Partij voor de Dieren. Laatstgenoemde heeft een goed verhaal zonder zich aan het gemeengoed geworden moddergooien schuldig te maken en ik hoop ook echt dat die partij een paar zetels weet te halen. Daarnaast vind ik echt voor het eerst in de hele campagne Pastors een zinnig verhaal afsteken en wederom erger ik me kapot aan Wilders en die hordes klapvee die hij heeft meegenomen. Dan echt veel liever Pastors en Eerdmans (vooral laatstgenoemde) in de kamer dan Wilders plus.... ja wie eigenlijk? . Pechtold en v/d Vlies voeren een kansloze strijd. Wellicht nog 1 zeteltje voor de SGP onder de christenfundamentalisten (v/d Vlies wil het liefst dat iedereen in Nederland de verlossing uit de bijbel ontdekt) maar verder zie ik het somber in voor de lieden.

Ach ja, morgen is het allemaal weer grotendeels voorbij en daar ben ik eerlijk gezegd best wel blij mee.



Psychonaut
Usericon van Psychonaut
Posted 21-11-2006 19:56 by Psychonaut Wijzig reactieProfiel van PsychonautQuote dit bericht

Partij voor de Dieren.

Integratie, onderwijs, milieu, criminaliteit ....

Je erg he, dat die varkens niet verdoofd gecastreerd worden!


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 21-11-2006 20:02 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

Pechtold was zoals verwacht enorm zwak. Mijn god, wat kan die kerel onzinnig zeveren. Stuger vond ik, zover ik het heb gezien, ook vrij zwak.

Vd Vlies heeft een stabiele achterban, dat zullen er niet gauw meer, maar ook niet gauw minder worden. Die dudein van de PvdD heb ik eigenlijk nauwelijks gehoord in de tijd dat ik heb gekeken, dus daar kan ik niets over zeggen.

Wilders en Pastors waren vrij sterk.

En owja, volgens mij was het toch de PvdA die 'klapvee' mee wilde nemen naar verkiezingspraatjes en daar officieele sollicitatieformuleren voor op de site had staan.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Dit topic is 36 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen