IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 36 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36
Auteur:
Topic : Tweede Kamer Verkiezingen - 22 November 2006 - Deel II Vorige pagina | Volgende pagina
Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 13-11-2006 22:25 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

quote:
Op 13 november 2006 21:59 schreef de duyfel het volgende:
Ik begrijp niet dat er op deze side mensen zijn die hun "stem" aan die clown van een wilders geven . Die bekrompen mafketel schijt op vrijgevochten mensen zoals ons .


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Rotzak
Usericon van Rotzak
Posted 13-11-2006 23:09 by Rotzak Wijzig reactieProfiel van RotzakQuote dit berichthttp://www.meatspin.com

quote:
Op 13 november 2006 15:56 schreef spectre het volgende:
Niks mis met zijn gedrag, kun je een voorbeeld geven?


Zoals ik al zei, tijdens debat erg uit de hoogte doen, en vooral minachting tonen tegenover de tegenpartij, geen fatsoen die vent.


Against God and Government


Rotzak
Usericon van Rotzak
Posted 13-11-2006 23:14 by Rotzak Wijzig reactieProfiel van RotzakQuote dit berichthttp://www.meatspin.com

quote:
Op 13 november 2006 21:59 schreef de duyfel het volgende:
Ik begrijp niet dat er op deze side mensen zijn die hun "stem" aan die clown van een wilders geven . Die bekrompen mafketel schijt op vrijgevochten mensen zoals ons .


Ik snap niet waarom je site met een "D" schrijft, en ik snap niet dat jou ouders aan kinderen zijn begonnen.


Against God and Government


Argus
Our fate is written in the web. Woven by the Norns
Usericon van Argus
Posted 13-11-2006 23:22 by Argus Wijzig reactieProfiel van ArgusQuote dit bericht

quote:
Op 13 november 2006 19:10 schreef attila_de_hun het volgende:
overigens, stem je nog op Wilders?? Volgens Rutten is een stem op klein rechts een stem op Wouter Bos (ik hoor het hem juist op de tv zeggen)


Dus nu toch een coalitie met Wilders dan ?


Born to bleed. Fighting to succeed. Build to endure what this world throws at me.. Mag ik u verder een boeketje haagsche bloemen aanbieden?


spectre
Usericon van spectre
Posted 13-11-2006 23:35 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

Dat bedoelt Mark natuurlijk niet


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 14-11-2006 0:25 by Judge M. Wijzig reactieProfiel van Judge M.Quote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl

quote:
Op 13 november 2006 21:26 schreef kwelgeest het volgende:
Het stug door blijven pompen van allerlei subsidies in het onderwijs
In tijden van bezuiniging mag dat wellicht als investering aangemerkt worden maar dat is het uiteraard niet he..

quote:
verhogen van de studiefinanciering
Die weggestreept wordt tegen de verhoging van het collegegeld en de inflatie. NEXT!

quote:
investeren in leerbanen en zo zijn er nog wel mee voorbeelden.
Zoals daar zijn?



ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 14-11-2006 0:43 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 13 november 2006 21:26 schreef kwelgeest het volgende:
verhogen van de studiefinanciering

Pardon? Niet meer dan de inflatie toch?

edit: ja, wat Judge zei... Dammit...

[Dit bericht is gewijzigd door ZelThoR op 14-11-2006 0:45]


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 14-11-2006 8:45 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

Ik wist niet dat de inflatie dit jaar 10% was. Sorry, mijn fout.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Schaffelaer
many miles from Spancil Hill
Usericon van Schaffelaer
Posted 14-11-2006 8:52 by Schaffelaer Wijzig reactieProfiel van SchaffelaerQuote dit bericht

Een strenger milieubeleid i.c.m. met investeringen in het (technologisch) onderwijs blijft naar mijn mening de beste strategie om dit land economisch levend te houden op de middellange termijn.


Dear dirty delightful old drunken old days


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 14-11-2006 9:00 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

En hoe moet een strenger milieubeleid toedragen aan het economisch leven houden van ons land?

[Dit bericht is gewijzigd door kwelgeest op 14-11-2006 9:00]


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 14-11-2006 9:01 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Hmm qua milieuregelgeving loopt Nederland al behoorlijk voorop (in de landbouw weet ik dit zeker, rest vermoed ik alleen maar), maar er mag imho wel meer geld besteed worden aan controle op de verzorging van dieren MET NAME in de particuliere sfeer, aangezien daar de grootste mishandelingen plaatsvinden. Tevens mag er meer geld komen voor instandhouding van natuurgebieden in Nederland ... verhoging van milieusubsidies of subsidies voor energie beperkende maatregelen, zodat het voor particulieren en bedrijven aantrekkelijk wordt om eens wat beter na te denken over een keuze mbt aan te schaffen materiaal.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 14-11-2006 9:07 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 14 november 2006 9:00 schreef kwelgeest het volgende:
En hoe moet een strenger milieubeleid toedragen aan het economisch leven houden van ons land?


economie is belangrijk, maar het milieu ook . sterker nog, het milieu is een eerste levenbehoefte waarin het hele functioneren van de mens is in gebed. de economie dus ook. Met een ziek milieu stort de economie vanzelf wel een keer in elkaar (ik ben benieuwd hoe het met China zal aflopen die ene economisch groei hebben waar wij dromen, toch??).
natuurlijk moet er geen fundamentalistisvch milieubeleid komen maar een goed gebalanceerd beleid dat rekening houdt met beiden


is belangrijk.


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 14-11-2006 9:15 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

quote:
Op 14 november 2006 9:07 schreef attila_de_hun het volgende:
economie is belangrijk, maar het milieu ook . sterker nog, het milieu is een eerste levenbehoefte waarin het hele functioneren van de mens is in gebed. de economie dus ook. Met een ziek milieu stort de economie vanzelf wel een keer in elkaar (ik ben benieuwd hoe het met China zal aflopen die ene economisch groei hebben waar wij dromen, toch??).
natuurlijk moet er geen fundamentalistisvch milieubeleid komen maar een goed gebalanceerd beleid dat rekening houdt met beiden


is belangrijk.
Moeten dan wij, hier in Nederland, onze economische progressie (die toch al vrij geremd is door ons sociale milieu) verder remmen ter behoeven van het milieu terwijl de grote der aarde zich niet aan Kyoto houden dus het eigenlijk geen zin heeft. Kan jij de gemiddelde arbeider het wij maken dat hij moet inleveren ter behoeve van het milieu en dat dat het beste is?

Ik ben zelf van mening dat een verdere welvaartgroei niet nodig is en zeker niet ten koste van het milieu. Maar behoudt van het milieu mag niet leiden tot recessie. En gezien de rest van de wereld schijt heeft aan het milieu denk ik niet dat het met een klein landje als Nederland zin heeft om als enige braaf te zijn. Daar wordt moeder aarde niet beter van. En als ons ver gevoorderde milieu beleid dan leidt tot een verslechtering van onze concurentie positie omdat onze producten te duur zijn voor het buitenland omdat wij als enige land ter wereld 'milieu-vriendelijk' produceren dan komt er steeds minder geld binnen en komen wij macro-economisch gezien in een neerwaardse spiraal terecht waardoor wij op den duur geen geld meer hebben voor ons kapitaal vernietigende milieu beleid en zullen wij genoodzaakt zijn nog milieu onvriendelijkere productiemiddelen in te zetten dan een gemiddeld Afrikaans land.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 14-11-2006 9:21 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

laat ik eerste een tegenvraag stellen: als de hele wereld de sharia invoert moeten wij dat ook doen?? nee , dat lijkt mij niet.
En je scenario zal niet snel werkelijkheid worden. de meeste landen zullen uiteindelijk iets moeten gaan doen als het te bar wordt met het milieu. Zelfs china vermeldt dit al. Ook binnen de VS worden hele goede initiatiefen opgestart.Dus, dat Nederland gaat "verliezen", daar geloof ik weinig van. Sterker, het kan ons een economisch voordeel geven door de ervaring en kennis die nu wordt opgedaan.(net zoals bij bouwen van dijken)


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 14-11-2006 9:22 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Behoud van milieu hoeft niet tot economische last gerekend te worden .. ik denk dat er juist veel te halen valt in het uitvinden van manieren om van restproducten energie te maken of om op milieuvriendelijkere wijze energie maken.

Nederland is altijd erg vindingrijk geweest, tijd om dat nu op dit gebeid uit te breiden, immers met de slinkende voorraden olie en gas is dat een tak die steeds belangrijker, en dus winstgevender zal gaan worden, zou stupide zijn om daarvoor op andere landen te gaan wachten cq vertrouwen.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 14-11-2006 9:25 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 14 november 2006 9:22 schreef Jenje het volgende:
Behoud van milieu hoeft niet tot economische last gerekend te worden .. ik denk dat er juist veel te halen valt in het uitvinden van manieren om van restproducten energie te maken of om op milieuvriendelijkere wijze energie maken.

Nederland is altijd erg vindingrijk geweest, tijd om dat nu op dit gebeid uit te breiden, immers met de slinkende voorraden olie en gas is dat een tak die steeds belangrijker, en dus winstgevender zal gaan worden, zou stupide zijn om daarvoor op andere landen te gaan wachten cq vertrouwen.

precies!!! (maar het zal geen gemakkelijke weg zijn)


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 14-11-2006 9:26 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

quote:
Op 14 november 2006 9:21 schreef attila_de_hun het volgende:
laat ik eerste een tegenvraag stellen: als de hele wereld de sharia invoert moeten wij dat ook doen?? nee , dat lijkt mij niet.
En je scenario zal niet snel werkelijkheid worden. de meeste landen zullen uiteindelijk iets moeten gaan doen als het te bar wordt met het milieu. Zelfs china vermeldt dit al. Ook binnen de VS worden hele goede initiatiefen opgestart.Dus, dat Nederland gaat "verliezen", daar geloof ik weinig van. Sterker, het kan ons een economisch voordeel geven door de ervaring en kennis die nu wordt opgedaan.(net zoals bij bouwen van dijken)
Als de hele wereld de sharia invoert zxullen wij dat zeker ook moeten doen en als wij dat niet doen zal de sharia ons dmv een invasie opgelegd worden. Wij vallen dan immers, als wij in dat scenario geen sharia hebben, onder het huis van oorlog en dan is de moslim gemeenschap aan de almachtige, de besnorde en de knoflook vretende verplicht ons via het zwaard te bekeren tot het enige echte geloof; Anders krijgen zij geen 88 schaepies voor den geile neuqseks.

En ik pleit nergens ervoor dat Nederland moet achterblijven bij de rest van de wereld qua milieubeleid. Nederland moet meegroeien.

En wees re-eel. Hoeveel dijken hebben wij ge-exporteerd? Hebben wij daarmee onze schulden kunnen aflossen die wij zijn aangegaan om de delta-werken te kunnen bouwen? Niet echt, heh.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 14-11-2006 9:28 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 14 november 2006 9:26 schreef kwelgeest het volgende:


En wees re-eel. Hoeveel dijken hebben wij ge-exporteerd? Hebben wij daarmee onze schulden kunnen aflossen die wij zijn aangegaan om de delta-werken te kunnen bouwen? Niet echt, heh.

ik meen toch ergens gelezen te hebben dat op veel plaatsen nederlandse ingenieurs werkzaam zijn of actief zijn geweest wat betreft dit onderwerp (ik ken geen voorbeelden uitde blote bol helaas)


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 14-11-2006 9:29 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

quote:
Op 14 november 2006 9:22 schreef Jenje het volgende:
Behoud van milieu hoeft niet tot economische last gerekend te worden .. ik denk dat er juist veel te halen valt in het uitvinden van manieren om van restproducten energie te maken of om op milieuvriendelijkere wijze energie maken.

Nederland is altijd erg vindingrijk geweest, tijd om dat nu op dit gebeid uit te breiden, immers met de slinkende voorraden olie en gas is dat een tak die steeds belangrijker, en dus winstgevender zal gaan worden, zou stupide zijn om daarvoor op andere landen te gaan wachten cq vertrouwen.
Waar post ik dat we daar niet in mogen investeren? Waar post ik dat behoud van het milieu per definitie een economische last is? Ik post slechts dat wij rekening moeten houden met onze concurentie positie; En dat als wij dat niet doen het milieu alsnog het kind van de rekening wordt.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 14-11-2006 9:29 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

quote:
Op 14 november 2006 9:28 schreef attila_de_hun het volgende:
ik meen toch ergens gelezen te hebben dat op veel plaatsen nederlandse ingenieurs werkzaam zijn of actief zijn geweest wat betreft dit onderwerp (ik ken geen voorbeelden uitde blote bol helaas)
Dat ontken ik ook nergens. Ik heb het over een kosten baten analyse; En dat dan even puur economisch.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 14-11-2006 9:31 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 14 november 2006 9:25 schreef attila_de_hun het volgende:
precies!!! (maar het zal geen gemakkelijke weg zijn)
Zeker niet, als het simpel was, zou het er al zijn. Jammer dat innovatie op dat gebied te weinig ondersteund word (MEP (steun voor biogasinstallaties) is weer op lange baan geschoven helaas).


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 14-11-2006 9:47 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

maar ik denk dat de linksbashers zich weinig zorgen hoeven te maken een rechtsconservatieve regering begint toch een redelijke serieus optie te worden gezien de huidige peilingen?? mogelijk willen CD/VVD geen extra andere kleine partijen erbij, of wil de VVD niet al te veel christelijk partijen maar anders....


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 14-11-2006 9:54 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

quote:
Op 14 november 2006 9:31 schreef Jenje het volgende:
Zeker niet, als het simpel was, zou het er al zijn. Jammer dat innovatie op dat gebied te weinig ondersteund word (MEP (steun voor biogasinstallaties) is weer op lange baan geschoven helaas).
Sowieso moeten milieu-vriendelijke ontwikkelingen waar jullie voor pleiten via onderwijs en innovatie gaan en niet via milieu-beleid.


Met de linkse uber-liberaal Rutte wordt het vormen van een coalitie. Had de VVD haar conservatieve geluid niet de mond gesnoerd; Oftewel zaten Wilders en van Schijndel er nog in, mocht Verdonk nog gewoon haar zegje doen, was Kamp niet slechts met Uruzgan bezig en Zalm gebleven, ja dan hadden we een conservatie regering gekregen.

En had ik misschien nog VVD gestemd.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Psychonaut
Usericon van Psychonaut
Posted 14-11-2006 9:55 by Psychonaut Wijzig reactieProfiel van PsychonautQuote dit bericht

PVDA/GL/SP/CU is toch heel goed mogelijk?
Misschien zelfs zonder die laatste.


Schaffelaer
many miles from Spancil Hill
Usericon van Schaffelaer
Posted 14-11-2006 9:56 by Schaffelaer Wijzig reactieProfiel van SchaffelaerQuote dit bericht

quote:
Op 14 november 2006 9:22 schreef Jenje het volgende:
Behoud van milieu hoeft niet tot economische last gerekend te worden .. ik denk dat er juist veel te halen valt in het uitvinden van manieren om van restproducten energie te maken of om op milieuvriendelijkere wijze energie maken.

Nederland is altijd erg vindingrijk geweest, tijd om dat nu op dit gebeid uit te breiden, immers met de slinkende voorraden olie en gas is dat een tak die steeds belangrijker, en dus winstgevender zal gaan worden, zou stupide zijn om daarvoor op andere landen te gaan wachten cq vertrouwen.

Dit is precies wat ik bedoel: een streng milieubeleid hoeft geen economische last te zijn, maar juist een kans om de kenniseconomie naar een hoger plan te tillen. Zweden is een land met zeer strenge milieuwetgeving. Dit heeft geleid tot een soort 'milieu-kennis-economie' dat nu een exportproduct is geworden.

Bij zich ontwikkelende economie-en wordt milieu vanzelf een issue. Als wij hierin voorop lopen hebben we uistekende economische vooruitzichten imho.

Onderdeel hiervan is natuurlijk ook de energie-voorziening, die betere alternatieven nodig heeft dan de windmolen-farce.


Dear dirty delightful old drunken old days


Dit topic is 36 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen