|
Dit topic is 39 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 |
||||
Auteur: |
|
|
ik kan tot 9600 dpi zie ik, is 150 dan niet erg laag? daar stond hij wel op trouwens, het is de standaard resolutie blijkbaar. |
|
aha thanks voor de tips |
|
[quote]Op 10 september 2003 23:55 schreef ghoulliette het volgende: ik kan tot 9600 dpi zie ik, ...quote] Wil je ons een plezier doen en dat hier niet posten als het op zoveel dpi is? |
|
quote: Het lijkt wat complex met die dpi's enzo, maar je merkt het vanzelf wel Hoe loopt je cursus fotografie trouwens? |
|
quote: Hehehe... die kan ze toch onmogelijk online krijgen, tenzij ze enkele gigabytes schijfruimte heeft.. zo'n foto zou dan namelijk eh.. 9600/72 = 133 keer zo breed / hoog worden, een foto van 10x15 cm zou dan dus 13 bij 20 METER worden !! dat trekt geen enkele pc meer... overigens kan zo'n scanner die 9600 dpi ook niet aan, dat zetten ze op elke scanner omdat het stoer staat, maar als je ergens de kleine lettertjes leest dan komt het neer op iets van 1200 dpi misschien echt scannen, en de rest alleen via interpolarisatie of iets dergelijks (het maken van nieuwe beeldpunten, softwarematig). |
|
de eerste les is maandag ik heb al wel van een vriendin een opbergmap voor mijn negatieven gekregen ben trouwens wel het opschuifdoorkijk rubbertje van mijn camera verloren (ik is doos) in de goudvishal waarschijnlijk. Kun je die dingen ook los kopen. Het is zeg maar het genen waar je doorheen kijkt en het zit los, ik weet niet of daar een naam voor is. |
|
quote: Pff... geen idee.. ik denk dat je hem los kan kopen via het merk van je toestel, maar dat gaat vast veel kosten (voor zo'n klein dingetje), misschien op marktplaats.. weet de naam ook niet.. oogrubbertje ofzo.. overigens ben ik die van mij ook kwijt, en op mijn vorige toestel zat er niet eens een.. ik geloof dat het meer een 'optie' is voor mensen die dat fijner vinden, maar dat zijn vooral brildragers.. (tegen krassen, zodat het glas tegen het rubber komt en niet tegen het metaal/plastic van de camera) .. |
|
Ik ben dat ding ook kwijt On the black path she grinds her way to the death lands. OFFICIEEL LID VAN DE WALIBI HEERSCH CREW. |
|
quote: Dit snap ik niet. Als ik mijn beeldscherm in verschillende resoluties instel heb ik toch een verschillend aantal pixels per inch? Zenial |
|
quote: Tsja.. dat zou je wel denken.. daar stopt ook zo'n beetje mijn technische kennis. Ik denk dat het zo zit: je beeldscherm laat de plaatjes zien op 72dpi, als je een hoge resolutie instelt heeft je scherm meer pixels en staan de pixels van het plaatjes dichter bij elkaar, daarom is het plaatje op het scherm kleiner dan bij een lagere resolutie.. Echte hoe hoog of laag je resolutie ook, het plaatje is altijd 'scherp' of in ieder geval niet korrelig wanneer deze 72dpi is.. |
|
quote: Nee dat slaat nergens op vrees ik. Als ik een plaatje 72 dpi scan, en hem op mijn monitor (in hoge resolutie) laat zien, dan krijg ik een fukking klein plaatje. Als ik een cd-hoesje van pakweg 12 bij 12 cm inscan, en hem op mijn monitor ter grootte van 12 bij 12 cm wil laten zien, dan zal ik hem toch zeker in 150 dpi moeten scannen. Ik kan hem wel op 72 dpi scannen en dan digitaal vergroten, maar dan mis je dus een hoop detail die je op het origineel wel ziet. Ik heb hierover trouwens al vaak discussies gevoerd met mensen die wel veel van druktechniek, printen etc weten maar weinig van computers, en ik ben er nog nooit uitgekomen hoe mensen bij die belachelijk lage 72 dpi komen Zenial |
|
de enige foto van mortal form die gelukt is |
|
Hahaha cool! Die linker gast kijkt ook lekker dubieus Zenial |
|
quote: Maar hij is wel gaaf. Misschien kan je hem iets donkerder maken, zodat de achtergrond ook echt zwart is. |
|
Nightwish Epica Savatage Nevermore Anthrax Biohazard Half zat is ook maar weg gegooid geld. |
|
quote: Hij is gaaf, alleen ff dat halve hoofd rechts eraf knippen dan is hij perfect. Bazzio Attacks!!! |
|
Foto's van Evergrey in de BieBob van gisteren [Dit bericht is gewijzigd door Aerpel op 18-09-2003 0:37] Half zat is ook maar weg gegooid geld. |
|
quote:was weer gezellig vette foto''s! wait for me dragon, we'll meet in the sky |
|
Half zat is ook maar weg gegooid geld. |
|
quote: Ik kan ze niet zien...... Can anybody see the light.. Where the morn meets the dew... And the tide rises...Did you realise no one can see inside your view... Did you realise forwhy this sight belongs to you... |
|
Ik ook niet.. aanrader voor mensen die altijd maar gezeik hebben met pics online zetten ,, zet ze op www.picserver.tk, gratis, min of meer onbeperkt, geen reclame, doorlinkbaar en dus altijd voor iedereen zichtbaar op bijv. fora, automatische thumbnails (ook handig voor fora ), en razendsnel omdat ze op de uu van twente zitten .. of lijkt het nu teveel op een promopraatje?? Het is gewoon allemaal waar... |
|
Of de evergrey foto's bekijken via een link http://www.pixum.nl/viewalbum/?id=954596 [Dit bericht is gewijzigd door Aerpel op 18-09-2003 0:51] Half zat is ook maar weg gegooid geld. |
|
Gorgoroth op Hole in the Sky: Joah, dan is er eens 1 foto half-gelukt, en dan trekt die gast zo'n scheef gezicht zeg. Not all who wander are lost. - JRR Tolkien |
|
leuk centenbakkie I can't shoot straight unless I've had a pint! |
Dit topic is 39 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 |
Index / Concerten | Vorige pagina | Volgende pagina |