IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Concerten Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 39 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39
Auteur:
Topic : Concert Fotografie Vorige pagina | Volgende pagina
Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 31-05-2005 23:44 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

quote:
Op 31 mei 2005 23:29 schreef Immortella het volgende:
Dankje voor de tip. Tsja, het kan me zo´n 100 tot 200 euro besparen, welke ik dan weer meer heb voor een goede lens.
Maar Konijnenberg is zelf inderdaad al scherp geprijsd (stukken beter dan de Mediamarkt zelfs), en dat lijkt me toch handiger. Hoewel zij hem idd ook zullen moeten opsturen als er iets stuk gaat, maar dan nog lijkt me dat minder gezeik.
Jij nog tips voor een goede lens (liefst 1 met zoom). Welke gebruik jij bijvoorbeeld?
Ik ga vrijdag nl. al shoppen waarschijnlijk .

Ik gebruik een Canon Powershot Pro1, dus eigenlijk heb ik niet zoveel recht van spreken over Spiegelreflexcamera's. De Pro1 is het beste wat Canon te bieden heeft op compactcameragebied, geprijst op ongeveer 600 - 800 euro. Voordeel hiervan t.o.v. een Spiegelreflex is dat je op je wendbare lcd scherm je al beeld ziet voor je de foto maakt (zoals op elke niet-spiegelreflexcamera) en je dus ook makkelijker boven je hoofd of vanuit heel laag perspectief kan fotograferen zonder dat je meteen een ladder bij je moet hebben of op de grond moet gaan liggen om nog te zien wat je fotografeert.. Verder is deze iets compacter dan SRL camera's, en zit er een vrij goede lens op (canon 'L' lens, 28-200 2.4-3.5) ..
Nadelen zijn vooral het niet kunnen gebruiken van losse lenzen. Verder zijn de instelmogelijkheden bijna gelijk aan die van bijvoorbeeld de 300d of de 350..
..
Wellicht dat ik in de toekomst nog een keer een Spiegelreflex koop, maar voorlopig heb ik hier voldoende aan.. hij is lekker compact, ik neem hem dus makkelijk overal mee naar toe, en de resultaten zijn erg goed!

Maar je zoekt dus een lens. Ik kan je aanraden deze niet nieuw te kopen maar tweedehands, lenzen voor op de Canon EOS spiegelrelfexcamera's hebben dezelfde vatting als die van de analoge EOS camera's, die al zo'n 15 jaar in omloop zijn. Hierdoor zijn er op bijv marktplaats legio zeer goede lenzen te koop voor relatief weinig geld.

De al eerder genoemde 50mm 1.8 is een mooie lens, of de 85mm 1.8 (wel een stuk duurder), maar als je graag zoom wilt zou ik aanraden een Canon 70-200 4.0 lens (+/- 100 euro tweedehands) of een 70-200 2.8 lens (veel duurder, zelfs tweedehands, zelfs van een merk als Sigma).. met die lenzen kom je qua concertfotografie een heel eind, omdat je meestal toch niet echt dicht op de band staat en je die minimale 70mm dus ook echt wel nodig gaat hebben. Ga je naar een klein zaaltje dan is het handig om een 50mm of 28-70 lens te hebben zodat je alsnog van dichtbij kan fotograferen..

Lenzen gaan vooral lang mee, het enige wat (op valschade na) nog wel eens kapot gaat is de autofocus, dit is nou eenmaal een fragiel systeem.. maar voordeel is dat veel fotografen nou eenmaal veel betaald hebben voor hun lenzen en er dan ook zuinig op geweest zijn, wat resulteerd in een vrij groot aanbod van goede tweedehands lenzen..

Mocht je echt voornamelijk concertfoto's maken, dan kun je een IS lens van canon overwegen (of iets vergelijkbaars van Sigma, als dat bestaat), met zo'n Image Stabilizer win je al gauw twee stops (naar het schijnt, heb er zelf geen ervaring mee)..

Voor mijn Pro1 maakte ik al mijn foto's met een analoge Canon (de Eos 620), en voornamelijk met een 50mm 1.8 lens en soms met een 70-200 4.0 lens. Deze lens is prima in donkere zaaltjes, maar voldoet zeker niet op bijv festivals omdat je dan gewoon te ver weg staat (tenzij je een fotopas hebt..), vandaar dat 70-200 een mooie aanvulling is...

ALs je wilt mag je mijn 70-200 4.0 wel een keer lenen, dan kan je zelf ervaren wat je er van vindt, alvorens de moeilijke keus te moeten maken wat je zelf aanschaft.

Triggerhappy
Eyes of Liquid Rage
Usericon van Triggerhappy
Posted 01-06-2005 10:48 by Triggerhappy Wijzig reactieProfiel van TriggerhappyQuote dit berichthttp://www.triggerhappy.be

quote:
Op 31 mei 2005 23:16 schreef Immortella het volgende:
Nog 1 keer zeiken .
De Tamron 28-70 f2.8 kan ik niet vinden op de site van Konijnenberg (wel de 28-75). Maar weet jij toevallig of de Tamron AF SP 28-105/2.8 Asf. net zo goed is? Een paar honderd euro duurder trouwens.

Hmmm... Die kende ik nog niet.
82mm diameter, dat is een serieuze toeter hoor!
Hij krijgt ook niet zo'n goede reviews op FredMiranda...

Dan is de 28-75 toch een betere keus denk ik. Als ik Konijnenberg moet geloven is het ook een Macro lens.. weet ik zo nog niet
Reviews over deze lens zijn positiever

In case of boredom there's always this

Immortella
Only the good die young!
Usericon van Immortella
Posted 01-06-2005 17:35 by Immortella Wijzig reactieProfiel van ImmortellaQuote dit bericht

quote:
Op 31 mei 2005 23:44 schreef Valorian het volgende:
Ik gebruik een Canon Powershot Pro1, dus eigenlijk heb ik niet zoveel recht van spreken over Spiegelreflexcamera's. De Pro1 is het beste wat Canon te bieden heeft op compactcameragebied, geprijst op ongeveer 600 - 800 euro. Voordeel hiervan t.o.v. een Spiegelreflex is dat je op je wendbare lcd scherm je al beeld ziet voor je de foto maakt (zoals op elke niet-spiegelreflexcamera) en je dus ook makkelijker boven je hoofd of vanuit heel laag perspectief kan fotograferen zonder dat je meteen een ladder bij je moet hebben of op de grond moet gaan liggen om nog te zien wat je fotografeert.. Verder is deze iets compacter dan SRL camera's, en zit er een vrij goede lens op (canon 'L' lens, 28-200 2.4-3.5) ..
Nadelen zijn vooral het niet kunnen gebruiken van losse lenzen. Verder zijn de instelmogelijkheden bijna gelijk aan die van bijvoorbeeld de 300d of de 350..
..
Wellicht dat ik in de toekomst nog een keer een Spiegelreflex koop, maar voorlopig heb ik hier voldoende aan.. hij is lekker compact, ik neem hem dus makkelijk overal mee naar toe, en de resultaten zijn erg goed!

Maar je zoekt dus een lens. Ik kan je aanraden deze niet nieuw te kopen maar tweedehands, lenzen voor op de Canon EOS spiegelrelfexcamera's hebben dezelfde vatting als die van de analoge EOS camera's, die al zo'n 15 jaar in omloop zijn. Hierdoor zijn er op bijv marktplaats legio zeer goede lenzen te koop voor relatief weinig geld.

De al eerder genoemde 50mm 1.8 is een mooie lens, of de 85mm 1.8 (wel een stuk duurder), maar als je graag zoom wilt zou ik aanraden een Canon 70-200 4.0 lens (+/- 100 euro tweedehands) of een 70-200 2.8 lens (veel duurder, zelfs tweedehands, zelfs van een merk als Sigma).. met die lenzen kom je qua concertfotografie een heel eind, omdat je meestal toch niet echt dicht op de band staat en je die minimale 70mm dus ook echt wel nodig gaat hebben. Ga je naar een klein zaaltje dan is het handig om een 50mm of 28-70 lens te hebben zodat je alsnog van dichtbij kan fotograferen..

Lenzen gaan vooral lang mee, het enige wat (op valschade na) nog wel eens kapot gaat is de autofocus, dit is nou eenmaal een fragiel systeem.. maar voordeel is dat veel fotografen nou eenmaal veel betaald hebben voor hun lenzen en er dan ook zuinig op geweest zijn, wat resulteerd in een vrij groot aanbod van goede tweedehands lenzen..

Mocht je echt voornamelijk concertfoto's maken, dan kun je een IS lens van canon overwegen (of iets vergelijkbaars van Sigma, als dat bestaat), met zo'n Image Stabilizer win je al gauw twee stops (naar het schijnt, heb er zelf geen ervaring mee)..

Voor mijn Pro1 maakte ik al mijn foto's met een analoge Canon (de Eos 620), en voornamelijk met een 50mm 1.8 lens en soms met een 70-200 4.0 lens. Deze lens is prima in donkere zaaltjes, maar voldoet zeker niet op bijv festivals omdat je dan gewoon te ver weg staat (tenzij je een fotopas hebt..), vandaar dat 70-200 een mooie aanvulling is...

ALs je wilt mag je mijn 70-200 4.0 wel een keer lenen, dan kan je zelf ervaren wat je er van vindt, alvorens de moeilijke keus te moeten maken wat je zelf aanschaft.

Dankje voor de info! Daar heb ik zeker wat aan. En bedankt voor het aanbod, tof van je. Misschien maak ik er nog eens gebruik van als ik een telelens wil aanschaffen. Ik wil namelijk eerst 't geld besteden aan een wat 'algemenere' lens, waarmee ik groothoek tot licht tele kan schieten. Een telelens kan ik er dan nog altijd bij aanschaffen. Dit zal idd zeker voor de festivals wel nodig zijn. Het voordeel is dan weer dat het idd geen superlichtsterke telelens hoeft te zijn (want die zij zóó prijzig..).

quote:
Op 1 juni 2005 10:48 schreef Triggerhappy het volgende:
Hmmm... Die kende ik nog niet.
82mm diameter, dat is een serieuze toeter hoor!
Hij krijgt ook niet zo'n goede reviews op FredMiranda...

Dan is de 28-75 toch een betere keus denk ik. Als ik Konijnenberg moet geloven is het ook een Macro lens.. weet ik zo nog niet
Reviews over deze lens zijn positiever

Hey! Eindelijk een site waar ik goede reviews over lenzen kan vinden. Deze was ik zelf nog niet echt tegengekomen, iig niet zo'n uitgebreide. Bedankt voor je tip, die 28-135 komt inderdaad niet erg positief uit de reviews. De Sigma die ik zelf ook al op 't ook had (evt.) kwam ook erg goed uit de recensies (alleen de versie 'macro' stond er nog niet bij).
http://www.fredmiranda.com/reviews/showproduct.php?product=97&sort=7&cat=37&page=1

..."Hate can only create more hate"...

Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 01-06-2005 20:19 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

Nog een site met lenzenreviews is www.photodo.com .. je moet er alleen wel heel erg in zitten om er iets van te snappen, als leek (zoals ik) kun je je hooguit orienteren op de uiteindelijke 'grade' maar wellicht hebben de kenners meer aan de grafieken enzo..

robbemans
Snakeman
Usericon van robbemans
Posted 02-06-2005 15:40 by robbemans Wijzig reactieProfiel van robbemansQuote dit berichthttp://www.snakes-reptiles.com

quote:
Op 31 mei 2005 8:32 schreef Valorian het volgende:
Ik herkende al meer bekenden.. 'Sharteel' (hier slechts nog sporadisch) loopt er ook rond, net als Natascha (studio mystica) die voor zover ik kan zien het forum runt
Natascha runt het fotografie team

Brutal_Pain runt het forum en host het.

Internet is gaaf, ik kan mensen blokkeren, bannen en deleten!! | http://www.brutal-network.nl | http://www.snakes-reptiles.com

Immortella
Only the good die young!
Usericon van Immortella
Posted 03-06-2005 18:49 by Immortella Wijzig reactieProfiel van ImmortellaQuote dit bericht

Foto van Grave een tijdje terug. Niet bepaald scherp en geen bijzondere pose, maar de kleuren vind ik erg apart geworden.

..."Hate can only create more hate"...

AngelOfDeath
...So what's zsie problem?
Usericon van AngelOfDeath
Posted 08-06-2005 1:49 by AngelOfDeath Wijzig reactieProfiel van AngelOfDeathQuote dit bericht

Waldrock pics

"Metal gaat nooit dood; zélfs als er een bom valt speelt er nog ergens een kakkerlak een riff"

Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 08-06-2005 1:50 by Ralph (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van RalphQuote dit berichthttp://soundsfromthedarkside.com

quote:
Op 8 juni 2005 1:49 schreef AngelOfDeath het volgende:
Waldrock pics

Die foto HEERSCHT!!

http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."

zarlack
Usericon van zarlack
Posted 09-06-2005 13:20 by zarlack Wijzig reactieProfiel van zarlackQuote dit bericht

Voor den donder onzer tonen, vliedt reeds de oneedle wolf met hangende ooren heen

Nameless shadow
Usericon van Nameless shadow
Posted 11-06-2005 2:53 by Nameless shadow Wijzig reactieProfiel van Nameless shadowQuote dit berichthttp://jeroendekker.com

Elexorien in 't Pleintje in Winschoten vanavond :

blastmaster
Die Statis Prima!!!
Usericon van blastmaster
Posted 11-06-2005 3:13 by blastmaster Wijzig reactieProfiel van blastmasterQuote dit berichthttp://www.myspace.com/drdoomgrind

quote:
Op 11 juni 2005 2:53 schreef Nameless shadow het volgende:
Elexorien in 't Pleintje in Winschoten vanavond :

check de Tape

Corpsegrind
Usericon van Corpsegrind
Posted 11-06-2005 12:08 by Corpsegrind Wijzig reactieProfiel van CorpsegrindQuote dit berichthttp://www.erebus.nl

http://www.ukien.nl/images/6669.jpg

ik weet niet hoe ik deze link om kan zetten in een foto maar dit is van een optreden met mijn band Erebus in Kampen

Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 11-06-2005 16:16 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

Zie!

Iné beweegt!

What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit

watery black
Usericon van watery black
Posted 11-06-2005 16:23 by watery black Wijzig reactieProfiel van watery blackQuote dit bericht

quote:
Op 11 juni 2005 2:53 schreef Nameless shadow het volgende:

jezus man... *gaat drummer volproppen met vette hap, koekjes en snoepjes*

"There will come a time when you'll have the chance to do something courageous, to do the right thing." "I love those moments. I like to wave at them as they pass by."

Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 11-06-2005 16:26 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

quote:
Op 11 juni 2005 16:23 schreef watery black het volgende:

Ze noemen m niet voor niets Skeletor!

What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit

grimbert
Hmmmmm booze....
Usericon van grimbert
Posted 11-06-2005 17:34 by grimbert Wijzig reactieProfiel van grimbertQuote dit berichthttp://www.elexorien.com

quote:
Op 11 juni 2005 16:16 schreef Greycloak het volgende:

Zie!

Iné beweegt!

Maar 1 wijntje had ze nodig deze keer... volgende keer zonder alcohol

De heerschappij, dat ben jij!

Lainedil
Gebroeders Grey
Usericon van Lainedil
Posted 11-06-2005 18:10 by Lainedil (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van LainedilQuote dit berichthttp://www.quantumtheory.nl

quote:
Op 11 juni 2005 16:23 schreef watery black het volgende:

check mijn armen:

mag ik ook koekjes snoep etc... ?

Bruce Banner

watery black
Usericon van watery black
Posted 11-06-2005 18:32 by watery black Wijzig reactieProfiel van watery blackQuote dit bericht

quote:
Op 11 juni 2005 18:10 schreef Lainedil Naleanor het volgende:
check mijn armen:

mag ik ook koekjes snoep etc... ?

jij altijd

maar dat wist je toch al wel

en ik moet jou ook nog steeds een keer knuffelen

"There will come a time when you'll have the chance to do something courageous, to do the right thing." "I love those moments. I like to wave at them as they pass by."

MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 12-06-2005 21:10 by MMayo Wijzig reactieProfiel van MMayoQuote dit bericht

Andere camera mee, eerste poging klooien met instellingen.

Imperia

Carnal leftovers

Speciaal voor AngelofDeath met schmink op spelen ging niet geheel vlekkeloos.

Triggerhappy
Eyes of Liquid Rage
Usericon van Triggerhappy
Posted 20-06-2005 15:10 by Triggerhappy Wijzig reactieProfiel van TriggerhappyQuote dit berichthttp://www.triggerhappy.be

Zal ik de topic eens wat leven inblazen

Vanden Plas op vrijdag 17/06/2005 in The Spirit of 66 in Verviers

Meer!

In case of boredom there's always this

ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 20-06-2005 15:12 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

ik zal wel weer naar zijn, maar ik vind ze nèt niet...

Nix
Usericon van Nix
Posted 20-06-2005 15:16 by Nix Wijzig reactieProfiel van NixQuote dit bericht

quote:
Op 20 juni 2005 15:12 schreef ghoulliette het volgende:
ik zal wel weer naar zijn, maar ik vind ze nèt niet...

Dat heb ik bij de Waldrock foto's op de front pagina. En er staat ook nog een reactie bij 'mooie foto's'.

Hmm..

I generally avoid temptation...unless I can't resist it.

ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 20-06-2005 15:24 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

van waldrock.nl? Dat Fotoverslag vind ik wel heel leuk omdat het niet zo eenzijdig is als meestal het geval is.

Of bedoel je die hier op zm?

Nix
Usericon van Nix
Posted 20-06-2005 15:25 by Nix Wijzig reactieProfiel van NixQuote dit bericht

quote:
Op 20 juni 2005 15:24 schreef ghoulliette het volgende:
van waldrock.nl? Dat Fotoverslag vind ik wel heel leuk omdat het niet zo eenzijdig is als meestal het geval is.

Of bedoel je die hier op zm?

Op ZM.

Nix
Usericon van Nix
Posted 20-06-2005 15:26 by Nix Wijzig reactieProfiel van NixQuote dit bericht

Yay.

[Dit bericht is gewijzigd door Nix op 20-06-2005 15:27]

Dit topic is 39 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39
Index / Concerten Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com