IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Concerten Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 39 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39
Auteur:
Topic : Concert Fotografie Vorige pagina | Volgende pagina
invictis
Usericon van invictis
Posted 25-05-2005 13:16 by invictis Wijzig reactieProfiel van invictisQuote dit bericht

maak gelijk ff foto's van mijn Bal sagoth cd's die je nog steeds niet heb opgestuurd

Zo hé, is dit topic toch maar mooi getransformeerd van eenzijdig gebral van Invictus in een ware echte op ervaringen en feiten gebaseerde discussie.

Immortella
Only the good die young!
Usericon van Immortella
Posted 25-05-2005 13:55 by Immortella Wijzig reactieProfiel van ImmortellaQuote dit bericht

quote:
Op 25 mei 2005 13:16 schreef invictis het volgende:
maak gelijk ff foto's van mijn Bal sagoth cd's die je nog steeds niet heb opgestuurd

Ah, damn.. Die zijn wel ernstig in de vergetelheid geraakt. Maar je wil graag alleen de foto´s opgestuurd hebben?

..."Hate can only create more hate"...

invictis
Usericon van invictis
Posted 25-05-2005 13:57 by invictis Wijzig reactieProfiel van invictisQuote dit bericht

quote:
Op 25 mei 2005 13:55 schreef Immortella het volgende:
Ah, damn.. Die zijn wel ernstig in de vergetelheid geraakt. Maar je wil graag alleen de foto´s opgestuurd hebben?

uhr als mijn cd speler ze kan afspelen ga ik ervoor
ach komt vast in orde

Zo hé, is dit topic toch maar mooi getransformeerd van eenzijdig gebral van Invictus in een ware echte op ervaringen en feiten gebaseerde discussie.

Triggerhappy
Eyes of Liquid Rage
Usericon van Triggerhappy
Posted 25-05-2005 16:52 by Triggerhappy Wijzig reactieProfiel van TriggerhappyQuote dit berichthttp://www.triggerhappy.be

[Edit]Oeps, vergeten te quoten . Immortella, hier mijn antwoord over die tweede hands lens[/Edit]

Mooie lens denk ik. Ik geloof dat de Tamron scherper is aan 70mm dan de sigma.
Dit is in ieder geval een voorbeeld van een lens die goed presteert tijdens een concert.
Als hij in goede staat is, zo ik er voor gaan. Controleer vooral hoe scherp hij is aan 70mm op 2.8 voordat je hem koopt.
Bij 3rd party lens fabrikanten heb je nogal eens 'slechte' exemplaren ertussen zitten en misschien is dit zo één...
Bij Konijnenberg heb je de lens voor 419€ en ik geloof dat Sigma 5 jaar garantie heeft. Misschien toch overwegen om hem nieuw te kopen.

Jeez, kan ik toch zagen soms

[Dit bericht is gewijzigd door Triggerhappy op 25-05-2005 16:54]

In case of boredom there's always this

Immortella
Only the good die young!
Usericon van Immortella
Posted 25-05-2005 18:14 by Immortella Wijzig reactieProfiel van ImmortellaQuote dit bericht

quote:
Op 25 mei 2005 16:52 schreef Triggerhappy het volgende:
[Edit]Oeps, vergeten te quoten . Immortella, hier mijn antwoord over die tweede hands lens[/Edit]

Mooie lens denk ik. Ik geloof dat de Tamron scherper is aan 70mm dan de sigma.
Dit is in ieder geval een voorbeeld van een lens die goed presteert tijdens een concert.
Als hij in goede staat is, zo ik er voor gaan. Controleer vooral hoe scherp hij is aan 70mm op 2.8 voordat je hem koopt.
Bij 3rd party lens fabrikanten heb je nogal eens 'slechte' exemplaren ertussen zitten en misschien is dit zo één...
Bij Konijnenberg heb je de lens voor 419€ en ik geloof dat Sigma 5 jaar garantie heeft. Misschien toch overwegen om hem nieuw te kopen.

Jeez, kan ik toch zagen soms

Hmmm, nee je zaagt niet hoor. Ik kon hem zelf op de site van Konijnenberg niet vinden. Wel de 28-70 lens met een f2.8, maar door de afbeelding dacht ik dat dit toch een andere lens moest zijn. Hij ziet er namelijk behoorlijk anders uit dan de foto die de adverteerder bij z'n advertentie had gezet.
Maar goed, Konijnenberg is praktisch bij mij om de hoek en zij geven zelf ook standaard een jaar garantie op hun nieuwe producten, dus toch daar maar eens kijken.
Heb op die site ook nog een andere interessante lens gezien (Sigma AF 24-135/2,8-4,5 IF Asf.) die ook nog betaalbaar is.
Lastig hoor, ik wil het het liefst meteen goed doen, maar dat is wel even zoeken.

Triggerhappy
Eyes of Liquid Rage
Posted 25-05-2005 19:17 by Triggerhappy Wijzig reactieProfiel van TriggerhappyQuote dit berichthttp://www.triggerhappy.be

De 50mm is maar 80€ en je kan daar ECHT niet mis mee gaan. Het is echt de beste beginners lens. Een zoom kan later nog

Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 25-05-2005 20:05 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

@Immortella, over die lens:

Lastig... ik blijf het zelf nogal wat geld vinden, 300 euro voor een tweedehands lens, die nieuw al vanaf zo'n 400 euro te koop is.

Tip: www.tweakers.net/pricewatch -> digitale camera's , daar kan je ook prijzen van objectieven zien..

Uiteindelijk blijft het de vraag hoevaak je zo'n lens gebruikt en of je er dus echt profijt van hebt, je zou ook kunnen overwegen om een 50 of 85mm 1.8 te kopen, tweedehands, en wat je daarmee bespaart apart te leggen voor een 70-200 Sigma EX lens van 2.8 mm...

Immortella
Only the good die young!
Usericon van Immortella
Posted 25-05-2005 21:17 by Immortella Wijzig reactieProfiel van ImmortellaQuote dit bericht

quote:
Op 25 mei 2005 20:05 schreef Valorian het volgende:
@Immortella, over die lens:

Lastig... ik blijf het zelf nogal wat geld vinden, 300 euro voor een tweedehands lens, die nieuw al vanaf zo'n 400 euro te koop is.

Tip: www.tweakers.net/pricewatch -> digitale camera's , daar kan je ook prijzen van objectieven zien..

Uiteindelijk blijft het de vraag hoevaak je zo'n lens gebruikt en of je er dus echt profijt van hebt, je zou ook kunnen overwegen om een 50 of 85mm 1.8 te kopen, tweedehands, en wat je daarmee bespaart apart te leggen voor een 70-200 Sigma EX lens van 2.8 mm...

Bedankt voor je tip. Ik ga het allemaal eens in overweging nemen. Ik heb voor mezelf bepaald dat ik zo ongeveer 500 á 600 (wat niet op hoeft) euro naast de body en accessoires te besteden heb voor een mooie lens (en dan vooral bedoeld voor concertfotografie en natuurfotografie). Dat moet toch te doen zijn.....

Edit: Op de één of andere manier zie ik een lens met een vaste brandpuntsafstand niet echt zitten. Ik vind het zo leuk om ook (flink) te kunnen zoomen. Niet alleen bij concerten, maar dan vooral ook op vakantie en bij natuurfotografie.

[Dit bericht is gewijzigd door Immortella op 25-05-2005 21:19]

Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 25-05-2005 22:57 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

quote:
Op 25 mei 2005 21:17 schreef Immortella het volgende:
Bedankt voor je tip. Ik ga het allemaal eens in overweging nemen. Ik heb voor mezelf bepaald dat ik zo ongeveer 500 á 600 (wat niet op hoeft) euro naast de body en accessoires te besteden heb voor een mooie lens (en dan vooral bedoeld voor concertfotografie en natuurfotografie). Dat moet toch te doen zijn.....

Edit: Op de één of andere manier zie ik een lens met een vaste brandpuntsafstand niet echt zitten. Ik vind het zo leuk om ook (flink) te kunnen zoomen. Niet alleen bij concerten, maar dan vooral ook op vakantie en bij natuurfotografie.

Voor dat budget kom je in ieder geval met een mooie set lenzen thuis, waar je ook voor gaat ... zoomen heeft zeker zijn voordelen, het bied veel gemak en je kan je kader een stuk makkelijker bepalen..

..

NB: Weet iemand hoe die scherpstelpunten precies werken bij Sigma lenzen? Ik heb voor mijn zus laatst een tweedehands 28-200 sigma lens gekocht (prut voor concertfotografie, maar voor haar doel; reizen, de ideale lens), met 5 of 7 (weet het even niet meer) van die vierkantjes/scherpstelpunten..

[Dit bericht is gewijzigd door Valorian op 25-05-2005 22:59]

Triggerhappy
Eyes of Liquid Rage
Posted 25-05-2005 23:36 by Triggerhappy Wijzig reactieProfiel van TriggerhappyQuote dit berichthttp://www.triggerhappy.be

Ik dacht dat die scherpstelpunten in de camera zelf zaten?

Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 25-05-2005 23:56 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

quote:
Op 25 mei 2005 23:36 schreef Triggerhappy het volgende:
Ik dacht dat die scherpstelpunten in de camera zelf zaten?

Dat zou ook goed kunnen. Ik heb zelf nooit een nieuwere Canon gehad dan de 620 (+/- 12 jaar oud ofzo), mijn zus heeft dus zo'n Canon Eos 300, maar moet je nog op een bepaalde manier met die punten omgaan? Ze fotografeert vrijwel alles in automatische stand, meestal autofocus..

EDIT: ik geloof dat ik er al uit ben, even een onlinestaande pdf van de 300D handleiding bekeken, zo te zien zijn die AF-punten alleen van belang bij handmatige instellingen, en worden ze automatisch gekozen in de automaatstand

[Dit bericht is gewijzigd door Valorian op 26-05-2005 0:03]

Triggerhappy
Eyes of Liquid Rage
Posted 26-05-2005 10:48 by Triggerhappy Wijzig reactieProfiel van TriggerhappyQuote dit berichthttp://www.triggerhappy.be

Automatisch AF punten laten selecteren is geen goed idee bij concerten heb ik gemerkt.
Als je een diafragma van 2.8 of zelfs 1.8 gebruikt heb je zo'n smalle focus diepte dat je heel precies moet focussen. Op de ogen dus. Bij Ai AF (automatisch dus) bepaalt de camera wat hij vermoedt dat je onderwerp is. Dit gaat nogal eens de mist in.
Je kiest dus best één van de focus punten, scherp stellen op de ogen en dan afdrukken. Ideaal zou zijn dat de Servo Autofocus die gebruikt wordt in de sport-stand ook beschikbaar zou zijn in de manuele standen. Niet dus... Daar heb je een 10D of hoger voor nodig
De sport stand is niet slecht maar je hebt totaal geen controle over diafragma, ISO en focuspunten. Niet ideaal dus

Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 26-05-2005 17:36 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

quote:
Op 26 mei 2005 10:48 schreef Triggerhappy het volgende:
Ideaal zou zijn dat de Servo Autofocus die gebruikt wordt in de sport-stand ook beschikbaar zou zijn in de manuele standen. Niet dus... Daar heb je een 10D of hoger voor nodig
De sport stand is niet slecht maar je hebt totaal geen controle over diafragma, ISO en focuspunten. Niet ideaal dus

Is het bovenstaande niet te realiseren met de bekende 300D-firmware-hack?

Triggerhappy
Eyes of Liquid Rage
Posted 26-05-2005 22:04 by Triggerhappy Wijzig reactieProfiel van TriggerhappyQuote dit berichthttp://www.triggerhappy.be

Nee helaas
Focussen werkt, maar afdrukken doet hij niet. Bugje
De maker van de firmware hack houdt zich er niet meer mee bezig.

bazzio
opa lives!
Usericon van bazzio
Posted 29-05-2005 17:10 by bazzio Wijzig reactieProfiel van bazzioQuote dit bericht

laat maar, verkeerde topic.

[Dit bericht is gewijzigd door bazzio op 29-05-2005 17:13]

Bazzio Attacks!!!

ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 30-05-2005 23:33 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

deze kwam ik tegn op een site, super mooi!! alles eraan eigenlijk

robbemans
Snakeman
Usericon van robbemans
Posted 30-05-2005 23:50 by robbemans Wijzig reactieProfiel van robbemansQuote dit berichthttp://www.snakes-reptiles.com

quote:
Op 21 mei 2005 15:02 schreef robbemans het volgende:
Dit is mischien iets voor de fotomakertjes onder ons??

http://forum.bandphotography.nl/

Nog maar een keertje spammen
Valorian en Nix hebben zich al aan gemeld daar

en triggerhappy zag ik ook geloof ik al ??

[Dit bericht is gewijzigd door robbemans op 30-05-2005 23:50]

Internet is gaaf, ik kan mensen blokkeren, bannen en deleten!! | http://www.brutal-network.nl | http://www.snakes-reptiles.com

Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 31-05-2005 8:32 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

quote:
Op 30 mei 2005 23:50 schreef robbemans het volgende:
Nog maar een keertje spammen
Valorian en Nix hebben zich al aan gemeld daar

en triggerhappy zag ik ook geloof ik al ??

Ik herkende al meer bekenden.. 'Sharteel' (hier slechts nog sporadisch) loopt er ook rond, net als Natascha (studio mystica) die voor zover ik kan zien het forum runt

Triggerhappy
Eyes of Liquid Rage
Posted 31-05-2005 8:49 by Triggerhappy Wijzig reactieProfiel van TriggerhappyQuote dit berichthttp://www.triggerhappy.be

Yep, ik zit er ook op. Goed forum

Anyway, om dit topic een beetje terug te laten opleven...zie hier foto's

Van Black Label Society & Meldrum @ 013

Meldrum

Black Label Society

Immortella
Only the good die young!
Usericon van Immortella
Posted 31-05-2005 23:09 by Immortella Wijzig reactieProfiel van ImmortellaQuote dit bericht

Iemand ervaring met het bestellen/kopen van camera´s via internet (bijv. pixmania.com)?
Dat kan me best wat geld besparen, maar ik twijfel.
Bij Konijnenberg (die praktisch om de hoek zit bij mij) kan ik namelijk zo even binnenwippen als er iets niet goed is. Bij het bestellen via zo´n site lijkt het me dat je de camera zelf op zou moeten sturen naar de fabrikant o.i.d.
(En meer van dat soort redenen die me tegenhouden).

Immortella
Only the good die young!
Usericon van Immortella
Posted 31-05-2005 23:16 by Immortella Wijzig reactieProfiel van ImmortellaQuote dit bericht

quote:
Op 20 mei 2005 16:00 schreef Triggerhappy het volgende:
Je doet wat je wil natuurlijk maar ik heb er nog steeds spijt van dat ik mijn 300D gekocht heb in de kit-versie (met die 18-55 lens erbij).
Deze lens staat bijna nooit op m'n camera en is ook niet erg goed van kwaliteit.
Ideaal is de Tamron 28-70 f/2.8 direct bij de aankoop van je camera erbij te nemen. Deze kost ong. even veel als die IS lens maar geloof me, aan deze lens heb je VEEL meer tijdens concerten.

Nog 1 keer zeiken .
De Tamron 28-70 f2.8 kan ik niet vinden op de site van Konijnenberg (wel de 28-75). Maar weet jij toevallig of de Tamron AF SP 28-105/2.8 Asf. net zo goed is? Een paar honderd euro duurder trouwens.

Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 31-05-2005 23:20 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

quote:
Op 31 mei 2005 23:09 schreef Immortella het volgende:
Iemand ervaring met het bestellen/kopen van camera´s via internet (bijv. pixmania.com)?
Dat kan me best wat geld besparen, maar ik twijfel.
Bij Konijnenberg (die praktisch om de hoek zit bij mij) kan ik namelijk zo even binnenwippen als er iets niet goed is. Bij het bestellen via zo´n site lijkt het me dat je de camera zelf op zou moeten sturen naar de fabrikant o.i.d.
(En meer van dat soort redenen die me tegenhouden).

Mijn camera komt bij Kamera Express vandaan.. als je kijkt op www.tweakers.net kun je niet alleen prijzen vergelijken maar ook doorklikken naar Shop Survey, dan kan je allerlei reacties bekijken en reviews van klanten.. vrij uitgebreid.. Als je via internet koopt zou ik in iedergeval bij een wat bekendere zaak kopen, en het liefst ergens waar ze verstand hebben van camera's en dus niet zo'n elektronica-gigant waar ze toevallig ook wat camera's hebben... Kamera-Express staat als vrij goed en vooral zeer scherp geprijst bekend, net als Konijnenberg, heb eigenlijk nooit problemen gehoord over die winkels qua levering enzo, maar als er iets kapot gaat kun je inderdaad wel eens een stuk verder van huis zijn dan bij aankoop bij een normale winkel... aan de andere kant, je hebt wel gewoon je rechten enzo, en ze kunnen je volgens mij hooguit 'adviseren' zelf de boel op te sturen, maar als jij het wilt zijn zij verplicht alles af te handelen. Het ergste wat er dan kan gebeuren is dat je vrij lang zonder camera zit.... Maar kopen bij een winkel is ook niet alles, Liesbeth heeft ooit een IPOD gekocht bij Staffhorst, dat ding was binnen een paar maanden kapot, en zij stuurden hem ook gewoon op, dat duurde ook 2 maanden...

Kortom: ik weet niet veel, maar als ik jou was zou ik gewoon voor goedkoop gaan bij een winkel die goed bekend staat (zoals konijnenberg), en dan maar hopen dat er niets kapot gaat...

Beli Mawr
Great god Cernunnos, return to Earth again!
Usericon van Beli Mawr
Posted 31-05-2005 23:21 by Beli Mawr (Moderator) Wijzig reactieProfiel van Beli MawrQuote dit berichthttp://www30.brinkster.com/belimawr

Val, U heeft meel op uw hotmeel adres

Having heard the voice of Morrigan I am uilleannpiping my way through this world, powered by Guinness SLÁINTE

Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 31-05-2005 23:24 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

quote:
Op 31 mei 2005 23:21 schreef Beli Mawr het volgende:
Val, U heeft meel op uw hotmeel adres

-k .. antwoord is al onderweg

Immortella
Only the good die young!
Usericon van Immortella
Posted 31-05-2005 23:29 by Immortella Wijzig reactieProfiel van ImmortellaQuote dit bericht

quote:
Op 31 mei 2005 23:20 schreef Valorian het volgende:
Mijn camera komt bij Kamera Express vandaan.. als je kijkt op www.tweakers.net kun je niet alleen prijzen vergelijken maar ook doorklikken naar Shop Survey, dan kan je allerlei reacties bekijken en reviews van klanten.. vrij uitgebreid.. Als je via internet koopt zou ik in iedergeval bij een wat bekendere zaak kopen, en het liefst ergens waar ze verstand hebben van camera's en dus niet zo'n elektronica-gigant waar ze toevallig ook wat camera's hebben... Kamera-Express staat als vrij goed en vooral zeer scherp geprijst bekend, net als Konijnenberg, heb eigenlijk nooit problemen gehoord over die winkels qua levering enzo, maar als er iets kapot gaat kun je inderdaad wel eens een stuk verder van huis zijn dan bij aankoop bij een normale winkel... aan de andere kant, je hebt wel gewoon je rechten enzo, en ze kunnen je volgens mij hooguit 'adviseren' zelf de boel op te sturen, maar als jij het wilt zijn zij verplicht alles af te handelen. Het ergste wat er dan kan gebeuren is dat je vrij lang zonder camera zit.... Maar kopen bij een winkel is ook niet alles, Liesbeth heeft ooit een IPOD gekocht bij Staffhorst, dat ding was binnen een paar maanden kapot, en zij stuurden hem ook gewoon op, dat duurde ook 2 maanden...

Kortom: ik weet niet veel, maar als ik jou was zou ik gewoon voor goedkoop gaan bij een winkel die goed bekend staat (zoals konijnenberg), en dan maar hopen dat er niets kapot gaat...

Dankje voor de tip. Tsja, het kan me zo´n 100 tot 200 euro besparen, welke ik dan weer meer heb voor een goede lens.
Maar Konijnenberg is zelf inderdaad al scherp geprijsd (stukken beter dan de Mediamarkt zelfs), en dat lijkt me toch handiger. Hoewel zij hem idd ook zullen moeten opsturen als er iets stuk gaat, maar dan nog lijkt me dat minder gezeik.
Jij nog tips voor een goede lens (liefst 1 met zoom). Welke gebruik jij bijvoorbeeld?
Ik ga vrijdag nl. al shoppen waarschijnlijk .

Dit topic is 39 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39
Index / Concerten Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com