IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Concerten Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 39 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39
Auteur:
Topic : Concert Fotografie Vorige pagina | Volgende pagina
Vinay
Usericon van Vinay
Posted 30-01-2002 12:11 by Vinay Wijzig reactieProfiel van VinayQuote dit berichthttp://www.myspace.com/vinaysananda

Ik maak foto's nu met mijn webcam ,ik heb vroeger ook met een wegwerpcamera foto's gemaakt . ik was wel tevreden over de foto's .( alleen is een spiegelreflex wel handig als je tijdens het fotograferen wil zien wat er op het filmpje terchtkomt, )
met je webcam kan je je foto's ook heel makkelijk maken en bewerken .
als ik fotograaf was zou ik kiezen voor een digitale camera .dit bied zeer veel voordelen denk ik .(ontwikkelen en scannen hoeft niet ).

FireFox
Lifeform 009
Usericon van FireFox
Posted 30-01-2002 12:18 by FireFox Wijzig reactieProfiel van FireFoxQuote dit bericht

haha mn foto leraar zwoor toch echt bij zn spiegelreflex camera, en raadde dat ons allemaal aan, ik weet het niet maar ik denk dat met digitale fotografie, sja, toch iets van het creatieve process wegvalt, gezien als ik met een spiegelreflex camera foto's maak, en deze zelf ontwikkel en dan ga belichten, kun je nog op een manier de foto beinvloeden, met digitaal kan het ook wel, met photoshop natuurlijk..... maar toch.. tis toch anders vind ik... Maar goed, voor het snel even een fotootje maken vind ik digitaal wel zeer handig, tis zo gepiept

Our song begins to play. It's notes so light and free they dance in my ears and blind my sight. I think of when we danced and laughed when we kissed under the stars and held our hands in the mist.

Vinay
Usericon van Vinay
Posted 30-01-2002 14:30 by Vinay Wijzig reactieProfiel van VinayQuote dit berichthttp://www.myspace.com/vinaysananda

Zij gebruikt een digitale camera :
http://www.blackwitchdesign.nl/

Sharteel
Mesmerized
Usericon van Sharteel
Posted 30-01-2002 15:40 by Sharteel Wijzig reactieProfiel van SharteelQuote dit berichthttp://www.photopit.be

quote:
Op 30 januari 2002 12:11 schreef Vinay het volgende:
( alleen is een spiegelreflex wel handig als je tijdens het fotograferen wil zien wat er op het filmpje terchtkomt, )

Je kan alleen bij digitale toestellen de gemaakte fotos onmiddellijk op het toestel bekijken. Een spiegelreflex is een analoog toestel.

[Dit bericht is gewijzigd door Sharteel op 30-01-2002 15:40]

Can anybody see the light.. Where the morn meets the dew... And the tide rises...Did you realise no one can see inside your view... Did you realise forwhy this sight belongs to you...

FireFox
Lifeform 009
Usericon van FireFox
Posted 30-01-2002 15:50 by FireFox Wijzig reactieProfiel van FireFoxQuote dit bericht

quote:
Op 30 januari 2002 14:30 schreef Vinay het volgende:
Zij gebruikt een digitale camera :
http://www.blackwitchdesign.nl/

ja had die site wel eens gezien, ken haar niet, maar ik vind haar heel goed, niet alleen fotografie, maar ook vooral qua vormgeving, (en sja ik denk dat het dan een persoonlijke voorkeur is of je een digitaal fotografeerd of niet)

Our song begins to play. It's notes so light and free they dance in my ears and blind my sight. I think of when we danced and laughed when we kissed under the stars and held our hands in the mist.

Lord Morgoth
Fear me...
Usericon van Lord Morgoth
Posted 30-01-2002 15:51 by Lord Morgoth Wijzig reactieProfiel van Lord MorgothQuote dit bericht

hmm, ik vond het al zo lasig om iedere keer als ik een opname had gemaakt het rolletje uti m'n toestel te halen, het belichtte plaatje op te zoeken, te kijken of 'ie goed was en 'm daarna weer terug te stoppen

Valar Morghulis! All men must die -- Jaqen H’ghar

Sharteel
Mesmerized
Usericon van Sharteel
Posted 30-01-2002 15:53 by Sharteel Wijzig reactieProfiel van SharteelQuote dit berichthttp://www.photopit.be

quote:
Op 30 januari 2002 15:51 schreef Lord Morgoth het volgende:
hmm, ik vond het al zo lasig om iedere keer als ik een opname had gemaakt het rolletje uti m'n toestel te halen, het belichtte plaatje op te zoeken, te kijken of 'ie goed was en 'm daarna weer terug te stoppen

Qua special effects nadien op je foto kan die techniek wel tellen natuurlijk...

Can anybody see the light.. Where the morn meets the dew... And the tide rises...Did you realise no one can see inside your view... Did you realise forwhy this sight belongs to you...

Lord Morgoth
Fear me...
Posted 30-01-2002 15:55 by Lord Morgoth Wijzig reactieProfiel van Lord MorgothQuote dit bericht

Tja op en of andere manier waren ze altijd nogal overbelicht

Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 30-01-2002 16:15 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Waar blijven de toffe foto's ?
Wie van jullie gaat op het festival fotograferen ???

Sharteel
Mesmerized
Usericon van Sharteel
Posted 30-01-2002 16:17 by Sharteel Wijzig reactieProfiel van SharteelQuote dit berichthttp://www.photopit.be

quote:
Op 30 januari 2002 16:15 schreef Jenje het volgende:
Wie van jullie gaat op het festival fotograferen ???

Iedereen gewoon!!! Ik neem mijn toestel zeker mee...

Lord Morgoth
Fear me...
Posted 30-01-2002 16:25 by Lord Morgoth Wijzig reactieProfiel van Lord MorgothQuote dit bericht

vind ik ook. Ik neem mijn toestel iig ook mee!

Sharteel
Mesmerized
Usericon van Sharteel
Posted 30-01-2002 16:28 by Sharteel Wijzig reactieProfiel van SharteelQuote dit berichthttp://www.photopit.be

quote:
Op 30 januari 2002 16:25 schreef Lord Morgoth het volgende:
vind ik ook. Ik neem mijn toestel iig ook mee!

Kunnen we wat coole actiefoto's van elkaar nemen...

Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 30-01-2002 16:30 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Cool.

Lord Morgoth
Fear me...
Posted 30-01-2002 16:36 by Lord Morgoth Wijzig reactieProfiel van Lord MorgothQuote dit bericht

quote:
Op 30 januari 2002 16:28 schreef Sharteel het volgende:
Kunnen we wat coole actiefoto's van elkaar nemen...

zoiets als

foto 1: L.M. met een camera voor z'n giechel, foto 2: Sharteel met een camera voor d'r giechel, foto 3: L.M. met een camera voor z'n giechel, foto 4:Sharteel.. (uhm you get the picture )

[Dit bericht is gewijzigd door Lord Morgoth op 30-01-2002 16:36]

Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 30-01-2002 16:38 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

Mijn toestel gaat altijd mee naar festivals en concerten

Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 30-01-2002 19:54 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

quote:
Op 30 januari 2002 12:18 schreef FireFox het volgende:
haha mn foto leraar zwoor toch echt bij zn spiegelreflex camera, en raadde dat ons allemaal aan, ik weet het niet maar ik denk dat met digitale fotografie, sja, toch iets van het creatieve process wegvalt, gezien als ik met een spiegelreflex camera foto's maak, en deze zelf ontwikkel en dan ga belichten, kun je nog op een manier de foto beinvloeden, met digitaal kan het ook wel, met photoshop natuurlijk..... maar toch.. tis toch anders vind ik... Maar goed, voor het snel even een fotootje maken vind ik digitaal wel zeer handig, tis zo gepiept

Ik denk dat qua leren een digitaal toestel zowel voor als nadelen heeft..

VOORDEEL: Je ziet meteen resultaat en kan meteen het verschil zien tussen instellingen e.d. , maakt vaak veel meer foto's, leert sneller dus.

NADEEL: Je hebt niet meer zo goed door WAT je precies doet, dit is natuurlijk ook eigenlijk al het geval bij een volledig geautomatiseerde spiegelreflexcamera... Het beste om echt de techniek op te leren is denk ik zo'n ouderwetse S.R. camera, waarbij alles handmatig gaat.. (scheelt ook veel batterijen trouwens.. de camera van mijn ouders bijvoorbeeld, is al een jaar of 20 oud en heeft pas 1 maal een nieuwe batterij nodig gehad.. vrij logisch: Het enige wat daarin batterijen gebruikt is de lichtmeter, en die vreet nou niet bepaald stroom

Errorx
paradoxaal individueel bekeken geheel
Usericon van Errorx
Posted 30-01-2002 20:27 by Errorx Wijzig reactieProfiel van ErrorxQuote dit berichthttp://www.madmacs.nl

tja digitaal versus conventioneel.

voor mij ligt het simpel. ik doe geen concessies in kwaliteit dus blijf met een analoge spiegelreflex werken. qua scherpte is de digitale camera eindelijk een beetje aan het bijhalen, maar het gaat om de kleur diepte, die laat duidelijk nog te wensen over bij digitale camera's. Ik heb met alletwee gewerkt. Heb een tijdje productfotografie gedaan met een digitale camera; maar ik bleef wat missen qua kleur. Scherpte is ook nog steeds neit alles. een Goeie foto vna formaat kost toch al snel 5 mb aan ruimte. en zelfs dan is hij behoorlijk gecomprimeerd.

een digitale camera heeft inedrdaad zijn voordelen als je snel een plaatje wil schieten. maar een echte fotograaf wil nooit snel ff een plaatje schieten. hij wil iets vast leggen wat de sfeer weergeeft. en dan is met een gewone spiegelreflex veel meer te beinvloeden als met een digitalecamera. tuurlijk er zitten op een D.C. wel allerlei extra funties maar die zijn ook weer zo standaard na een paar keer gebruikt te hebben. geef mij maar lekker mijn spiegel reflexje hoor. en het liefst nog zelf ontwikkelen en belichten.

en dan komen we op het fotobewerking deel. met D.C. sla je wel het stukje scannen over maar dat is juist als je een foto bijvoorbeeld met photoshop gaat bewerken eigenlijk wel belangrijk. als je er achter komt dat de foto toch te laag in resolutie is kan je hem opnieuw scannen. met een d.c. moet je de hele foto opnieuw maken.

owja over die site. jpgtjes die op websites gezet zijn kun je geen vergelijking mee treffen qua digitaal of conv. spiegelreflex. Omdat de beeldkwaliteit doordat het zo gecomprimeert is alle twee eigenlijk om te janken is. maar het voldoet voor internet.

Qua leren fotograferen heb ik ok een simpel standpunt. Als je iets echt wil leren meot je bij de basuis beginnen. aangezien de basis conventionele fotografie blijft is leren fotograferen ook het beste met een conventionele camera (simpele spiegelreflex zonder veel poespas en een goeie lens, het liefst 1 waar je bijna alles nog met de hand moet instellen). je leert dan echt kijken dor een lens inplaats van alleen maar naar het resultaat. (heb al fotografie cursus gegeven aan een aantal personen en die waren er zeer tevreden over.

Het ligt duidelijk aan je doel wat voor een camera je zou moeten gebruiken. Wil je echt gaan fotograveren raad ik een conventionele spiegelreflex aan. wil je simpel weg plaatjes schieten is digital ook goed. Ik heb hier ook menigeen discussie over gehad met vakfotograven en die waren het over het algemeen wel met mijn stelling eens.

"Slithering trough the night. Creeping in your dreams. Nothing is like what it seems. Where do you want to hide? I am the predator of darkness. The death's kiss."

Errorx
Usericon van Errorx
Posted 30-01-2002 20:32 by Errorx Wijzig reactieProfiel van ErrorxQuote dit berichthttp://www.madmacs.nl

ow jaa ik zal mijn fotoshit ook wel mee schjouwen altijd leuk om ook even lekker met elkaar wat ervaringen uit te wisselen qua fotografie

"Slithering trough the night. Creeping in your dreams. Nothing is like what it seems. Where do you want to hide? I am the predator of darkness. The death's kiss."

Natascha
Usericon van Natascha
Posted 30-01-2002 20:33 by Natascha Wijzig reactieProfiel van NataschaQuote dit berichthttp://www.studiomystica.nl

Hey!
Ik keek ff waar m'n bezoekers vandaan komen en zie dat er hier reclame voor me wordt gemaakt! Kei bedankt!!!
www.blackwitchdesign.nl is mijn site en idd, ik fotografeer digitaal; met de sony cybershot DSC F505V, heel handig, ook omdat je gelijk kunt zien of ze gelukt zijn of niet...
Nou, misschien kom ik jullie een keer tegen op een concert!

www.studiomystica.nl --> Design & Photography

Lord Morgoth
Fear me...
Posted 30-01-2002 20:45 by Lord Morgoth Wijzig reactieProfiel van Lord MorgothQuote dit bericht

Ongetwijfeld!

Gave foto's trouwens

Vinay
Usericon van Vinay
Posted 30-01-2002 21:06 by Vinay Wijzig reactieProfiel van VinayQuote dit berichthttp://www.myspace.com/vinaysananda

quote:
Op 30 januari 2002 15:40 schreef Sharteel het volgende:
Je kan alleen bij digitale toestellen de gemaakte fotos onmiddellijk op het toestel bekijken. Een spiegelreflex is een analoog toestel.

Ik bedoelde eigenlijk dat spiegelreflexcamera dat( het kijken door de lens ) als voordeel heeft t.o.v. een wegwerpcamera .

Errorx
Usericon van Errorx
Posted 30-01-2002 21:15 by Errorx Wijzig reactieProfiel van ErrorxQuote dit berichthttp://www.madmacs.nl

quote:
Op 30 januari 2002 20:33 schreef Natascha het volgende:
Hey!
Ik keek ff waar m'n bezoekers vandaan komen en zie dat er hier reclame voor me wordt gemaakt! Kei bedankt!!!
www.blackwitchdesign.nl is mijn site en idd, ik fotografeer digitaal; met de sony cybershot DSC F505V, heel handig, ook omdat je gelijk kunt zien of ze gelukt zijn of niet...
Nou, misschien kom ik jullie een keer tegen op een concert!

ff een vraagje hoor, hoeveel beeldpixels heeft die camera en wat is de kleurdiepte???

gewoon even nieuwsgierig.

Natascha
Usericon van Natascha
Posted 30-01-2002 23:32 by Natascha Wijzig reactieProfiel van NataschaQuote dit berichthttp://www.studiomystica.nl

2240 x 1680 pixels (= max.) (3,3)
Photoshop zegt 8 bits/channel, bedoel je dat? hehe...
Verder heb ik 10x zoom en hoef geen flits te gebruiken, dat vind ik een van de belangrijkste dingen! (en als de foto toch iets te donker is, hebben we nog altijd Ctrl+M in photoshop)
Ja ik ben erg trots op m'n camera, balen dat ze nu een 5,5 megapixels versie hebben, maar goed, de technologie gaat veel te snel haha...
Maar ben wel aant sparen voor een Nikon, die wil ik echt nog een hebben!!!

Vrijdag weer lekker foto's maken van After Forever en Autumn, en misschien zaterdag bij Within Temptation en Autumn maar goed, dat is in Amsterdam dus ben nog niet zeker of ik wel of niet mee ga want dan moeten we sowieso eerder aanwezig zijn en met die klotebruiloft zal het niet makkelijk zijn binnen te komen...

Maarre bedankt voor de compli's allemaal!!!

Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 30-01-2002 23:37 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

Hey Natascha, heb net even je website bekeken, zag er goed uit..

Mooie artwork.. toen ik al die schoolopdrachten zag vroeg ik me af welke school je eigenlijk doet/gedaan hebt?

Natascha
Usericon van Natascha
Posted 30-01-2002 23:45 by Natascha Wijzig reactieProfiel van NataschaQuote dit berichthttp://www.studiomystica.nl

hehe, was ff deze site aant linken en kom terug, alweer een reply!

Ik heb op St. Lucas in Boxtel gezeten (Reclame), ben afgelopen jaar afgestudeerd...
Ik werk momenteel nog in een drukkerij (van die tattoo design shirts) maar ik wil graag een eigen fotostudio hebben
Ben overigens wel op zoek naar wat anders dus als iemand nog iets weet in Brabant???

Dit topic is 39 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39
Index / Concerten Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com