IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Concerten Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 39 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39
Auteur:
Topic : Concert Fotografie Vorige pagina | Volgende pagina
aerodis
Usericon van aerodis
Posted 18-05-2005 11:04 by aerodis Wijzig reactieProfiel van aerodisQuote dit bericht

quote:
Op 18 mei 2005 10:48 schreef Zenial het volgende:
Kan best tof zijn, maar in dit geval is het wel uitermate gay

Post eens een plaatje/ geef een voorbeeld van een band waar jij het niet 'gay' bij vindt?

arrebar
On the turning away
Usericon van arrebar
Posted 18-05-2005 12:41 by arrebar (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van arrebarQuote dit berichthttp://www.asbestmetal.nl

quote:
Op 17 mei 2005 17:13 schreef soepkoeltoer het volgende:
Wat is het toch lelijk, foto's met flits.
Met flits kun je echt hele mooie foto's schieten. Maarja blijft fotograferen voor veel mensen slechts een druk op de knop.

"Een vrouw als jou, heb ik nooit gekend. Sterker nog, ik zou niet weten wie je bent" Herman Finkers

Zenial
Usericon van Zenial
Posted 18-05-2005 12:48 by Zenial Wijzig reactieProfiel van ZenialQuote dit berichthttp://www.zenial.nl

quote:
Op 18 mei 2005 11:04 schreef aerodis het volgende:
Post eens een plaatje/ geef een voorbeeld van een band waar jij het niet 'gay' bij vindt?

Bijv..

Zenial

Y Draig Goch
Vegetarian Progressive Grindcore
Usericon van Y Draig Goch
Posted 18-05-2005 12:51 by Y Draig Goch (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Y Draig GochQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Joris_/

We had sex, drugs and rock 'n' roll. Now we have aids, crack and techno.

cooperfan
rollator rocker
Usericon van cooperfan
Posted 18-05-2005 12:53 by cooperfan (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van cooperfanQuote dit bericht

quote:
Op 18 mei 2005 12:51 schreef Y Draig Goch het volgende:

heb jij die concertplaatjes van Alice nog ?

Rock moet Rollen

Y Draig Goch
Vegetarian Progressive Grindcore
Usericon van Y Draig Goch
Posted 18-05-2005 14:42 by Y Draig Goch (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Y Draig GochQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Joris_/

Juah, maar die zijn van zulke bizar lage kwaliteit dat ik ze maar niet online gooi.

We had sex, drugs and rock 'n' roll. Now we have aids, crack and techno.

Verval
5 o'clock, bitch raping time.
Usericon van Verval
Posted 18-05-2005 17:30 by Verval Wijzig reactieProfiel van VervalQuote dit bericht

quote:
Op 18 mei 2005 12:48 schreef Zenial het volgende:

Bijv..

Zulk soort smink zou goed passen in een horror film of iets dergelijks maar zo is corpse/war paint nooit bedoeld.
Ik heb er niks tegen hoe Satyricon het gebruikt maar het is niet zo als het ooit gestart is midden jaren tachtig.

Ende dat ook gy, waard meedemensch, van deezen les leeren mag. Begeeft ge onder geen beding op den duystere hey by nacht!

ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 18-05-2005 20:56 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

wat FTC shizzle

gorerotted & publiek

aerodis
Usericon van aerodis
Posted 18-05-2005 20:58 by aerodis Wijzig reactieProfiel van aerodisQuote dit bericht

hehe, no offense richting de trotse eigenaars, maar ik vind het altijd nogal vaag staan: een Gibson Les Paul bij een death/black metal gitarist.

[Dit bericht is gewijzigd door aerodis op 18-05-2005 20:58]

ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 18-05-2005 21:00 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

staat net zo raar als een voetbal shirt imho

Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 18-05-2005 22:20 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

quote:
Op 18 mei 2005 12:41 schreef arrebar het volgende:
Met flits kun je echt hele mooie foto's schieten. Maarja blijft fotograferen voor veel mensen slechts een druk op de knop.

Ik denk dat het probleem vooral is dat mensen die flitsen dit vooral doen omdat niet flitsen bij hen een zwaar onderbelichte foto opleverd. Dat het laatste gebeurt komt doordat de lens op hun camere kennelijk verre van lichtsterk genoeg is om redelijke foto's mee te nemen zonder flits.. Echter dit soort fototoestellen hebben alleen maar zo'n huis-tuin-en-keuken inbouwflitser waarmee je de foto's verprutst (maar, toegegeven, nog altijd beter resultaat levert dan een geheel zwarte foto) ..

Met flits kun je wel degelijk mooie plaatjes schieten, maar dan moet je wel weten wat je doet en vooral ook een goede flitser hebben, het liefst instelbaar, en als je het echt goed wil doen met ascessoires als 'omnibounce' zodat het beeld niet zo eenzijdig belicht is, en vooral dus niet zo sterk belicht als met zo'n inbouwflits..

Mijn camera heeft gelukkig nog wel wat instelmogelijkheden op de inbouwflits, onderstaande foto van mij van In Aeternum is een voorbeeld van hoe een foto toch nog vrij sfeervol kan zijn ondanks flits dus.. maar eigenlijk wil ik een externe flitser, waarbij je dus wel volledige instelmogelijkheden hebt en ascessoires kunt gebruiken..

..

NB: een lowbudget oplossing om je inbouwflits van je prutcamera toch nog enigzins sfeervolle foto's te laten maken is het houden van een kleurfilter (die dingen die ook voor de lampen in de concertzaal hangen, of een snoeppapiertje..) voor je flits.... maar de vraag is of het dan niet net zo makkelijk is om de kleurbalans in fotoshop aan te passen..

EDIT: Het mooiste resultaat haal je natuurlijk altijd zonder flitsen, zoals Nix onder mij ook aangeeft.. maar in sommige situaties (kleine zaaltjes, weinig frontlicht en zeer bewegelijke bandleden) ontkom je er helaas niet aan, al loop je met een 1.8 lens om je nek...

[Dit bericht is gewijzigd door Valorian op 18-05-2005 22:36]

Nix
Usericon van Nix
Posted 18-05-2005 22:24 by Nix Wijzig reactieProfiel van NixQuote dit bericht

quote:
Op 18 mei 2005 12:41 schreef arrebar het volgende:

Bij concertfotografie is het veel mooier dat je de sfeer (d.m.v. licht) wel vasthoudt. Vaak verdwijnt die als je flits gebruikt.

EOS 350D

I generally avoid temptation...unless I can't resist it.

ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 18-05-2005 22:34 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

klopt, maar dan moet je wel genoeg licht hebben of snel genoege film hebben anders wordt het een grauwe korrelige bende

Wat toen bij mij goed werkte was wel flitsen maar een langere sluitertijd, dan heb je en scherp(+genoeg licht) en pak je alle mooie kleuren ook nog mee!

Nix
Usericon van Nix
Posted 18-05-2005 22:36 by Nix Wijzig reactieProfiel van NixQuote dit bericht

En bewegende mensen....

Ik heb mijn cameratje nog lang niet door. Maar ben bezig!

Nix
Usericon van Nix
Posted 18-05-2005 22:38 by Nix Wijzig reactieProfiel van NixQuote dit bericht

ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 18-05-2005 22:39 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

quote:
Op 18 mei 2005 22:38 schreef Nix het volgende:

Hey dat doe je goed! vooral deze vind ik erg mooi geworden.

Nix
Usericon van Nix
Posted 18-05-2005 22:41 by Nix Wijzig reactieProfiel van NixQuote dit bericht

Was zelf ook wel een beetje trots op die foto. ( )

Die kerel ziet er niet uit en toch kan hij zo goed op de foto staan.

[Dit bericht is gewijzigd door Nix op 18-05-2005 22:42]

CurseOfDeath
Precious Maybe
Usericon van CurseOfDeath
Posted 18-05-2005 22:41 by CurseOfDeath Wijzig reactieProfiel van CurseOfDeathQuote dit berichthttp://photobucket.com/albums/v737/CurseOfDeath/

Mooie foto's Nix!

Bloodied by the thorns beside the leaves

Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 18-05-2005 22:42 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

quote:
Op 18 mei 2005 22:38 schreef Nix het volgende:

Mooie foto's! Wel veel vertekening, vooral in de 2 die ik hierboven quote, of lijkt dat maar zo? Wellicht mooier om met iets minder groothoek te schieten, als je dan nog genoeg sluitertijd overhoudt natuurlijk, of een uitsnede uit het beeld te maken zodat het minder opvalt.. ?

[Dit bericht is gewijzigd door Valorian op 18-05-2005 22:42]

Nix
Usericon van Nix
Posted 18-05-2005 22:43 by Nix Wijzig reactieProfiel van NixQuote dit bericht

quote:
Op 18 mei 2005 22:42 schreef Valorian het volgende:
Mooie foto's! Wel veel vertekening, vooral in de 2 die ik hierboven quote, of lijkt dat maar zo? Wellicht mooier om met iets minder groothoek te schieten, als je dan nog genoeg sluitertijd overhoudt natuurlijk, of een uitsnede uit het beeld te maken zodat het minder opvalt.. ?

Vergeef me, ik had de dag ervoor de camera gekocht en had dus nog geen tijd om iets door te nemen.

Newbie met spiegelreflex.

Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 18-05-2005 22:44 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

quote:
Op 18 mei 2005 22:43 schreef Nix het volgende:
Vergeef me, ik had de dag ervoor de camera gekocht en had dus nog geen tijd om iets door te nemen.

Newbie met spiegelreflex.

Wat voor lens heb je erbij gekocht?

Nix
Usericon van Nix
Posted 18-05-2005 22:46 by Nix Wijzig reactieProfiel van NixQuote dit bericht

quote:
Op 18 mei 2005 22:44 schreef Valorian het volgende:
Wat voor lens heb je erbij gekocht?

Hmm welke zat standaard bij de EOS 350D?

Die dus, eerst weer sparen, dan nieuwe lenzen.

Brujeria
spreek uit: Bruheria
Usericon van Brujeria
Posted 18-05-2005 23:03 by Brujeria Wijzig reactieProfiel van BrujeriaQuote dit bericht

Mooie Pics Nix

respect voor mijn moeder die de teksten voor Bound of Glory schrijft...

Immortella
Only the good die young!
Usericon van Immortella
Posted 19-05-2005 16:40 by Immortella Wijzig reactieProfiel van ImmortellaQuote dit bericht

Mooie foto's hoor Nixie!!

Valt me overigens ook erg mee, gezien je die foto's met de kitlens hebt gemaakt. Ik heb er veel slechte dingen over gelezen, maar vandaag bij de fotozaak zeiden ze dat dat een leuk algemeen lensje is om mee te beginnen.
Ik heb me vandaag ook 's even goed laten voorlichten over die EOS 350D, en het wordt hem waarschijnlijk ook voor mij. Het wordt die, of de 20D, maar daar hangt weer een ander prijskaartje aan..

Ik heb er ook al een mooie lens (buiten de kitlens om) bij uitgezocht, echt een fijn ding!:

75-300 mm met Image Stabilizer . Een fijne telelens, en volgens de fotozaak een goede lens bij concertfotografie (en sport/natuur e.d.)

(Oja, weet je nog met welke instellingen je die foto's hebt gemaakt, en heb je geflitst?)

[Dit bericht is gewijzigd door Immortella op 19-05-2005 16:42]

..."Hate can only create more hate"...

arrebar
On the turning away
Usericon van arrebar
Posted 19-05-2005 17:28 by arrebar (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van arrebarQuote dit berichthttp://www.asbestmetal.nl

quote:
Op 18 mei 2005 22:20 schreef Valorian het volgende:
Ik denk dat het probleem vooral is dat mensen die flitsen dit vooral doen omdat niet flitsen bij hen een zwaar onderbelichte foto opleverd. Dat het laatste gebeurt komt doordat de lens op hun camere kennelijk verre van lichtsterk genoeg is om redelijke foto's mee te nemen zonder flits.. Echter dit soort fototoestellen hebben alleen maar zo'n huis-tuin-en-keuken inbouwflitser waarmee je de foto's verprutst (maar, toegegeven, nog altijd beter resultaat levert dan een geheel zwarte foto) ..

Met flits kun je wel degelijk mooie plaatjes schieten, maar dan moet je wel weten wat je doet en vooral ook een goede flitser hebben, het liefst instelbaar, en als je het echt goed wil doen met ascessoires als 'omnibounce' zodat het beeld niet zo eenzijdig belicht is, en vooral dus niet zo sterk belicht als met zo'n inbouwflits..

Mijn camera heeft gelukkig nog wel wat instelmogelijkheden op de inbouwflits, onderstaande foto van mij van In Aeternum is een voorbeeld van hoe een foto toch nog vrij sfeervol kan zijn ondanks flits dus.. maar eigenlijk wil ik een externe flitser, waarbij je dus wel volledige instelmogelijkheden hebt en ascessoires kunt gebruiken..

..

NB: een lowbudget oplossing om je inbouwflits van je prutcamera toch nog enigzins sfeervolle foto's te laten maken is het houden van een kleurfilter (die dingen die ook voor de lampen in de concertzaal hangen, of een snoeppapiertje..) voor je flits.... maar de vraag is of het dan niet net zo makkelijk is om de kleurbalans in fotoshop aan te passen..

EDIT: Het mooiste resultaat haal je natuurlijk altijd zonder flitsen, zoals Nix onder mij ook aangeeft.. maar in sommige situaties (kleine zaaltjes, weinig frontlicht en zeer bewegelijke bandleden) ontkom je er helaas niet aan, al loop je met een 1.8 lens om je nek...

Wat ik altijd doe is de sluitertijd verhogen.

Deze foto is bijvoorbeeld ook met flits, maar toch hebben de lichten op de achtergrond een mooi effect erop, iets wat nooit had kunnen gebeuren met de standaard sluitertijd.
Nog zo'n voorbeeld,
Hierdoor voorkom je het probleem van die doodgeslagen foto's, om het maar even in biertermen te zetten.

"Een vrouw als jou, heb ik nooit gekend. Sterker nog, ik zou niet weten wie je bent" Herman Finkers

Dit topic is 39 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39
Index / Concerten Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com