|
Dit topic is 39 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 |
||||
Auteur: |
|
|
quote:Met flits kun je echt hele mooie foto's schieten. Maarja blijft fotograferen voor veel mensen slechts een druk op de knop. "Een vrouw als jou, heb ik nooit gekend. Sterker nog, ik zou niet weten wie je bent" Herman Finkers |
|
quote: Bijv.. Zenial |
|
We had sex, drugs and rock 'n' roll. Now we have aids, crack and techno. |
|
quote: heb jij die concertplaatjes van Alice nog ? Rock moet Rollen |
|
Juah, maar die zijn van zulke bizar lage kwaliteit dat ik ze maar niet online gooi. We had sex, drugs and rock 'n' roll. Now we have aids, crack and techno. |
|
quote: Zulk soort smink zou goed passen in een horror film of iets dergelijks maar zo is corpse/war paint nooit bedoeld. Ik heb er niks tegen hoe Satyricon het gebruikt maar het is niet zo als het ooit gestart is midden jaren tachtig. Ende dat ook gy, waard meedemensch, van deezen les leeren mag. Begeeft ge onder geen beding op den duystere hey by nacht! |
|
wat FTC shizzle gorerotted & publiek |
|
hehe, no offense richting de trotse eigenaars, maar ik vind het altijd nogal vaag staan: een Gibson Les Paul bij een death/black metal gitarist. [Dit bericht is gewijzigd door aerodis op 18-05-2005 20:58] |
|
staat net zo raar als een voetbal shirt imho |
|
quote: Ik denk dat het probleem vooral is dat mensen die flitsen dit vooral doen omdat niet flitsen bij hen een zwaar onderbelichte foto opleverd. Dat het laatste gebeurt komt doordat de lens op hun camere kennelijk verre van lichtsterk genoeg is om redelijke foto's mee te nemen zonder flits.. Echter dit soort fototoestellen hebben alleen maar zo'n huis-tuin-en-keuken inbouwflitser waarmee je de foto's verprutst (maar, toegegeven, nog altijd beter resultaat levert dan een geheel zwarte foto) .. Met flits kun je wel degelijk mooie plaatjes schieten, maar dan moet je wel weten wat je doet en vooral ook een goede flitser hebben, het liefst instelbaar, en als je het echt goed wil doen met ascessoires als 'omnibounce' zodat het beeld niet zo eenzijdig belicht is, en vooral dus niet zo sterk belicht als met zo'n inbouwflits.. Mijn camera heeft gelukkig nog wel wat instelmogelijkheden op de inbouwflits, onderstaande foto van mij van In Aeternum is een voorbeeld van hoe een foto toch nog vrij sfeervol kan zijn ondanks flits dus.. maar eigenlijk wil ik een externe flitser, waarbij je dus wel volledige instelmogelijkheden hebt en ascessoires kunt gebruiken.. .. NB: een lowbudget oplossing om je inbouwflits van je prutcamera toch nog enigzins sfeervolle foto's te laten maken is het houden van een kleurfilter (die dingen die ook voor de lampen in de concertzaal hangen, of een snoeppapiertje..) voor je flits.... maar de vraag is of het dan niet net zo makkelijk is om de kleurbalans in fotoshop aan te passen.. EDIT: Het mooiste resultaat haal je natuurlijk altijd zonder flitsen, zoals Nix onder mij ook aangeeft.. maar in sommige situaties (kleine zaaltjes, weinig frontlicht en zeer bewegelijke bandleden) ontkom je er helaas niet aan, al loop je met een 1.8 lens om je nek... [Dit bericht is gewijzigd door Valorian op 18-05-2005 22:36] |
|
quote: Bij concertfotografie is het veel mooier dat je de sfeer (d.m.v. licht) wel vasthoudt. Vaak verdwijnt die als je flits gebruikt. EOS 350D I generally avoid temptation...unless I can't resist it. |
|
klopt, maar dan moet je wel genoeg licht hebben of snel genoege film hebben anders wordt het een grauwe korrelige bende Wat toen bij mij goed werkte was wel flitsen maar een langere sluitertijd, dan heb je en scherp(+genoeg licht) en pak je alle mooie kleuren ook nog mee! |
|
En bewegende mensen.... Ik heb mijn cameratje nog lang niet door. Maar ben bezig! I generally avoid temptation...unless I can't resist it. |
|
I generally avoid temptation...unless I can't resist it. |
|
quote: Hey dat doe je goed! vooral deze vind ik erg mooi geworden. |
|
Was zelf ook wel een beetje trots op die foto. ( ) Die kerel ziet er niet uit en toch kan hij zo goed op de foto staan. [Dit bericht is gewijzigd door Nix op 18-05-2005 22:42] I generally avoid temptation...unless I can't resist it. |
|
Mooie foto's Nix! Bloodied by the thorns beside the leaves |
|
quote: Mooie foto's! Wel veel vertekening, vooral in de 2 die ik hierboven quote, of lijkt dat maar zo? Wellicht mooier om met iets minder groothoek te schieten, als je dan nog genoeg sluitertijd overhoudt natuurlijk, of een uitsnede uit het beeld te maken zodat het minder opvalt.. ? [Dit bericht is gewijzigd door Valorian op 18-05-2005 22:42] |
|
quote: Vergeef me, ik had de dag ervoor de camera gekocht en had dus nog geen tijd om iets door te nemen. Newbie met spiegelreflex. I generally avoid temptation...unless I can't resist it. |
|
quote: Wat voor lens heb je erbij gekocht? |
|
quote: Hmm welke zat standaard bij de EOS 350D? Die dus, eerst weer sparen, dan nieuwe lenzen. I generally avoid temptation...unless I can't resist it. |
|
Mooie Pics Nix respect voor mijn moeder die de teksten voor Bound of Glory schrijft... |
|
Mooie foto's hoor Nixie!! Valt me overigens ook erg mee, gezien je die foto's met de kitlens hebt gemaakt. Ik heb er veel slechte dingen over gelezen, maar vandaag bij de fotozaak zeiden ze dat dat een leuk algemeen lensje is om mee te beginnen. Ik heb me vandaag ook 's even goed laten voorlichten over die EOS 350D, en het wordt hem waarschijnlijk ook voor mij. Het wordt die, of de 20D, maar daar hangt weer een ander prijskaartje aan.. Ik heb er ook al een mooie lens (buiten de kitlens om) bij uitgezocht, echt een fijn ding!: 75-300 mm met Image Stabilizer . Een fijne telelens, en volgens de fotozaak een goede lens bij concertfotografie (en sport/natuur e.d.) (Oja, weet je nog met welke instellingen je die foto's hebt gemaakt, en heb je geflitst?) [Dit bericht is gewijzigd door Immortella op 19-05-2005 16:42] ..."Hate can only create more hate"... |
|
quote: Wat ik altijd doe is de sluitertijd verhogen. Deze foto is bijvoorbeeld ook met flits, maar toch hebben de lichten op de achtergrond een mooi effect erop, iets wat nooit had kunnen gebeuren met de standaard sluitertijd. Nog zo'n voorbeeld, Hierdoor voorkom je het probleem van die doodgeslagen foto's, om het maar even in biertermen te zetten. "Een vrouw als jou, heb ik nooit gekend. Sterker nog, ik zou niet weten wie je bent" Herman Finkers |
Dit topic is 39 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 |
Index / Concerten | Vorige pagina | Volgende pagina |