IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Satyricon II Vorige pagina
Mark Z
Doomsower
Usericon van Mark Z
Posted 26-09-2017 12:12 by Mark Z Wijzig reactieProfiel van Mark ZQuote dit bericht

quote:
Op 22 september 2017 14:14 schreef spectre het volgende:
Black Wings and Withering Gloom


Lekker nummer ja. Heel jammer dan ook dat ze deze dan weer net niet spelen tijdens hun huidige tour.

Als ik zo de rest van de setlist bekijk, kan ik met een gerust hart het optreden in 013 vanavond overslaan.

[Dit bericht is gewijzigd door Mark Z op 26-09-2017 12:14]


LastFM | Untappd | Twitter | Doom what thou wilt shall be the whole of the law


spectre
Usericon van spectre
Posted 26-09-2017 12:27 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

sinds Satyr de drang voelt overal doorheen te HEE HEE HEE'en hoef ik ze ook niet meer te zien


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Mark Z
Doomsower
Usericon van Mark Z
Posted 26-09-2017 12:34 by Mark Z Wijzig reactieProfiel van Mark ZQuote dit bericht

quote:
Op 26 september 2017 12:27 schreef spectre het volgende:
sinds Satyr de drang voelt overal doorheen te HEE HEE HEE'en hoef ik ze ook niet meer te zien


Goed punt.


LastFM | Untappd | Twitter | Doom what thou wilt shall be the whole of the law


PandroidJack
The Paranoid Android
Usericon van PandroidJack
Posted 27-09-2017 9:41 by PandroidJack Wijzig reactieProfiel van PandroidJackQuote dit bericht

Na een eerste luisterbeurt, moet ik concluderen dat dit toch een 'groeiplaat' is. Geen liefde op het eerste zicht, maar er zijn wel meer van die platen die pas, na enkele luisterbeurten, het kwartje doen vallen, meestal omdat er veel tegelijk gebeurd. Hopelijk gaat het kwartje hier ook nog vallen. Het klinkt nogal sec en onnodig ingewikkeld, na 1 keer luisteren.


The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving.


Dark incarnation
First I was a cruel dark beast until i became.....
Usericon van Dark incarnation
Posted 27-09-2017 11:36 by Dark incarnation (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dark incarnationQuote dit bericht

Ik kan in ieder geval oprecht zeggen dat degene die er gisteren niet bij waren iets gemist hebben (mening uiteraard).
Het was een uitstekend optreden, met inderdaad overwegend het nieuwere werk, maar "Mother North", "Repined Bastard Nation" en "Fuel for Hatred" kwamen o.a. ook aan bod.
Het was goed vol in de Jupiler zaal van de 013, ik denk bijna uitverkocht.
Opvallend was dat er wel veel mensen buiten de zaal stonden. Ik vraag me dan af of ze niets met Satyricon konden, of dat ze enkel voor het voorprogramma op zijn komen draven. Het was in ieder geval een vreemde gewaarwording...


an evil incarnation of DEATH!


spectre
Usericon van spectre
Posted 27-09-2017 11:38 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

ze spelen zeker nog steeds niks van Rebel, is het wel?


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Dark incarnation
First I was a cruel dark beast until i became.....
Usericon van Dark incarnation
Posted 27-09-2017 11:42 by Dark incarnation (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dark incarnationQuote dit bericht

quote:
Op 27 september 2017 11:38 schreef spectre het volgende:
ze spelen zeker nog steeds niks van Rebel, is het wel?


Nee inderdaad niets van gehoord. Maar dan blijft er nog meer dan voldoende over om van te genieten (mening).


an evil incarnation of DEATH!


Ravnajuv
Satyr
Usericon van Ravnajuv
Posted 27-09-2017 13:33 by Ravnajuv (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van RavnajuvQuote dit berichthttp://https://www.facebook.com

Filthgrinder zou toch wel erbij moeten. Of Frost kan het niet meer bijhouden, dat kan ook.


Hafgufa


bokkie666
Usericon van bokkie666
Posted 27-09-2017 20:05 by bokkie666 Wijzig reactieProfiel van bokkie666Quote dit bericht

quote:
Op 25 september 2017 16:53 schreef spectre het volgende:
stip op 1 'The Ghost of Rome' en daarna 'Deep Calleth Upon Deep' en 'To Your Brethren in the Dark'.

En de gemeenschappelijke deler zijn dan die blije riffjes waar je lalala bij kunt zingen, voor mij althans!
Ik vind 'To Your Brethren in the Dark' eerder droevig dan vrolijk. Jammer dat de zanger 'To Your Brethren in the Dark' honderd keer meent te moeten zingen.

Dissonant is pas vrolijk, echt zo'n typisch balkan beats deuntje bijna.


spectre
Usericon van spectre
Posted 27-09-2017 20:16 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

denk wel dat je gelijk hebt


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 27-09-2017 20:45 by F.Jacobse Wijzig reactieProfiel van F.JacobseQuote dit berichthttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

quote:
Op 27 september 2017 13:33 schreef Ravnajuv het volgende:
Filthgrinder zou toch wel erbij moeten. Of Frost kan het niet meer bijhouden, dat kan ook.


Ze spelen mother north, blijkbaar. Net zo snel, lijkt me?




"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 27-09-2017 20:54 by MMayo Wijzig reactieProfiel van MMayoQuote dit bericht

quote:
Op 27 september 2017 11:36 schreef Dark incarnation het volgende:
Ik kan in ieder geval oprecht zeggen dat degene die er gisteren niet bij waren iets gemist hebben (mening uiteraard).
Het was een uitstekend optreden, met inderdaad overwegend het nieuwere werk, maar "Mother North", "Repined Bastard Nation" en "Fuel for Hatred" kwamen o.a. ook aan bod.
Het was goed vol in de Jupiler zaal van de 013, ik denk bijna uitverkocht.
Opvallend was dat er wel veel mensen buiten de zaal stonden. Ik vraag me dan af of ze niets met Satyricon konden, of dat ze enkel voor het voorprogramma op zijn komen draven. Het was in ieder geval een vreemde gewaarwording...



Prima avondje inderdaad, heerlijk!


_Thomas_
Usericon van _Thomas_
Posted 28-09-2017 23:52 by _Thomas_ Wijzig reactieProfiel van _Thomas_Quote dit bericht

Beste nummer van het nieuwe album: Burial Rite.

Het stuk van 3:29 tot 3:44.


Ravnajuv
Satyr
Usericon van Ravnajuv
Posted 29-09-2017 10:09 by Ravnajuv (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van RavnajuvQuote dit berichthttp://https://www.facebook.com

15 seconden op een full length is niet heel veel


Hafgufa


zodiac lung
Usericon van zodiac lung
Posted 29-09-2017 10:36 by zodiac lung Wijzig reactieProfiel van zodiac lungQuote dit berichthttp://https://www.last.fm/user/Panzerke

Dat zegt hij toch ook niet, aap.
Vette plaat. Sowieso de beste sinds Now, Diabolical.


One chord is fine. Two chords is pushing it. Three chords and you're into jazz.


cataclysm child
Usericon van cataclysm child
Posted 01-10-2017 1:46 by cataclysm child Wijzig reactieProfiel van cataclysm childQuote dit bericht

Best ok, die nieuwe. Toch nog enkele luisterbeurten extra gunnen, want voorlopig haalt hij het enkel van de self titled. Alleszins toch een betere plaat dan dat album, het is al wat


Faustian Spirit of the Earth


PandroidJack
The Paranoid Android
Usericon van PandroidJack
Posted 09-10-2017 14:40 by PandroidJack Wijzig reactieProfiel van PandroidJackQuote dit bericht

Het kartonnen drumgeluid blijft toch een struikelblok voor mij, maar 'Dissonant' vind ik al wel een stevige uitschieter, in de goeie zin welteverstaan.


The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving.


Count Usher
"The Beige Sisters of Premenstrual Agony."
Usericon van Count Usher
Posted 11-10-2017 12:36 by Count Usher (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Count UsherQuote dit bericht

quote:
Op 9 oktober 2017 14:40 schreef PandroidJack het volgende:
Het kartonnen drumgeluid blijft toch een struikelblok voor mij, maar 'Dissonant' vind ik al wel een stevige uitschieter, in de goeie zin welteverstaan.


Dat drumgeluid is toch een beetje het handelsmerk en ik stoor me er eigenjk niet aan. Over het algemeen zeer tevreden met deze nieuwe. Sinds dieptepunt Nero gaat het weer de goeie richting uit.


When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 13-12-2019 19:46 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

wat voor vogel staat er eigenlijk op de hoes van Nemesis Divina?


signature


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 13-12-2019 20:07 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

Vast geen kip want die had jij wel herkend. /F



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 15-12-2019 12:52 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

^^


desalniettemin bijzonder verlekkerd


signature


Sadistic Sinner
Usericon van Sadistic Sinner
Posted 15-08-2020 11:40 by Sadistic Sinner Wijzig reactieProfiel van Sadistic SinnerQuote dit bericht

Het echte geld wordt dus blijkbaar op een andere manier verdiend.
Uitstekende zet van Satyr, zeer zeker met de economische krimp van nu.

https://loudwire.com/satyricon-frontman-sells-wine-business-5-million-dollars/



spectre
Usericon van spectre
Posted 15-08-2023 15:26 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

Ik kan echt niet zoveel met de nieuwere platen van Satyricon... uitgezonderd de allerlaatste, die is zo ongeveer mijn favoriete plaat van hun aan het worden.



Ik was er van overtuigd dat ik dit plaatje al hier had bejubelt maar dat is blijkbaar nooit gedaan. Het is niet eens een metalplaat, dus de meesten hier zullen het afschuwlijk vinden denk ik, ik vind het ding haast net zo vooruitstrevend als de Blessed from Below track op Intermezzo II, maar dan totaal anders en veel langer. Dit album is eigenlijk een commissie soundtrack voor een Edvard Munch expositie, Frost drumt helemaal nergens en toch is het Satyricon.



Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen