IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Satyricon II Vorige pagina | Volgende pagina
de laar
Usericon van de laar
Posted 05-04-2007 18:43 by de laar Wijzig reactieProfiel van de laarQuote dit bericht

quote:
Op 5 april 2007 18:28 schreef Metalhead22 het volgende:
Leg mij dan ook even uit WAT er zo bijzonder aan die plaat is?

Ik ben een groot Satyricon fan, maar ik snap toch echt nog steeds niet wat er zo geweldig aan is.
Ik blijf bij het punt dat Now, Diabolical zwak is, in tegenstelling/vergelijking met eerdere (meester)werkjes als Rebel.. en Nemesis...

Blijkbaar spreekt dit album een grote groep mensen aan die verder niks met black metal op hebben.
Met zwakke albums lukt dat niet.


Kramy
Usericon van Kramy
Posted 05-04-2007 18:58 by Kramy Wijzig reactieProfiel van KramyQuote dit berichthttp://https://knekelputband.bandcamp.com/album/teloorgang

Ik snap het ook niet helemaal. Het minimalisme en het mechanische van Satyricon spreekt me erg aan, vooral in combinatie met de subtiele soundscapes en verassende wendingen. Op Now, Diabolical is van dit laatste helaas geen enkele sprake meer en stoor ik me verschrikkelijk aan de standaard opbouw van de nummers, waardoor het niet veel meer dan een saaie rockplaat wordt met een erg goed black metal geluid.

[Dit bericht is gewijzigd door Kramy op 05-04-2007 18:59]



Metalhead22
Usericon van Metalhead22
Posted 05-04-2007 19:01 by Metalhead22 Wijzig reactieProfiel van Metalhead22Quote dit berichthttp://www.last.fm/user/kledur

quote:
Op 5 april 2007 18:40 schreef Zenial het volgende:
Hij is vernieuwend. In tegenstelling tot nemesis...


Dat ben ik wel met je eens ja. Satyricon heeft inderdaad nooit stilgestaan, gelukkig.
Na Volcano hebben ze opnieuw een vernieuwend album geschreven, dat klopt.
Maar dan vraag ik me gewoon af waarom, sommige, mensen over juist deze vernieuwingen zo enthousiast zijn; de over-the-top simpele aanpak om maar wat te noemen.
Ik heb de cd talloze malen rond laten slingeren, in de hoop dat het me dan toch nog eens zou aanspreken, maar toch sloeg elke keer weer de verveling toe. Keer op keer weer.
Ik zie/hoor het gewoon echt niet.
Maar aan jullie reacties te zien zal dat dan wel aan mij liggen he

Satyricon: over het algemeen gezien 1 van de beste blackmetalbands die ik ken.
Now, Diabolical: Matigste cd die ze uit hebben gebracht.
Dat is mijn mening. Klaar.


[Dit bericht is gewijzigd door Metalhead22 op 05-04-2007 19:01]


...the thin texture between wrong and right, mostly broken by those who saw the light...


Count Usher
"The Beige Sisters of Premenstrual Agony."
Usericon van Count Usher
Posted 05-04-2007 20:27 by Count Usher (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Count UsherQuote dit bericht

Ik vond eigenlijk alleen maar Rebel tegenvallen. Die nieuwe is geniaal in al zijn eenvoud, vind ik.


When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself.


spectre
Usericon van spectre
Posted 05-04-2007 20:36 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

quote:
Op 5 april 2007 20:27 schreef Count Usher het volgende:
Ik vond eigenlijk alleen maar Rebel tegenvallen.
De allerbeste!


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Count Usher
"The Beige Sisters of Premenstrual Agony."
Usericon van Count Usher
Posted 05-04-2007 20:51 by Count Usher (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Count UsherQuote dit bericht

Toen ik 'em de eerste keer hoorde lag ik in het zienkenhuis. Misschien heeft het wat met de situatie te maken.


When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 05-04-2007 20:54 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 5 april 2007 20:27 schreef Count Usher het volgende:
Ik vond eigenlijk alleen maar Rebel tegenvallen. Die nieuwe is geniaal in al zijn eenvoud, vind ik.


Kijk, iemand die het helemaal begrijpt!


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Burzum
Usericon van Burzum
Posted 05-04-2007 20:55 by Burzum Wijzig reactieProfiel van BurzumQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Raymond1982

Nee.


Wansmaak
Usericon van Wansmaak
Posted 05-04-2007 20:56 by Wansmaak Wijzig reactieProfiel van WansmaakQuote dit berichthttp://www,judgementday.nl

1. nemesis devina
2. the shadowthrone

Kijk eens aan, ik snap er helemáál geen flikker van.


“Leef met vlag en wimpel, maar houd het simpel’


Burzum
Usericon van Burzum
Posted 05-04-2007 20:58 by Burzum Wijzig reactieProfiel van BurzumQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Raymond1982

quote:
Op 5 april 2007 20:56 schreef Wansmaak het volgende:
1. nemesis devina
2. the shadowthrone

Kijk eens aan, ik snap er helemáál geen flikker van.


Inderdaad. En nu snel Rebel 100x op repeat.


Count Usher
"The Beige Sisters of Premenstrual Agony."
Usericon van Count Usher
Posted 05-04-2007 20:58 by Count Usher (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Count UsherQuote dit bericht

quote:
Op 5 april 2007 20:56 schreef Wansmaak het volgende:
1. nemesis devina
2. the shadowthrone

Kijk eens aan, ik snap er helemáál geen flikker van.


Nou, dat valt wel mee hoor. Nemesis staat bij mij ook op één.


When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself.


Wansmaak
Usericon van Wansmaak
Posted 05-04-2007 20:58 by Wansmaak Wijzig reactieProfiel van WansmaakQuote dit berichthttp://www,judgementday.nl

quote:
Op 5 april 2007 20:58 schreef Burzum het volgende:
Inderdaad. En nu snel Rebel 100x op repeat.


Die heb ik verkocht.


“Leef met vlag en wimpel, maar houd het simpel’


Count Usher
"The Beige Sisters of Premenstrual Agony."
Usericon van Count Usher
Posted 05-04-2007 20:59 by Count Usher (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Count UsherQuote dit bericht

quote:
Op 5 april 2007 20:55 schreef Burzum het volgende:
Nee.


Kijk, smaak heb je of heb je niet. Jij zit duidelijk in het laatste geval.


When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself.


Burzum
Usericon van Burzum
Posted 05-04-2007 21:00 by Burzum Wijzig reactieProfiel van BurzumQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Raymond1982

quote:
Op 5 april 2007 20:59 schreef Count Usher het volgende:
Kijk, smaak heb je of heb je niet. Jij zit duidelijk in het laatste geval.


Gelukkig zijn er genoeg in dit topic die het wel met mij eens zijn


Count Usher
"The Beige Sisters of Premenstrual Agony."
Usericon van Count Usher
Posted 05-04-2007 21:01 by Count Usher (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Count UsherQuote dit bericht

Aargh, democratie. De dictatuur van de massa!


When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself.


Y Draig Goch
Vegetarian Progressive Grindcore
Usericon van Y Draig Goch
Posted 05-04-2007 21:12 by Y Draig Goch (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Y Draig GochQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Joris_/

quote:
Op 5 april 2007 20:59 schreef Count Usher het volgende:
Kijk, smaak heb je of heb je niet. Jij zit duidelijk in het laatste geval.


En ik maar denken dat jij als mede-redactielid wel verstand van zaken hebt.


We had sex, drugs and rock 'n' roll. Now we have aids, crack and techno.


Count Usher
"The Beige Sisters of Premenstrual Agony."
Usericon van Count Usher
Posted 05-04-2007 21:16 by Count Usher (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Count UsherQuote dit bericht

quote:
Op 5 april 2007 21:12 schreef Y Draig Goch het volgende:
En ik maar denken dat jij als mede-redactielid wel verstand van zaken hebt.


O maar dat heb ik. Alleen komt het niet zo vaak uit.

Voor je het gaat denken: over smaak valt niet te twisten.


When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself.


Y Draig Goch
Vegetarian Progressive Grindcore
Usericon van Y Draig Goch
Posted 05-04-2007 21:21 by Y Draig Goch (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Y Draig GochQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Joris_/

quote:
Op 5 april 2007 21:16 schreef Count Usher het volgende:
O maar dat heb ik. Alleen komt het niet zo vaak uit.

Voor je het gaat denken: over smaak valt niet te twisten.


Moet je wel smaak hebben.


We had sex, drugs and rock 'n' roll. Now we have aids, crack and techno.


Count Usher
"The Beige Sisters of Premenstrual Agony."
Usericon van Count Usher
Posted 05-04-2007 21:29 by Count Usher (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Count UsherQuote dit bericht

quote:
Op 5 april 2007 21:21 schreef Y Draig Goch het volgende:
Moet je wel smaak hebben.


Goeie smaak, slechte smaak. Iedereen heeft smaak, toch? (behalve de gozers van Misty Mourning )


When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself.


Y Draig Goch
Vegetarian Progressive Grindcore
Usericon van Y Draig Goch
Posted 05-04-2007 21:34 by Y Draig Goch (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Y Draig GochQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Joris_/

quote:
Op 5 april 2007 21:29 schreef Count Usher het volgende:
Goeie smaak, slechte smaak. Iedereen heeft smaak, toch? (behalve de gozers van Misty Mourning )


Hehehe, dat ik Misty Mourning en het woord smaak nog in één zin mag lezen.


We had sex, drugs and rock 'n' roll. Now we have aids, crack and techno.


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 05-04-2007 22:34 by Nimbus Wijzig reactieProfiel van NimbusQuote dit bericht

Ook een poging:

1. Rebel Extravaganza
2. Volcano
3. Now, Diabolical

Nemesis Divina heb ik nog maar een keer of twee gehoord en ik weet nog niet wat ik er van moet vinden.
Dark Medieval Times en The Shadowthrone nog niet eens geluisterd


spectre
Usericon van spectre
Posted 05-04-2007 23:21 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

Ik vind Nemisis Divina echt een erg goede plaat, ook meteen mijn eerste kennismaking met de band. Een heel groot nadeel van die plaat blijf ik de onhoorbare drums inden, soms totaal weg lijkt het wel


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Iron Jack Rackham
Usericon van Iron Jack Rackham
Posted 05-04-2007 23:40 by Iron Jack Rackham Wijzig reactieProfiel van Iron Jack RackhamQuote dit berichthttp://www.caedere.com

Om nostalgische redenen staat 'Nemesis Divina" bij mij ook op 1. Goede productie, maar het drumgeluid is idd ver op de achtergrond. Die cd kwam uit in een vruchtbure periode betreft blakc metal ('Heaven Shall Burn...'van Marduk, 'Nord' van Setherial, Kvist, Dark Funeral etc etc).
'Rebel Extravanganza' is hun meest logische stap geweest na het 'Nemisis Divina' album. Welke Noorse band ging niet experimenteren met industrial invloeden? (Thorns, Dodheimsgard, Emperor, etc).

Hedendaags is een album als "Now, Diabolical" gewoon een degelijke maar prima behapbare plaat. Niet beter, niet slechter dan het oude werk. Strategisch gezien een logische stap om te nemen als het gaat om een breder publiek te bereiken.

Maargoed, de top 6:

1. Nemesis Divina
2. Rebel Extravaganza
3. The Shadowthrone
4. Volcano
5. Dark Medieval Times
6. Now, Diabolical




Wolveken
Usericon van Wolveken
Posted 06-04-2007 9:54 by Wolveken Wijzig reactieProfiel van WolvekenQuote dit bericht

Schijven na Nemesis Divina lijken inspirationeel en muzikaal uit een totaal ander vat getapt. Draaiden de 1e albums rond natuur, de middeleeuwen, folklore, ... dan is dat volledig anders vanaf Rebel. Het heeft allemaal een industriëlere touch, cleaner soms doch daarom niet minder donker, integendeel zelfs. Het klinkt ook allemaal veel beredeneerder dan het organische, natuurlijke Dark Medieval Times.

Mijn persoonlijke smaak gaat veel meer naar hun vroege werk met zelfs een totale desinteresse voor hun latere werk en eigenlijk iedere band met gelijkaardige invalshoek.

Voor mij staat Dark Medieval Times dan ook torenhoog op 1. Het album heeft iets onwezenlijks, ongrijpbaars en bezwerend. Tijdloos ook, je kan er niet echt een datum op plakken terwijl ik bij bijv. Rebel steeds het gevoel heb naar een modern product te luisteren dat bijgevolg snel gedateerd is.

[Dit bericht is gewijzigd door Wolveken op 06-04-2007 14:02]


'Sex can be very stressful for men. You judge us on technique, sensitivity, stamina...we're just happy if you're naked...half naked...one breast'


NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 06-04-2007 10:08 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

Het is volgens mij ook maar net in welke periode je de band hebt leren kennen. Als Rebel je eerste Satyricon plaat was, kan ik me voorstellen dat DMT en The Shadowthrone iets kan tegenvallen. Een wereld van verschil in stijl immers!

Mijn favoriete nummers komen toch ook van ouder werk, tenminste de platen tot en met Rebel.

Walk the Path of Sorrow
Taakeslottet
Hvite Krists Dod
In the Mist By the Hills
Dawn of a New Age
Immortallity Passion
Mother North
Prime Evil Renaissance
Tied in Bronze Chains

Dat zijn toch wel mijn favoriete Satyricon nummers. De nummers van Volcano en Now Diabolical komen daar, hoe sterk ze ook best wel zijn, echt niet bij in de buurt.


Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen