|
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
||||
Auteur: |
|
|
het gaat mij meer om het optreden zelf, de manier, waarop sommige muziek heeft het gewoon niet nodig |
|
Weet iemand toevallig waarom Fenriz zichzelf op de LP-versie van Soulside Journey 'Hank Amarillo' noemt? |
|
Omdat niemand zijn echte naam (Gylve Nagell, toch?) goed uit kon spreken. one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe |
|
a blaze in the northern sky is beter |
|
De echte reden dat hij zichzelf zo noemde is omdat hij een hekel had aan al dat gedoe van bandleden om maar met foto op een cd-hoes te staan,hij kreeg het gevoel dat het vaak meer om de foto ging dan om de muziek en bij Darkthrone staat en stond de muziek altijd op de eerste plaats.Om dat foto/naam gedoe tegen te gaan heeft hij verzonnen Hank Amarillo te heten.Zoon van een Argentijnse moeder en Noorse vader dus hij zou dan ook nog eens een bastaard zijn en dat is al helemaal niet "true" waardoor hij helemaal niet in de toen heersende trend zou passen. Puur en alleen dus om niet aan die trend mee te doen. [Dit bericht is gewijzigd door Hub de Gallier op 10-09-2003 20:52] Hub de Gallier RIP 17-03-2013 |
|
Ah, daarom zijn er geen true foto's van Darkthrone. this user is dead |
|
quote:Dit was van voor de tijd dat ze blackmetal speelden en Gylve nog andere opvattingen had dan de jaren erna. Hub de Gallier RIP 17-03-2013 |
|
De uitleg geeft hij zelf in een in-depth interview in Soluzen nr. 3 van jaren terug.Zeer interassant interview Hub de Gallier RIP 17-03-2013 |
|
quote: toen waren het ook nog maar kinderen |
|
quote: jij bent een kind Curse you all men, that resent my empire. Cause I have risen again, at war this time. The truth I speak, is your decease. My word is your defeat. |
|
ik heb net de bootleg "return to ultima thule" binnen gekregen. hier staat de thulcandra demo op en de new dimension demo. daarnaast ook nog 2 live tracks in finland 1991. zeer gelimiteerde LP. |
|
quote:Hieer zijn ook nog eens 2 verschillende versies van te krijgen met dezelfde titel.Kun je nog op zoek naar de andere versie Hub de Gallier RIP 17-03-2013 |
|
ik ben op zoek naar de bootlegs "a night of unholy black metal" en "the roots of evilness" wie wil deze verkopen of eventueel ruilen. |
|
quote: Vargen heeft ze beide,, denk alleen niet dat hij er vanaf wilt, het was immers min of meer zijn 'quest of life' om aan dat gare live-cd'tje (roots of..) te komen. |
|
EDIT ok, concert al vermeld op vorige pagina. [Dit bericht is gewijzigd door mislyd op 29-09-2003 16:00] Not all who wander are lost. - JRR Tolkien |
|
Soulside Journey vind ik nog steeds hun beste album. VETTE Death Metal plaat vind ik het. Ik vind het zelfs soms een beetje jammer dat ze zich op Black Metal zijn gaan orienteren, niet omdat ik hun latere werk (tot Total Death..) slecht vind, maar omdat ik die eerste van hun zo goed vind Ich aber nicht, ich verliebe mich immer im Herbst. Diese zeit ist so unglaublich, hoffnungslos. Und ich sehe sie nie wieder. Aber selbst wenn der Feind jeden Menschen auf der Erde tötet, den Herbst wird es immer geben... |
|
quote: Die "Roots of Evilness" heb ik nog es met m geruild. Op zich wel grappig cd'tje, maar erg dubieus. "Thank you, mister sound engineer" Mai am un singur dor, În linistea serii sa ma lasati sa mor |
|
quote: Precies. Hier ben ik het volledig mee eens. Die black invloeden kwamen er in omdat ze veel met die gasten van Mayhem optrokken. Hun latere werk vind ik ook nog steeds goed maar soulside blijft hun beste. "Datis nepis potentis negrote" Wivinicus Cornelius |
|
quote: Leuk altijd ja, die versies... zo zou ik eigenlijk ook nog (naast mijn 'blauwe versie') de groene, gele en als die bestaat de rode versie van Arcturus - My Angel 7" moeten gaan zoeken, en de bootleg in rood/zwart/groen/geel en blauw vinyl .. |
|
quote:Ik bedoelde niet verschillende kleuren vinyl maar echt 2 verschillende hoezen en verschillende info bladen binnen in Hub de Gallier RIP 17-03-2013 |
|
Heerlijke BM band vind ik dit! Geen gezever,gewoon rauwe Noorse BM zoals ie hoort te zijn. Ik hoor hen liever snel spelen, weet er iemand op welke cd's van Darkthrone de drum gewoon snel gaat en niet zo'n meer slome drum? |
|
Kan er mij soms iemand zeggen of de originele demo's iets waard zijn voor de verzamelaar? Soms geven mensen veel uit aan obscuur vinyl, maar ik denk dat die demo tapes toch ook wel een zeldzaamheid zijn geworden? |
|
ah je hebt er één bemachtigd? volgens mij zijn ze redelijk zeldzaam ja MAKE MY DAY http://www.cyberlyle.org/cl_suicide.html |
|
kan me vergissen maar volgens mij heb ik die "zeer zeldzame" roots of evilness laatst nog bij de platenboer zien liggen [Dit bericht is gewijzigd door Slave to Darkness op 29-03-2004 23:23] |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
Index / Heavy Metal | Vorige pagina | Volgende pagina |