IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Morbid Angel pt II Vorige pagina | Volgende pagina
Sjon
Usericon van Sjon
Posted 02-06-2011 12:50 by Sjon Profiel van Sjon

Blades of Baal klinkt wel lekker.


Hexegot
Usericon van Hexegot
Posted 02-06-2011 12:55 by Hexegot Profiel van Hexegot

quote:
Op 1 juni 2011 23:17 schreef De Tegenpartij het volgende:

Hij behoort tot de groep ouwe knakkers die nog op de old-school manier blasten? Oftewel, je helemaal ongans beuken, terwijl het ook op een andere manier een stuk relaxter kan? Wat ik er van snap dan.

Klopt.
quote:
Op 2 juni 2011 0:25 schreef Mutilator het volgende:

Kerel heeft een eigen stijl en is een pionier geweest in het combineren van hoge snelheid met techniek en zijn optredens die ik heb gezien waren altijd superstrak uitgevoerd.[...] Zeker een geniale drummer die toendetijd veel heeft betekend voor dit soort muziek.

Eigen stijl: jup. Pionier: mee eens. Techniek: ...niet dat 'ie het niet heeft, maar effectief is anders, wat mij betreft. En geniaal: nee. Hij was (een van) de eerste(n) die zo speelde(n), maar dat maakt hem nog geen groot licht temidden van alle andere muziek/drummers.
quote:
Op 2 juni 2011 11:28 schreef Wordfuhrer TMDC het volgende:

Sandoval heeft zichzelf leren drummen lijkt het. Hij speelt ontzettend onrustig alsof hij ieder moment uit de bocht kan vliegen. Ik vind dat wel gaaf, ook speelt hij met zijn hele lichaam. Zijn techniek is totaal anders dan bijvoorbeeld een Nick Barker, Gene Hoghland of die knakker van Nile. Die zitten redelijk rechtop en laten echt hun polsen het werk doen.

Hij is inderdaad bijna compleet autodidact, en helaas heeft 'ie daarbij (ook in latere jaren) verzuimd om het soort ontspanning in zijn spel te ontwikkelen waardoor je als drummer wat langer mee kunt. Ik weet het niet precies natuurlijk, maar het lijkt me dat die rugklachten best voorgekomen kunnen zijn uit het jarenlang spelen in een verkeerde houding (kijk maar eens naar een paar filmpjes en/of foto's van hem achter zijn kit). Anyway; hij is zo'n drummer die puur op kracht speelt - en dat is precies waarom ik benieuwd ben naar zijn terugkeer op de drumkruk c.q. zijn prestaties van de komende jaren.

[Dit bericht is gewijzigd door Hexegot op 02-06-2011 13:01]


cataclysm child
Usericon van cataclysm child
Posted 02-06-2011 13:12 by cataclysm child Profiel van cataclysm child

Ik vind de nieuwe best lekker eerlijk gezegd tot nu toe. I Am Morbid


Faustian Spirit of the Earth


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 02-06-2011 15:41 by Mutilator (Moderator) Profiel van Mutilatorhttp://wp.livereviewer.com/

Interessante info Hexegot, waar heb je dat vandaan als ik vragen mag?

quote:
Op 2 juni 2011 11:38 schreef Sjon het volgende:
Doel je hier op een one handed roll/gravity blast? Want dat is niet te vergelijken met een normale blast, gravity blast haal je ook lang niet genoeg volume uit. Kortom, heel erg kut. En zeker niks voor Piet.


Idd, maar valt dat niet te triggeren dan?

@TMDC:


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Sjon
Usericon van Sjon
Posted 02-06-2011 15:44 by Sjon Profiel van Sjon

quote:
Op 2 juni 2011 15:41 schreef Mutilator het volgende:
Interessante info Hexegot, waar heb je dat vandaan als ik vragen mag?



Idd, maar valt dat niet te triggeren dan?

@TMDC:


Snare triggeren klinkt toch nergens naar, hoezo het niet snappen


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 02-06-2011 15:51 by Mutilator (Moderator) Profiel van Mutilatorhttp://wp.livereviewer.com/

Het was maar een vraag. Jammer dan voor Pete.

[Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 02-06-2011 15:52]


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Sjon
Usericon van Sjon
Posted 02-06-2011 15:54 by Sjon Profiel van Sjon

Wat is jammer?


Hexegot
Usericon van Hexegot
Posted 02-06-2011 16:00 by Hexegot Profiel van Hexegot

quote:
Op 2 juni 2011 15:41 schreef Mutilator het volgende:

Interessante info Hexegot, waar heb je dat vandaan als ik vragen mag?

Op welke info doel je precies? Of wil je bij mijn hele post een bronvermelding hebben?


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 02-06-2011 16:02 by Mutilator (Moderator) Profiel van Mutilatorhttp://wp.livereviewer.com/

@Sjon, wat je er dus al over postte.

quote:
Op 2 juni 2011 16:00 schreef Hexegot het volgende:
Op welke info doel je precies? Of wil je bij mijn hele post een bronvermelding hebben?


Ja, bepaalde interviews waar je dit mss uit gehaald hebt?


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


nark
Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling....
Usericon van nark
Posted 02-06-2011 18:48 by nark Profiel van nark

Ze moeten Rutan gewoon weer terug vragen afgaande op zijn laatste plaat, is wel een paar klasses beter vind ik.


Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling....


Hexegot
Usericon van Hexegot
Posted 02-06-2011 19:00 by Hexegot Profiel van Hexegot

quote:
Op 2 juni 2011 16:02 schreef Mutilator het volgende:

Ja, bepaalde interviews waar je dit mss uit gehaald hebt?

Waarom zou ik dit aan allerlei bronnen moeten ontlenen?

Maar okee, komt 'ie:
quote:
Op 2 juni 2011 12:55 schreef Hexegot het volgende:

Klopt.

De kennersblik van iemand die al zo'n 20 jaar op allerhande potten en pannen slaat en daar inmiddels zelfs goed genoeg in is geworden om zijn inkomen er mee te verdienen. (Inderdaad; ik heb het over mezelf.).
quote:
Eigen stijl: jup. Pionier: mee eens. Techniek: ...niet dat 'ie het niet heeft, maar effectief is anders, wat mij betreft. En geniaal: nee. Hij was (een van) de eerste(n) die zo speelde(n), maar dat maakt hem nog geen groot licht temidden van alle andere muziek/drummers.

Mening, gevoed door dezelfde kennersblik.
quote:
Hij is inderdaad bijna compleet autodidact [...]

Interviews + Wikipedia.
quote:
[...] en helaas heeft 'ie daarbij (ook in latere jaren) verzuimd om het soort ontspanning in zijn spel te ontwikkelen waardoor je als drummer wat langer mee kunt. Ik weet het niet precies natuurlijk, maar het lijkt me dat die rugklachten best voorgekomen kunnen zijn uit het jarenlang spelen in een verkeerde houding (kijk maar eens naar een paar filmpjes en/of foto's van hem achter zijn kit). Anyway; hij is zo'n drummer die puur op kracht speelt - en dat is precies waarom ik benieuwd ben naar zijn terugkeer op de drumkruk c.q. zijn prestaties van de komende jaren.

Zelfde kennersblik als eerder.

Zo goed, ja?


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 02-06-2011 19:25 by Mutilator (Moderator) Profiel van Mutilatorhttp://wp.livereviewer.com/

Haha thanks ik wist niet dat je drummer bent : waar speel je bij?

[Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 02-06-2011 19:26]


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 02-06-2011 19:45 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 2 juni 2011 15:44 schreef Sjon het volgende:
Snare triggeren klinkt toch nergens naar, hoezo het niet snappen



snare triggers worden vaak gebruikt bij gevallen van Pestilence
http://www.youtube.com/watch?v=K8Wu67QilI8&feature=related


signature


Sgeiterdt
Uitgebluste Bejaarde
Usericon van Sgeiterdt
Posted 02-06-2011 20:18 by Sgeiterdt Profiel van Sgeiterdthttp://www.aratron.net

Ik ben nu wel benieuwd wat Hexegot vindt van Sandoval' tijdelijke vervanger Tim Yeung


5 Euro's? Op je muil!!


Wordfuhrer TMDC
Usericon van Wordfuhrer TMDC
Posted 03-06-2011 0:05 by Wordfuhrer TMDC Profiel van Wordfuhrer TMDC

quote:
Op 2 juni 2011 15:44 schreef Sjon het volgende:
Snare triggeren klinkt toch nergens naar, hoezo het niet snappen

Dat hangt er vanaf. Je gaat een band kijken voor je plezier. Het laatste waar je dan op zit te wachten is alleen kick en hi-hat tijdens de blastbeats.

Snare gewoon uitversterken met een mic met daaronder een triggersample. Kakt de drummer dan in tijdens de blastbeats dan hoor je de sample nog en verliest de beat dus niet zijn kracht. De huidige samples/techniek zijn zo goed dat je amper nog verschil hoort. Denk aan een soort pool van 100 verschillende snareaanslagen. De module kiest dus random een sample uit die pool zodat je niet continu dezelfde sample hoort in een blastbeat. Dit kan dus ook met de kicksample. Je moet er alleen tijd en energie insteken en niet meteen de standaard samples uit een module kiezen.

[Dit bericht is gewijzigd door Wordfuhrer TMDC op 03-06-2011 0:05]


Hexegot
Usericon van Hexegot
Posted 03-06-2011 0:49 by Hexegot Profiel van Hexegot

quote:
Op 2 juni 2011 19:25 schreef Mutilator het volgende:

Haha thanks ik wist niet dat je drummer bent : waar speel je bij?

Van alles en nog wat (freelancer). Klassiek, jazz, musical, metal, het loopt allemaal dwars door elkaar. Als ik een keer een fatsoenlijk opname van m'n metaldingen in m'n bezit heb zal ik het wel in het laat-je-band-horen-topic posten ofzo.

Helaas heeft m'n werk over het algemeen niet bijzonder veel met Morbid Angel te maken... [/matig bruggetje naar eigenlijk onderwerp van topic]


Jolly Roger 666
Usericon van Jolly Roger 666
Posted 03-06-2011 9:25 by Jolly Roger 666 Profiel van Jolly Roger 666

Wat mij vooral opvalt is dat het bassdrumgeluid, de grootste, diepste en zwaarste trommel van de hele drumkit, vaak het meest lullig klinkt. Mooi rond geluid in de toms en dan een bassdrumsignaal dat klinkt alsof je een natte krant tegen de reet van een dikke hoer aanmept. Als je je bassdrums triggert voor de 'klik', heb dan ook het fatsoen om een microfoon er in te steken voor de rondte en de bass.


Ja hoor...


Count Usher
"The Beige Sisters of Premenstrual Agony."
Usericon van Count Usher
Posted 03-06-2011 9:43 by Count Usher (Redacteur) Profiel van Count Usher

Inmiddels een paar keer geluisterd. Niet slecht die nieuwe, maar ik val nu niet meteen van mijn stoel van ontzag. Beetje onopvallend allemaal. Weinig freaky riffs van Trey en een aantal complete missers qua songs (Radikult, Too Extreme! en I am Morbid). De betere songs zijn gewoon goed zondermeer.


When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself.


Sgeiterdt
Uitgebluste Bejaarde
Usericon van Sgeiterdt
Posted 03-06-2011 10:28 by Sgeiterdt Profiel van Sgeiterdthttp://www.aratron.net

quote:
Op 3 juni 2011 9:43 schreef Count Usher het volgende:
Inmiddels een paar keer geluisterd. Niet slecht die nieuwe, maar ik val nu niet meteen van mijn stoel van ontzag. Beetje onopvallend allemaal. Weinig freaky riffs van Trey en een aantal complete missers qua songs (Radikult, Too Extreme! en I am Morbid). De betere songs zijn gewoon goed zondermeer.


Inderdaad!

Het zal een half half album worden, met knallers en missers
Nummers als bv Blades of Baal en Nevermore zullen het live vast goed doen. Ik ben benieuwd hoe live in 013 zal zijn.


5 Euro's? Op je muil!!


Sjon
Usericon van Sjon
Posted 03-06-2011 15:36 by Sjon Profiel van Sjon

quote:
Op 3 juni 2011 0:05 schreef Wordfuhrer TMDC het volgende:
Dat hangt er vanaf. Je gaat een band kijken voor je plezier. Het laatste waar je dan op zit te wachten is alleen kick en hi-hat tijdens de blastbeats.

Snare gewoon uitversterken met een mic met daaronder een triggersample. Kakt de drummer dan in tijdens de blastbeats dan hoor je de sample nog en verliest de beat dus niet zijn kracht. De huidige samples/techniek zijn zo goed dat je amper nog verschil hoort. Denk aan een soort pool van 100 verschillende snareaanslagen. De module kiest dus random een sample uit die pool zodat je niet continu dezelfde sample hoort in een blastbeat. Dit kan dus ook met de kicksample. Je moet er alleen tijd en energie insteken en niet meteen de standaard samples uit een module kiezen.


Ik vind oefenen tot je fatsoenlijk kan blasten een betere optie. Behalve als je het voor het geluid doet natuurlijk maar dat kan ik me voor live niet echt voorstellen.


Black Jew
Metallic Blond
Usericon van Black Jew
Posted 03-06-2011 15:49 by Black Jew Profiel van Black Jewhttp://050

of je kan gewoon een ei bakken.


IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 03-06-2011 16:22 by BenKnuckles (Speciaal lid) Profiel van BenKnuckles



I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 04-06-2011 0:01 by Lampje Profiel van Lampje

Tjongejonge, Pete triggert al jaaaaaaaaren alles behalve bekkens op z'n drumstel. En hard slaan doet hij ook niet. Hij is een van de allereerste DM drummers die salsadrummen gebruikt om blastbeats te spelen. Hij is daarin zeker wel grensverleggend bezig geweest. Pete speelt trouwens uit zijn polzen, moderne DM drummers spelen uit de vingers.

Wat betreft zijn drumprestaties : Altars Of Madness en World Downfall (terrorizer natuurlijk) zijn bijna niet te evenaren, en daar kunnen een hoop moderne DM drummers een puntje aan zuigen.


lampje


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 04-06-2011 0:30 by Mutilator (Moderator) Profiel van Mutilatorhttp://wp.livereviewer.com/

Interessante info! zijn gebrek aan ontspannen techniek zal wel de reden voor al die triggers zijn, lijkt me zo.

Volgens mij is bijv. de break in Lions den op 1.04 niet soepel genoeg en valt hij in Hymnos rituales de guerra niet goed getimed in, maar toch vind ik em ook geniaal; itt veel moderne blastbeatdrummers die als een machine gaan, weet hij het voor mij iig een stuk interessanter te houden.


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


flebbie
faalhaas
Usericon van flebbie
Posted 04-06-2011 0:34 by flebbie Profiel van flebbiehttp://www.dopedezign.nl

wow check die stemgemiddeldes op www.rateyourmusic.com! hoezo een dalende lijn..

1989 Altars of Madness 4.09
1991 Blessed Are the Sick 3.94
1993 Covenant 3.93
1995 Domination 3.62
1998 Formulas Fatal to the Flesh 3.57
2000 Gateways to Annihilation 3.58
2003 Heretic 2.85
2011 Illud Divinum Insanus 1.52

ga het nieuwe album nu checken maar verwacht er niet al te veel van


Op 26 april 2011 23:41 schreef Onweerwolf het volgende: Jij hoeft je absoluut geen zorgen te maken over mijn assertiviteit vriend.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen