|
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
||||
Auteur: |
|
|
|
|
heb van de week 10 sprinkhanen gekocht bij een reptielenzaak, echt gave beesten, best sterk ook. ik heb al moeite met het oppakken ervan ze trappen echt hard met die achterpoten en daar zitten nog stekels op ook. ik hoop dat ze het een beetje doen tussen mn slakken. Ik zou ze best een keer willen opeten, maarja het probleem is dat ik niemand ken met die expertise, en recepten zijn meestal niet echt uitgebreid genoeg(wat doe je met de pootjes en wanneer is het nou gaar) ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
ratjes heb ik altijd maar heel kort in huis ,zo ongeveer maar 5 minuten en dan is hij op.in de buik van mijn python.en muisjes in de koningsslang |
|
@Elite In de frituurpan gooien. Serieus, vriendin heeft in Maleisie gewoond, deden ze daar altijd zo. Pootjes en shit kun je gewoon eten. Ik zou alleen wel ff nakijken of alle sprinkhaan soorten geschikt zijn voor coinsumptie. [Dit bericht is gewijzigd door Murdering Monk op 27-11-2006 16:05] |
|
Volgens mij heb ik op tv lui die dingen ook gewoon rauw zien vreten maar ik kan me vergissen. Mag ik saus? |
|
Rauw kan ook, maar dat idee van die spartelende pootjes in mn bek lijkt me dan weer niets. |
|
Lijkt me wel zo fijn om de diertjes eerst te wassen of iets dergelijks ... straks zit er ongedierte op ... |
|
Zal wel meevallen gok ik, in de landen waar ze die dingen als delicatesse eten worden ze ook niet gewassen. |
|
moet er geen bloem omheen dan? wassen is alleen handig als je niet van zand houd, en het lijkt me niet dat ze giftig zijn, ze lijken op de locusta migratora. En als sprinkhanen zo giftig zijn zullen ze niet zo breed zijn ingezet als diervoeders. ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
quote: Gebakken sprinkhaan (kunnen levend worden gekocht in de dierenspeciaalzaak): Ingrediënten: sprinkhanen gesnipperde uitjes blokjes paprika peper zout eventueel knoflook boter scheutje witte wijn vers gehakte peterselie en bieslook. Bereiding: Eerst de sprinkhanen kort invriezen om ze te doden (of kant en klaar gekocht). Vervolgens in de koeling laten ontdooien. Poten en vleugels verwijderen. Zachtjes bakken met de uitjes, blokjes paprika, peper en zout. Voor de liefhebbers knoflook uit de pers toevoegen. Afblussen met een scheutje witte wijn. Strooi er voor het serveren peterselie en bieslook over http://www.democrazy.nl/culuit/index.php?module=pagemaster&PAGE_user_op=view_page&PAGE_id=779 |
|
oe danku! k zal het niet zomaar eten, heb toch een beetje een aangeleerde walging voor die beesten die je niet zomaar weg doet. maarja er is maar 1 manier om daarvanaf te komen. ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
Mwoah, die dingen smaken eigenlijk nergens naar, het is alleen dat je je dr ff overheen moet zetten. Ik vond het iig niet vies, maar zal het niet nog een keer eten, het is idd toch die gedachte die het voor mij toch nogal goor maakt, ook al smaakt het nergens naar. |
|
tja heel veel dingen smaken nergens naar maar het zijn dan de kruiden die het doen net als bij chips ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
Doe mij maar een broodje ei met ui. |
|
ieuw je gaat toch geen embryo's eten ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
quote: Mee eens, maar zoals ik al zei, het idee dat je zon ding gaat vreten zorgde er bij mij wel voor dat ik 3 keer mn hand naar mn mond moest brengen voordat ik het durfde te eten |
|
quote: Nouja broodje sprinkhaan is misschien ook wel te doen. Met unox saus |
|
hmm mn sprinkies zijn allemaal heen gegaan zonder wat kinders achter te laten. maar nu heb ik iets veel gavers een miljoenpoot: http://xoomer.alice.it/cebrizio/IMM_ARTR/DIPLOPODA/Schizophyllum_sabulosum-800.jpg" class="forumImage" alt="" border="0"/> hij is echt machtig met zn 20 cm en 80 gram, en beweegt wat meer als mn slak. [Dit bericht is gewijzigd door ElitE op 16-01-2007 0:02] ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
quote: |
|
sprinkhanen kun je ook eerst paneren met japans deegmix dan lijkt het net of je japanse garnalen eet en verder niet bij nadenken dunkt me: ogen dicht en happen! er zit wel een steekje/neurotransmittor los, maar ik ben niet gek! ;P |
|
Ienimieni: Het is de lichtinval ;') |
|
awwww wat een bolletje! wait for me dragon, we'll meet in the sky |
|
en deze SUPPORT YOUR LOCAL SERIAL KILLER. |
|
kleine Ollie's worden groot |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
Index / Algemeen | Vorige pagina | Volgende pagina |