|
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
||||
Auteur: |
|
|
quote: I know, ik heb al contact gehad met Kim uit nieuwegein, ik heb het dier ook "Geadopteerd", het enige wat ik kan doen is elke dag de wond met oogzalf behandelen en vers water geven. Ik geef het beestje de beste tijd wat er nog rest. en geloof me hij heeft het echt naar zijn zin http://www.cultesdesgoules.nl.nu/ http://forum.zwaremetalen.com/forum_topic/2521645 http://www.myspace.com/cultesdesgoulesnlnu |
|
spelfout weggehaald... |
|
Van stage een bokje meegenomen, ik werd spontaan verliefd, hij is zo mooi getekend. Supermaf beestje "True friendship , strong as iron, will never turn to rust. An everlasting curse rewards betrayel of this trust". |
|
Een slager met een blauw schort? spelfout weggehaald... |
|
Een vader met een melkschort... "True friendship , strong as iron, will never turn to rust. An everlasting curse rewards betrayel of this trust". |
|
Kuch, als je vader niet fiks gekort wil worden op zijn toeslagrechten zou ik maar snel 2 oormerken in dat bokje jassen ... |
|
Ik weet het... maar de geitenhouder waar ik hem van mee heb wou hem niet oormerken. We moeten nog ff een oplossing zoeken... Het is tijdelijk nog ff een illegale bok... "True friendship , strong as iron, will never turn to rust. An everlasting curse rewards betrayel of this trust". |
|
Wat een tof beestje! Verrassend triviaal |
|
quote: Morgen denk ik maar een UBN aanvragen, ik heb het nog niet kunnen vinden maar ik gok dat je een geit niet kan registreren op een melkvee UBN. Paps wou hem ongemerkt rond laten huppelen maar als de AID opeens op de stoep staat hebben we toch wel een probleem ja... "True friendship , strong as iron, will never turn to rust. An everlasting curse rewards betrayel of this trust". |
|
quote: Ik werk bij LNV loket, en echt je vader kan duizenden euro's aan boetes en aan kortingen oplopen door 1 geit zonder oormerken. Je kunt 2 dingen doen, of op het UBN van je pa de diersoort geiten toevoegen, staat het dier op naam van het bedrijf van je pa, is er iets mis met de geit (I&R gewijs) dan is je pa verantwoordelijk en kan het hem nog geld kosten (en bedrijf op slot). je kunt ook op eigen naam een UBN aanvragen (neem aan dat je 18+ bent ..), kost maar paar tientjes per jaar, mocht jij het dan verneuken kunnen ze iig niet aan het bedrijf van je pa komen. Dit jaar controleert de AID extra streng op I&R schapen en geiten, en die boetes zijn echt niet mals ... Overigens kan een dier zonder oormerken betekenen dat mocht er een besmettelijke dierziekte in jullie omgeving uitbreken dat het HELE bedrijf geruimt kan worden. Ik hoor meer boeren die denken, ach 1 zo'n geitje .. maar echt, ik zou het risico niet lopen, kost amper wat en voor 1 geit heb je geen administratie, loop je ook geen risico ... |
|
Die maatregelen zijn inderdaad niet mals. De ex-werkgever van een kennis heeft er ook wel eens mee te maken gehad. Maakte zijn portemonnee een stuk lichter, zeg maar. Verrassend triviaal |
|
Bedankt voor de info. Ik zal morgen een UBN aanvragen, mijn vader kan er soms iets te makkelijk in zijn. Maar gedonder op het bedrijf moeten we idd niet hebben. "True friendship , strong as iron, will never turn to rust. An everlasting curse rewards betrayel of this trust". |
|
Kleine kans dat je mij aan de lijn krijgt Je krijgt dan ook meteen papieren om oormerken te bestellen, bedrijfsregister (enigste wat je daarmee hoeft te doen is je dier op jouw ubn inschrijven, als ie weg gata uitschrijven) en vervoersdocumente voor S/G. |
|
Gaat helemaal goed komen, toch maar even volgens de regels spelen. "True friendship , strong as iron, will never turn to rust. An everlasting curse rewards betrayel of this trust". |
|
Haha gaaf beest. Kan die ook op 4 pootjes lopen? |
|
quote:op 4 bokkepootjes? |
|
|
|
quote: Moshbokje |
|
quote: Was maar een geintje natuurlijk he Mooi beessie hoor, als ik de ruimte had zou ik ook best een paar dwerggeitjes willen hebben. Maar misschien ist maar beter dat ik niet al teveel ruimte heb, anders is het hier straks een dierentuin hehe... spelfout weggehaald... |
|
hehe ik ken het probleem begin gewoon je eigen dierentuin ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
quote: Heb ik al gehad spelfout weggehaald... |
|
quote: Bureaucratie. Hoe fijn. KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA ! |
|
quote:Nee geen bureaucratie daar, maar regels Anders loopt heel het gooise matras zo te janken bij de beelden van bedrijven die geruimd moeten worden omdat de buurman MKZ op zijn bedrijf heeft ... |
|
Maximum aantal reacties is bereikt. Dit topic is automatisch afgesloten door Slotje |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
Index / Algemeen | Vorige pagina |