IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : huisdier Vorige pagina
Herr von Wolfenstein
Mweh!..
Usericon van Herr von Wolfenstein
Posted 04-03-2007 5:19 by Herr von Wolfenstein Profiel van Herr von Wolfensteinhttp://www.cultesdesgoules.nl.nu/

quote:
Op 3 maart 2007 21:06 schreef varanus het volgende:
Je moet de bek van die wateragaam in de gaten houden. Als je daar te laat bij bent, ben jij, maar vooral die agaam, vies de lul. Die zijn heeeeeeel erg vatbaar voor rotterij rond de bek. En zo te zien is het bij die van jou ook al begonnen.

I know, ik heb al contact gehad met Kim uit nieuwegein, ik heb het dier ook "Geadopteerd", het enige wat ik kan doen is elke dag de wond met oogzalf behandelen en vers water geven.
Ik geef het beestje de beste tijd wat er nog rest. en geloof me hij heeft het echt naar zijn zin

varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 04-03-2007 9:27 by varanus (Speciaal lid) Profiel van varanus

spelfout weggehaald...

stigma
awesome
Usericon van stigma
Posted 07-03-2007 20:48 by stigma Profiel van stigma

Ik heb 2 goudvissen gekocht. Zwaar lame natuurlijk, maar wel hip om naar te staren. Samen met een klasgenoot gehaald. 1 heet Jack en de ander Seymour. Ze zijn nog niet helemaal blij met hun nieuwe onderkomen geloof ik, maar dat trekt vast wel bij. Goudvissen...

Subtiel kamerolifantje

Nemesis
Sy was oock Rhamnusia geheeten
Usericon van Nemesis
Posted 02-04-2007 19:25 by Nemesis Profiel van Nemesis

Van stage een bokje meegenomen, ik werd spontaan verliefd, hij is zo mooi getekend. Supermaf beestje

"True friendship , strong as iron, will never turn to rust. An everlasting curse rewards betrayel of this trust".

varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 02-04-2007 20:45 by varanus (Speciaal lid) Profiel van varanus

Een slager met een blauw schort?

spelfout weggehaald...

Nemesis
Usericon van Nemesis
Posted 02-04-2007 21:37 by Nemesis Profiel van Nemesis

Een vader met een melkschort...

"True friendship , strong as iron, will never turn to rust. An everlasting curse rewards betrayel of this trust".

Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 02-04-2007 21:40 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Kuch, als je vader niet fiks gekort wil worden op zijn toeslagrechten zou ik maar snel 2 oormerken in dat bokje jassen ...

Nemesis
Usericon van Nemesis
Posted 02-04-2007 21:46 by Nemesis Profiel van Nemesis

Ik weet het... maar de geitenhouder waar ik hem van mee heb wou hem niet oormerken. We moeten nog ff een oplossing zoeken... Het is tijdelijk nog ff een illegale bok...

Ohneschwanz
Usericon van Ohneschwanz
Posted 02-04-2007 21:47 by Ohneschwanz Profiel van Ohneschwanz

Wat een tof beestje!

Verrassend triviaal

Nemesis
Usericon van Nemesis
Posted 02-04-2007 22:03 by Nemesis Profiel van Nemesis

quote:
Op 2 april 2007 21:46 schreef Nemesis het volgende:
Ik weet het... maar de geitenhouder waar ik hem van mee heb wou hem niet oormerken. We moeten nog ff een oplossing zoeken... Het is tijdelijk nog ff een illegale bok...

Morgen denk ik maar een UBN aanvragen, ik heb het nog niet kunnen vinden maar ik gok dat je een geit niet kan registreren op een melkvee UBN. Paps wou hem ongemerkt rond laten huppelen maar als de AID opeens op de stoep staat hebben we toch wel een probleem ja...

Jenje
Usericon van Jenje
Posted 02-04-2007 22:08 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 2 april 2007 22:03 schreef Nemesis het volgende:
Morgen denk ik maar een UBN aanvragen, ik heb het nog niet kunnen vinden maar ik gok dat je een geit niet kan registreren op een melkvee UBN. Paps wou hem ongemerkt rond laten huppelen maar als de AID opeens op de stoep staat hebben we toch wel een probleem ja...

Ik werk bij LNV loket, en echt je vader kan duizenden euro's aan boetes en aan kortingen oplopen door 1 geit zonder oormerken. Je kunt 2 dingen doen, of op het UBN van je pa de diersoort geiten toevoegen, staat het dier op naam van het bedrijf van je pa, is er iets mis met de geit (I&R gewijs) dan is je pa verantwoordelijk en kan het hem nog geld kosten (en bedrijf op slot). je kunt ook op eigen naam een UBN aanvragen (neem aan dat je 18+ bent ..), kost maar paar tientjes per jaar, mocht jij het dan verneuken kunnen ze iig niet aan het bedrijf van je pa komen.

Dit jaar controleert de AID extra streng op I&R schapen en geiten, en die boetes zijn echt niet mals ...

Overigens kan een dier zonder oormerken betekenen dat mocht er een besmettelijke dierziekte in jullie omgeving uitbreken dat het HELE bedrijf geruimt kan worden. Ik hoor meer boeren die denken, ach 1 zo'n geitje .. maar echt, ik zou het risico niet lopen, kost amper wat en voor 1 geit heb je geen administratie, loop je ook geen risico ...

Ohneschwanz
Usericon van Ohneschwanz
Posted 02-04-2007 22:20 by Ohneschwanz Profiel van Ohneschwanz

Die maatregelen zijn inderdaad niet mals. De ex-werkgever van een kennis heeft er ook wel eens mee te maken gehad. Maakte zijn portemonnee een stuk lichter, zeg maar.

Verrassend triviaal

Nemesis
Usericon van Nemesis
Posted 02-04-2007 22:22 by Nemesis Profiel van Nemesis

Bedankt voor de info. Ik zal morgen een UBN aanvragen, mijn vader kan er soms iets te makkelijk in zijn. Maar gedonder op het bedrijf moeten we idd niet hebben.

Jenje
Usericon van Jenje
Posted 02-04-2007 22:29 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Kleine kans dat je mij aan de lijn krijgt

Je krijgt dan ook meteen papieren om oormerken te bestellen, bedrijfsregister (enigste wat je daarmee hoeft te doen is je dier op jouw ubn inschrijven, als ie weg gata uitschrijven) en vervoersdocumente voor S/G.

Nemesis
Usericon van Nemesis
Posted 02-04-2007 22:34 by Nemesis Profiel van Nemesis

Gaat helemaal goed komen, toch maar even volgens de regels spelen.

FRNK
Thin out the numbers!
Usericon van FRNK
Posted 03-04-2007 12:10 by FRNK Profiel van FRNKhttp://myspace.com/frnk

Haha gaaf beest. Kan die ook op 4 pootjes lopen?

Hades
Meneer de Ontbijtman
Usericon van Hades
Posted 03-04-2007 12:21 by Hades Profiel van Hadeshttp://www.enschedeseheadbangers.nl

quote:
Op 3 april 2007 12:10 schreef FRNK het volgende:
op 4 bokkepootjes?

FRNK
Thin out the numbers!
Usericon van FRNK
Posted 03-04-2007 12:26 by FRNK Profiel van FRNKhttp://myspace.com/frnk

Tenderstrike
Nailed.Dead.Risen.
Usericon van Tenderstrike
Posted 03-04-2007 12:32 by Tenderstrike Profiel van Tenderstrike

quote:
Op 3 april 2007 12:10 schreef FRNK het volgende:

Moshbokje

varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 03-04-2007 13:03 by varanus (Speciaal lid) Profiel van varanus

quote:
Op 2 april 2007 21:37 schreef Nemesis het volgende:
Een vader met een melkschort...

Was maar een geintje natuurlijk he Mooi beessie hoor, als ik de ruimte had zou ik ook best een paar dwerggeitjes willen hebben. Maar misschien ist maar beter dat ik niet al teveel ruimte heb, anders is het hier straks een dierentuin hehe...

spelfout weggehaald...

ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 03-04-2007 14:19 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

hehe ik ken het probleem begin gewoon je eigen dierentuin

♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><

varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 03-04-2007 14:25 by varanus (Speciaal lid) Profiel van varanus

quote:
Op 3 april 2007 14:19 schreef ElitE het volgende:
hehe ik ken het probleem begin gewoon je eigen dierentuin

Heb ik al gehad

spelfout weggehaald...

Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 03-04-2007 14:33 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 2 april 2007 21:40 schreef Jenje het volgende:
Kuch, als je vader niet fiks gekort wil worden op zijn toeslagrechten zou ik maar snel 2 oormerken in dat bokje jassen ...

Bureaucratie. Hoe fijn.

KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !

Jenje
Usericon van Jenje
Posted 03-04-2007 14:35 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 3 april 2007 14:33 schreef Chelman het volgende:
Bureaucratie. Hoe fijn.

Nee geen bureaucratie daar, maar regels

Anders loopt heel het gooise matras zo te janken bij de beelden van bedrijven die geruimd moeten worden omdat de buurman MKZ op zijn bedrijf heeft ...

Slotje
De slotenmaker
Usericon van Slotje
Posted 03-04-2007 14:35 by Slotje (Administrator) Profiel van Slotjehttp://www.zwaremetalen.com

Maximum aantal reacties is bereikt. Dit topic is automatisch afgesloten door Slotje

Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina
http://www.zwaremetalen.com