IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Concerten Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 31 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31
Auteur:
Topic : Eindhoven Metal Meeting 16 & 17 December 2011 Vorige pagina | Volgende pagina
iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 23-06-2011 11:13 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

Is het goed als ik Triptykon en Marduk hier vast bij denk?

Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.

MetalJan
Speluh!!!
Usericon van MetalJan
Posted 23-06-2011 13:52 by MetalJan Wijzig reactieProfiel van MetalJanQuote dit bericht

quote:
Op 23 juni 2011 6:46 schreef MR Klister het volgende:
KATAKLYSM

lampje@WOD
Usericon van lampje@WOD
Posted 23-06-2011 17:43 by lampje@WOD Wijzig reactieProfiel van lampje@WODQuote dit berichthttp://www.wingsofdeath.net

Het Fortarock programmaboekje biedt een leuke inkijk in wat er op dit moment vast lijkt te staan:

http://issuu.com/selfkicker/docs/fortarockthefestival2011?mode=embed&layout=http%3A//skin.issuu.com/v/dark/layout.xml

iPim
Usericon van iPim
Posted 23-06-2011 17:46 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

Heaven Shall Burn zo groot had ik niet verwacht op het affiche. Toch gewoon die tour met Kataklysm hier. En Milking The Goatmachine is wel geinig.

flebbie
faalhaas
Usericon van flebbie
Posted 23-06-2011 18:31 by flebbie Wijzig reactieProfiel van flebbieQuote dit berichthttp://www.dopedezign.nl

quote:
Op 23 juni 2011 11:13 schreef iPim het volgende:
Is het goed als ik Triptykon en Marduk hier vast bij denk?

nee

Op 26 april 2011 23:41 schreef Onweerwolf het volgende: Jij hoeft je absoluut geen zorgen te maken over mijn assertiviteit vriend.

Wumbologic
Usericon van Wumbologic
Posted 23-06-2011 18:51 by Wumbologic Wijzig reactieProfiel van WumbologicQuote dit berichthttp://www.ragherie.com

Nou als de namen in dat boekje waarheid zijn, ben ik met de 21 namen die er zijn nog niet erg content helaas. Tryptikon is een leuke toevoeging, net zoals Kataklysm. Voor de rest ben ik zeer content met Katatonia - en daarmee houdt het ook ver op. Het is dat ik een early bird heb - anders had ik me nog wel eens bedacht om 80 euro te spenderen voor 2 dagen met deze line-up...

Ik hoop dat de laatste 10 namen mij wel nog kunnen bekoren - waarvan ik verwacht dat het wat grotere namen zullen zijn aangezien buiten HSB en Kata er nog niet echt zijn!

Ma ach je kan niet altijd je zin hebben qua programering ofc , en vele anderen ( wss nieuw publiek ) zal een stuk blijer zijn met wat er nu staat. We houden het in ieder geval in de gaten.

mokka
Usericon van mokka
Posted 23-06-2011 19:10 by mokka Wijzig reactieProfiel van mokkaQuote dit bericht

Exodus, Heathen en Destruction komen er ook nog bij!
als ik het goed heb speelt dat package vrijdags...
de headliner van deze tour weet ik ook maar ik mag het helaas niet zeggen

iPim
Usericon van iPim
Posted 23-06-2011 19:18 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

Maakt de line-up wel goed.

Wumbologic
Usericon van Wumbologic
Posted 23-06-2011 19:27 by Wumbologic Wijzig reactieProfiel van WumbologicQuote dit berichthttp://www.ragherie.com

Mja voor de thrashers wss wel . Ik mis zelf toch nog iets als Enslaved, Agrypnie of Ghost Brigade. Het schijnt dat de organisatie zich heeft gefocust om lopende tours te boeken en niet veel unieke bands heeft weten te fixen zoals vorig jaar Immortal, Moonspell, The Vision Bleak of Alcest.

Maar we zien wel waar het bootje vaart - en merk wel dat vele andere de line-up beter vinden. Misschien moet ik ma beginnen met -core te gaan luisteren

BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 23-06-2011 19:28 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

quote:
Op 23 juni 2011 19:27 schreef Wumbologic het volgende:
Misschien moet ik ma beginnen met -core te gaan luisteren

Dat zou je leven veel draaglijker maken.

I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew

iPim
Usericon van iPim
Posted 23-06-2011 19:29 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

quote:
Op 23 juni 2011 19:28 schreef BenKnuckles het volgende:
Dat zou je leven veel draaglijker maken.

En niet zomaar een klein beetje ook.

Wumbologic
Usericon van Wumbologic
Posted 23-06-2011 19:53 by Wumbologic Wijzig reactieProfiel van WumbologicQuote dit berichthttp://www.ragherie.com

Mja waarschijnlijk wel. Tegenwoordig wordt er zo enorm veel -core overal geboekt. Het beste voorbeeld is waarschijnlijk graspop.. Daar is het ongeveer 50% -core geworden in de line-up. Dus als ik het leer appriceren kan ik weer met een gerust hart naar de festivals gaan want er staan gegarandeerd veel bands op de buhne in dit genre ..

iPim
Usericon van iPim
Posted 23-06-2011 19:59 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

quote:
Op 23 juni 2011 19:53 schreef Wumbologic het volgende:
Mja waarschijnlijk wel. Tegenwoordig wordt er zo enorm veel -core overal geboekt. Het beste voorbeeld is waarschijnlijk graspop.. Daar is het ongeveer 50% -core geworden in de line-up. Dus als ik het leer appriceren kan ik weer met een gerust hart naar de festivals gaan want er staan gegarandeerd veel bands op de buhne in dit genre ..

Nounounounounounou. Overdrijven is ook een vak. Dat er weinig death metal en black metal voor jou tussen staat, geef ik je na. Ik tel iets van 13 -corebands.

Wumbologic
Usericon van Wumbologic
Posted 23-06-2011 20:37 by Wumbologic Wijzig reactieProfiel van WumbologicQuote dit berichthttp://www.ragherie.com

Goed ik geef je gelijk misschien geen 50%. Wel meer als 13 though.

Park Way Drive, Heaven Shall Burn, The Black Dalia Murder, Protest the Hero, Bullet for my Valentine (Kylesa), Adept, Suacide Silence, Times of Grace, Bleed from Within, After the Burial, (Avenged Sevenfold), Bring me the Horizon, Pro-Pain, (D.R.I.), Terror, Architects, Escape the Fate, While She Sleeps, Rise to Remain en Babtized in Blood.

Als ik de bands tussen haakjes niet mee tel, want die zijn misschien niet 'helemaal' -core kom ik op 18 uit. Anders op 21, en dat vindt ik persoonlijk toch wel veel. Moet ik er wel bij zeggen dat ik de meeste via last.fm heb moeten opzoeken om te kijken wat het was .

Niets mis mee voor de liefhebber ofc - ma jammer dat er tegenwoordig veel andere bands plaats moeten maken voor '-core' bands. Though ik wijk teveel af van dit topic, en zal het hierbij ook laten met klagen ( bah wat een zeurkous ben ik ).

Emm zal vast wel en zeker een feestje worden, daar ben ik iig wel van overtuigt.

[Dit bericht is gewijzigd door Wumbologic op 23-06-2011 20:38]

iPim
Usericon van iPim
Posted 23-06-2011 22:55 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

quote:
Op 23 juni 2011 20:37 schreef Wumbologic het volgende:
Park Way Drive, Heaven Shall Burn, The Black Dalia Murder, Protest the Hero, Bullet for my Valentine (Kylesa), Adept, Suacide Silence, Times of Grace, Bleed from Within, After the Burial, (Avenged Sevenfold), Bring me the Horizon, Pro-Pain, (D.R.I.), Terror, Architects, Escape the Fate, While She Sleeps, Rise to Remain en Babtized in Blood.

Als ik de bands tussen haakjes niet mee tel, want die zijn misschien niet 'helemaal' -core kom ik op 18 uit. Anders op 21, en dat vindt ik persoonlijk toch wel veel. Moet ik er wel bij zeggen dat ik de meeste via last.fm heb moeten opzoeken om te kijken wat het was .

Dit is niet om je aan te vallen, maar hier zitten een aantal discutabele keuzes tussen. Avenged Sevenfold en Bullet For My Valentine zie ik meer als nu-metal, maar inderaad; je zou het kunnen zien als -core. D.R.I. is thrashcore, maar is meer thrash vind ik zelf. Protest The Hero is met die nieuwe plaat helemaaaaal geen -core meer. 100% zang, en goede ook, met nauwelijks breakdowns --> meer technische metal. Kylesa zou ik ook niet als -core zien. En Heaven Shall Burn, hoe discutabel ook, bevat genoeg melodic death elementen.

Maar inderdaad; je zou het als veel -core kunnen zien. Maar als we jouw lijstje afwerken gaan we van lompe metalcore, naar melodic deathmetal met metalcore invloeden naar melodische metalcore naar technische metalcore, naar post-hardcore, naar deathcore, naar NWOAHM, naar wat technischere/progressievere deathcore, naar rasechte hardcore, naar technische metalcore (en nu meer emocore ofietsdergelijks), naar chaotic hardcore en thrashcore.

Mijn opvattingen zijn natuurlijk discutabel, maar hiermee wil ik aantonen dat het niet één pot nat is. Het hele -core gebeuren is erg veelzijdig, in mijn ogen.

quote:

Niets mis mee voor de liefhebber ofc - ma jammer dat er tegenwoordig veel andere bands plaats moeten maken voor '-core' bands. Though ik wijk teveel af van dit topic, en zal het hierbij ook laten met klagen ( bah wat een zeurkous ben ik ).

Zeuren mag best! Ik denk dat Graspop erg de jeugd probeert te winnen, want dat zijn toch de bezoekers van de toekomst. De oude garde wordt gepaaid met ouwelullenrock op de mainstage, maar de death en black fanaat wordt teniet gedaan, in deze editie dan.

Maar over het algemeen vind ik dat -core bands goed passen op festivals. Veel energie en pit, en dat is mooi op een festival. Krijg je van die grote circle pits enzo. Voor Anaal Nathrakh of iets dergelijks ga ik liever naar de Baroeg dan naar Graspop.

verstikking
Usericon van verstikking
Posted 24-06-2011 0:40 by verstikking Wijzig reactieProfiel van verstikkingQuote dit berichthttp://www.facebook.com/thedevilsthirdband

quote:
Op 23 juni 2011 19:10 schreef mokka het volgende:
Exodus, Heathen en Destruction komen er ook nog bij!
als ik het goed heb speelt dat package vrijdags...
de headliner van deze tour weet ik ook maar ik mag het helaas niet zeggen

Dat zou wel weer erg fijn zijn, dan ben ik er de vrijdag zonder meer bij!

Wumbologic
Usericon van Wumbologic
Posted 24-06-2011 9:18 by Wumbologic Wijzig reactieProfiel van WumbologicQuote dit berichthttp://www.ragherie.com

Mja tuurlijk is het niet allemaal een pot nat. Gaat me meer om het feit dat het -core is. En ja het trekt veel jeugd aan. Ik wil het niet zo zeer een 'trend' noemen, maar zo begint het wel te voelen. Het schijnt dat aan jeugd ( 15 - 18 jaar ) meer is te verdienen dan aan mensen die ouder zijn.

Ik heb ook niet de insteek om mensen aan te vallen wegens hun -core smaak. Ik vindt het alleen spijtig dat een 'niet' -core liefhebber, die ook niets heeft met de oude 'classics', erg teleurgesteld is dat tegenwoordig op de grotere evenementen veelal bestaan uit -core en wat heavy metal bands en de death/black/prog/doom in het nauw wordt gedreven. Maar ik ben het wel met je eens dat veel van die acts beter zijn in een knusse zaal met max 500/1000 toeschouwers ofzo. Daar komen dat soort bands veel beter tot zijn recht.

Goed that said moet ik bekennen dat Protest the Hero best smakelijk is , en dat ik benieuwd ben naar de laatste paar namen van EMM.

[Dit bericht is gewijzigd door Wumbologic op 24-06-2011 9:25]

iPim
Usericon van iPim
Posted 24-06-2011 9:58 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

quote:
Op 24 juni 2011 9:18 schreef Wumbologic het volgende:
Ik vindt het alleen spijtig dat een 'niet' -core liefhebber, die ook niets heeft met de oude 'classics', erg teleurgesteld is dat tegenwoordig op de grotere evenementen veelal bestaan uit -core en wat heavy metal bands en de death/black/prog/doom in het nauw wordt gedreven. Maar ik ben het wel met je eens dat veel van die acts beter zijn in een knusse zaal met max 500/1000 toeschouwers ofzo. Daar komen dat soort bands veel beter tot zijn recht.

En dan ben ik het des te meer met je eens dat het gaaf is als EMM juist black en thrash de kans geeft.

Nyghtslave
Certified Vinylwhore
Usericon van Nyghtslave
Posted 30-06-2011 22:55 by Nyghtslave Wijzig reactieProfiel van NyghtslaveQuote dit bericht

Kataklysm, Triptykon, Marduk en Milking the Goatmachine bevestigd???

Black seeds of bunny!

holysjit
Usericon van holysjit
Posted 30-06-2011 23:01 by holysjit Wijzig reactieProfiel van holysjitQuote dit berichthttp://www.ragherrie.com

quote:
Op 30 juni 2011 22:55 schreef Nyghtslave het volgende:

Helemaal. Volgens diverse bronnen doen ze mee in de Hatefest 2011 tour. (bron = http://bit.ly/m0bncj)

Nyghtslave
Certified Vinylwhore
Usericon van Nyghtslave
Posted 30-06-2011 23:03 by Nyghtslave Wijzig reactieProfiel van NyghtslaveQuote dit bericht

Ik zie dat wij onze bron gemeen hebben :')

Black seeds of bunny!

MetalJan
Speluh!!!
Usericon van MetalJan
Posted 30-06-2011 23:13 by MetalJan Wijzig reactieProfiel van MetalJanQuote dit bericht

quote:
Op 30 juni 2011 22:55 schreef Nyghtslave het volgende:

Ja, zij spelen de 17e.

holysjit
Usericon van holysjit
Posted 01-07-2011 11:22 by holysjit Wijzig reactieProfiel van holysjitQuote dit berichthttp://www.ragherrie.com

Nou koning EMM. Tijd voor een officiële update!

soepkoeltoer
Fashion Police
Usericon van soepkoeltoer
Posted 01-07-2011 11:37 by soepkoeltoer Wijzig reactieProfiel van soepkoeltoerQuote dit bericht

iPim
Usericon van iPim
Posted 01-07-2011 11:44 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

Toch 10 redelijke namen, en dan met die thrashtour erbij met die headliner daarvan als headliner waarschijnlijk. Wellicht aanwezig lijkt me zo!

Dit topic is 31 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31
Index / Concerten Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com