|
Dit topic is 31 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 | ||||
Auteur: |
|
|
Klopt. Tegenwoordig mag iedereen die een truukje kent wat nog niet eerder in de metal gebruikt is een nieuw genre aanmaken. Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting. |
|
Wat is er leuker dan een nieuw genre uitvinden? Wie wil er nou niet de term 'djent' uitvinden?! Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case. |
|
quote: Ik vind het maar irritant. Kijk, er zijn een paar hoofdgenres die ik nog kan volgen. Death. Black. Thrash. Hardcore. Metalcore dan ook nog. Maar al die vage termen van nu. |
|
quote: Mijn post was sarcastelijk getint. Maar op zich is het niet heel boeiend wat die genres allemaal betekenen. Het is meer een aanduiding voor hoe een band ongeveer is en welke inspiraties ze waarschijnlijk hebben. Het vergemakkelijkt het zoekproces naar muziek die jou bevalt. Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case. |
|
quote: Juist niet, wat moet ik met een term als "schoenstaren"? Moet dat een omschrijving zijn van een muzikaal genre? |
|
Shoegaze. Tja, ik vind het wel een aardige term voor alles wat van Prophecy Records afkomt. |
|
quote: Of je het nou eens bent met de term die het omschrijft of niet. Dat maakt niet uit. Het gaat erom dat je weet wat de term muzikaal gezien inhoudt. Als ik op zoek ben naar bands als Meshuggah, dan weet ik dat ik bijna elke 'djent'-band met een gerust hart op kan pakken. Als ik op zoek ben naar technical death metal, dan weet ik dat ik met een simpele blik op last.fm of andere sites dat ik bands als Spawn Of Possession, Brain Drill en The Faceless uit moet proberen. De enige vereiste is wel dat je moet weten wat de term inhoudt, en dat is misschien het grootste probleem. Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case. |
|
Shoegaze en Djent??? Heb ik iets gemist of zijn er ineens allerlei nieuwe (en in mijn ogen overbodige) stijlen "verzonnen"? Hub de Gallier RIP 17-03-2013 |
|
Als je niet bekend bent met de term 'shoegaze' dan heb je muzikaal wel onder een steen geleefd in de afgelopen 25 jaar. Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat. |
|
quote: My point exactly |
|
Wat een geëmmer... Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy. |
|
Het is net zoiets al zeuren dat lichtblauw en donkerblauw onzinnig zijn omdat het allebei blauw is. Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat. |
|
Z, niet ge... |
|
quote: Inderdaad, ja. En wat jij zei, shoegaze bestaat ook al vet lang! Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy. |
|
Het is gewoon muziek. Trillingen. |
|
quote: Bullshit. Waar het over gaat is dat voor lichtblauw dan opeens een volledig nieuwe benaming wordt bedacht. Dat je lichtblauw dus bijvoorbeeld opeens sadface --> <-- noemt. Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting. |
|
|
|
Tja, leuk al die (hoe lang dan ook bestaande) omschrijvingen, nog ergelijker wordt dan de ellenlange discussie over welke band dan wel niet bij een bepaalde (sub) stroming hoort, want Jantje vindt van niet en Pietje weer wel. Dan zijn licht en donker blauw toch een stuk eenvoudiger, die horen namelijk idd allebei bij blauw. Dat is zelfs behoorlijk objectief vast te stellen. Dat moet ik bij alle pogingen om een bepaalde muziakle (sub) stroming te omschrijven nog maar eens zien. |
|
quote: Doek dat zine ook maar op dan. quote: Nee. Er is een nieuwe tint blauw 'ontdekt' en die moet een naampje hebben. Klaar. Over Djent kun je misschien nog zeggen dat het een wat minder nuttig onderscheid is, maar het werkt wel handig quote: Klopt, maar shoegaze en djent zijn wel redelijk duidelijk, hoor [Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 03-04-2011 18:07] Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy. |
|
quote: Nee. Wat jij zegt is dat je akkoord gaat met rock als blauw, alternatieve rock als lichtblauw, maar dat je shoegaze ook per se lichtblauw wilt noemen terwijl het toch overduidelijk weer een andere tint is zoals bijvoorbeeld kobaltblauw. Dat je te lui bent om het verschil te willen horen is prima, maar dat wil niet zeggen dat het overbodig is. Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat. |
|
*voelt een nieuw tipok aankomen* |
|
quote: In mijn ogen kun je dan ook volstaan met "een andere tint blauw" of "variant op blauw" . Heeft denk ik ook nix met luiheid te maken, meer met praktisch en overzichtelijk. |
|
quote: Overigens: LOL |
|
quote: Nee, dat is dus juist niet overzichtelijk, want je hebt bijvoorbeeld ook grunge, tevens een stroming binnen de (alternative) rock maar wel het klinkt wel degelijk anders dan shoegaze. Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat. |
Dit topic is 31 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 |
Index / Concerten | Vorige pagina | Volgende pagina |