|
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
||||
Auteur: |
|
|
. [Dit bericht is gewijzigd door B6R6A6M op 29-01-2006 14:46] |
|
Hmmz in Enschede vaak gezien en heeft vaak gefaald: Kamerzoeken moet je nooit met z'n drieën doen en eigenlijk gewoon in je eentje. Huizen hebben zelden 3 kamers tegelijk leegstaan, en met zo'n groepje aankomen straalt op een of andere manier een soort afstandelijkheid af (het is niet zo, maar het lijkt alsof je zelf minder met het huis te maken wil hebben en gewoon alleen met je oude vriendenclubje op wil trekken). In je eentje zoeken geeft èn meer kans op succes èn is beter voor een goed beeld van waar je komt te zitten. [Dit bericht is gewijzigd door Luiheidsgoeroe op 10-06-2003 12:42] |
|
ik heb zin om mn kamer te delen met een lekker wijf van 21 voor 500euro in de maand iemand interese? |
|
ARGH ik heb net gehoord dat ik via de SSHW waarschijnlijk niet voor 1 september een kamer kan krijgen.. "Le coeur a ses raisons que la raison ne connaît point." |
|
tralalalala is iemand hier heel erg dankbaar! Some cause happiness wherever they go , others whenever they go |
|
quote: Hebbie een huisje/kamer? "Le coeur a ses raisons que la raison ne connaît point." |
|
of kom je bij mij inwonen voor 500euro de maand? |
|
quote: heeft m'n broer ook gedaan (in enschede) en dat ging prima! met z'n drieen in een 'normaal' huurhuis terechtgekomen. de eigenaar wilde juist drie mensen die elkaar ook kenden, zodat ze geen problemen met elkaar kregen. HIP hip HIP hip HIP hip HIP hip HIP hip HIP hip HIP hip HIP hip HIP hip HIP hip HIP hip HIP hip HIP hip HIP hip HIP hip |
|
quote: Aan dat het lijkt alsof je een apart groepje wilt vormen heb ik al eens gedacht en volgens mij is het inderdaad zo dat veel mensen dat denken en het is waar dat je meer kans op succes hebt als je in je eentje zoekt. Maar met een kamer in mijn eentje ben ik ook al heel tevreden en op zoek, het zou gewoon het mooist zijn als we iets met zijn drieen zouden vinden. We hebben nu wel een paar dingen misschien gevonden, maar ik weet toch liever zeker of ik een kamer heb of niet, al kan ik anders waarschijnlijk wel tijdelijk bij mijn tante gaan wonen. Bedankt voor de tip in ieder geval, misschien moet ik toch meer in mijn eentje zoeken. Daar ben ik al wel een beetje mee bezig maar ik weet niet of dat genoeg zal zijn. quote: Als het voor drie personen is moet het inderdaad haalbaar zijn, maar als je in een woning terecht komt voor bijvoorbeeld zes personen en er wonen er al drie heb je wel minder kans om er te mogen komen wonen. [Dit bericht is gewijzigd door B6R6A6M op 10-06-2003 13:30] |
|
quote: Zie ik er rijk uit ofzo? Some cause happiness wherever they go , others whenever they go |
|
Ligt eraan wat je wilt natuurlijk. Ik zoek samen met een goede vriend enkel en alleen op 2persoons zelfstandige wooneenheden, omdat we gewoon geen zak te maken willen hebben met andere studenten als het op wonen aankomt. Eigen douche/toilet/keuken, en alleen zelf uitgekozen mensen aan de eettafel 's avonds . |
|
Een ander probleem is ook dat dit mijn eerste jaar wordt en veel mensen je dan geen kamer willen geven en dat ik over een week nog maar 17 jaar oud ben. |
|
quote: Zijspoor: ik vind het heel goed voor de 'opvoeding' als mensen een tijdje in een studentenhuis wonen. Daar leer je een hoop van, over jezelf, maar ook over anderen en hoe je daarmee om kunt gaan zodat je later geen sociaal gemankeerde freak wordt. Onthoud dat je later als je een baan hebt 30-40 uur per week met dezelfde mensen in een relatief kleine ruimte zult zitten, nou, dan helpt de ervaring van een studentenhuis een hoop om daar makkelijk mee om te gaan hoor. |
|
quote: Sociaal gemankeerde freak... Leuke benaming . Al denk ik wel dat er een aardig verschil is tussen studenten en werkende mensen, en tussen met mensen samenwónen en samenwérken. Ik kan momenteel ook met zo goed als elke jaargenoot goed samenwerken (projecten e.d.), maar ik moet er niet aan denken om met hun in 1 huis te leven of dagelijks van 1 tafel te eten. |
|
quote: Laat ik het er maar op houden dat ik de ervaringsdeskundige ben hier en jij niet . |
|
quote: Maar die ervaringsdeskundige kan mij er niet toe aanzetten in een studentenhuis te gaan zitten. Sowieso, ik heb anderhalf jaar inschrijftijd voor een 2persoons woonunit achter mijn naam staan; eenpersoons nihil. |
|
quote: Hahaha, dat is uiteraard ook niet mijn bedoeling -- maar persoonlijk kan ik het eenieder aanraden om in een studentenhuis te gaan wonen, als ze gaan studeren. Geeft je ook een stukken groter sociaal netwerk en alles. Maar suit yourself, natuurlijk. Ik heb het zelf na zes en een half jaar studentenhuis wel een beetje gehad, overigens. |
|
Kamer in Rotterdam en omstreken. |
|
Vannavond ga ik hospiteren! |
|
Ik heb via marktplaats een twee kamer appartement weten te bemachtigen in Hilversum van zo'n huisjesmelker. Groot is het niet, maar ik hoef het alleen te delen met mijn vriend. Veel duurder dan via een woningbouwbvereniging, maar ik heb geen zin om drie jaar te wachten totdat ik op mezelf kan wonen. |
|
leiden? iemand? wait for me dragon, we'll meet in the sky |
|
quote:kon bastiaan nog een beetje helpen??? |
|
Iemand nog tips voor hospiteren naast dat ik niet met mijn moeder binnen moet komen? |
|
quote: Ja, gewoon lullen en je niet uitsloven maar vertellen wie je bent, wat je doet, wat je wil gaan doen etc. En natuurlijk ben je geen saai persoon en heb je humor, toch? |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
Index / Algemeen | Vorige pagina | Volgende pagina |