IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Kamer gezocht/aangeboden algemeen Vorige pagina | Volgende pagina
ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 14-06-2003 15:18 by ghoulliette Profiel van ghoulliette

niet te stil/afwachtend zijn. bij onze avond werde alle niet socialen meteen naar den prullenmand verwezen.

oja mocht iemand nog een leuke/goedkope flat in nijmegen centrum weten of zeer ruime en toch nog goedkope kamer, laat het weten.


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 14-06-2003 15:19 by Dwaallicht Profiel van Dwaallicht

Zojuist een vrij deprimerend artikel in Volkskrant Magazine gelezen over hoe moeilijk het is om als starter aan een woning te komen -- iedereen met ongeveer één à twee keer modaal inkomen valt tussen wal en schip. Er is geen doorstroming, vanwege het economische klimaat nemen aannemers weinig nieuwe projecten aan, dit jaar loopt Nederland alweer veertigduizend extra woningen achter.


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 14-06-2003 15:22 by ghoulliette Profiel van ghoulliette

*brengt het volkskrant magazine snel weer terug naar de keuken* gelukkuig ha dik dat artikel nog niet gelzen.

hopelijk gaan er snel veel bejaarden de pijp uit en kunnen ze daar starter woningen voor in de plaats maken


B6R6A6M
Usericon van B6R6A6M
Posted 14-06-2003 15:24 by B6R6A6M Profiel van B6R6A6M

quote:
Op 14 juni 2003 15:16 schreef Dwaallicht het volgende:
Ja, gewoon lullen en je niet uitsloven maar vertellen wie je bent, wat je doet, wat je wil gaan doen etc. En natuurlijk ben je geen saai persoon en heb je humor, toch?


Als ik niet te zenuwachtig ben en gewoon mezelf ben moet dat wel lukken. Ik ga samen met een vriend die ook wel goed kan ouwehoeren maar er komen nog vier anderen die ook een kamer willen dus hopelijk worden wij gekozen.

quote:
Op 14 juni 2003 15:18 schreef ghoulliette het volgende:
niet te stil/afwachtend zijn. bij onze avond werde alle niet socialen meteen naar den prullenmand verwezen.

oja mocht iemand nog een leuke/goedkope flat in nijmegen centrum weten of zeer ruime en toch nog goedkope kamer, laat het weten.


Niet stil en afwachtend zijn moet ons wel lukken, als ik niet te zenuwachtig ben er daardoor stil word tenminste.


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 14-06-2003 15:26 by Dwaallicht Profiel van Dwaallicht

Als wij een hospiteeravond hebben en twee van de kandidaten zijn vrienden die er wel samen willen komen wonen, nou, die gaan dus bij voorbaat eraf hoor. Sorry als ik je verwachtingen de grond in boor, maar zo werkt het wel.


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 14-06-2003 15:27 by ghoulliette Profiel van ghoulliette

ja wij willen liever ook geen "vriendjes" dat leidt namelijk meestal wel tot groepsvroming en slechte aansluiting. blijf je teveel bij elkaar hangen


B6R6A6M
Usericon van B6R6A6M
Posted 14-06-2003 15:30 by B6R6A6M Profiel van B6R6A6M

quote:
Op 14 juni 2003 15:26 schreef Dwaallicht het volgende:
Als wij een hospiteeravond hebben en twee van de kandidaten zijn vrienden die er wel samen willen komen wonen, nou, die gaan dus bij voorbaat eraf hoor. Sorry als ik je verwachtingen de grond in boor, maar zo werkt het wel.


Die kans is helaas waarschijnlijk inderdaad groot, maar we zullen zien. Als we een kamer krijgen is dat mooi en als dat niet het geval is kijk ik wel verder.

quote:
Op 14 juni 2003 15:27 schreef ghoulliette het volgende:
ja wij willen liever ook geen "vriendjes" dat leidt namelijk meestal wel tot groepsvroming en slechte aansluiting. blijf je teveel bij elkaar hangen


Dat is bij ons niet het geval maar ik zal in ieder geval niet te duidelijk laten merken hoe graag ik zou willen dat we er allebij kunnen komen wonen. Een voordeel voor mij is wel dat niet even duurt maar een behoorlijk lange tijd, omdat ik het moeilijk vind om meteen gezellig te praten als ik iemand voor het eerst zie. Maar ik zal wel zien hoe het gaat, dit wordt de eerste keer dat ik het doe.

[Dit bericht is gewijzigd door B6R6A6M op 14-06-2003 15:36]


B6R6A6M
Usericon van B6R6A6M
Posted 15-06-2003 0:35 by B6R6A6M Profiel van B6R6A6M

Daar zit ik dan weer, een ervaring rijker. Op de heenweg was ik erg zenuwachtig maar toen ik binnen werd gelaten voelde ik me eigenlijk meteen al op mijn gemak. Er waren nog drie andere mensen die ook kwamen kijken en gisteren waren er ook nog een stuk of twaalf man. Ik hoorde dat ze gisteren aardig lang zijn gebleven dus toen zal het wel gezellig zijn geweest maar de mensen die vandaag kwamen leken mij wel vrij kansloos. We kwamen niet echt over alsof we er perse samen wouden komen wonen dus dat zal denk ik niet erg tegen ons gewerkt hebben. We hebben gewoon een beetje gezellig biertjes gedronken en pizza gegeten en hospiteren is eigenlijk best leuk. Ik krijg voor dinsdag telefoon en als ik het geworden ben zou het erg mooi zijn maar anders is het ook geen probleem en heb ik tenminste een gezellige avond gehad.


bonobo
drs.
Usericon van bonobo
Posted 15-06-2003 0:42 by bonobo Profiel van bonobohttp://www.moslimswiththeirlimbschoppedoff.gr/eatfun.htm

Gratis tip voor studenten die moeten hospiteren in 5 stappen:

1. Neem al je spullen alvast mee.

2. Neem ook een hakbijl mee en toon dat instrument opzichtig aan je toekomstige huisgenoten.

3. Beantwoord alle vragen met onsamenhangende bijzinnen over moord en nog meer moorden.

4. Verlaat het huis niet na het gesprek.

5. Wat er ook gebeurt, verlaat het huis niet!

[Dit bericht is gewijzigd door bonobo op 15-06-2003 0:43]


Nog steeds een drummer + bassist gezocht voor een waardige death metal band met accipiter op gitaar. Stijl: uiterst duistere, technische death metal met invloeden van Morbid Angel, Winter, Excommunion en Candlemass; randstad e.o. - evil_bonobo@hotmail.com


Nix
Usericon van Nix
Posted 15-06-2003 0:43 by Nix Profiel van Nix

quote:
Op 15 juni 2003 0:42 schreef bonobo het volgende:
Gratis tip voor studenten die moeten hospiteren in 5 stappen:

1. Neem al je spullen alvast mee.

2. Neem ook een hakbijl mee en toon dat instrument opzichtig aan je toekomstige huisgenoten.

3. Beantwoord alle vragen met onsamenhangende bijzinnen over moord en nog meer moorden.

4. Verlaat het huis niet na het gesprek.

5. Wat er ook gebeurt, verlaat het huis niet!




I generally avoid temptation...unless I can't resist it.


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 15-06-2003 0:43 by Dwaallicht Profiel van Dwaallicht

Jaja, dat hospiteren is me wat.

Het is niet zo heel leuk als je het een paar keer gedaan hebt. Het 'huis' doet nl. altijd gezellig (ik bedoel, de hospitant moet de kamer + huis ook leuk vinden) en iedereen is altijd aardig. Het blijft een beetje 'vind mij leuk ajb'-werk.


bonobo
drs.
Usericon van bonobo
Posted 15-06-2003 0:45 by bonobo Profiel van bonobohttp://www.moslimswiththeirlimbschoppedoff.gr/eatfun.htm

6. En gebruikt je hakbijl indien één van je huisgenoten nix heet of met iets soortgelijk nichterigs aankomt.

7. Stop niet met hakken.


Nog steeds een drummer + bassist gezocht voor een waardige death metal band met accipiter op gitaar. Stijl: uiterst duistere, technische death metal met invloeden van Morbid Angel, Winter, Excommunion en Candlemass; randstad e.o. - evil_bonobo@hotmail.com


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 15-06-2003 0:47 by Valorian (Redacteur) Profiel van Valorian

quote:
Op 15 juni 2003 0:43 schreef Dwaallicht het volgende:
Jaja, dat hospiteren is me wat.

Het is niet zo heel leuk als je het een paar keer gedaan hebt. Het 'huis' doet nl. altijd gezellig (ik bedoel, de hospitant moet de kamer + huis ook leuk vinden) en iedereen is altijd aardig. Het blijft een beetje 'vind mij leuk ajb'-werk.


Hey dude, over hospiteren gesproken, mijn broertje is bij zijn eerste hospiteer-keer al gekozen, en hij komt bij jouw in de buurt te wonen geloof ik, op IBB 81


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 15-06-2003 0:48 by Dwaallicht Profiel van Dwaallicht

quote:
Op 15 juni 2003 0:47 schreef Valorian666 het volgende:
Hey dude, over hospiteren gesproken, mijn broertje is bij zijn eerste hospiteer-keer al gekozen, en hij komt bij jouw in de buurt te wonen geloof ik, op IBB 81

Whahaha, da's twee deuren verderop, in hetzelfde gebouw als ik....


B6R6A6M
Usericon van B6R6A6M
Posted 15-06-2003 0:50 by B6R6A6M Profiel van B6R6A6M

quote:
Op 15 juni 2003 0:43 schreef Dwaallicht het volgende:
Jaja, dat hospiteren is me wat.

Het is niet zo heel leuk als je het een paar keer gedaan hebt. Het 'huis' doet nl. altijd gezellig (ik bedoel, de hospitant moet de kamer + huis ook leuk vinden) en iedereen is altijd aardig. Het blijft een beetje 'vind mij leuk ajb'-werk.


Tot nu toe vind ik het nog prima maar ik kan me wel voorstellen dat het na verloop van tijd vervelend wordt inderdaad. Dat is nu echter nog niet het geval dus de eerst volgende keer dat ik weer moet hospiteren weet ik ongeveer hoe het gaat en hoef ik niet zenuwachtig meer te zijn.


Asherah
Usericon van Asherah
Posted 15-06-2003 0:51 by Asherah Profiel van Asherah

Ik kan me dus echt niet voorstellen hoe dat gehospiteer eraan toe gaat... hier KIES je gewoon een kamer... fuck huisgenoten enzo.


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 15-06-2003 0:53 by Dwaallicht Profiel van Dwaallicht

quote:
Op 15 juni 2003 0:51 schreef Asherah het volgende:
Ik kan me dus echt niet voorstellen hoe dat gehospiteer eraan toe gaat... hier KIES je gewoon een kamer... fuck huisgenoten enzo.

Het is niet overal zo in Nederland hoor. Een kamer te KIEZEN, dat is echter zeldzaam. In Wageningen kreeg ik een kamer toegewezen -- in Utrecht dient er gehospiteerd te worden. Dus het huis heeft een kamer vrij, krijgt een lijst van de huisvestingsstichting met kamerzoekenden, die bel je als huis dan allemaal op zo van 'kan je op onze hospiteeravond komen' en dan gaat iedereen op die avond leuk & gezellig doen en wat over zichzelf vertellen enzo. Sommige huizen behandelen alle hospitanten tegelijk, sommige één voor één, dat hangt van het huis af.


B6R6A6M
Usericon van B6R6A6M
Posted 15-06-2003 0:54 by B6R6A6M Profiel van B6R6A6M

quote:
Op 15 juni 2003 0:51 schreef Asherah het volgende:
Ik kan me dus echt niet voorstellen hoe dat gehospiteer eraan toe gaat... hier KIES je gewoon een kamer... fuck huisgenoten enzo.


Het is eigenlijk gewoon biertjes drinken met mensen die je niet kent en hopen dat de andere mensen die hetzelfde doen minder leuk zijn en niet gekozen worden.


1i1ith
Usericon van 1i1ith
Posted 15-06-2003 10:22 by 1i1ith Profiel van 1i1ith

Bram, als je in Groningen gaat wonen, en je niet veel huur wilt betalen en tijd hebt om je voor het gebouw in te zetten waarin je woont, is het ORKZ misschien iets voor je (www.ORKZ.nl). Dit is een voormalig ziekenhuis wat nu in eigen beheer is van de mensen die er in wonen (misschien ken je het wel). Je woont dan op een afdeling met zo'n zeven andere mensen en er wordt van je verwacht dat je meehelpt met het onderhoud en beheer van het gebouw. In ruil daarvoor een lage huur en veel gezelligheid!



B6R6A6M
Usericon van B6R6A6M
Posted 15-06-2003 17:31 by B6R6A6M Profiel van B6R6A6M

quote:
Op 15 juni 2003 10:22 schreef 1i1ith het volgende:
Bram, als je in Groningen gaat wonen, en je niet veel huur wilt betalen en tijd hebt om je voor het gebouw in te zetten waarin je woont, is het ORKZ misschien iets voor je (www.ORKZ.nl). Dit is een voormalig ziekenhuis wat nu in eigen beheer is van de mensen die er in wonen (misschien ken je het wel). Je woont dan op een afdeling met zo'n zeven andere mensen en er wordt van je verwacht dat je meehelpt met het onderhoud en beheer van het gebouw. In ruil daarvoor een lage huur en veel gezelligheid!


Het klinkt er interessant. Ik ben nu de website aan het lezen maar er staat verder weinig op over hoeveel tijd je in het onderhoud en beheer zal moeten stoppen en wat dit allemaal precies inhoudt, misschien heeft het ook te maken met het de sociaal-culturele ruimtes die zich daar bevinden? Verder ziet het er niet naar uit dat ik er al meteen zou kunnen wonen als ik met mijn studie ga beginnen aangezien je een brief in moet leveren en je er pas kunt wonen als ze er plaats hebben en je geschikt wordt gevonden voor die plaats. Ik vind dat het er nu allemaal nogal ingewikkeld uitziet maar dat het erg leuk zou kunnen zijn als ik al wat langer in Groningen zou wonen, als ik dan nog genoeg tijd heb voor mijn studie in ieder geval. Misschien dat ik het binnenkort nog voor elkaar krijg om er op een donderdagavond te komen kijken zodat het allemaal iets duidelijker wordt hoe het werkt.


1i1ith
Usericon van 1i1ith
Posted 15-06-2003 20:37 by 1i1ith Profiel van 1i1ith

Het klopt dat inschrijven in het ORKZ geen garantie is voor een kamer. Maar ik zelf vind het een geweldige manier van wonen. Qua zelfwerkzaamheid gaat het erom dat je ongeveer gemiddeld twee uur per week (oftewel ongeveer honderd uur per jaar)bijvoorbeeld bij de Technische Dienst meehelpt (kun je leren lassen en verwarmingen aanleggen), of mee helpt met de administratie of dat je in de bar of dagcafe gaat staan. Een keer langs komen als je in Groningen bent kan zeker geen kwaad als je het ORKZ leuk lijkt.



B6R6A6M
Usericon van B6R6A6M
Posted 15-06-2003 21:01 by B6R6A6M Profiel van B6R6A6M

quote:
Op 15 juni 2003 20:37 schreef 1i1ith het volgende:
Het klopt dat inschrijven in het ORKZ geen garantie is voor een kamer. Maar ik zelf vind het een geweldige manier van wonen. Qua zelfwerkzaamheid gaat het erom dat je ongeveer gemiddeld twee uur per week (oftewel ongeveer honderd uur per jaar)bijvoorbeeld bij de Technische Dienst meehelpt (kun je leren lassen en verwarmingen aanleggen), of mee helpt met de administratie of dat je in de bar of dagcafe gaat staan. Een keer langs komen als je in Groningen bent kan zeker geen kwaad als je het ORKZ leuk lijkt.


Dat klinkt echt heel erg goed. Twee uur per week werken vind ik echt geen enkel probleem, het enige waar ik tegen op zag was was namelijk dat ik te weinig tijd zou hebben om te studeren. Dit zou je denk ik bijna als een bijbaantje kunnen zien aangezien je minder huur hoeft te betalen. Ik zal binnenkort eens bellen want ik las dat er ook rondleidingen worden gegeven. Eigenlijk is het enige waar ik problemen mee heb het feit dat je geen idee hebt wanneer je er terecht kunt en ik voor mijn studie begint toch een woning in Groningen nodig heb. Misschien is het wel een goed idee om eerst een gewone kamer in Groningen te zoeken en me dan in te schrijven voor het ORKZ zodat ik in ieder geval tot die tijd ergens kan wonen. Ik zal eerst maar eens wachten tot ik meer informatie en een rondleiding heb gekregen, het klinkt in ieder geval erg interessant. Heel erg bedankt voor de tip!


Vampie
Firewalking
Usericon van Vampie
Posted 17-06-2003 11:07 by Vampie Profiel van Vampie

Zijn er nog mensen hier die een kamer tussen r'dam/Delft en Den Haag zoeken?


Some cause happiness wherever they go , others whenever they go


Vlkodlak
Usericon van Vlkodlak
Posted 17-06-2003 11:27 by Vlkodlak Profiel van Vlkodlak

quote:
Op 15 juni 2003 0:53 schreef Dwaallicht het volgende:
Het is niet overal zo in Nederland hoor. Een kamer te KIEZEN, dat is echter zeldzaam. In Wageningen kreeg ik een kamer toegewezen -- in Utrecht dient er gehospiteerd te worden. Dus het huis heeft een kamer vrij, krijgt een lijst van de huisvestingsstichting met kamerzoekenden, die bel je als huis dan allemaal op zo van 'kan je op onze hospiteeravond komen' en dan gaat iedereen op die avond leuk & gezellig doen en wat over zichzelf vertellen enzo. Sommige huizen behandelen alle hospitanten tegelijk, sommige één voor één, dat hangt van het huis af.


Bij ons (in Enschede) is het zo dat studenten zo'n lijst kunnen krijgen en die bellen dan. Erg makkelijk, hoef je als huis weinig te doen. Al is bij mij in huis wel zo'n beetje iedereen via via gekomen. Onze ervaring met hospitanten was over het algemeen niet zo heel positief (sociaal zwakzinnigen, totaal wereldvreemde types of mensen die absoluut niet bij de rest van ons huis passen). Je hebt er volgens mij dan ook erg veel voordeel bij als je al mensen kent in de stad waar je gaat studeren. Verder zou ik mensen afraden om met vriendjes te komen, zoals hier al vaker is gezegd, over het algemeen schrikt dat erg af. Als je dit wel doet zou ik in ieder geval vooral je best doen om niet te veel op je vriendjes geconcentreerd te zijn en vooral met je (toekomstige) huisgenoten te praten.


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 20-06-2003 10:48 by ghoulliette Profiel van ghoulliette

Te Huur: kamer in Rotterdam Studenten 19/6/2003 11:07:31
Riante zolderetage, bestaande uit 4 kamers is te huur per 1 juli tot en met eind december 2003. Ligging in het centrum van Rotterdam. Badkamer met bad/ douche, toilet, keuken wordt gedeeld met 2 gezellige vrouwelijke huisgenoten.
Prijs: ? 440 incl.

Interesse? Bel me op nummer: 06-44840687

Groetjes,

Martine

Kamer te huur Studenten 19/6/2003 16:59:30
TE HUUR:
Nijmegen Centrum (Lange Hezelstraat), 13-14 m2, hoogslaper, plusminus EUR 230,-, per 01-07, alleen voor een vrouwelijke studente.
Reageer voor 24-06: f.jonker@hetnet.nl





[Dit bericht is gewijzigd door ghoulliette op 20-06-2003 10:49]


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen