IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Administration Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Opmerkingen, vragen en klachten voor/aan de mods [De Ideeënbus] Vorige pagina | Volgende pagina
Dying Embrace
Usericon van Dying Embrace
Posted 18-02-2013 9:09 by Dying Embrace Profiel van Dying Embrace

quote:
Op 18 February 2013 9:04 schreef Silence het volgende:
Er is al sinds 24-06-2012 niet meer gereageerd in forumfunctionaliteit, terwijl je karnivoor eerder in dit topic daar wel heen verwees. Kan dat topic wat beter worden bijgehouden door de mods? De opmerking van Helvete en karnivoor zijn naar mijn idee beiden erg nuttig (ook werk ontnemend voor de mods).


Eensch...

Edit:
Was eigenlijk als reactie bedoeld in het forumfunctionaliteittopic.
Aangezien het over hetzelfde gaat niet zo'n probleem though.

[Dit bericht is gewijzigd door Dying Embrace op 18-02-2013 9:11]


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 18-02-2013 10:22 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 18 February 2013 9:04 schreef Silence het volgende:
Er is al sinds 24-06-2012 niet meer gereageerd in forumfunctionaliteit, terwijl je karnivoor eerder in dit topic daar wel heen verwees. Kan dat topic wat beter worden bijgehouden door de mods? De opmerking van Helvete en karnivoor zijn naar mijn idee beiden erg nuttig (ook werk ontnemend voor de mods).

Die opmerkingen zijn inderdaad erg nuttig, alleen kunnen wij (mods) er niks mee Wij zitten aan dezelfde kant van het hek als jullie, zeg maar, en moeten zelf ook om functionaliteit vragen.
Soms reageren we wel omdat we de vraag kunnen beantwoorden (helaas weet ik het antwoord op die van Helvete niet), maar het daadwerkelijke onderhoud aan het forum wordt door Paul gedaan. Hij zal daar dus wat over moeten zeggen. Paul is echter erg druk met van alles en nog wat, en pakt op het moment vooral de 'grote' dingen aan zoals de recente servermigratie en het onderhoud aan de frontpage. Daarom reageert hij vaak laat, of soms zelf niet. Maar hij doet zoveel mogelijk in de tijd die hij heeft

Dus, helaas, voor zover ik het overzie kunnen wij dat topic niet beter bijhouden Of heb je nog andere suggesties hoe wij hier toch mee kunnen helpen?


I wish I was a butterfly


Silence
Usericon van Silence
Posted 18-02-2013 10:26 by Silence Profiel van Silence

Dit wist ik niet. Jouw reactie zal in dat topic ook niet misstaan, geeft wat extra duidelijkheid!


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 18-02-2013 10:33 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque



I wish I was a butterfly


Dying Embrace
Usericon van Dying Embrace
Posted 18-02-2013 18:44 by Dying Embrace Profiel van Dying Embrace

Toch maar even hier neergeplempt.

Nav (de edits gedaan in) het Possessed + support... topic.

quote:
Op 18 February 2013 9:07 schreef Dying Embrace het volgende:
Misschien de volgende keer het complete topic verwijderen als de header niet aan de 'eis' voldoet.

De users begrijpen dan immers de topictitel niet en ik weet nog een situatie waarin daardoor een compleet topic werd verwijdert.

Of moet dit in het topic van AG?
quote:
Op 18 February 2013 10:13 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Ik heb niet gezien wat er daar gebeurde / hoe het er voor de ingreep uitzag, maar meestal begrijpen de users het topic prima ondanks een onduidelijke topictitel en wordt dat slechts als excuus gebruikt om te klieren


Ok, dus in het geval dat ik nog weet was het gewoon de mod die aan het klieren was? Interessant, maar verder niet belangrijk nu.

Het probleem zit 'm, voor mij, nog niet eens zozeer in de edits gedaan door den heer Grey, Cloak van achter, al had die post van Hyppie ook wel weggemogen.

Het probleem zit meer in het feit dat er met regelmaat noobs op het toneel verschijnen die menen zonder te zoeken meteen maar een topic openen en daarbij verzuimen om te kijken of ze dat op de juiste plaats doen, of er al een dergelijk topic is laat staan of de gekozen topictitel duidelijk is. Dat moet toch zelfs iedere doorgewinterde mod al lang zijn opgevallen. Trieste is zelfs nog dat ze die post soms doen en je ze daarna nooit meer terugziet, zelfs niet als ze ergens om vragen.

Bij genoemd concert topic was het volgende aan de orde:
- Full capslock topictitel, niet wenselijk
- Geen datum in de topictitel, onduidelijk
- Geen locatie in de topictitel, onduidelijk

Dat er hier dan een aantal users zijn, waaronder ikzelf, zo'n topic dan maar beschouwen als het nieuwe doe-de-groetjes-aan topic verbaasd mij ten zeerste... niet.

En ik kan me voorstellen dat de mods ook wel iets beters te doen hebben dan op frequente basis van die noob fuck-ups, of daaropvolgende reacties, te corrigeren.

Een mogelijke oplossing zou onderstaande kunnen zijn, al heeft dat natuurlijk ook nadelen.

quote:
Op 18 February 2013 9:53 schreef Dying Embrace het volgende:
Misschien moet men net zoals op andere fora ook frequent gebeurt pas na x (zinnige) posts toestaan om een topic te openen.

x = bijvoorbeeld 5 of 10 posts.

Ik heb zelfs wel eens een forum meegemaakt waar het hele useraccount in zo'n geval werd verwijdert en de user zich opnieuw aan kon melden voor een nieuwe, correcte, poging.

Of bij het aanmelden de help op laten poppen en pas op Accepteer laten drukken als die van onder tot boven doorgescrold is. Wel of niet gelezen blijft toch een onzekerheid.

Maar misschien hebben jullie zelf nog ideeen op de noobs wat beter van start te laten gaan.

[Dit bericht is gewijzigd door Dying Embrace op 18-02-2013 18:48]


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 18-02-2013 19:24 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 18 February 2013 18:44 schreef Dying Embrace het volgende:
Ok, dus in het geval dat ik nog weet was het gewoon de mod die aan het klieren was? Interessant, maar verder niet belangrijk nu.

Nee, de mod was niet aan het klieren
quote:
Bij genoemd concert topic was het volgende aan de orde:
- Full capslock topictitel, niet wenselijk
- Geen datum in de topictitel, onduidelijk
- Geen locatie in de topictitel, onduidelijk

Klopt, is vervelend.
quote:
Dat er hier dan een aantal users zijn, waaronder ikzelf, zo'n topic dan maar beschouwen als het nieuwe doe-de-groetjes-aan topic verbaasd mij ten zeerste... niet.

Het verbaast me ook niet, dat users dan zo reageren. Gebeurt zo vaak met topics die gesloten gaan worden wegens onzinnigheid, etc. Op zich niks mis mee.

Alleen ben ik het er dus niet mee eens dat dit topic direct als onzinnig werd gezien Dit topic, over een concert met verder een prima duidelijke openingspost, had wel degelijk bestaansrecht.
quote:
En ik kan me voorstellen dat de mods ook wel iets beters te doen hebben dan op frequente basis van die noob fuck-ups, of daaropvolgende reacties, te corrigeren.

Of bij het aanmelden de help op laten poppen en pas op Accepteer laten drukken als die van onder tot boven doorgescrold is. Wel of niet gelezen blijft toch een onzekerheid.

Maar misschien hebben jullie zelf nog ideeen op de noobs wat beter van start te laten gaan.

We hebben inderdaad wel wat beters te doen dan onzinnige topic weggooien Dus, noobs beter van start laten gaan: mee eens. Al worden ze wel via de mail en het aanmeldproces op eea gewezen, dat kan best 'dwingender' zijn (zoals je ook zegt). Nemen we mee (al ligt dat dus wederom op het bordje 'forumfunctionaliteit' ).

Echter in het geval van een op zich nuttig topic als waar het nu om ging, is mijn idee voor het noobs beter van start laten gaan dat de niet-noobs de betreffende noob even helpen. Een linkje naar dit topic: http://forum.zwaremetalen.com/forum_topic/3536448 plus wat uitleg voor de noob zou al veel schelen. Eventueel zelf in dat topic een aanvraag tot naamsverandering droppen. Zelfs al zouden noobs vantevoren beter geinstrueerd worden heb ik liever dat jullie even helpen dan het nóg erger maken. Ik heb wel wat beters te doen fuck-ups en offtopicness te corrigeren, maar ook wel wat beters dan topics weggooien

Samenvatting: hoewel ik het met je eens ben dat noobs beter op moeten letten met het aanmaken van topics, vind ik het niet nodig dat topics direct om zeep geholpen worden door 'de rest' enkel en alleen omdat de topictitel vaag is. Laat dat dus, alsjeblieft, of probeer diegene te helpen. Daarnaast kunnen noobs ook vanuit het aanmeldingsproces en dergelijke beter op het rechte pad gezet worden wat betreft topics maken, en dat neem ik mee als goede tip voor onze forumfunctionaliteitsaanvraag


I wish I was a butterfly


Dying Embrace
Usericon van Dying Embrace
Posted 18-02-2013 19:34 by Dying Embrace Profiel van Dying Embrace

Klopt, inhoudelijk was er met de openingspost van dat topic niks mis.
Alleen is dat niet hetgeen je ziet als je aan het bladeren bent, dan zie je enkel headers.

En noob of niet, elk blind paard snapt dat enkel een bandnaam nagenoeg nikszeggend is in een concerttopic.

Oa daarom ook mijn 'idee' mbt het meer attent maken op van noobs. Dus goed dat je het meeneemt.

[Dit bericht is gewijzigd door Dying Embrace op 18-02-2013 19:36]


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 18-02-2013 19:36 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque



I wish I was a butterfly


ErikS
Parker hoer
Usericon van ErikS
Posted 18-02-2013 22:48 by ErikS Profiel van ErikS

Ik vraag me 2 zaken af - waarom dat bericht van Hypnos er nog staat, en waarom we deze "noob" op de kwaliteit van het bericht moesten wijzen.

Want MartyGras heeft al eens eerder gepost, in belabberd Engels en meende vervolgens ons de les te moeten lezen omdat hij er op werd gewezen dat de voertaal hier toch echt Nederlands is. Ik had best iets nuttigs kunnen zeggen, maar aan die flappie was het iig niet besteed geweest. Derhalve ook mijn "Do the greetings to".


Als je bij Brigade M hebt gespeeld ben je gewoon een gore kutnazi. En als je zaken doet met zo'n knurft ben je ook een gore kutnazi. En als je dat normaal vind, nou ja, vul zelf maar in...


Dying Embrace
Usericon van Dying Embrace
Posted 18-02-2013 22:57 by Dying Embrace Profiel van Dying Embrace

Daar heb je wel een punt. Op het moment dat zo'n putdeksel de post gedaan heeft kun je wel gaan 'helpen' maar dan is het toch al te laat. Het topic is immers al fout/vaag/onterecht gestart.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 18-02-2013 23:59 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 18 februari 2013 22:48 schreef ErikS het volgende:
Ik vraag me 2 zaken af - waarom dat bericht van Hypnos er nog staat, en waarom we deze "noob" op de kwaliteit van het bericht moesten wijzen.

Over het tweede: je moet helemaal niks natuurlijk. Maar als user word je geacht een topic te lezen voor je reageert (zie help). Dat de titel dan ondermaats is, vind ik dan verder geen excuus voor offtopicheid

In het algemeen dan, hè, MartyGras heeft inderdaad wat spamneigingen dus ik begrijp dat jullie wat minder vergevingsgezind zijn dan. Al was deze keer de post zelf in ieder geval in het Nederlands


I wish I was a butterfly


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 15-03-2013 21:08 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

.

[Dit bericht is gemodereerd door Ascendant Grotesque op 17-03-2013 19:28]


signature


Sgeiterdt
Uitgebluste Bejaarde
Usericon van Sgeiterdt
Posted 15-03-2013 21:10 by Sgeiterdt Profiel van Sgeiterdthttp://www.aratron.net

.

[Dit bericht is gemodereerd door Ascendant Grotesque op 17-03-2013 19:29]


5 Euro's? Op je muil!!


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 15-03-2013 21:13 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

.

[Dit bericht is gemodereerd door Ascendant Grotesque op 17-03-2013 19:29]


signature


Sgeiterdt
Uitgebluste Bejaarde
Usericon van Sgeiterdt
Posted 15-03-2013 21:16 by Sgeiterdt Profiel van Sgeiterdthttp://www.aratron.net

http://forum.zwaremetalen.com/forum_topic/3536448

Dank je

Even voor de volledigheid, aangezien het schijnbaar lastig is:

Problemen die niet hier thuishoren
Bugs e.d. hier rapporteren: http://forum.zwaremetalen.com/forum_topic/2395723
Opmerkingen omtrent forumfunctionaliteit hier plaatsen: http://forum.zwaremetalen.com/forum_topic/607175
Dichtgooien van bvb. dubbele topics hier aanvragen: http://forum.zwaremetalen.com/forum_topic/3526888
Hernamen / verplaatsen van topics hier aanvragen: http://forum.zwaremetalen.com/forum_topic/3536448
Hernamen van accounts: kan niet, sorry!

[Dit bericht is gemodereerd door Ascendant Grotesque op 17-03-2013 19:30]


5 Euro's? Op je muil!!


Lijdend Voorwerp
24/7 F5-en
Usericon van Lijdend Voorwerp
Posted 12-04-2013 8:52 by Lijdend Voorwerp Profiel van Lijdend Voorwerp

"2: wees duidelijk in je klacht/vraag/opmerking. Laat met quotes/links zien wat er aan de hand is etc., anders weten wij niet... wat er aan de hand is. Vage klachten als "Jullie kunnen er niks van!" zien we dan ook als offtopic (zie regel 1). Elke klacht/vraag/opmerking die niet naar een verifieerbare post verwijst kan dus weggegooid worden. Ook triviale wissewasjes lopen dit risico. "

[Dit bericht is gemodereerd door Ascendant Grotesque op 12-04-2013 11:38]


Op 10 januari 2005 19:47 schreef kwelgeest het volgende: Geen idee of jij het tof vindt maar je kan'm anders zeker voor meer doorverkopen.


Kvelgeest
Binkelator ಠ_ರೃ
Usericon van Kvelgeest
Posted 12-04-2013 8:55 by Kvelgeest Profiel van Kvelgeesthttp://www.churchofeuthanasia.org/index.html

"2: wees duidelijk in je klacht/vraag/opmerking. Laat met quotes/links zien wat er aan de hand is etc., anders weten wij niet... wat er aan de hand is. Vage klachten als "Jullie kunnen er niks van!" zien we dan ook als offtopic (zie regel 1). Elke klacht/vraag/opmerking die niet naar een verifieerbare post verwijst kan dus weggegooid worden. Ook triviale wissewasjes lopen dit risico. "

[Dit bericht is gemodereerd door Ascendant Grotesque op 12-04-2013 11:38]


If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed.


Kvelgeest
Binkelator ಠ_ರೃ
Usericon van Kvelgeest
Posted 12-04-2013 11:31 by Kvelgeest Profiel van Kvelgeesthttp://www.churchofeuthanasia.org/index.html

Tuttuttut, slechts geslapen, gisteren biertje teveel op?
Slechtheid had een duidelijke en concrete vraag. En de link naar Muti. zijn profiel kan je zelf zonder link ook wel vinden.
Mijn post kan je afdoen als een triviaal wissewasje; hij sloot echter naadloos aan op . zijn wel concrete vraag.


If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 12-04-2013 11:38 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

Maar de vraag van LV was wel degelijk triviaal (naar mijn discretie en dat is genoeg), en daarom is de hele 'discussie' verwijderd. Discussie gesloten. Erover doorgaan is een ban van een week.


I wish I was a butterfly


Lijdend Voorwerp
24/7 F5-en
Usericon van Lijdend Voorwerp
Posted 10-05-2013 10:39 by Lijdend Voorwerp Profiel van Lijdend Voorwerp

Bij de reactie's op de frontpage staat rechts van het tijdstip van posten "Ongemodereerd" [bij users] en "+1 - normaal" [bij redactieleden].

Waarom staat er bij Hypnos "Ongemodereerd" terwijl hij een redactielid is? En waarom krijgt de redactie uberhaupt standaard een puntje meer?

Oja, linkjes:

http://www.zwaremetalen.com/recensie/26307/The-Monolith-Deathcult-Tetragrammaton.html

Vervelend om deze link te moeten posten, nu krijgt die kutband weer teveel aandacht, maar hier viel het me op. Bij Kash1 staat +1, want hij is redactielid. Bij de overige users niet, en bij Hypnos dus ook niet.

[Dit bericht is gewijzigd door Lijdend Voorwerp op 10-05-2013 10:51]


Op 10 januari 2005 19:47 schreef kwelgeest het volgende: Geen idee of jij het tof vindt maar je kan'm anders zeker voor meer doorverkopen.


Dying Embrace
Usericon van Dying Embrace
Posted 10-05-2013 10:44 by Dying Embrace Profiel van Dying Embrace

Slecht voorbeeld misschien, maar:
http://www.zwaremetalen.com/nieuws/26342/Het-NK-Grunten-is-terug.html

MS is toch ook redactie? Staat ook enkel "Ongemodereerd".


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 10-05-2013 11:32 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

Dit is aan de redactie, niet aan de mods. Ik kan jullie dus helaas niet verder helpen.


I wish I was a butterfly


Dying Embrace
Usericon van Dying Embrace
Posted 10-05-2013 11:42 by Dying Embrace Profiel van Dying Embrace

Jullie? Enkel LV dan toch, die het weer wat kwaad heeft.

Ik droeg enkel een voorbeeld aan om aan te geven dat niet enkel Bart als redactielid "Ongemodereerd" is.

Mij zal het verder jeuken.

[Dit bericht is gewijzigd door Dying Embrace op 10-05-2013 11:43]


Kvelgeest
Binkelator ಠ_ರೃ
Usericon van Kvelgeest
Posted 10-05-2013 11:44 by Kvelgeest Profiel van Kvelgeesthttp://www.churchofeuthanasia.org/index.html

Ik verdenk de rekels er serieus van willekeur toe te passen.


If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 10-05-2013 12:51 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

Dat is echter onzin. Redactieleden krijgen niet standaard een puntje meer, iedereen krijgt standaard 1 puntje als de reactie goedgekeurd wordt. Waarom sommige reacties al wel goedgekeurd zijn en andere niet weet ik niet, en is niet aan de mods. Ofwel, neem het op met de redactie Discussie is dan ook bij dezen voorbij.

[Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 10-05-2013 12:52]


I wish I was a butterfly


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Administration Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen