IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Administration Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Opmerkingen, vragen en klachten voor/aan de mods [De Ideeënbus] Vorige pagina | Volgende pagina
Dying Embrace
Usericon van Dying Embrace
Posted 01-07-2013 13:24 by Dying Embrace Profiel van Dying Embrace

Naar aanleiding van het schelden van LV, ondanks dat ik niet weet waar hij Ben voor uitgemaakt heeft, wat wordt er eigenlijk als uitschelden gezien?

Ik bedoel er gaan regelmatig kreten als pauper, lutser, homo, christen, pannekoek en ook wel erger voorbij waar niks aangedaan wordt. Dus waar ligt de grens of was het deze keer selectief?

Indien het laatste heeft het hele (resterende) modbestand er dus blijkbaar weinig van geleerd want modden-zo-het-uitkomt was nou juist, voornamelijk door anderen, een vaak voorkomend punt van kritiek.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 01-07-2013 13:29 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

Nou, dit bijvoorbeeld:
quote:
kreten als pauper, lutser, homo, christen, pannekoek en ook wel erger

en subtielere zaken ook.

Waarbij dus in principe alleen in dit topic iemand direct geband wordt voor het schelden op een user of mod. Daarom wordt er niet zomaar een ban uitgedeeld als er ergens anders op het forum gescholden wordt.


I wish I was a butterfly


Dying Embrace
Usericon van Dying Embrace
Posted 01-07-2013 13:32 by Dying Embrace Profiel van Dying Embrace

Ok duidelijk.


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 01-07-2013 17:42 by Mark Profiel van Mark

Wellicht met de recente uitflux van mods tijd voor een totale heroverweging van het moderatiebeleid? Voor wat het waard is, ik mod op een ander openbaar forum en daar hanteren we een zeer terughoudend beleid met voornamelijk user-zelfregulatie. Werkt tot dusverre (sinds 2007) uitstekend. Dus wij doen spam-verwijdering (reclame-zooi, buitenlandse bots, etc) en zo nu en dan een vriendelijke suggestie om niet te ver van het onderwerp af te dwalen, en dat is het wel zo'n beetje.

Geen tijdelijke bans (dagje hier, weekje daar), gewoon een PB en bij herhaald gezeik weet men dat men er meteen af ligt. Geloof dat we in al die jaren welgeteld 3-4 users echt hebben moeten permabannen, en van die 4 zitten er 2 of 3 inmiddels al weer onder een ander account op het forum waarbij ze nu acceptabel gedrag vertonen.

Zelfregulatie werkt doorgaans in mijn ervaring best goed op forums met een lange en trouwe userbase (zoals die hier ook is), iedereen weet wie de probleemgevallen zijn en als die te ver gaan dan worden ze door de rest van de users vanzelf terechtgewezen. In mijn ervaring leidt herhaald waarschuwen door 'mod-agenten' juist tot recalcitrant gedrag, beter om het gewoon even zijn beloop te laten en de andere users hun zegje te laten doen. Zelfde met off-topic gedoe; tenzij het echt de spuigaten uitloopt dooft dat doorgaans vanzelf toch wel weer uit. Hoe meer regeltjes en richtlijnen, hoe meer users zich er tegen af gan zetten. Hou het simpel en hou het gezellig, en dan heb je meteen ook veel minder mods nodig.

Als je bijv kijkt waar 95% van de bans voor wordt uitgedeeld: 'verboden woord' (modden op woorden is onbegonnen werk en het lokt alleen maar uit tot meer 'creatief' gebruik van zulke woorden, zinloze opgave, laat gaan laat gaan), stacking bans (dag wordt week wordt maand, en opeens krijg je voor het minste of geringste een half jaar ban. Gedoe om bij te houden, vaak totaal buitenproportioneel, en in veel gevallen ook redelijk inhoudsloos), doorpraten nadat iemand de magische woorden 'off-topic' heeft geroepen (spek op het varken binden), of posten in een thread waarin volgens de mods niet gepost mag worden door users (wederom vragen om recalcitrant gedrag, doe dan uberhaupt niet zo'n topic).


[Dit bericht is gewijzigd door Mark op 01-07-2013 17:55]


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 01-07-2013 17:51 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

Ik reageer later even, bedankt in ieder geval

Wil je geen mod worden?


I wish I was a butterfly


Dying Embrace
Usericon van Dying Embrace
Posted 01-07-2013 18:07 by Dying Embrace Profiel van Dying Embrace

Een simpel "Mee eens" is genoeg.



quote:
Op 1 juli 2013 17:42 schreef Mark het volgende:
of posten in een thread waarin volgens de mods niet gepost mag worden door users (wederom vragen om recalcitrant gedrag, doe dan uberhaupt niet zo'n topic).



Dat komt omdat (het lijkt alsof) dit forum nogal primitief opgezet is.

Sticky topics? Topics die voor users enkel leesbaar zijn? PM? Lijken me alle drie gewone basisfuncties die in nagenoeg ieder forumsoftwarepakket beschikbaar zijn.



Morridin
SchorrieMorrie
Usericon van Morridin
Posted 01-07-2013 18:09 by Morridin Profiel van Morridinhttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 1 juli 2013 17:42 schreef Mark het volgende:
of posten in een thread waarin volgens de mods niet gepost mag worden door users (wederom vragen om recalcitrant gedrag, doe dan uberhaupt niet zo'n topic).



Eventueel een dergelijk topic standaard op slot/read only hebben voor non-mods als dat met deze forumsoftware mogelijk is?

Edit; balls, ik moet sneller leren typen.

[Dit bericht is gewijzigd door Morridin op 01-07-2013 18:09]



Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 01-07-2013 18:12 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

Het regelen via een sticky-topic was in ieder geval ooit juist niet voor gekozen. Ik kom er later op terug, goede suggesties

[Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 01-07-2013 18:12]


I wish I was a butterfly


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 05-07-2013 18:50 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 1 juli 2013 17:42 schreef Mark het volgende:
Wellicht met de recente uitflux van mods tijd voor een totale heroverweging van het moderatiebeleid? Voor wat het waard is, ik mod op een ander openbaar forum en daar hanteren we een zeer terughoudend beleid met voornamelijk user-zelfregulatie. Werkt tot dusverre (sinds 2007) uitstekend. Dus wij doen spam-verwijdering (reclame-zooi, buitenlandse bots, etc) en zo nu en dan een vriendelijke suggestie om niet te ver van het onderwerp af te dwalen, en dat is het wel zo'n beetje.

Geen tijdelijke bans (dagje hier, weekje daar), gewoon een PB en bij herhaald gezeik weet men dat men er meteen af ligt. Geloof dat we in al die jaren welgeteld 3-4 users echt hebben moeten permabannen, en van die 4 zitten er 2 of 3 inmiddels al weer onder een ander account op het forum waarbij ze nu acceptabel gedrag vertonen.

Zelfregulatie werkt doorgaans in mijn ervaring best goed op forums met een lange en trouwe userbase (zoals die hier ook is), iedereen weet wie de probleemgevallen zijn en als die te ver gaan dan worden ze door de rest van de users vanzelf terechtgewezen. In mijn ervaring leidt herhaald waarschuwen door 'mod-agenten' juist tot recalcitrant gedrag, beter om het gewoon even zijn beloop te laten en de andere users hun zegje te laten doen. Zelfde met off-topic gedoe; tenzij het echt de spuigaten uitloopt dooft dat doorgaans vanzelf toch wel weer uit. Hoe meer regeltjes en richtlijnen, hoe meer users zich er tegen af gan zetten. Hou het simpel en hou het gezellig, en dan heb je meteen ook veel minder mods nodig.

Als je bijv kijkt waar 95% van de bans voor wordt uitgedeeld: 'verboden woord' (modden op woorden is onbegonnen werk en het lokt alleen maar uit tot meer 'creatief' gebruik van zulke woorden, zinloze opgave, laat gaan laat gaan), stacking bans (dag wordt week wordt maand, en opeens krijg je voor het minste of geringste een half jaar ban. Gedoe om bij te houden, vaak totaal buitenproportioneel, en in veel gevallen ook redelijk inhoudsloos), doorpraten nadat iemand de magische woorden 'off-topic' heeft geroepen (spek op het varken binden), of posten in een thread waarin volgens de mods niet gepost mag worden door users (wederom vragen om recalcitrant gedrag, doe dan uberhaupt niet zo'n topic).



Volledig mee eens.

Maar helaas kun je het wel vergeten want;

quote:
Op 30 juni 2013 14:45 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Dit gaat niet gebeuren.



Als reactie op "stop nou eens met dat gezeur over ontopic en het neerzettten van puntjes".

Ik vraag me trouwens af; is dit beleid het idee van Paul of bemoeit die zich verder niet met de manier waarop Assie bezig is dit forum om zeep te helpen?


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 05-07-2013 21:42 by Mark Profiel van Mark

quote:
Op 5 juli 2013 18:50 schreef Onweerwolf het volgende:
Ik vraag me trouwens af; is dit beleid het idee van Paul of bemoeit die zich verder niet met de manier waarop Assie bezig is dit forum om zeep te helpen?


Volgens mij hanteert AG gewoon de richtlijnen zoals die stonden toen hij begon als mod, je doet nou net alsof hij in zijn eentje de hele gedragscode hier geschreven heeft. Overigens is Paul geloof ik nooit direct betrokken geweest bij het opstellen van de mod-richtlijnen, althans ik kan het me niet herinneren.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 05-07-2013 22:05 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 5 juli 2013 21:42 schreef Mark het volgende:
Volgens mij hanteert AG gewoon de richtlijnen zoals die stonden toen hij begon als mod, je doet nou net alsof hij in zijn eentje de hele gedragscode hier geschreven heeft. Overigens is Paul geloof ik nooit direct betrokken geweest bij het opstellen van de mod-richtlijnen, althans ik kan het me niet herinneren.


Echt? Ik kan me niet voorstellen dat er richtlijnen zijn die zeggen: alles wat maar een klein beetje offtopic is moet meteen vervangen worden door puntjes en iedereen die offtopic is moet bedreigd worden met een ban.

Assie is niet de enige die dat deed inderdaad, maar sinds hij is gaan modden is het wel 100x zo erg geworden.

Als ik Paul was had ik hem er al lang weer uitgeschopt.

Een moderator dient het forum te ondersteunen en eventuele excessen weg te poetsen. Wat Assie doet is als een autistische regeltjes neuken om het regeltjes neuken zelf.

Volstrekt waardeloos. Van alle fora waar ik ooit heb gepost of gelezen is ZM met afstand het slechtst gemod. Met grote afstand zelfs.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 05-07-2013 22:43 by Mutilator (Moderator) Profiel van Mutilatorhttp://wp.livereviewer.com/

Het verboden woord is iets vanuit Paul, samen met enkele andere punten die hij maakte toen hij zelf nog modereerde.

Alle recentelijk gemaakte suggesties worden op dit moment besproken.

Vergelijkingen met andere fora kan verbeterpunten opleveren.
Link gerust welke specifiek + compacte uiteenzetting waarom deze beter gemod worden.
Er wordt wel in acht genomen dat elk forum z'n eigen kenmerken heeft.



The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 05-07-2013 23:15 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

Qua andere fora, zie het als less is more. Nogmaals; een mod dient het forum te ondersteunen ipv zijn stempel er op te drukken door allerlei regels te forceren waar helemaal niemand op zit te wachten.

Neem gewoon aan wat Mark hierboven zegt, In 99% van de gevallen gaat men niet offtopic omdat men offtopic wil gaan maar omdat het gesprek daar toevallig heen gaat. Dat gesprek valt vervolgens vanzelf weer stil en dan is de volgende gewoon weer ontopic. Zo werkt dat nou eenmaal. Daar hoef je helemaal niet voor te modden. Zo werkt het op mijn eigen prive forum ook en ik heb daar nog nooit 'ontopic' geroepen. (niet dat ook maar iemand zich daar iets van aan zou trekken, maar dat terzijde).

Als er dan toch een interessante nieuwe discussie plaats vindt dan knip en plak ik die gewoon in een nieuw topic. Dat dat op dit archaïsche forum niet kan is geen excuus om dan maar overal puntjes van te maken.

Wat betreft het verboden woord. Het zal wel aan mij liggen maar ik begrijp niet waarom iemand aanstoot neemt als een ander het woord als vloek gebruikt ook al is het niet tegen jou gericht. Als je daar dan toch last van hebt waarom doe je daar zelf dan niets aan in plaats van anderen te dwingen zich aan jou overgevoeligheid voor associatie aan te passen? Maar goed, zal wel. Blijft opmerkelijk dat je iemand hier van alles (inclusief gewoon doodgaan) toe mag wensen behalve, letterlijk, kanker. Krijg de bloemetjes is precies hetzelfde maar is geen probleem.

Het lijkt mij een stuk functioneler als iemand die overdreven loopt te verwensen, ongeacht de inhoud, gewoon een fatsoenlijke ban krijgt in plaats van iedereen die toevallig het verboden woord gebruikt een weekje rust te geven.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 06-07-2013 1:48 by faalhaas Profiel van faalhaas

Wat vervelend voor je allemaal. Gelukkig heb je nog je eigen privé forum.


... hoe de hazen lopen ...


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 06-07-2013 3:07 by MMayo Profiel van MMayo

Iedereen was zo blij met Assje.. en kijk nou eens..


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 06-07-2013 11:31 by faalhaas Profiel van faalhaas

Ik begrijp niet waar die haat opeens zo vandaan komt. Ik heb het idee dat hij iedereen gelijk behandelt en openstaat voor kritiek. Het verwijderen van offtopic posts zou wel wat minder mogen, daar zit wat in. Maar verder vind ik hem een enorme vooruitgang tov bijv. Gaycloak.


... hoe de hazen lopen ...


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 06-07-2013 11:51 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 6 juli 2013 11:31 schreef faalhaas het volgende:
Ik begrijp niet waar die haat opeens zo vandaan komt. Ik heb het idee dat hij iedereen gelijk behandelt en openstaat voor kritiek. Het verwijderen van offtopic posts zou wel wat minder mogen, daar zit wat in. Maar verder vind ik hem een enorme vooruitgang tov bijv. Gaycloak.
Dit maal 1000. Assie voert beleid uit op een consequente manier, in plaats van paranoïde lukraak bans te strooien behalve bij holmaatjes. Verbeteringen kunnen altijd, Mark zijn post geeft goede dingen weer, maar ongefundeerd huilen over 1 mod... Post dan niet op dit forum.


Boeiender


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 06-07-2013 11:55 by Mark Profiel van Mark

quote:
Op 6 juli 2013 3:07 schreef MMayo het volgende:
Iedereen was zo blij met Assje.. en kijk nou eens..


Twee verongelijkte en erg vocale forummers, geloof ik, de rest lijkt me toch redelijk goed te spreken over AG? AG doet het in mijn ogen althans prima, gebaseerd op de geldende richtlijnen. Alleen lijkt het mij dat die richtlijnen wellicht toe zijn aan een herziening.

[Dit bericht is gewijzigd door Mark op 06-07-2013 11:57]


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 06-07-2013 11:58 by M. Profiel van M.

quote:
Op 6 juli 2013 11:55 schreef Mark het volgende:
Twee verongelijkte en erg vocale forummers, geloof ik, de rest lijkt me toch redelijk goed te spreken over AG? AG doet het in mijn ogen althans prima

Vind ik ook.

Wat een gedram om niets allemaal. Ga dan gewoon weg.


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Dying Embrace
Usericon van Dying Embrace
Posted 06-07-2013 12:00 by Dying Embrace Profiel van Dying Embrace

quote:
Op 6 juli 2013 11:51 schreef MR. N het volgende:
Dit maal 1000. Assie voert beleid uit op een consequente manier, in plaats van paranoïde lukraak bans te strooien behalve bij holmaatjes. Verbeteringen kunnen altijd, Mark zijn post geeft goede dingen weer, maar ongefundeerd huilen over 1 mod... Post dan niet op dit forum.


Lukraak met bans dreigen als iemand 2 keer off-topic is in een topic is inderdaad heel anders. :')

Leg ook even uit hoe je over meerdere mods ongefundeerd kunt huilen als er maar 1 (actief) is.

[Dit bericht is gewijzigd door Dying Embrace op 06-07-2013 12:01]


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 06-07-2013 13:57 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 6 juli 2013 12:00 schreef Dying Embrace het volgende:
Lukraak met bans dreigen als iemand 2 keer off-topic is in een topic is inderdaad heel anders. :')


Ik kan me nog veel sterkere staaltjes van (gelukkig) ex-mods herinneren.
quote:

Leg ook even uit hoe je over meerdere mods ongefundeerd kunt huilen als er maar 1 (actief) is.


quote:

Verbeteringen kunnen altijd, Mark zijn post geeft goede dingen weer, maar ongefundeerd huilen over 1 mod... Post dan niet op dit forum


Misschien even de leesbril opzetten? Waar heb ik het over meerdere mods?

Overigens is Muti ook nog actief, zie zijn post in dit topic.


Boeiender


Dying Embrace
Usericon van Dying Embrace
Posted 06-07-2013 14:02 by Dying Embrace Profiel van Dying Embrace

Misschien zelf even de leesbril opzetten.

Jij hebt het over afgeven op 1 mod terwijl ie alleen is. Mijn tegenvraag is hoe kun je als er maar 1 mod is afgeven op het modgedrag van meerdere mods? Simpele vraag anders. Tenminste als je 'm goed leest.

Muti tel ik niet mee, die doet nog minder dan een Antilliaan rond het middaguur.



Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 06-07-2013 14:04 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 6 juli 2013 11:51 schreef MR. N het volgende:
Dit maal 1000. Assie voert beleid uit op een consequente manier, in plaats van paranoïde lukraak bans te strooien behalve bij holmaatjes.


Hoe dom ben je nou dan?

Als Assie er niet was geweest dan hadden Kvelgeest, schuurman, etc. al lang een permban gehad.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 06-07-2013 14:05 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 6 juli 2013 14:02 schreef Dying Embrace het volgende:
Misschien zelf even de leesbril opzetten.

Jij hebt het over afgeven op 1 mod terwijl ie alleen is. Mijn tegenvraag is hoe kun je als er maar 1 mod is afgeven op het modgedrag van meerdere mods? Simpele vraag anders. Tenminste als je 'm goed leest.

Muti tel ik niet mee, die doet nog minder dan een Antilliaan rond het middaguur.




Hah, je lutst jezelf er lekker doorheen.

"Verbeteringen kunnen altijd, Mark zijn post geeft goede dingen weer, maar ongefundeerd huilen over de mod..."

Zo beter?


Boeiender


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 06-07-2013 14:09 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 6 juli 2013 14:04 schreef Onweerwolf het volgende:
Hoe dom ben je nou dan?

Als Assie er niet was geweest dan hadden Kvelgeest, schuurman, etc. al lang een permban gehad.


Ja? En? Waarom is dat een criterium? Die users zaten hier ook al toen jouw holmaatje hier over het forum raasde als een kip zonder kop.

Is het omdat die users toevallig jou niet welgevallig zijn? Als Gaycloack er niet was geweest was jij al tig keer geband voor offtopicheid, so what?

Ga lekker naar buiten, trek een biertje los en hoop dat de mod(s) goed kijken naar de post van Mark.


Boeiender


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Administration Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen