|
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
||||
Auteur: |
|
|
quote: Oh sorry, excuus............ Politiek moet ik mij ook niet mee bemoeien eigenlijk..... [Dit bericht is gewijzigd door nark op 25-05-2015 15:34] Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling.... |
|
Keer je even de andere wang toe? Ik wil nl dat niet christenen zich aan mijn moraal houden! When your people matter, menstrual health matters |
|
quote: Een beetje moraal kan geen kwaad in deze donkere tijden maar heb wel veel moeite om te bepalen welk moraal dan het beste bij mij zou passen. vooralsnog zeg ik 'leven en laten leven'. Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling.... |
|
quote:Gelukkig omdat dus 70% wel verstandig is. Er is hoop. Boeiender |
|
quote: Klootzakken heb je in alle lagen van de bevolking dus deze cijfers zeggen niet zo veel denk ik. Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling.... |
|
quote:Dat is n mooie basis When your people matter, menstrual health matters |
|
quote:Als die 70% net zo slecht in beargumenteren of oppikken van ironie is als jij... [Dit bericht is gewijzigd door Fusion op 25-05-2015 16:13] When your people matter, menstrual health matters |
|
quote: *Zucht* Nee jij. Boeiender |
|
Ga vooral nergens op in. What F R. When your people matter, menstrual health matters |
|
quote: Je weet heus wel wat ik bedoel. Al eeuwenlang neemt het geloof (en dan generaliseer ik even voor West-Europa met het christendom) een houding van morele superioriteit aan en vertelt het in de kerk heel specifiek aan mensen wat ze 'niet mogen' op straffe van 'de hel'. In de verzameling 'dingen die je niet mag' zijn een boel dingen op te noemen die eigenlijk een stuk minder erg zijn dan wat een deel van de vertegenwoordigers van het christendom met kleine kinderen uitspookt. [Chargeermodus] Laat ik lekker kort door de bocht zijn met een voorbeeld. Het 'niet werken op zondag' - daar maken een hoop christenen zich schijnbaar nogal druk om, maar geen weldenkend mens kan dat erger vinden dan het verkrachten van een tienjarige. [/Chargeermodus] Nou geloof ik persoonlijk geen moment dat 'de christen' het prima vindt dat er kinderen verkracht worden zo lang de zondagsrust maar gerespecteerd wordt, maar je snapt waar de schoen wringt, toch? https://nieuwspaal.nl/man-roept-steeds-dat-nederland-kapot-is-maar-woont-hier-desondanks-nog-steeds/ |
|
Ik snap t heel goed. En ik denk dat jij en een aantal mensen chronisch last heeft van een bepaald beeld van 'de christen' wat helaas misschien op waarheid berust maar volgens mij allang niet meer actueel is. Ik zie je opmerking over gechargeerd, maar desondanks doet t pijn en ben ik er boos over. Ze zullen vast bestaan (zie de mensen binnen de Kerk die de daders van kindermisbruik hebben beschermd) maar ik zie in mijn dagelijks leven alleen maar normale christenen om me heen, die zich niet moreel superieur vinden, die anderen hun moraal niet opdringen, die bovengemiddeld veel doen voor de armen in dit land en andere landen etc. Weelicht maakt t ook uit in welk(e) regio/tijdperk je beeld van de christen gevormd is. Nogmaals t type dat je schetst bestaat ongetwijfeld, maar ik zie ze hier in Amsterdam anno 2015 in onze gemeente niet/nauwelijks. Dus dan blijft de vraag (nog steeds): waarom post men hier continue over kindermisbruik binnen de kerk, is men vooral verontwaardigd over de daders, terwijl geen empathie voor de slachtoffers getoond wordt en post men zelden tot nooit over ander kindermisbruik? Is het dan dus dat *beeld* van de hypocriete christen die zich idd meer druk maakt over de zondagsrust dan de afgrijselijke verkrachting van kinderen? EDIT: ff voor de duidelijkheid: ik hoop dat je snapt dat ik hier niets goed loop te praten (niet eens aan jou gericht, jij komt nogal weldenkend over, maar er zijn er hier n aantal...). Maar ik vraag me het gewoon ag. Ik vermoed dat de media hetzelfde doet. Volgens Deetman is er ongeveer net zo veel (ik dacht zelfs minder?) misbruik binnen de kerk als daarbuiten, dus waarom lijkt de media zich zo op de Kerk toe te spitsen? (Niet dat ik t erg vind hoor, pak ze allemaal maar aan. En sterker nog, persoonlijk deel ik min of meer je VERONTWAARDIGING. Je predikt de Liefde van Jezus, en je steekt je leuter in een kind? Een kind dat jou toevertrouwd is???) Waarschijnlijk toch idd de hypocrisie... [Dit bericht is gewijzigd door Fusion op 26-05-2015 7:41] When your people matter, menstrual health matters |
|
Idd, helemaal niet opdringerig! http://nos.nl/artikel/2037457-uitslag-iers-referendum-is-reality-check-voor-katholieke-kerk.html quote: Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat |
|
quote:Niemand verder? When your people matter, menstrual health matters |
|
@ lap tekst van Fusion: zoals ik al schreef, ik geloof echt niet dat 'de christen' misbruik ok vindt. In de media blijft wel het beeld van 'de kerk' en dus 'de christen' hangen. Net zoals 'de moslim'. Daarvan geloof ik ook nooit dat de weldenkende meerderheid pro-sharia is, maar je ziet alleen de excessen. Lekker mediageniek hè. [Dit bericht is gewijzigd door Negatieveling op 26-05-2015 15:29] https://nieuwspaal.nl/man-roept-steeds-dat-nederland-kapot-is-maar-woont-hier-desondanks-nog-steeds/ |
|
quote: Zo zo, gaaf! Editie: die uitslag dus. Niet dat geneuzel verderop. Pfff. [Dit bericht is gewijzigd door De Vieze Man op 26-05-2015 16:53] VIESPEUK!!! |
|
quote: Prachtig. Ze komen er achter dat hun eeuwenoude indoctrinatiecampagne minder succesvol blijkt te zijn dan ze dachten, en in plaats van zich eens achter de oren te krabben over waar ze in vredesnaam mee bezig zijn willen ze na gaan denken over hoe ze de "boodschap" voortaan over moeten brengen. |
|
Zou jij ook doen als je ergens heilig (hihi) van overtuigd was, toch? Die lui weten 200% zeker, of dat nou klopt of niet, dat God bestaat en dat ze daar gelijk in hebben. Laat ze. Ik wil er alleen geen last van hebben. http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships." |
|
Tuurlijk laat ik ze, maar daarom is het nog wel lachwekkend. |
|
quote: Ik vind de term geloven maar vrij "het kan van alles zijn" zijn. Ze weten het zeker of ze denken dat het waar is. Of is het en. smoeilijk VIESPEUK!!! |
|
quote: Veel denken zeker te weten dat het waar is... Euh... Boeiender |
|
http://nos.nl/artikel/2037892-vaticaan-homohuwelijk-nederlaag-voor-de-mensheid.html quote: En dat uit de bek van iemand die niet eens weet wat neuken is. Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat |
|
Een nederlaag voor de mensheid Wat een frusties daar in het Vaticaan. She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper. |
|
Volgens mij zijn al die christenen die alles beter weten getransformeerd naar vegetariërs en groene activisten. En lopen ze nu als betweters mijn berichtenlijn te vervuilen op Gezichtsboek. Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. |
|
Oja. Ze zijn ook tegen proefdieren en mishandeling van dieren. Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek | Vorige pagina | Volgende pagina |