IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Christendom Vorige pagina | Volgende pagina
Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 12-10-2014 23:25 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

De niet aflatende bekeringsdrang van de born again internetreli in al z'n agressiviteit.

David Attenborough zou er een mooie docu over kunnen maken.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 12-10-2014 23:43 by Negatieveling Profiel van Negatieveling

Ik heb dit gemist.



BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 13-10-2014 0:02 by BenKnuckles (Speciaal lid) Profiel van BenKnuckles

Wat een popcorntopic.


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 13-10-2014 1:25 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

I aim to please gentlemen Cola is on the house.


When your people matter, menstrual health matters


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 13-10-2014 1:39 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 12 oktober 2014 23:17 schreef Rotzak het volgende:
Als iemand op een internetforum zo uit z'n bek zit te schijten moet ik gewoon reagere
Onbeschoft. Check.

quote:
Op 12 oktober 2014 23:17 schreef Rotzak het volgende:ja, je hebt zelf volgens mij half niet in de gaten hoe vervelend en opdringerig je zelf bent.
Ah! Had je wat beter opgelet had je kunnen weten dat ik hier meerdere keren heb aangegeven dat ik weet dat ik vervelend ben. Staat echter nuet in vergelijking met de nietszeggende commentaren van jou. Ik volg je gelukkig niet zoals jij mij lijkt te volgen, maar jou heb ik nog nooit op iets zinnigs kunnen betrappen. Zelfs als ik je uitnodig daartoe, kom je wederom niet verder dan je ongefundeerde blabla.

quote:
Op 12 oktober 2014 23:17 schreef Rotzak het volgende:Altijd dat betuttelende religieuze ondertoontje
Onderbouw dat dan eens? Je bedoelt al die posts die stakkers als JIJ keer op keer in allerlei topics posten over religie? Terwijl ik alleen over religie post in t daarvoor bestemde topic? Nee goed verhaal man. Echt.

quote:
Op 12 oktober 2014 23:17 schreef Rotzak het volgende:en als het dan allemaal terug op je bord komt ga je mensen bedreigen via internet
En verder is zowel de ban van OWW alsmede de reacties van afkeer jegens de posts waarom hij is geband je allemaal voorbij gegaan? Nee, wederom solide verhaal man.


quote:
Op 12 oktober 2014 23:17 schreef Rotzak het volgende:blijkbaar gedraag ik mij prima, ik kan namelijk gewoon blijven posten hier dus zo onbeschoft ben ik nu ook weer niet.
ja hoor, goede graadmeter

quote:
Op 12 oktober 2014 23:17 schreef Rotzak het volgende:Doei!
Hield je er naar eens aan.


When your people matter, menstrual health matters


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 13-10-2014 1:44 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 12 oktober 2014 23:25 schreef Onweerwolf het volgende:
De niet aflatende bekeringsdrang van de born again internetreli in al z'n agressiviteit.

David Attenborough zou er een mooie docu over kunnen maken.
Mocht er iemand bewijs nodig hebben dat je echt zwaar uit je nek zwetst en als de wanhopige relnicht die je bent iedere standaard anti-religieuze kritiek op mij afvuurt dan lever je dat nu prima zelf. Ik en bekeringsdrang. Goeie! Gooi nog ff 'hypocriet' erin. En post nog n artikel over kindermisbruik in de RKK. Meelijwekkend boos ventje


When your people matter, menstrual health matters


WMP
Usericon van WMP
Posted 13-10-2014 2:17 by WMP Profiel van WMP

Hoei, het kindeke huilt weer en wederom is het de schuld van die boze antireligeuze onbeschofte vlerken. Zelfkritiek? Hand in eigen boezem steken? Het is onze religioot, evenals zijn medegekkies, compleet vreemd. Altijd de schuld van de ander, zo dachten de nazi's er ook over.

[Dit bericht is gewijzigd door WMP op 13-10-2014 2:19]


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 13-10-2014 2:52 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

Ken jij t woord 'ironie'?


When your people matter, menstrual health matters


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 13-10-2014 9:41 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

Ontopic.


I wish I was a butterfly


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 13-10-2014 11:37 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 13 oktober 2014 9:41 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Ontopic.


[Dit bericht is gemodereerd door Ascendant Grotesque op 13-10-2014 11:42]


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 13-10-2014 12:18 by iPim (Administrator) Profiel van iPim

InternationalEducation and religionFalling awayHow education makes people less religious—and less superstitious, too

Oct 11th 2014

JUST one extra year of schooling makes someone 10% less likely to attend a church, mosque or temple, pray alone or describe himself as religious, concludes a paper* published on October 6th that looks at the relationship between religiosity and the length of time spent in school. Its uses changes in the compulsory school-leaving age in 11 European countries between 1960 and 1985 to tease out the impact of time spent in school on belief and practice among respondents to the European Social Survey, a long-running research project.

By comparing people of similar backgrounds who were among the first to stay on longer, the authors could be reasonably certain that the extra schooling actually caused religiosity to fall, rather than merely being correlated with the decline. During those extra years mathematics and science classes typically become more rigorous, points out Naci Mocan, one of the authors—and increased exposure to analytical thinking may weaken the tendency to believe.

Advertisement

"" style="border: 0px; font-size: 12px; margin: 0px; padding: 0px; vertical-align: bottom;">

Another paper, published earlier this year, showed that after Turkey increased compulsory schooling from five years to eight in 1997, women’s propensity to identify themselves as religious, cover their heads or vote for an Islamic party fell by 30-50%. (No effect was found, however, among Turkish men.) And a study published in 2011 that looked at the rise in the school-leaving age in Canadian provinces in the 1950s and 1960s found that each extra year of schooling led to a decline of four percentage points in the likelihood of identifying with a religious tradition. Longer schooling, it reckoned, explains most of the increase in non-affiliation to any religion in Canada between 1971 and 2001, from 4% of the population to 16%.

The most recent paper also showed that each extra year in the classroom led to a drop of 11 percentage points in superstitious practices, though these remain common. Two-fifths of respondents said they consulted horoscopes, and a quarter thought that lucky charms could protect them. Other research has shown that religious beliefs and practices seem to make people happier, and in some circumstances healthier and wealthier, too. But to argue that such benefits more than offset the gains from extra education would require a leap of faith.

Best interessant onderzoek van de NBER.


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 13-10-2014 12:26 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

Zeker. Zou wel meer willen weten van de details en het land (wie weet wat er nog meer allemaal in die tijd gebeurde). Maar over t algemeen is het denk ik wel zo dat er een correlatie tussen het opleidingsniveau van een land en de religiositeit van haar leden. Intuitief zeg ik sowieso dat een hogere opleiding bijgelovigheid tegengaat. Frappante is dan wel dat in de kerk waar ik buurt ontzettend veel hoog opgeleiden komen (wetenschappers, advcaten, doctoren etc etc)


When your people matter, menstrual health matters


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 13-10-2014 12:27 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 13 oktober 2014 11:37 schreef Onweerwolf het volgende:



Waarom is dit nou weer weggehaald, godverdomme?

AG: het gaat hier over het Christendom, en gezeur op elkaar leidt hier er altijd toe dat het daar niet meer over gaat. Daarom dus. Als je wat persoonlijks uit te vechten hebt: http://forum.zwaremetalen.com/forum_topic/4074562?hl=flamecage of stuur elkaar een mail

[Dit bericht is gemodereerd door Ascendant Grotesque op 13-10-2014 12:42]


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 13-10-2014 12:47 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 13 oktober 2014 12:27 schreef Onweerwolf het volgende:
Waarom is dit nou weer weggehaald, godverdomme?

AG: het gaat hier over het Christendom, en gezeur op elkaar leidt hier er altijd toe dat het daar niet meer over gaat. Daarom dus. Als je wat persoonlijks uit te vechten hebt: http://forum.zwaremetalen.com/forum_topic/4074562?hl=flamecage of stuur elkaar een mail


Graag inhoudelijk antwoord ipv dit gezwets:

Mijn vraag aan Fusion was: "Wat doe jij hier als het je er niet om gaat om de boze metalmeneren te bekeren?"

Hoezo is die vraag offtopic in het Christendom topic?

Wat?


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 13-10-2014 12:50 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

Ik had het over het over en weer persoonlijke gezeur, die vraag kan nog wel, ja. Hou het dus beperkt tot zulke dingen, dan hoef ik het hier niet schoon te vergen. En dat geldt voor alle strijdende partijen hier.

[Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 13-10-2014 12:51]


I wish I was a butterfly


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 13-10-2014 12:51 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 13 oktober 2014 12:50 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Ik had het over het over en weer persoonlijke gezeur, die vraag kan nog wel, ja. Hou het dus beperkt tot zulke dingen, dan hoef ik het hier niet schoon te vergen.




Die vraag is nou precies wat je hierboven weggehaald hebt.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 13-10-2014 12:54 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

Eerst post helemaal leeggehaald wegens het persoonlijke gezeur, tweede mogelijk verkeerd geknipt, in dat geval: sorry. Wel weer genoeg zo, ontopic


I wish I was a butterfly


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 13-10-2014 12:59 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

Maar goed, nogmaals Fusion, nu Assie ook weer even z'n aandacht heeft gehad; mijn vraag staat: wat kom je hier nou precies doen als het je er, zoals je zelf beweerd, niet om gaat om mensen die dit forum bezoeken te proberen bekeren tot jouw religie?

Laten we wel wezen; 99% van je posts staan in deze topicreeks met af en toe eens een verdwaalde opmerking in een dieren topic of iets over je eigen muziek projectjes.

Maar je bent zogezegd een soort forum-variant op bv de PVV als one-issue-party; constant hameren op één ding en af en toe eens iets sociaal wenselijks melden over een ander issue.

Je hebt het nooit over metal, tenzij het over reli-metal gaat.

Dus, wat is jouw plan achter je verschijning hier? Want als het je niet om een poging tot bekeren gaat dat snap ik het echt niet meer.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 13-10-2014 16:12 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 12 oktober 2014 16:23 schreef WMP het volgende:
De homofobe haatreli die anderen haatzaaien verwijt.
Heb je ook nog iets concreets? Of blijf je liegen en beweren dat ik homo's zou haten?


When your people matter, menstrual health matters


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 13-10-2014 20:34 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

Ah, geen antwoord. Ik mag dus concluderen dat het inderdaad bekeringsdrang betreft.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 13-10-2014 21:59 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos



signature


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 13-10-2014 22:38 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 13 oktober 2014 21:59 schreef Hypnos het volgende:
http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenland/article/detail/2088258/2014/10/13/Kerk-klaar-om-homo-s-te-erkennen.dhtml

ze bekennen schuld


Blijft mooi dat die groep bloemetjesmongolen denkt te moeten vergaderen en standpunten in te moeten nemen over de relaties en het seksleven van andere mensen. :')

Waar bemoeien ze zich mee? Oh wacht, het zijn reli's, die bestaan om zich te bemoeien met het leven van anderen.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 13-10-2014 23:09 by BenKnuckles (Speciaal lid) Profiel van BenKnuckles

Ga je eens gezellig niet moeien met het leven van reli's.


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 14-10-2014 0:03 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 13 oktober 2014 23:09 schreef BenKnuckles het volgende:
Ga je eens gezellig niet moeien met het leven van reli's.




Ik heb me nog nooit met het leven van een reli bemoeit.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 14-10-2014 11:31 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/



When your people matter, menstrual health matters


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen