IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Een nieuwe mutatie van het coronavirustopic [corona topic] Vorige pagina | Volgende pagina
Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 30-07-2021 9:49 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 30 juli 2021 9:27 schreef EINDBAAS het volgende:
Bijzonder hoe je gefocust bent op zijn credibiliteit onderuit halen. Hij is mijn inziens wel iemand die er wat zinnigs over kan zeggen. (Er zal idd niet zoiets zijn als "de uitvinder", ontwikkeling vindt plaats in teamverband, hij is hooguit wat genaaid met patenten.)

Die site, het filmpje (en hij zelf indirect) probeert zijn geloofwaardigheid ermee te stutten, dus dan is het ook terecht dat er tegengas is. Verder lijkt hij inderdaad belangrijke dingen in het proces te hebben bijgedragen destijds, maar niet de grootste klappers.

Volgens mij is hij echter al heel lang niet meer bezig met het daadwerkelijke onderzoek naar mRNA-technologie.

Snap niet dat iemand met zijn staat van dienst met Bannon gaat praten.
quote:
Wat hij zegt in dat filmpje over de mogelijke correlatie tussen vaccinaties en meer besmettingen vind ik niet heel raar. In Europa behoort Nederland tot de landen met de hoogste vaccinatiegraad en uitgerekend wij kregen code rood. In Israël zie je ook een dergelijke correlatie.

Zeggen dat er correlatie is kan ik ook! Ik zie echter geen daadwerkelijk correlatieanalyse. Is die ergens? Volgens mij Nederland loopt ongeveer gelijk met heel veel Europese landen qua vaccinaties.

En, allemaal meezingen: correlaattiiehiiieeeeee is geeenhheeeennnn caaaausssaahahahaaaatiiieeee! Logischere causatie is hier "hoge vaccinatiegraad" --> "versoepelen" --> "besmettingen lopen op".




Jammer dat dit soort mensen het niet gewoon goed opschrijft met bronvermeldingen, data, etc. Alleen maar conclusies afratelen is leuk voor de bühne, maar helpt niet bij waarheidsvinding.

[Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 30-07-2021 9:51]


Quis moderabat ipsos moderatores?


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 30-07-2021 9:49 by Snaack Profiel van Snaack

Ik begrijp het punt dat gemaakt wordt niet zo goed. Omdat het virus minder vat heeft op gevaccineerde mensen gaat het evolutionair mechanisme te muteren harder werken, daarmee wordt het virus sterker, en daarom zouden we niet moeten vaccineren, of zoiets.

Maar dat lijkt mij een nogal onnozele stelling, elk ding dat DNA bevat zal immers muteren, dat is inherent aan de werking van onze natuur.

Het is hetzelfde als zeggen dat we maar geen fundamentalisten meer op moeten pakken, want als gevolg daarvan gaan zij zich heviger tegen ons verzetten daarmee maken wij nieuwe fundamentalisten.

Alhoewel dat waar is, is het nogal een eenzijdig perspectief want die fundamentalisten brengen de maatschappij wel veel schade toe en het is aan niemand te verkopen fundamentalisme dan maar voort te laten woekeren.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 30-07-2021 9:57 by XXL Profiel van XXL

quote:
Op 30 juli 2021 9:34 schreef Natural Disaster het volgende:
Desondanks is er nog geen NL variant geconstateerd.

En ik heb ook niet de indruk dat de reeds bestaande varianten onstaan zijn op het moment dat in desbetreffende landen de vaccinatiegraat al noemenswaardig was met als grootste voorbeeld misschien wel Brazilie.




Wie de score op wil zoeken op het moment van het ontstaan van de variant wens ik veel plezier. Ik heb er geen tijd voor en geen zin in.

Huidige stand volledig gevaccineerden (omhoog afgerond):

Brazilie - 19%
India - 8%
UK - 56%
Die is dus wel hoog maar die variant lijkt na enige paniek eigenlijk helemaal niet meer zo relevant te zijn.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 30-07-2021 10:03 by Natural Disaster Profiel van Natural Disasterhttp://www.nu.nl

De Braziliaanse variant was er al ruim voordat de vaccinatiegraad daar 11% was.

En de UK versie was er ook al lang, heel lang voor de door jou genoemde 56%.



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 30-07-2021 10:10 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 30 juli 2021 10:03 schreef Natural Disaster het volgende:
De Braziliaanse variant was er al ruim voordat de vaccinatiegraad daar 11% was.

En de UK versie was er ook al lang, heel lang voor de door jou genoemde 56%.

Sterker nog, de UK versie was er al voordat de UK begon met vaccineren.


Quis moderabat ipsos moderatores?


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 30-07-2021 10:19 by XXL Profiel van XXL

Ik snap dat er op dat moment aanzienlijk minder geprikt was, ND.
Daarom had ik me al ingedekt.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 30-07-2021 10:20 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 30 juli 2021 9:49 schreef Snaack het volgende:
Ik begrijp het punt dat gemaakt wordt niet zo goed. Omdat het virus minder vat heeft op gevaccineerde mensen gaat het evolutionair mechanisme te muteren harder werken, daarmee wordt het virus sterker, en daarom zouden we niet moeten vaccineren, of zoiets.

Maar dat lijkt mij een nogal onnozele stelling, elk ding dat DNA bevat zal immers muteren, dat is inherent aan de werking van onze natuur.

Op zich is dat inderdaad wat er gebeurt, en dan omdat een vaccinatiecampagne een bepaalde evolutionaire druk introduceert die anders is dan daarvoor, kan daardoor een specifieke mutatie dominant worden die anders niet dominant geworden was. Vraag is of je daarmee daadwerkelijk slechter af bent. De algemene regel is dat dat niet zo is, maar dat je wel je vaccinatiecampagne mogelijk moet bijstellen (vaccins voor varianten maken). Kan zo niet een voorbeeld vinden waarbij een vaccinatiecampagne via dit fenomeen (immune escape) voor problemen heeft gezorgd.

Wat beangstigender is, als het er is, is "antilichaam-gemedieerde versterking van infectie". Daardoor kan een vaccin uiteindelijk tot een zwaarder ziektebeeld leiden. Wat dus bij Dengue-vaccins gebeurd is. Bij de corona-vaccins hebben we volgens mij alleen het omgekeerde zien gebeuren.


Quis moderabat ipsos moderatores?


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 30-07-2021 10:41 by XXL Profiel van XXL



Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


jeroen83
Usericon van jeroen83
Posted 30-07-2021 10:48 by jeroen83 Profiel van jeroen83

Deltavariant zo besmettelijk als waterpokken: 'de oorlog is veranderd'

De deltavariant van het coronavirus is net zo besmettelijk is als waterpokken en kan ernstigere klachten veroorzaken dan eerdere varianten. Dit melden The New York Times en de Washington Post, die een intern document van de Amerikaanse gezondheidsdienst CDC hebben ingezien.

De CDC baseert zich op data uit nog niet gepubliceerd onderzoek naar verschillende uitbraken. Die zouden aantonen dat mensen die volledig gevaccineerd zijn en geïnfecteerd zijn met de deltavariant, het virus mogelijk net zo gemakkelijk kunnen overdragen als niet-gevaccineerde personen. Gevaccineerde mensen die besmet zijn met de variant, dragen een vergelijkbare hoeveelheid van het virus mee als mensen die besmet zijn met de variant en die niet gevaccineerd zijn.

De CDC schat dat er iedere week ongeveer 35.000 van de 162 miljoen gevaccineerde Amerikanen na een coronabesmetting ziekteverschijnselen ontwikkelen. Volgens het instituut kan de bevolking zich hierdoor zorgen gaan maken over de effectiviteit van vaccins.

In de boodschap van de gezondheidsdienst moet meer benadrukt worden dat vaccinatie wel de beste verdediging is. De deltavariant zou bijna werken als een nieuw virus, dat sneller van doelwit naar doelwit springt dan ebola of een verkoudheid.

Door de eigenschappen van de deltavariant besloot de CDC recentelijk om de richtlijnen terug te draaien voor het dragen van maskers door mensen die volledig gevaccineerd zijn. De gezondheidsdienst wil dat zij in gebieden met veel coronabesmettingen weer mondkapjes gaan dragen in publieke binnenruimten.


Never have so many sacrificed so much for so few


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 30-07-2021 10:55 by XXL Profiel van XXL

Klinkt vast erg egoïstisch:

Nu de personen die in mijn leven nog een beetje belangrijk voor mij zijn volledig gevaccineerd zijn vind ik dat een probleem van mensen die zich niet laten vaccineren en heb ik besloten me daar niet meer al te druk om te maken.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 30-07-2021 11:02 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 30 juli 2021 10:48 schreef jeroen83 het volgende:
Deltavariant zo besmettelijk als waterpokken: 'de oorlog is veranderd'

De deltavariant van het coronavirus is net zo besmettelijk is als waterpokken en kan ernstigere klachten veroorzaken dan eerdere varianten. Dit melden The New York Times en de Washington Post, die een intern document van de Amerikaanse gezondheidsdienst CDC hebben ingezien.

De CDC baseert zich op data uit nog niet gepubliceerd onderzoek naar verschillende uitbraken. Die zouden aantonen dat mensen die volledig gevaccineerd zijn en geïnfecteerd zijn met de deltavariant, het virus mogelijk net zo gemakkelijk kunnen overdragen als niet-gevaccineerde personen. Gevaccineerde mensen die besmet zijn met de variant, dragen een vergelijkbare hoeveelheid van het virus mee als mensen die besmet zijn met de variant en die niet gevaccineerd zijn.

De CDC schat dat er iedere week ongeveer 35.000 van de 162 miljoen gevaccineerde Amerikanen na een coronabesmetting ziekteverschijnselen ontwikkelen. Volgens het instituut kan de bevolking zich hierdoor zorgen gaan maken over de effectiviteit van vaccins.

In de boodschap van de gezondheidsdienst moet meer benadrukt worden dat vaccinatie wel de beste verdediging is. De deltavariant zou bijna werken als een nieuw virus, dat sneller van doelwit naar doelwit springt dan ebola of een verkoudheid.

Door de eigenschappen van de deltavariant besloot de CDC recentelijk om de richtlijnen terug te draaien voor het dragen van maskers door mensen die volledig gevaccineerd zijn. De gezondheidsdienst wil dat zij in gebieden met veel coronabesmettingen weer mondkapjes gaan dragen in publieke binnenruimten.


In hoeverre is dit nog nieuws? Dit soort dingen worden al een tijdje gezegd / aangetoond.

Wat deze tekst vergeet is dat je als gevaccineerde een veel minder ernstig ziektebeeld hebt. En wat ik wil benadrukken is dat je alsnog een stuk kleinere kans hebt om besmet te raken. Pas als je besmet bent is de kans van doorgeven mogelijk even groot als bij een besmet niet-gevaccineerd persoon.

https://www.washingtonpost.com/health/2021/07/29/cdc-mask-guidance/

[Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 30-07-2021 11:04]


Quis moderabat ipsos moderatores?


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 30-07-2021 11:10 by XXL Profiel van XXL

Hoofdzakelijk een probleem van de wappies dus.

Wel kut voor mensen die zich om medische redenen niet kunnen laten vaccineren.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 30-07-2021 11:13 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 30 juli 2021 9:49 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Zeggen dat er correlatie is kan ik ook! Ik zie echter geen daadwerkelijk correlatieanalyse. Is die ergens?

Nou beste man, waarom doe je het niet zelf? Hier kun je allerlei coronagerelateerde data in een csv downloaden: https://ourworldindata.org/explorers/coronavirus-data-explorer

En dan kun je bv. kijken wat de correlatie is tussen allerlei dingen die iets over de vaccinaties zeggen en iets over de ziekte. Over de tijd bekeken, per land. Mij lijkt een vertraging van 14 dagen tussen het vaccin-getal en het ziektegetal wel redelijk.

Vraag is dan welk getal je voor vaccinaties neemt, en welke voor ziekte. Voorbeeld met total_vaccinations_per_hundred en new_cases_per_million en alleen Europa geeft de volgende (Pearson) correlaties. Allemaal negatief behalve Rusland en Cyprus :v

all -0.27
ALB -0.81
AND -0.19
AUT -0.74
BEL -0.5
BGR -0.44
BIH -0.77
BLR -0.7
CHE -0.39
CYP 0.23
CZE -0.73
DEU -0.51
DNK -0.04
ESP -0.17
EST -0.71
FIN -0.63
FRA -0.49
GBR -0.06
GRC -0.2
HRV -0.5
HUN -0.33
IRL -0.26
ISL -0.23
ITA -0.81
LIE -0.34
LTU -0.51
LUX -0.33
LVA -0.73
MCO -0.48
MDA -0.68
MKD -0.67
MLT -0.65
MNE -0.82
NLD -0.4
NOR -0.43
OWID_KOS -0.32
POL -0.56
PRT -0.34
ROU -0.72
RUS 0.8
SMR -0.77
SRB -0.41
SVK -0.77
SVN -0.73
UKR -0.69

Nou kun je nog allerlei andere combinaties kiezen. Heb wat rond zitten spelen, maar het beeld blijft toch overwegend negatieve correlatie tussen 'vaccinaties' en 'ziekte'.

Maar goed. Correlatie is niet causatie.

Als je zelf wil, Python 3 code:

### Modules
import os
import pandas as pd


### Helper functions
def df_shift(a, b, a_delay):
if a_delay > 0:
return a[delay_vacc_d:], b[:-delay_vacc_d]
else:
return a, b


def calc_corr(a, b, min_periods=None, decimals=2):
return round(a.corr(b, min_periods=min_periods), decimals)


### Settings
src_dir = '.'
src_f = 'owid-covid-data.csv'

vacc_col = 'total_vaccinations_per_hundred'
dise_col = 'new_cases_per_million'

continent = 'Europe'

delay_vacc_d = 14
min_obs = 20


### Read and organize data
df = pd.read_csv(os.path.join(src_dir, src_f), sep=',')
df = df.loc[df['continent'] == continent]
df['date'] = pd.to_datetime(df['date'], format='%Y-%m-%d')
df = df[(df['date'] > '2021-01-01')]


## Process data
a,b = df_shift(df[dise_col], df[vacc_col], delay_vacc_d)
corr = calc_corr(a,b)
print('all', corr)

countries = sorted(list(set(df['iso_code'])))
for c in countries:
df2 = df.loc[df['iso_code'] == c]
a,b = df_shift(df2[dise_col], df2[vacc_col], delay_vacc_d)
corr = calc_corr(a,b)

if corr == corr:
print(c, corr)


[Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 30-07-2021 12:17]


Quis moderabat ipsos moderatores?


EINDBAAS
faalhaas
Usericon van EINDBAAS
Posted 30-07-2021 12:41 by EINDBAAS Profiel van EINDBAAS

quote:
Op 30 juli 2021 9:49 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Die site, het filmpje (en hij zelf indirect) probeert zijn geloofwaardigheid ermee te stutten, dus dan is het ook terecht dat er tegengas is.


Is idd niets mis mee. Zo gaat dat tegenwoordig, scoren met opvallende koppen, alles voor de clicks he. Die site staat vol met dit soort schreeuwerige clickbait headers. Neemt niet weg dat er soms best wat interessante info bij kan zitten die je niet zo snel zal tegenkomen bij bijv. NOS of de Volkskrant. En ik heb bij dr. Malone wel de indruk dat zijn zorgen oprecht zijn en dat het hem niet om de aandacht gaat.

quote:
Op 30 juli 2021 9:49 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Verder lijkt hij inderdaad belangrijke dingen in het proces te hebben bijgedragen destijds, maar niet de grootste klappers.

Volgens mij is hij echter al heel lang niet meer bezig met het daadwerkelijke onderzoek naar mRNA-technologie.

Snap niet dat iemand met zijn staat van dienst met Bannon gaat praten.


Ok hier volg ik je even niet. Hij heeft volgens jou belangrijke bijdragen geleverd maar zijn mening doet er verder niet toe?
En wat is er überhaupt mis met meerdere invalshoeken? Dat is toch waar elke goede journalist naar zou moeten streven?

quote:
Op 30 juli 2021 9:49 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Zeggen dat er correlatie is kan ik ook! Ik zie echter geen daadwerkelijk correlatieanalyse. Is die ergens? Volgens mij Nederland loopt ongeveer gelijk met heel veel Europese landen qua vaccinaties.

En, allemaal meezingen: correlaattiiehiiieeeeee is geeenhheeeennnn caaaausssaahahahaaaatiiieeee! Logischere causatie is hier "hoge vaccinatiegraad" --> "versoepelen" --> "besmettingen lopen op".


Het probleem is het gebrek aan data. Wegen de voordelen op tegenover de risico's is een analyse die nu niet goed te maken is. Vorige week heeft hij het hier over gehad bij SkyNews:

https://rumble.com/vkclzf-dr.-robert-malone-effort-underway-to-censor-negative-info-about-covid-19-va.html

Bij Bannon geeft hij nu aan dat hij data heeft verkregen waaruit blijkt dat titers bij gevaccineerden hoger zijn dan bij ongevaccineerde mensen. Als dit daadwerkelijk zo is een causaal verband met toename aan besmettingen best aannemelijk. En volkomen terecht dat hier aandacht aan wordt besteed.

quote:
Op 30 juli 2021 9:49 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Jammer dat dit soort mensen het niet gewoon goed opschrijft met bronvermeldingen, data, etc. Alleen maar conclusies afratelen is leuk voor de bühne, maar helpt niet bij waarheidsvinding.

Hij spreekt vooral zijn zorgen uit, doet nog geen keiharde conclusies. Waarheidsvinding is een ongoing proces waarbij je altijd meerdere perspectieven nodig hebt.

[Dit bericht is gewijzigd door EINDBAAS op 30-07-2021 12:43]


...niets is wat het lijkt...


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 30-07-2021 13:04 by XXL Profiel van XXL

quote:
Op 30 juli 2021 12:41 schreef EINDBAAS het volgende:

Hij spreekt vooral zijn zorgen uit, doet nog geen keiharde conclusies.


Kennelijk is dit toch genoeg voor veel mensen (Laat ik wappies eens gewoon mensen noemen) om weer twijfel te zaaien wat betreft de zin of onzin van vaccineren.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


EINDBAAS
faalhaas
Usericon van EINDBAAS
Posted 30-07-2021 13:09 by EINDBAAS Profiel van EINDBAAS

quote:
Op 30 juli 2021 13:04 schreef XXL het volgende:
Kennelijk is dit toch genoeg voor veel mensen (Laat ik wappies eens gewoon mensen noemen) om weer twijfel te zaaien wat betreft de zin of onzin van vaccineren.

Lijkt me heel gezond om die discussie te blijven voeren, zeker als er nieuwe technieken worden gebruikt zoals bij mRNA vaccins.


...niets is wat het lijkt...


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 30-07-2021 13:19 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 30 juli 2021 12:41 schreef EINDBAAS het volgende:
Ok hier volg ik je even niet. Hij heeft volgens jou belangrijke bijdragen geleverd maar zijn mening doet er verder niet toe?

Dat zeg ik niet. Wat ik wel suggereer is dat hij mogelijk niet up-to-date is wat betreft mRNA-technologie.
quote:

En wat is er überhaupt mis met meerdere invalshoeken? Dat is toch waar elke goede journalist naar zou moeten streven?

Dat zeg ik niet. Ik snap gewoon niet waarom iemand met zo'n staat van dienst met Bannon gaat praten.
quote:
Het probleem is het gebrek aan data.

Er is zat data voor de claim die jij en hij maken, zie boven. En die claim kan ik voor Europa niet bevestigen.
quote:
Wegen de voordelen op tegenover de risico's is een analyse die nu niet goed te maken is. Vorige week heeft hij het hier over gehad bij SkyNews:

https://rumble.com/vkclzf-dr.-robert-malone-effort-underway-to-censor-negative-info-about-covid-19-va.html

Het klinkt allemaal heel erg, maar zoals hij het zegt is het allemaal hear say en niet te verifiëren. Wat moeten we hier nou mee?
quote:
Bij Bannon geeft hij nu aan dat hij data heeft verkregen waaruit blijkt dat titers bij gevaccineerden hoger zijn dan bij ongevaccineerde mensen. Als dit daadwerkelijk zo is een causaal verband met toename aan besmettingen best aannemelijk. En volkomen terecht dat hier aandacht aan wordt besteed.

Dat is veel te kort door de bocht. Het is een vergelijking tussen besmette gevaccineerde mensen en besmette ongevaccineerde mensen. Als je als gevaccineerde minder snel besmet raakt (wat zo is), kan het dus netto nog steeds goed uitpakken.

Natuurlijk terecht dat daarnaar gekeken wordt. Dat doet men dus ook.
quote:
Hij spreekt vooral zijn zorgen uit, doet nog geen keiharde conclusies. Waarheidsvinding is een ongoing proces waarbij je altijd meerdere perspectieven nodig hebt.

Nou, hij doet flinke uitspraken hier.

En anders ook goed, jammer dat dit soort mensen het niet gewoon goed opschrijft met bronvermeldingen, data, etc. Alleen maar zorgen afratelen is leuk voor de bühne, maar zorgt ervoor dat er zorgen in de lucht zweven waar je moeilijk tegenin kan gaan omdat ze moeilijker te verifiëren zijn


Quis moderabat ipsos moderatores?


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 30-07-2021 13:35 by XXL Profiel van XXL

quote:
Op 30 juli 2021 13:19 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Alleen maar zorgen afratelen is leuk voor de bühne, maar zorgt ervoor dat er zorgen in de lucht zweven waar je moeilijk tegenin kan gaan omdat ze moeilijker te verifiëren zijn


Zolang je de discussie maar wel levendig houdt.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 30-07-2021 13:46 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 30 juli 2021 13:35 schreef XXL het volgende:
Zolang je de discussie maar wel levendig houdt.

Precies, dat is toch het belangrijkste!


Quis moderabat ipsos moderatores?


EINDBAAS
faalhaas
Usericon van EINDBAAS
Posted 30-07-2021 13:52 by EINDBAAS Profiel van EINDBAAS

quote:
Op 30 juli 2021 13:19 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Als je als gevaccineerde minder snel besmet raakt (wat zo is)

Oh?

https://www.foxnews.com/health/israel-covid-19-study-south-africa-variant-pfizer-vaccine



...niets is wat het lijkt...


EINDBAAS
faalhaas
Usericon van EINDBAAS
Posted 30-07-2021 13:59 by EINDBAAS Profiel van EINDBAAS



...niets is wat het lijkt...


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 30-07-2021 13:59 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 30 juli 2021 13:52 schreef EINDBAAS het volgende:
Oh?

https://www.foxnews.com/health/israel-covid-19-study-south-africa-variant-pfizer-vaccine

Wat probeer je hiermee te zeggen?

Voor die studie hebben ze 400 besmette mensen die wel gevaccineerd waren bekeken, en 400 besmette mensen die niet gevaccineerd. Dat zegt dus precies niets over hoe ontvankelijk beide groepen zijn voor besmettingen.


Quis moderabat ipsos moderatores?


EINDBAAS
faalhaas
Usericon van EINDBAAS
Posted 30-07-2021 14:07 by EINDBAAS Profiel van EINDBAAS

quote:
Op 30 juli 2021 13:59 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Wat probeer je hiermee te zeggen?

Voor die studie hebben ze 400 besmette mensen die wel gevaccineerd waren bekeken, en 400 besmette mensen die niet gevaccineerd. Dat zegt dus precies niets over hoe ontvankelijk beide groepen zijn voor besmettingen.


Er werd door die universiteit specifiek getest op de prevalentie van een toen nieuwe variant. Uitslag 5.4% versus 0.7%. Waarom zegt dat niets volgens jou?


...niets is wat het lijkt...


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 30-07-2021 14:12 by XXL Profiel van XXL



Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


EINDBAAS
faalhaas
Usericon van EINDBAAS
Posted 30-07-2021 14:16 by EINDBAAS Profiel van EINDBAAS

quote:
Op 30 juli 2021 14:12 schreef XXL het volgende:
https://hoax.fandom.com/nl/wiki/9_For_News

Te makkelijk. Zij hebben dit rapport niet gemaakt. Geen idee of de conclusie die nine for news eruit trekt correct is.


...niets is wat het lijkt...


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen