IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Een nieuwe mutatie van het coronavirustopic [corona topic] Vorige pagina | Volgende pagina
Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 03-08-2021 19:25 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 3 augustus 2021 17:07 schreef EINDBAAS het volgende:
Ik heb geen zin in je woordspelletjes.

Was niet mijn bedoeling om dat te doen. Waar gebeurde dat? Dan kan ik het beter toelichten.
quote:
Het is me afgelopen paar pagina's hier wel duidelijk geworden dat mensen die hun prikje hebben gehad niet meer openstaan voor een ander narratief. En eigenlijk niet meer voor rede vatbaar zijn.

Cognitieve dissonantie waarschijnlijk. Op zich begrijpelijk na alles wat op ons afkomt, je kunt je keuze immers niet meer terugdraaien.

Veel sterkte allemaal.

Heb ik een prikje gehad? Wie weet, maar voordat ik dat überhaupt mocht, kon ik ook al niets met 'jouw' narratieven omtrent deze vaccins.

In abstracte zin sta ik open voor welk narratief dan ook, maar dan wel ondersteund met feitelijke informatie. Het probleem wat ik elke keer aangeef bij de dingen die jij aandraagt is dat de feitelijke onderbouwing er niet is of niet deugt.

Kijk, een kritische open blik betekent niet alleen dat je je blootstelt aan allerlei kritische narratieven. Daar hoort ook bij dat je deze kritisch bekijkt. Worden de claims met feiten gestut? Zo nee, kan het narratief nog steeds waar zijn, maar heb je niets aan de betreffende bron. Dus ook niet de moeite om te verspreiden.

De dingen die jij hier post lijken nou niet echt heel kritisch geëvalueerd te zijn, gezien de gaten die makkelijk te vinden zijn. Misschien maak ik of iemand daar fouten in, dan horen we dat graag. Wat jij echter doet als je tegengas krijgt is of op een ander paradepaardje springen of het tegengas met weinig goede wil naast je neerleggen. Geen moeite om uit te leggen waarom je het er niet mee eens bent, de argumentatie maar half beschouwen, allerlei veronderstellingen over de ander poneren, weglopen.

En weet je, misschien leg ik mijn argumenten ook niet goed uit, heel goed mogelijk zelfs. En zit dat ons gesprek in de weg. Maar door hoe jij je opstelt in de discussie krijg ik ook geen kans om het beter toe te lichten. Ik kan uit jouw antwoorden oprecht niet opmaken of je begrijpt wat ik zeg.

Anyway, als je nog wat mooie cijfers hebt hoor ik het graag. Bijvoorbeeld over ADE, als dat nu een rol speelt moet je in de cijfers kunnen zien dat mensen met vaccins overmatig vaak besmet raken en/of na besmetting overmatig vaak ernstig ziek worden en eventueel zelfs dood gaan. Ik stel mijn narratief graag bij als jij die cijfers hebt.

[Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 03-08-2021 19:26]


I wish I was a butterfly


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 03-08-2021 19:27 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 3 augustus 2021 18:14 schreef Negatieveling het volgende:
Money makes the world go round, het is niet anders. Maar dan nog, je moet het dan toch nog maar eventjes doen. Het is niet mijn vakgebied dus ik kan niet inschatten hoe complex het daadwerkelijk is, maar toch, het klinkt niet triviaal. Van wat ik in 'mijn' termen maar een prototype zal noemen naar volledig goedgekeurde serieproductie op grote schaal is niet niks.

Ja, zeker, wilde ook zeggen dat de technische prestatie an sich heel knap is. Sorry dat dat niet duidelijk was


I wish I was a butterfly


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 03-08-2021 19:35 by Negatieveling Profiel van Negatieveling

quote:
Op 3 augustus 2021 17:07 schreef EINDBAAS het volgende:
Het is me afgelopen paar pagina's hier wel duidelijk geworden dat mensen die hun prikje hebben gehad niet meer openstaan voor een ander narratief. En eigenlijk niet meer voor rede vatbaar zijn.

Cognitieve dissonantie waarschijnlijk. Op zich begrijpelijk na alles wat op ons afkomt, je kunt je keuze immers niet meer terugdraaien.

Veel sterkte allemaal.


Nou ja, ik heb mijn eerste prikje gehad en dat is puur uit praktische overwegingen geweest, dat heb ik al eens toegelicht. Nu valt straks nog te bezien of ik er zo gemakkelijk vanaf kom met twee prikjes en dan klaar met het gedoe, maar dat is wijsheid achteraf.

Het is niet zo dat ik dit of een ander vaccin te vuur en te zwaard zal verdedigen of vind dat anderen er ook maar eentje moeten nemen. Dat staat eenieder vrij. Wel is het zo dat op macroniveau vaccineren in algemene zin natuurlijk een bewezen methode is om ziektes onder controle te krijgen dan wel uit te bannen en dat van de algemeen gebruikte vaccins de potentiële nadelen (typisch voor een individu) veruit in het niet vallen bij de zekere voordelen (voor de groep als geheel en dus ook voor de meeste individuën).

Daarmee ligt het voor de hand dat 'de weg uit de crisis' op macroniveau toch echt vaccineren is. Niet omdat het zaligmakend is voor ieder individu, maar omdat het de beste methode is die we hiervoor kennen.

Kan ik volledig uitsluiten dat we straks over 20 jaar met enorme collectieve bijwerkingen te kampen krijgen? Nee. Maar feit is dat we nù met enorme collectieve bijwerkingen van een virus te maken hebben. Willen we die zekere bijwerkingen nog die hypothetische 20 jaar dragen om andere potentiële bijwerkingen te voorkomen? Voor mezelf gesproken: ik niet.



Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 03-08-2021 20:44 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

Goed verwoord, aangenomen dat het betreffende vaccin deugdelijk is (grote kans op stoppen ziekte, hele kleine kans op bijeffecten) gaat die vlieger precies op.


I wish I was a butterfly


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 03-08-2021 20:54 by iPim (Administrator) Profiel van iPim

Overigens was ik in de afgelopen pagina's niet bezig vaccins te verdedigen, maar louter de weerlegbare onzin van faalhaas te debunken.

Kennelijk sta je alleen open voor 'alternatieve narratieven' als je ze klakkeloos gelooft en verspreidt zoals faalhaas dat doet. Interessante blik op de wereld.


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 03-08-2021 20:58 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 3 augustus 2021 18:18 schreef Negatieveling het volgende:
Als je dat stukje tekst bedoelt wat eindigt met:

"Before determining whether this study can contribute to establishing whether HCQ is useful in the treatment of COVID-19, these issues need to be addressed."

is het eigenlijk nog niet eens zo heel aardig geformuleerd. Een commentaar wat ik in ieder geval niet heel graag bij mijn scriptie zou zien staan.

Denk dat Dyprys vooral de eerste alinea bedoeld.

Dat is wel een goed staaltje vriendelijk glimlachend aankloppen bij de kasteelpoort terwijl achter je de hooivorken (wetenschappelijk) uitgedeeld worden. Vaak genoeg gezien bij presentaties.

"Thank you for you very interesting presentation, this topic indeed does deserve the attention you have given it, and I welcome the opportunity to further discussion with you here." ...en dan een serie 'vragen' die meer een tirade zijn over de foute parameterkeuze die de presentator hier en daar gemaakt heeft, met nog een soort van vragend element op het einde waarbij de presentator mag tekenen bij het kruisje dat hij inderdaad een debiel is. Liefst met verwijten dat de presentator de papers van de vraagsteller niet gelezen of begrepen heeft, en nog mooier als het eigenlijk een proxy oorlog is in het kader van de decennialange vete tussen de vraagsteller en de professor van de presentator over dat a toch echt 2.1 moet zijn en niet 2.11.

Net mensen.


I wish I was a butterfly


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 03-08-2021 21:10 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

https://nos.nl/artikel/2392369-gevaccineerd-en-gezond-dan-nauwelijks-kans-op-ziekenhuisopname-vanwege-corona

Wel jammer dat onze staatsmedia ook eigenlijk net te dom is om dit soort dingen goed uit te leggen. Begin van het artikel:

Wie volledig gevaccineerd is én geen andere aandoeningen heeft, loopt nauwelijks kans om met covid-19 in een ziekenhuis opgenomen te worden. Laat staan op een intensive care.

Het merendeel van de gevaccineerde patiënten die met covid-19 in het ziekenhuis belanden, heeft onderliggend lijden zoals ernstig overgewicht, diabetes of hartaandoeningen. Daardoor liepen ze extra risico op ziekenhuisopname vergeleken met gezonde gevaccineerden. Bovendien waren de meeste gevaccineerde covid-patiënten in het ziekenhuis boven de 60.


De tweede alinea is op zich waar als je naar de data kijkt, maar is geen sluitend bewijs voor de eerste alinea. Net als veel bronnen die de andere kant op redeneren, worden te beperkte groepen vergeleken. Dat er meer gevaccineerden met onderliggend lijden in het ziekenhuis liggen dan zonder zal wel, maar zegt niets over de kans dat een gevaccineerde zonder onderliggend lijden in het ziekenhuis komt.

Alinea erna verwijzen ze wel naar een bron dat je als gevaccineerde tov niet-gevaccineerden veel minder snel in het ziekenhuis komt. Aangenomen dat de bron klopt is dat mooi, maar ook dat zegt sec niet zoveel over die eerste alinea.

Dat zwabbert ook verder een tijdje heen en weer, met alinea's die op zich wel wat met elkaar te maken hebben maar geen sluitend verhaal vormen.

Dat blijft toch wel kwalijk in deze hele crisis, dat de (staats)media en ook de overheid amper in staat zijn of de moeite nemen sluitende verhalen te vertellen. Dat wakkert ook juist wantrouwen aan. Bedoeld, ik verwacht geen wetenschappelijke verhandeling van ze, maar een intern consistent verhaal mag toch wel?


I wish I was a butterfly


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 04-08-2021 9:10 by Natural Disaster Profiel van Natural Disasterhttp://www.nu.nl



Iemand van hier?



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 04-08-2021 9:56 by XXL Profiel van XXL

Ik ben het niet want ik ben dik en hoef niets op te vullen.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 04-08-2021 12:15 by XXL Profiel van XXL

Snap ik het nou goed?

Vond die mevrouw van ID&T vorige week dat massaal testen niet te doen is en dat het testen voor toegang lek als een mandje is?

Nu de festivals niet doorgaan vinden ze dat het met testen voor toegang op een veilige manier kan plaatsvinden en overwegen ze alsnog een rechtzaak nu er duidelijkheid is over het wel of niet door mogen gaan?

Het lijkt er een aardig op dat iemand zich een beetje in de vingers heeft gesneden.

[Dit bericht is gewijzigd door XXL op 04-08-2021 12:19]


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 04-08-2021 12:37 by Natural Disaster Profiel van Natural Disasterhttp://www.nu.nl

quote:
Covid-uitbraak zet China aan tot extra toezicht diepvriesvoedsel


De recente heropleving van Covid-19 in China zet de invoer van diepgevroren voedsel opnieuw onder intensief toezicht, melden Chinese media. De Chinese autoriteiten zijn daartoe overgegaan op basis van de veronderstelling dat het mogelijk is om het virus op te lopen via voedselverpakkingen. Steden als Zhengzhou en Haikou zullen de inspectie van geïmporteerd diepvriesvoedsel verscherpen om de overdracht van Covid te voorkomen.


Weten die Chinezen iets wat de rest van de wereld nog niet weet?

quote:
Onderzoek: leerlingen met coronaklachten gaan toch naar school

Leerlingen met coronagerelateerde klachten komen nog vaak naar school. Daarbij lijkt de ventilatie in een groot deel van de scholen nog steeds niet op orde. Dat meldt CNV Onderwijs na onderzoek onder bijna 1500 leden van de bond.

Blijf thuis bij klachten is al sinds het begin van de coronacrisis een basisregel, geeft de vakbond aan. Van de leden die op middelbare scholen werken geeft 53 procent echter aan toch leerlingen te zien die met coronagerelateerde klachten op school verschijnen. In het mbo is dat 52 procent. Bij universiteiten gaat het om 35 procent van de leden die dit ziet gebeuren, in het hbo 28 procent en in het basisonderwijs 42 procent.

Volgens voorzitter CNV Onderwijs Daniëlle Woestenberg is het duidelijk dat hoestende, koortsige en proestende leerlingen niet bijdragen aan het gevoel van veiligheid van iedereen op school. "We moeten met zijn allen ook echt individuele verantwoordelijkheid nemen en elkaar daar op aanspreken, hoe vervelend dat soms voor iemand uitkomt."


Op een of andere manier verbaasd me dit helemaal niet.

https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/3430029/coronanieuws-reizigers-uit-belgie-per-zondag-gecontroleerd-op-coronabewijs


Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


EINDBAAS
faalhaas
Usericon van EINDBAAS
Posted 04-08-2021 17:16 by EINDBAAS Profiel van EINDBAAS

quote:
Op 2 augustus 2021 19:41 schreef Negatieveling het volgende:
Inderdaad een niet te onderschatten prestatie die de vaak vervloekte farmaceutische industrie daar geleverd heeft, zeker als je ziet dat er meerdere effectieve vaccins in elkaar zijn gesleuteld en goedgekeurd.



Daar is idd een enorme topprestatie geleverd. Tenzij betrokkenen natuurlijk ook verantwoordelijk zijn voor de creatie van het virus zelf. Dat zou het allemaal in een wat ander daglicht plaatsen



https://eminetra.com.au/fauci-should-be-in-jail-majorie-taylor-greene-calls-for-anthony-fauci-to-be-prosecuted/201953/


...niets is wat het lijkt...


Slegthyd
Usericon van Slegthyd
Posted 04-08-2021 17:22 by Slegthyd Profiel van Slegthyd

quote:
Op 3 augustus 2021 17:12 schreef iPim het volgende:
Je druipt vandaag wat sneller af dan we van je gewend zijn. Ik kan het je niet kwalijk nemen, je hebt dan ook een paar zware dagen achter de rug waarin je keer op keer moest concluderen dat je er wederom gigantisch naast zat.
Zo heerlijk spot-on ook.


EINDBAAS
faalhaas
Usericon van EINDBAAS
Posted 04-08-2021 17:34 by EINDBAAS Profiel van EINDBAAS

quote:
Op 4 augustus 2021 17:22 schreef Slegthyd het volgende:
Zo heerlijk spot-on ook.


Ik denk dat dat gezien Dr. Fauci's dubieuze dubbelrol wel een beetje meevalt.


...niets is wat het lijkt...


Dypfrys
Usericon van Dypfrys
Posted 04-08-2021 19:29 by Dypfrys Profiel van Dypfrys

quote:
Op 4 augustus 2021 17:16 schreef EINDBAAS het volgende:
Daar is idd een enorme topprestatie geleverd. Tenzij betrokkenen natuurlijk ook verantwoordelijk zijn voor de creatie van het virus zelf. Dat zou het allemaal in een wat ander daglicht plaatsen



https://eminetra.com.au/fauci-should-be-in-jail-majorie-taylor-greene-calls-for-anthony-fauci-to-be-prosecuted/201953/

Wat ik dan niet snap is dat je niet een paar andere bronnen erbij pakt. Vertrouw je zogenaamde mainstream media niet ofzo?


"The riffs are great but this album would be a whole lot better if it were racist."


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 04-08-2021 19:35 by XXL Profiel van XXL

quote:
Op 4 augustus 2021 19:29 schreef Dypfrys het volgende:
Vertrouw je zogenaamde mainstream media niet ofzo?


Als er nou eens een manier was om daar achter te komen.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Dypfrys
Usericon van Dypfrys
Posted 04-08-2021 19:41 by Dypfrys Profiel van Dypfrys

Wel intrigerend hoe faalhaas zo'n interesse heeft voor dit soort ideeën. Ik vraag me dan af of daar een soort wantrouwen aan ten grondslag ligt. En dan ben ik benieuwd wat, wie en waarom er gewantrouwd wordt.

[Dit bericht is gewijzigd door Dypfrys op 04-08-2021 19:42]


"The riffs are great but this album would be a whole lot better if it were racist."


EINDBAAS
faalhaas
Usericon van EINDBAAS
Posted 04-08-2021 19:43 by EINDBAAS Profiel van EINDBAAS

Wegens censuur en eenzijdige berichtgeving zijn we helaas aangewezen op alternatieve media.

https://www.nationalreview.com/2021/08/americans-deserve-the-truth-about-gain-of-function-research-and-the-wuhan-lab/


...niets is wat het lijkt...


Slegthyd
Usericon van Slegthyd
Posted 04-08-2021 19:43 by Slegthyd Profiel van Slegthyd

Zulk gedrag zie je vaak terug bij mensen die aan lager wal zitten of anderszijds gefaald hebben in het leven (vergeleken met Jan M.).

Rancune, jaloeze, misgunnerij en een misplaats gevoel van onrecht aangedaan te zijn. Uiteindelijk is het vaak een reeks aan verkeerde beslissingen maar is het individu niet in staat om dat te erkennen dus projecteert het zich een slag in de rondte.

@dypfrys

[Dit bericht is gewijzigd door Slegthyd op 04-08-2021 19:46]


Dypfrys
Usericon van Dypfrys
Posted 04-08-2021 21:40 by Dypfrys Profiel van Dypfrys

Wie censureert er dan precies en op welke manier?


"The riffs are great but this album would be a whole lot better if it were racist."


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 04-08-2021 21:45 by XXL Profiel van XXL

De Nieuwe Wereldorde
Deep State
ZOG.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 05-08-2021 7:07 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

ZOG? Zwaremetalen Online Groep? Zucker Onasis Gates?


When your people matter, menstrual health matters


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 05-08-2021 7:38 by F.Jacobse Profiel van F.Jacobsehttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

Heb je geen internet?

Heiden had het in het verleden wel eens over ZOG, dat is waar ook.




"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 05-08-2021 7:55 by Natural Disaster Profiel van Natural Disasterhttp://www.nu.nl

quote:
Op 5 augustus 2021 7:07 schreef Fusion het volgende:
ZOG? Zwaremetalen Online Groep? Zucker Onasis Gates?


Zeer Onaangename Gastronomie
Zeer Onaangenaaam Geval
Zij Oogt Geil
Zwaar Overdreven Gorgelen
Zij Ontlast Graag
Zelf Overdadig Googlen
Zijn Opinie Geven
Zwart Of Geel
Zijn Ondergepiste Graf
Zeer Ongelukkig Gevallen


[Dit bericht is gewijzigd door Natural Disaster op 05-08-2021 8:16]


Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 05-08-2021 7:56 by XXL Profiel van XXL



Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen