IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Een nieuwe mutatie van het coronavirustopic [corona topic] Vorige pagina | Volgende pagina
iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 13-08-2021 15:46 by iPim (Administrator) Profiel van iPim

quote:
Op 13 augustus 2021 15:39 schreef M. het volgende:
Ja maar effectiviteit tegen wat? Tegen besmetting, tegen ernstige klachten, tegen IC opname of tegen de dood?


Tegen besmetting. Tegen ergere uitkomsten (hospitalisatie/dood) lijkt bescherming adequaat rond de 90%, maar zelfs dat hoeft niet acceptabele bescherming te zijn voor zwakkere groepen. Als je dit koppelt met de studies die aantonen dat besmette gevaccineerden met vergelijkbare snelheid het virus doorgeven aan derden, betekent zo'n sterke reductie in effectiviteit dat het een stuk moeilijker wordt om het virus onder controle te houden zonder andere maatregelen (zoals mondkapjesplicht, lockdowns, etc.).

quote:
En wat betekent dat van die studies die ‘did not control for time’?


Puur dat er niet gecontroleerd wordt voor de tijd sinds de administratie van de eerste/tweede prik. Als je je zorgen maakt over dalende bescherming van vaccins over tijd, dan wil je een schatting hebben van de effectiviteit die afhangt van de tijd sinds toediening. Die studies die daar niet expliciet voor controleren berekenen op een bepaald tijdstip simpelweg de besmettingskans van een groep ongevaccineerden tegen een groep andere gevaccineerden, zonder daarbij onderscheid te maken hoe lang geleden die mensen in de tweede groep gevaccineerd zijn.

quote:
Op 13 augustus 2021 15:45 schreef Natural Disaster het volgende:
Waarom zijn die verschillen per study zo groot?



Kan dus van een hoop factoren afhangen. Tijd sinds vaccinatie, type vaccins, tijd tussen eerste en tweede vaccinatie, gesampelde populatie, overheidsmaatregelen, studieopzet, etc.

Ik zou zelfs zeggen dat een sample size van 50.000 in dit geval te laag is om iets conclusiefs te kunnen zeggen.



In juli kwam dit onderzoek van Israël naar buiten waaruit de angst groeide voor dalende effectiviteit. Maar als je naar de confidence intervals (CI's) kijkt, zie je dat de schattingen qua effectiviteit ergens tussen praktisch 0 en praktisch 1 liggen. Niet iets waar je concrete conclusies aan kunt hangen dus. (Daarmee bedoel ik niet te zeggen dat de studies slecht zijn, het laat eerder zien hoe moeilijk het is om een grip op de zaak te krijgen als er zoveel factoren tegelijkertijd spelen en veranderen.)

[Dit bericht is gewijzigd door iPim op 13-08-2021 15:50]


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 13-08-2021 15:54 by M. Profiel van M.

Thx Pim en dacht ik al, maar dan blijft het idd vreemd dat Pfizer in 2 verschillende time-controlled studies er totaal anders uitkomt (Public Health England / Israel). Maar goed, sample size bij Israel staat er hier niet bij.
En bij UK React is t weer niet gesplitst naar vaccin. En die andere twee zijn niet time-controlled.

Nutteloze tabel, eigenlijk ;-).


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 13-08-2021 16:00 by iPim (Administrator) Profiel van iPim

quote:
Op 13 augustus 2021 15:54 schreef M. het volgende:
Nutteloze tabel, eigenlijk ;-).


Het is - voor zover ik weet - een overzicht van de enige vrijgegeven studies met recente metingen in populaties waar de delta-variant dominant is. Vanuit educatief oogpunt kan het nuttig zijn om in te zien hoe ontzettend moeilijk het is om precies er achter te komen of die vaccins nog goed hun werk doen, en als dat niet zo is, waar dat precies door komt. Gedurende de hele pandemie zie je een hoop charlatans ruimte claimen in het publieke debat met simpele antwoorden en maatregelen, maar de genuanceerde wetenschap laat zien dat het niet zo simpel is. Vliegen door een mistbank.


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 13-08-2021 18:18 by Natural Disaster Profiel van Natural Disasterhttp://www.nu.nl



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 13-08-2021 19:16 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 13 augustus 2021 15:28 schreef iPim het volgende:


Met die effectiviteit tegen Delta zit het anders zo best nog niet. Met ~40% effectiviteit gaan die vaccins geen exitstrategie zijn. (Tot er weer een booster komt natuurlijk, maar tegen die tijd is er vast weer een andere variant die onder de afgelopen booster kruipt.)

Het lijkt er zelfs op dat de bescherming van de tests over tijd weer daalt (dus dat de vaccins na een half jaar 'uitgewerkt' zijn). Zou een flinke klap voor de mRNA-technologie zijn.


Tja het wordt endemisch dat is zeker geen glorieuze exit maar er is geen alternatief. Maar vergeet niet dat vaccins nog wel aardig hoog scoren tegen ziekenhuis opname 88% en ernstige symptomen 91%. Het feit dat besmettingen wel door de populatie blijven gaan zorgt ook voor de booster. Je komt nu in het standaard verhaal bij andere ziektes zoals griep en verkoudheid, er zij risico's voor bepaalde groepen maar het is beter dat sommigen eraan bloot gesteld worden. Dat kan via vaccin of natuurlijke besmetting. Als je eenmaal een populatie rond geweest bent ontstaat er een cyclus waarbij een gedeelte beschermd is door recente blootstelling en een gedeelte waar immuniteit verstreken is + jonge kinderen die nog nooit besmet zijn geweest. In de laatst genoemde groep trekt het als een veenbrand of seizoensgebonden door de populatie. Zwakke groepen hebben er nog steeds veel last van maar doorgaans geen problemen op de IC.

Ik denk niet echt dat het een tekortkoming van een mRNA vaccin is, want binnen no time heb je een nieuwe code(letterlijk binnen uren na bekendmaking nieuwe genetische code) Het is
Dat getest moet worden dat het veilig is en een toelating. Alleen die cyclus is al langer dan een virus kan muteren.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 13-08-2021 19:33 by iPim (Administrator) Profiel van iPim

quote:
Op 13 augustus 2021 19:16 schreef ElitE het volgende:
Ik denk niet echt dat het een tekortkoming van een mRNA vaccin is, want binnen no time heb je een nieuwe code(letterlijk binnen uren na bekendmaking nieuwe genetische code) Het is
Dat getest moet worden dat het veilig is en een toelating. Alleen die cyclus is al langer dan een virus kan muteren.


Mij lijkt de productie en distributie een nog groter obstakel.

Overigens ben ik persoonlijk het meest huiverig voor 'long covid'. Niet in een ziekenhuis terecht komen of dood gaan is natuurlijk fijn, maar het lijkt erop dat een niet verwaarloosbare groep gezonde mensen (gevaccineerd of ongevaccineerd) bij besmetting langdurig symptomen overhoudt. Dat kunnen redelijk onschuldige symptomen zijn, maar de hersenmist die omschreven wordt klinkt als de hersenschudding die ik 12 maanden had. Geen pretje, zeker niet omdat voor hoger opgeleiden hun human capital alles is wat ze hebben. Die incapacitatie om goed te kunnen werken post-besmetting is een groot economisch risico. (Al trekt faalhaas uiteraard graag in twijfel dat ik human capital heb, maar dat is een andere discussie.)


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 13-08-2021 19:40 by Negatieveling Profiel van Negatieveling

quote:
Op 13 augustus 2021 19:33 schreef iPim het volgende:
Overigens ben ik persoonlijk het meest huiverig voor 'long covid'.


Ja, daar zeg je wat. Het lijkt er een beetje op dat daar ook zo veel varianten en symptomen van zijn dat ook niemand in het veld een goed idee heeft wat je daar nou mee aan moet qua behandeling. Die hersenmist is natuurlijk absolute narigheid, maar ik heb ook al gelezen over een permanente toestand van uitgeput zijn. Dat lijkt me ook niet vol te houden.



F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 13-08-2021 19:40 by F.Jacobse Profiel van F.Jacobsehttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

edit. Nee, naarheid, ja.




[Dit bericht is gewijzigd door F.Jacobse op 13-08-2021 19:42]


"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 13-08-2021 19:43 by Natural Disaster Profiel van Natural Disasterhttp://www.nu.nl

quote:
Op 13 augustus 2021 19:33 schreef iPim het volgende:
zeker niet omdat voor hoger opgeleiden hun human capital alles is wat ze hebben.


Ik weet niet of ik nu medelijden met je moet hebben of niet. :')



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 13-08-2021 20:34 by F.Jacobse Profiel van F.Jacobsehttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

Human capital, het zei mij iig niets.

"Wat is de Human Capital theorie?
Human capital, menselijk kapitaal, is de verzamelnaam van alle competenties en vaardigheden die werknemers vergaard hebben. Volgens de human capital theory worden werknemers beschouwd als een verzameling van vaardigheden, kennis en ervaringen. Deze competenties kunnen kunnen ontwikkeld worden door werknemers."

Dat kan toch voor elke werknemer gelden?

Maar long covid is erger als je hoog opgeleid bent? Want dan kan je niets anders meer doen? Ik snap het niet echt, maar ik ben natuurlijk niet hoger opgeleid.




"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 13-08-2021 20:39 by Natural Disaster Profiel van Natural Disasterhttp://www.nu.nl

Je hebt er enkel last van als je hoog opgeleid bent. Of iPim als usernaam hebt.




Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


powertieke
Die by the Fjørd
Usericon van powertieke
Posted 13-08-2021 20:46 by powertieke Profiel van powertiekehttp://www.retribution.nl

Ernstige concentratieproblemen zijn kut in elke functie cognitief zwaarder dan onkruid van de stoep wegbranden.

Zeker als je ze eerst niet had.


"I love deadlines. I like the whooshing sound they make as they fly by." -- Retribution ( http://www.retribution.nl/ http://www.facebook.com/retributionmetal ) -- The Assault ( http://www.facebook.com/ourotherrideisyourmomma )


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 13-08-2021 21:33 by iPim (Administrator) Profiel van iPim

quote:
Op 13 augustus 2021 20:34 schreef F.Jacobse het volgende:
Dat kan toch voor elke werknemer gelden?


Dat geldt inderdaad voor elke werknemer, zeker in ontwikkelde landen. Ik bedoelde dan ook niet te zeggen dat alleen hooggeleiden (altijd goed geleid en shit) human capital hebben. Het is niet iets wat je wel of niet hebt, maar iets wat je in meer of mindere mate hebt. En in onze samenleving zijn er nogal wat mensen die brood op de plank brengen met hun specifieke vaardigheden.

Maar des te meer je er van hebt, des te meer je te verliezen hebt wanneer je het kwijtraakt.


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


EINDBAAS
faalhaas
Usericon van EINDBAAS
Posted 13-08-2021 22:02 by EINDBAAS Profiel van EINDBAAS

Dus voor bijv. Wim is brainfog minder vervelend dan voor jou? Tering :')


...niets is wat het lijkt...


EINDBAAS
faalhaas
Usericon van EINDBAAS
Posted 13-08-2021 22:03 by EINDBAAS Profiel van EINDBAAS

quote:
Op 13 augustus 2021 20:46 schreef powertieke het volgende:
Ernstige concentratieproblemen zijn kut in elke functie cognitief zwaarder dan onkruid van de stoep wegbranden.


Ernstige concentratieproblemen zijn voor iedereen zwaar kut, heeft echt niet alleen impact op je werk.


...niets is wat het lijkt...


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 13-08-2021 22:16 by iPim (Administrator) Profiel van iPim

quote:
Op 13 augustus 2021 19:33 schreef iPim het volgende:
een groot economisch risico


Wel blijven lezen, jongens.


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


EINDBAAS
faalhaas
Usericon van EINDBAAS
Posted 13-08-2021 22:26 by EINDBAAS Profiel van EINDBAAS

Ik denk dat onze economie meer schade ondervindt als de working class wegvalt ipv het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit.


...niets is wat het lijkt...


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 13-08-2021 22:44 by iPim (Administrator) Profiel van iPim

quote:
Op 13 augustus 2021 22:26 schreef EINDBAAS het volgende:
Ik denk dat onze economie meer schade ondervindt als de working class wegvalt ipv het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit.


Ik doelde niet eens op macroeconomisch risico


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


EINDBAAS
faalhaas
Usericon van EINDBAAS
Posted 13-08-2021 22:57 by EINDBAAS Profiel van EINDBAAS

Ach het ging natuurlijk vooral om je eigen bankrekening, hoe verrassend.


...niets is wat het lijkt...


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 13-08-2021 23:08 by iPim (Administrator) Profiel van iPim

quote:
Op 13 augustus 2021 19:33 schreef iPim het volgende:
Overigens ben ik persoonlijk het meest huiverig voor 'long covid'.


Als je begrijpend had kunnen lezen, had ik het niet hoeven herhalen voor je. Niet zo scherp vandaag, hè?


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


EINDBAAS
faalhaas
Usericon van EINDBAAS
Posted 13-08-2021 23:17 by EINDBAAS Profiel van EINDBAAS

quote:
Op 13 augustus 2021 23:08 schreef iPim het volgende:
Als je begrijpend had kunnen lezen, had ik het niet hoeven herhalen voor je. Niet zo scherp vandaag, hè?

Sommige mensen denken groter. Sommige mensen denken ingekaderd. Die 2 samen levert meestal niet de beste gesprekken op.


...niets is wat het lijkt...


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 14-08-2021 0:21 by iPim (Administrator) Profiel van iPim

quote:
Op 13 augustus 2021 23:17 schreef EINDBAAS het volgende:
Sommige mensen denken groter. Sommige mensen denken ingekaderd.


Maar faalhaas verzint zijn eigen gespreksstof. Jij bent echt one of a kind


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


powertieke
Die by the Fjørd
Usericon van powertieke
Posted 14-08-2021 0:29 by powertieke Profiel van powertiekehttp://www.retribution.nl

quote:
Op 13 augustus 2021 23:17 schreef EINDBAAS het volgende:
Sommige mensen denken groter. Sommige mensen denken ingekaderd. Die 2 samen levert meestal niet de beste gesprekken op.


Probeer nog een beetje groter te denken en schaal dan terug naar een haalbare samenleving. Ik snap dat je het goed bedoelt, maar ik denk ook echt dat je uit het oog verliest wat voor complex rommeltje een samenleving is.

Niemand weet waar 'ie mee bezig is, zeker niet op macro niveau. De meeste mensen zijn niet slecht, en als alle horrorverhalen over de vaccins waar zijn en het virus wel mee valt dan moeten wel heel veel mensen 'de mond gesnoerd worden' of echt meedoen met de hele samenzwering.

Dat gaat er bij mij dus gewoon niet in. Ja het klopt dat er een paar mensen heel erg rijk gaan worden van deze crisis (aan beide kanten van het spectrum), maar het wantrouwen in de overheid en journalisten dat gekweekt wordt werkt juist concentratie van macht bij een select groepje wereldvreemde mensen in de hand. En hou dit lekker vol man, overtuig maar lekker veel mensen dat alles stinkt en niks van wat je verteld wordt klopt en je krijgt je wens. Geen van belasting betaald nieuwsorgaan, echte nieuwscensuur, en niemand die je kan vertellen wat er aan de hand is.

De krantjes met 'de andere kant van het nieuws' die ik in de bus krijg hebben gewoon 'Russia Today' als de uitgever vermeld. Tjongejonge...

Ik heb wat gedronken dus sorry, maar ik heb hier gevoelens over.

Laat je niet prikken man. Even goede vrienden. In November stoppen we gewoon met het gedoe en hebben we een extra griepgolfje met een sarssausje erbij en daar gaan wat mensen aan dood (en dat is jammer), maar het feit dat de boel hier is meegevallen qua sterftecijfers heeft toch echt te maken met de maatregelen en nu de vaccinaties, en niet omdat de hele boel overtrokken is vanaf het begin.

Kus man!



[Dit bericht is gewijzigd door powertieke op 14-08-2021 0:33]


"I love deadlines. I like the whooshing sound they make as they fly by." -- Retribution ( http://www.retribution.nl/ http://www.facebook.com/retributionmetal ) -- The Assault ( http://www.facebook.com/ourotherrideisyourmomma )


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 14-08-2021 9:30 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

powertieke is lief!


I wish I was a butterfly


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 14-08-2021 9:48 by XXL Profiel van XXL

quote:
Op 14 augustus 2021 0:29 schreef powertieke het volgende:
In November stoppen we gewoon met het gedoe en hebben we een extra griepgolfje met een sarssausje erbij en daar gaan wat mensen aan dood (en dat is jammer), maar het feit dat de boel hier is meegevallen qua sterftecijfers heeft toch echt te maken met de maatregelen en nu de vaccinaties, en niet omdat de hele boel overtrokken is vanaf het begin.



In september stoppen we helemaal niet.

Mijn vermoeden:

Hele volksstammen gaan zich nu gedragen op een 'er is niets meer aan de hand' manier en de besmettingen zullen stijgen. Voeg daarbij het aantal menses wat besmet terugkeert van vakantie en ik verwacht dat volgende maand de cijfers gewoon te hoog zullen zijn.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen