IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 30 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30
Auteur:
Topic : Hoe knoopt de ZM'er de eindjes aan elkaar? [energiekosten topic] Vorige pagina | Volgende pagina
XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 17-09-2022 17:17 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

quote:
Op 17 september 2022 16:40 schreef Ethereal het volgende:
Als ik van mensen hoor dat ze maandbedragen van 600 tot 1000 hebben bost 600 euro per jaar ook niet echt aan…


Met 600 euro per jaar noem ik maar een bedrag. Ik snap dat 600 voor veel mensen vast niet genoeg is.

Wat ik bedoel is dat de Algemene heffingskorting (tijdelijk) verhogen een makkelijke knop is om aan te draaien.

Makkelijker dan al dat knip en plawerk met een 10e procent belasting, hier en daar een toeslagje (tijdelijk) verhogen en weet ik veel wat nog meer.

En wie het minste verdient krijgt het meeste. Wel zo fair als je de kosten betaalbaar wil houden.

Edit: Probleem met die toeslagen is ook nog eens dat als je wat extra uren gaat werken je inkomen hoger wordt en je toeslag terug mag gaan betalen.

[Dit bericht is gewijzigd door XXL op 17-09-2022 17:26]


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 17-09-2022 17:28 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

Het systeem is al verrot als je uberhaupt een systeem met toeslagen nodig hebt om de boel te lappen.



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 17-09-2022 18:19 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

Ik vind het vooral een probleem dat het vaak bij mensen terechtkomt die niet genoeg willen werken.

Zo heb ik een collega die rond kan komen met 16 uur per week werken. Meer werken loont volgens haar inderdaad niet. Die krijgt ook iig die 1300 euro compensatie voor energie bij haar inkomen. Huurtoeslag. Wat vrijstellingen links en rechts.

Ze snabbelt nog wel een beetje bij door bij de kringloop goedkope kleren te kopen en die weer te verkopen via Vinted.

[Dit bericht is gewijzigd door XXL op 17-09-2022 18:56]


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


OPPEREINDBAAS
The user formerly known as EINDBAAS
Usericon van OPPEREINDBAAS
Posted 18-09-2022 13:09 by OPPEREINDBAAS Wijzig reactieProfiel van OPPEREINDBAASQuote dit bericht

https://www.bnnvara.nl/joop/artikelen/verhoog-je-voorschot-op-de-energierekening-in-geen-geval

Je voorschot niet verhogen dus. Ik zou hem zelfs verlagen als je kunt (edit: en wel het geld opzij zetten natuurlijk). Als een energiemaatschappij failliet gaat ben je je geld kwijt. En dat is mogelijk als er een prijsplafond wordt ingesteld en de energieboer dus moet gaan leveren onder inkoopprijs.



[Dit bericht is gewijzigd door OPPEREINDBAAS op 18-09-2022 13:31]


Dwazen die menen wijs te zijn, zijn de ergste dwazen.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 18-09-2022 13:26 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

quote:
Op 17 september 2022 18:19 schreef XXL het volgende:
Ik vind het vooral een probleem dat het vaak bij mensen terechtkomt die niet genoeg willen werken.

Zo heb ik een collega die rond kan komen met 16 uur per week werken. Meer werken loont volgens haar inderdaad niet. Die krijgt ook iig die 1300 euro compensatie voor energie bij haar inkomen. Huurtoeslag. Wat vrijstellingen links en rechts.

Ze snabbelt nog wel een beetje bij door bij de kringloop goedkope kleren te kopen en die weer te verkopen via Vinted.


Dát inderdaad

Worklifebalance is voor veel nieuwe WN's nu livelifebalance

werken in functie van leven. Goed hoor, nu moet je gewoon meer werken, want het leven wordt duurder.


helaas zijn er ook veel mensen die 10u per dag werken en daar niet voor vergoed worden. Omdat ze het doen uit angst of idealisme. Stom. Wordt dan ZZP'er als je graag veel werkt. Of vraag overurentoeslagen.


signature


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 18-09-2022 13:53 by Negatieveling Wijzig reactieProfiel van NegatievelingQuote dit bericht

quote:
Op 18 september 2022 13:26 schreef Hypnos het volgende:
helaas zijn er ook veel mensen die 10u per dag werken en daar niet voor vergoed worden. Omdat ze het doen uit angst of idealisme. Stom.


Stom, wellciht, maar ik werk nooit met tegenzin. Ook wat waard.

En ik heb het hier volgens mij al eerder gezegd: wat we nu zien, is wat er sowieso aan zat te komen, zij het in een stroomversnelling. De plannen van de Timmermansen van deze wereld zouden hoe dan ook de energie duurder maken en dat zou hoogstwaarschijnlijk vooral neerslaan bij dezelfde mensen als nu. Enige verschil is dat het extra geld in het laatste geval niet bij de energiebedrijven terecht zou zijn gekomen, maar bij de overheid. Pick your poison.

Waar ik voor zou pleiten is praktisch heel moeilijk uitvoerbaar: veel, maar dan ook veel minder belasting op arbeid. Arbeid is namelijk gewenst gedrag, dat beloond moet worden. Ongewenst gedrag (veel energie verbruiken, roken, alcohol, vliegreizen, benzine/diesel, vlees eten, het bekende rijtje) zou je dan juist meer moeten belasten. Dan kunnen mensen ook beter keuzes maken en die ook bekostigen. Zoiets als je huis isoleren zou zichzelf dan eerder terugverdienen. Op dit moment probeert men met toeslagen en allerlei andere kosten-intensieve (hallo ambtenarenapparaat) lapmiddelen om een systeem te corrigeren dat eigenlijk domweg niet werkt. Pleister op pleister op pleister.

[Dit bericht is gewijzigd door Negatieveling op 18-09-2022 13:53]



Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 18-09-2022 15:16 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

Tweets van Omtzigt:

---

Dit is echt ontzettend laat:
Andere landen (Duitsland, Frankrijk, België, VK) hebben al maatregelen genomen voor dit jaar die mensen/bedrijven met hoge energierekeningen echt beschermen.

https://www.telegraaf.nl/nieuws/569081189/topoverleg-over-maatregelen-voor-energierekening

Kern van het probleem wordt kennelijk nu eindelijk erkend: sommige mensen (huurhuizen met enkel glas) of bedrijven (bakkers) hebben zeer specifieke, grote en nijpende problemen. Dat kan niet met algemeen beleid

Maar ik dacht dat we 'moesten' wachten tot prinsjesdag voor maatregelen vanwege een rare traditie. Maar kennelijk zijn de plannen nog niet af. Dat is nog veel ernstiger

---





[Dit bericht is gewijzigd door Natural Disaster op 18-09-2022 15:17]


Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 18-09-2022 16:11 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

Wat is je voorstel?


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Schweinhein
Usericon van Schweinhein
Posted 18-09-2022 16:39 by Schweinhein Wijzig reactieProfiel van SchweinheinQuote dit bericht

quote:
Op 18 september 2022 13:53 schreef Negatieveling het volgende:
Waar ik voor zou pleiten is praktisch heel moeilijk uitvoerbaar: veel, maar dan ook veel minder belasting op arbeid. Arbeid is namelijk gewenst gedrag, dat beloond moet worden. Ongewenst gedrag (veel energie verbruiken, roken, alcohol, vliegreizen, benzine/diesel, vlees eten, het bekende rijtje) zou je dan juist meer moeten belasten. Dan kunnen mensen ook beter keuzes maken en die ook bekostigen. Zoiets als je huis isoleren zou zichzelf dan eerder terugverdienen. Op dit moment probeert men met toeslagen en allerlei andere kosten-intensieve (hallo ambtenarenapparaat) lapmiddelen om een systeem te corrigeren dat eigenlijk domweg niet werkt. Pleister op pleister op pleister.


Waarom is dat praktisch heel moeilijk uitvoerbaar?

Het enige probleem wat ik zo gauw zie is dat de overheid minder zeker is van vaste, zekere inkomsten.

Als men massaal bij de buren gaat tanken en shoppen loopt men met jouw oplossing veel belastinginkomsten mis.

Het huidige systeem is ook geen hosanna. Zoals je zelf al aangeeft probeert men met de ene na de andere toeslag de boel maar. Dan mag duidelijk zijn dat het bedachte systeem niet deugt.


El Chulo
UltraSuave!!!
Usericon van El Chulo
Posted 18-09-2022 18:41 by El Chulo Wijzig reactieProfiel van El ChuloQuote dit bericht

quote:
Op 18 september 2022 13:53 schreef Negatieveling het volgende:
Ongewenst gedrag (veel energie verbruiken, roken, alcohol, vliegreizen, benzine/diesel, vlees eten, het bekende rijtje) zou je dan juist meer moeten belasten.

Met vliegreizen heb ik me weleens afgevraagd of dat niet progressief belast kan worden.. Dat een keer per jaar een mooie reis nog kan, maar dat wekelijks vliegen al snel onbetaalbaar wordt..


Ahora kién, kién es el asesino. Ahora kién, kién mata sin razón. Ahora kién, utiliza las torturas....


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 18-09-2022 19:49 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

Even normaal doen tegen Snaack.





quote:
Op 18 september 2022 13:09 schreef OPPEREINDBAAS het volgende:
https://www.bnnvara.nl/joop/artikelen/verhoog-je-voorschot-op-de-energierekening-in-geen-geval

Je voorschot niet verhogen dus. Ik zou hem zelfs verlagen als je kunt (edit: en wel het geld opzij zetten natuurlijk). Als een energiemaatschappij failliet gaat ben je je geld kwijt. En dat is mogelijk als er een prijsplafond wordt ingesteld en de energieboer dus moet gaan leveren onder inkoopprijs.




Je kunt als alternatief natuurlijk ook het restbedrag wat je aan je voorschot uit wilde geven op een eigen spaarrekening zetten.

Geen vetpot qua rente maar je hebt het iig nog in eigen beheer.



[Dit bericht is gewijzigd door Natural Disaster op 18-09-2022 19:50]


Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 18-09-2022 20:15 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

Staat hier momenteel op 150 met een spaarpotje voor energie op mijn rabobank spaarrekening.

De kans dat Essent ten onder gaat schat ik trouwens klein. Als ik bij een kleine maatschappij zat zou ik me eerder zorgen maken.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


OPPEREINDBAAS
The user formerly known as EINDBAAS
Usericon van OPPEREINDBAAS
Posted 18-09-2022 20:50 by OPPEREINDBAAS Wijzig reactieProfiel van OPPEREINDBAASQuote dit bericht

quote:
Op 18 september 2022 19:49 schreef Natural Disaster het volgende:
Even normaal doen tegen Snaack.







Je kunt als alternatief natuurlijk ook het restbedrag wat je aan je voorschot uit wilde geven op een eigen spaarrekening zetten.

Geen vetpot qua rente maar je hebt het iig nog in eigen beheer.





Dwazen die menen wijs te zijn, zijn de ergste dwazen.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 18-09-2022 20:55 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

In mijn beleving, maar misschien ben ik gewoon ouderwets, is een spaarrekening ook voor een deel bedoeld om tegenvallers mee op te vangen en niet alleen om te hamsteren voor leuke dingen.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 19-09-2022 7:55 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

Ah, net op tijd de temperatuurinstelling in huis aangepast.
Die stond standaard op 20 en is net verlaagd naar 18 graden.

Het is nu in de kamer 19,5 graden.




Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 19-09-2022 9:06 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 18 september 2022 20:55 schreef XXL het volgende:
In mijn beleving, maar misschien ben ik gewoon ouderwets, is een spaarrekening ook voor een deel bedoeld om tegenvallers mee op te vangen en niet alleen om te hamsteren voor leuke dingen.

Dat dus.

En goed budgetteren!

Wij hebben verder overal aparte (spaar) rekeningen voor en alles gaat met automatische overboekingen.

Op de vaste lasten rekening staat een trigger dat het restant saldo boven bedrag X aan het einde van de maand automatisch naar een spaarrekening gaat bijvoorbeeld.

Ik hou niet van financiële verrassingen.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 19-09-2022 9:24 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

quote:
Op 19 september 2022 9:06 schreef Snaack het volgende:
Dat dus.

En goed budgetteren!

Wij hebben verder overal aparte (spaar) rekeningen voor en alles gaat met automatische overboekingen.

Op de vaste lasten rekening staat een trigger dat het restant saldo boven bedrag X aan het einde van de maand automatisch naar een spaarrekening gaat bijvoorbeeld.

Ik hou niet van financiële verrassingen.


Mijn vaste loon gaat sowieso gelijk naar de spaarrekening. Wat ik aan maandlasten en normale boodschappen aan uitgaven heb wordt maandelijks teruggeboekt van de spaarrekening.

Ik heb namelijk een 4 weken loon en da's me met de vaste lasten te onoverzichtelijk.

Edit:

Voor de dagelijkse uitgaven heb ik overigens een aparte betaalrekening. Je moet dingen natuurlijk wel gescheiden houden.

[Dit bericht is gewijzigd door XXL op 19-09-2022 9:43]


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 19-09-2022 10:22 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 19 september 2022 9:24 schreef XXL het volgende:
Mijn vaste loon gaat sowieso gelijk naar de spaarrekening. Wat ik aan maandlasten en normale boodschappen aan uitgaven heb wordt maandelijks teruggeboekt van de spaarrekening.


Ook wel een goede truc!

Wij hebben het misschien een beetje overdreven

Allebei eigen betaalrekeningen en spaarrekeningen. Verder een aparte rekening voor de boodschappen, een aparte rekening voor vaste lasten, een aparte spaarrekening voor vakanties, een aparte spaarrekening voor onvoorziene huishoudelijke uitgaven, een spaarrekening waar ik netjes de afschrijving op de auto naar overmaak, een buffer rekening.

Als mijn salaris wordt gestort (met een automatische overboeking natuurlijk) wordt het geld een dag later met automatische overboekingen over al deze potjes verdeeld.

Op mijn zakelijke rekeningen heb ik een vergelijkbare constructie, natuurlijk.

quote:

Ik heb namelijk een 4 weken loon en da's me met de vaste lasten te onoverzichtelijk.



Ik heb voor het eerst een klant getroffen die wil dat ik vier wekelijks factureer dus ik ga dit jaar mijn eerste dertiende maand ooit beleven!

Dat gaat gelijk naar allerlei potjes toe natuurlijk.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 19-09-2022 10:27 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

En ik maar denken dat ik met 3 spaarrekeningen, 2 betaalrekeningen en een excelsheet met mijn standaard huishoudbudgetten voor het hele lopende jaar heb staan een controlfreak ben.



Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 19-09-2022 10:30 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

quote:
Op 19 september 2022 10:22 schreef Snaack het volgende:
Allebei eigen betaalrekeningen en spaarrekeningen.


Wij hebben zelfs eigen naast elkaar liggende woningen.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 19-09-2022 10:35 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 19 september 2022 10:27 schreef XXL het volgende:
En ik maar denken dat ik met 3 spaarrekeningen, 2 betaalrekeningen en een excelsheet met mijn standaard huishoudbudgetten voor het hele lopende jaar heb staan een controlfreak ben.




Haha ik kan nog wel even doorgaan hoor.

Ik ben ook een Excel-koning. Google Sheets dan want ik doe alles in de cloud.

Ik ben geen controlfreak, ik ben gewoon een neuroot.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 19-09-2022 10:39 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 19 september 2022 10:30 schreef XXL het volgende:
Wij hebben zelfs eigen naast elkaar liggende woningen.


Ja zeg, dat kost natuurlijk onnodig veel geld he!

Als je dat nou via een brievenbusfirma op de Kaaimaneilanden zou beleggen in crypto bonds zou je volgens een snelle projectie toch al gauw binnen 5 jaar met pensioen kunnen, met behoud van frikandellen.


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 19-09-2022 10:42 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

Stelletje spreadsheetmanagers.



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 19-09-2022 10:45 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

quote:
Op 19 september 2022 10:39 schreef Snaack het volgende:
Ja zeg, dat kost natuurlijk onnodig veel geld he!



Meer rendement dan bij de bank en hij dient als werkplek voor mijn vrouw die inmiddels permanent thuis werkt.

En om de grapjassen vast voor te zijn:

Customer service bij Liander.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 19-09-2022 11:40 by Negatieveling Wijzig reactieProfiel van NegatievelingQuote dit bericht

quote:
Op 19 september 2022 10:45 schreef XXL het volgende:
Customer service bij Liander.


Goede dekmantel.



Dit topic is 30 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen