![]() |
![]() |
|||||
![]() |
![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
|||
|
![]() |
Dit topic is 35 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 |
||||
Auteur: |
|
|
https://www.nu.nl/economie/6353481/noodfonds-energie-moeilijk-bereikbaar-door-drukte-overstijgt-alle-verwachtingen.html Ik laat deze gaan. Ik kan prima rondkomen van m'n uitkering, dus hulp is niet nodig. Laat het los. Sluit het boek. Kies voor jezelf. Het ga je goed. ![]() |
|
Een uitkering is toch ook een soort van "hulp"? Edit. Ow, extra hulp, zeg maar? [Dit bericht is gewijzigd door SimsalaWim op 23-04-2025 11:37] leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel ![]() |
|
Yeah, terwijl de energieprijzen helemaal niet hoog zijn.... Laat het los. Sluit het boek. Kies voor jezelf. Het ga je goed. ![]() |
|
"Huishoudens met een laag inkomen die een hoge energierekening hebben, kunnen vanaf volgende week weer terecht bij het Tijdelijk Noodfonds Energie." Aha, dit is speciaal voor mensen met een laag inkomen en die een hennepplantage hebben. Of de hele dag de koelkast open laten staan of zo. Raar. leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel ![]() |
|
Of die in een relatief groot huis met energielabel G wonen, waar je ook op een dag als vandaag 's avonds de verwarming aanzet om niet te vernikkelen. one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe ![]() |
|
Ik hád er een smiley bij moeten zetten, ja. ![]() leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel ![]() |
|
De toeslag is ook voor mensen die het gewoon fijn vinden als het binnen een graad of 25 is. Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting. ![]() |
|
En voor mensen die zichzelf van een laagje nikkel willen voorzien. Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit." ![]() |
|
https://www.energievergelijk.nl/nieuws/voorjaarsnota-2025-dit-zijn-de-gevolgen-voor-jouw-energierekening Kijk. Da's een mooie daling. Op basis van mijn verbruik ga ik over het hele jaar ongeveer €6 minder energiebelasting betalen. Daar gaat dan nog wel de stijging van de vaste leveringskosten vanaf. ![]() Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting. ![]() |
|
Toch maar mooi weer een kwart pakje peuken. Bedankt overheid! Winter is coming ![]() |
|
Verlengaanbod van Essent. €137 per maand. Nieuw contract afgesloten bij een andere aanbieder. €89 per maand (inclusief overstapbonus) Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting. ![]() |
|
Bepaal je dat niet gewoon zelf? Laat het los. Sluit het boek. Kies voor jezelf. Het ga je goed. ![]() |
|
De werkelijke kosten bepaal ik idd niet zelf. Mijn termijnbedrag wat ze maandelijks afschrijven wel. Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting. ![]() |
|
De werkelijke kosten zijn toch gebaseerd op je verbruik? Laat het los. Sluit het boek. Kies voor jezelf. Het ga je goed. ![]() |
|
Klopt. Wat is precies je punt? Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting. ![]() |
|
Je laat het overkomen alsof je verwacht dat de kosten anders zullen zijn bij een andere aanbieder. Laat het los. Sluit het boek. Kies voor jezelf. Het ga je goed. ![]() |
|
De tarieven voor stroom en gas schelen niet schrikbarend veel. Het voordeel zit hem voor het grootste deel in de welkomspremie die ik krijg bij overstappen. Ik heb mijn verbruik redelijk inzichtelijk. Stroom wijkt amper af van wat ik verwacht. Gas kan bij een extreme winter iets meer worden. Bij de één ben ik bij mijn verwachte verbruik onder de streep (Dat is dus inclusief eventuele kortingen op de jaarrekening) €137 per maand kwijt en bij de ander €89. Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting. ![]() |
|
Jij was toch al weg bij Essent? Je post komt een beetje over alsof je bij Essent zat en je nu bij een andere leverancier een contract hebt afgesloten omdat je dan met welkomstkorting onder de streep (per maand) goedkoper uitbent. Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit." ![]() |
|
Ik was weg bij Vattenfall en zat dit jaar bij Essent. Komend jaar een jaartje Engie. Dat was afgelopen jaar ook mijn plan maar toen was er wat gepruts bij het afsluiten dus heb ik de boel geannuleerd. Dat annuleren verliep overigens wel erg netjes en zonder problemen. ![]() Nu krijgen ze een nieuwe kans en dit keer ging alles goed. Overeenkomst is inmiddels binnen en alles is vergeleken met de screenshots tijdens het afsluiten van het contract. Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting. ![]() |
|
Voor Vattenfall zat ik ook bij Essent. De situatie is tegenwoordig alleen zo dat de aanbieders geen waarde meer lijken te hechten aan vaste klanten. Dat betekend in normaal nederlands dus dat je jaarlijks moet overstappen en daarbij een leuke bonus opstrijkt. ![]() Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting. ![]() |
|
Minder verbruiken = minder betalen Laat het los. Sluit het boek. Kies voor jezelf. Het ga je goed. ![]() |
|
quote: Hoe heeft dat invloed op de bonus die ik krijg? Daar zat namelijk zoals ik al zei het grootste voordeel in. Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting. ![]() |
|
Toch is het wel goed om dit onderwerp te berde te brengen, want ik betaal gewoon nog steeds 190 Euro per maand alsof de gasprijs helemaal niet gedaald is. Het lijkt dus de moeite waard om binnenkort eens te gaan kijken of dat elders niet goedkoper kan. Winter is coming ![]() |
|
Dan heb ik gelijk even een tip voor je. Als je via een vergelijkingssite naar bijvoorbeeld de site van Engie doorklikt is de korting 400 euro. Ga je vanuit Google naar de site van Engie is de korting 100 euro. Kennelijk hebben energieaanbieders dus dealtjes met vergelijkingssites. Check dat dus even voor je overstapt naar een andere aanbieder. ![]() Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting. ![]() |
![]() |
Dit topic is 35 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 |
![]() |
Index / Algemeen | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |