IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 32 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32
Auteur:
Topic : Hoe knoopt de ZM'er de eindjes aan elkaar? [energiekosten topic] Vorige pagina
Freduk
Usericon van Freduk
Posted 17-12-2024 22:23 by Freduk Wijzig reactieProfiel van FredukQuote dit bericht

Het is een uitgelezen moment om even de komende 3 maanden geen nieuw vast contract af te sluiten.

Geduldig wachten tot die oorlog beëindigd is en dan voor dumpprijzen gas inkopen.

Winter is coming

bastianus
Usericon van bastianus
Posted 18-12-2024 9:06 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

Ik hoorde van een collega dat hij nog net op de valreep met de volle mep subsidie een warmtepomp aangeschaft heeft. Ik hou voorlopig nog even gas aan voor het koken en verwarmen. Wel heb ik de luxewagen ingeruild voor een hybride die meer elektriciteit vraagt. Zodat ik zeker weet dat het verbruik van elektriciteit met zonnepanelen net iets hoger ligt dan de opbrengst.

Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.

ANaturallyDisaster
The Idol
Usericon van ANaturallyDisaster
Posted 18-12-2024 10:04 by ANaturallyDisaster Wijzig reactieProfiel van ANaturallyDisasterQuote dit bericht

https://www.telegraaf.nl/nieuws/157532754/salderingsregeling-definitief-afgeschaft-miljoenen-eigenaren-van-zonnepanelen-getroffen

Wat een bende ratten is het toch ook, die lefties.

Toen oa BBB ervoor zorgden dat de salderingsregeling bleef bestaan schreeuwden ze moord en brand want de salderingsregeling was slecht.

Nu oa BBB wel van de sladeringsregeling af wil schreeuwen de lefties moord en brand want het afschaffen is slecht.

Het enige wat slecht is zijn die lefties die systematisch alles aan het frustreren zijn.

Hun haat richting de PVV zit zo diep dat ze daardoor liever het hele land naar de kloten laten gaan dan dat ze ook maar ergens aan meewerken, hoe goed ze het ook vinden.

En ze denken ook nog dat de burger blind is en dat niet ziet.

Bij (her)verkiezingen willen die lefties nog een klap op de neus zeker?

Al leren ze daar wederom niks van, dat heb je bij de TK verkiezingen wel gezien.

Wees niet bang, ik kom zo weer voorbij. | Jij hebt enkel een hoofd om je oren uit elkaar te houden.

bastianus
Usericon van bastianus
Posted 18-12-2024 14:26 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

Ik zie geen linkse partij staan die akkoord is gegaan. Maar kan aan mij liggen.

Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.

ANaturallyDisaster
The Idol
Posted 18-12-2024 15:37 by ANaturallyDisaster Wijzig reactieProfiel van ANaturallyDisasterQuote dit bericht

Best moeilijk dat lezen, ook voor een leerkracht.

Wees niet bang, ik kom zo weer voorbij. | Jij hebt enkel een hoofd om je oren uit elkaar te houden.

Ascendant Grotesque
ಠ_ರೃ
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 19-12-2024 12:12 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 18 december 2024 14:26 schreef bastianus het volgende:
Ik zie geen linkse partij staan die akkoord is gegaan. Maar kan aan mij liggen.

Joh, het hele energiebeleid van Nederland is door misplaatste ideeën (positieve uitleg) danwel puur oppportunisme (negatieve uitleg) door de veelal rechtse politiek uitgerold.

Het was altijd al bizar hoe een collectief probleem (duurzame energievoorziening) tot een probleem voor de individuele burger gemaakt werd. En dat de regelingen die er waren vooral ten goede kwamen/komen van mensen die het geld toch al hadden. Mensen die toch al een Tesla of zonnepanelen konden kopen hebben lekker de voordeeltjes gepakt, en dat was dan zogenaamd vooruitgang.

Dat er nu van alles afgebouwd wordt ging ook sowieso een keer gebeuren, ongeacht of we nu klimaatnaïeve mensen aan het roer hebben of niet. Was financieel niet houdbaar.

Maar goed, laten we lekker zo door gaan. De grootverbruikers (industrie) uit de wind houden, en lekker de kosten bij de burgers neerleggen. Dat is wat mensen schijnbaar willen, met de massa's die op VVD/PVV/BBB stemmen.

Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy.

XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 19-12-2024 17:07 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

Ik vind mijn aanpak van geen enkele investering in panelen op mijn dak doen, 0,0 subsidie benutten en gemiddeld onder de 120 euro per maand aan energie kwijt zijn tot nu toe nog prima.

[Dit bericht is gewijzigd door XXL op 19-12-2024 17:09]

Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.

Freduk
Usericon van Freduk
Posted 19-12-2024 17:30 by Freduk Wijzig reactieProfiel van FredukQuote dit bericht

Ik ben het roerend met 'onze' xenofobe analfabeet eens.

Winter is coming

bastianus
Usericon van bastianus
Posted 19-12-2024 18:17 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 19 december 2024 12:12 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Joh, het hele energiebeleid van Nederland is door misplaatste ideeën (positieve uitleg) danwel puur oppportunisme (negatieve uitleg) door de veelal rechtse politiek uitgerold.

Het was altijd al bizar hoe een collectief probleem (duurzame energievoorziening) tot een probleem voor de individuele burger gemaakt werd. En dat de regelingen die er waren vooral ten goede kwamen/komen van mensen die het geld toch al hadden. Mensen die toch al een Tesla of zonnepanelen konden kopen hebben lekker de voordeeltjes gepakt, en dat was dan zogenaamd vooruitgang.

Dat er nu van alles afgebouwd wordt ging ook sowieso een keer gebeuren, ongeacht of we nu klimaatnaïeve mensen aan het roer hebben of niet. Was financieel niet houdbaar.

Maar goed, laten we lekker zo door gaan. De grootverbruikers (industrie) uit de wind houden, en lekker de kosten bij de burgers neerleggen. Dat is wat mensen schijnbaar willen, met de massa's die op VVD/PVV/BBB stemmen.
Het zure hiervan vind ik, dat de salderingsregeling wordt afgeschaft net op het moment dat mensen met een kleinere beurs er eindelijk van kunnen profiteren.

OPPEREINDBAAS
The user formerly known as EINDBAAS
Usericon van OPPEREINDBAAS
Posted 19-12-2024 18:51 by OPPEREINDBAAS Wijzig reactieProfiel van OPPEREINDBAASQuote dit bericht

quote:
Op 19 december 2024 12:12 schreef Ascendant Grotesque het volgende:

Alsof het wat had uitgemaakt als er anders was gestemd

Dwazen die menen wijs te zijn, zijn de ergste dwazen.

Ascendant Grotesque
ಠ_ರೃ
Posted 19-12-2024 19:03 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 19 december 2024 18:17 schreef bastianus het volgende:
Het zure hiervan vind ik, dat de salderingsregeling wordt afgeschaft net op het moment dat mensen met een kleinere beurs er eindelijk van kunnen profiteren.

Yup.

Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy.

Ascendant Grotesque
ಠ_ರೃ
Posted 19-12-2024 19:04 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 19 december 2024 18:51 schreef OPPEREINDBAAS het volgende:
Alsof het wat had uitgemaakt als er anders was gestemd

Laat me ijdel hopen

Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 19-12-2024 21:55 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

quote:
Op 19 december 2024 18:17 schreef bastianus het volgende:

Is dat iets nieuws dan? Zo gaat het al jaren met tal van subsidies. Electrische auto's net zo, om er maar eentje te noemen.

Los daarvan, zonder die salderingsregeling zou het enkel wat langer duren voor je je investering in de panelen hebt terugverdiend. Dus zinloos is het nog steeds niet. Al hangt het er straks wel vanaf wat ze met terugleveren gaan doen. Niet iedereen heeft genoeg draagkracht om er ook nog even een thuisaccu bij aan te schaffen of om midden op de dag thuis te zijn om de energieslurpers te laten draaien.

Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."

XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 23-12-2024 7:40 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.

Natural Disaster
The Dude
Posted 23-12-2024 9:25 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

Ze hadden beter Groningen leeg kunen trekken en de Groningers compenseren. Dat is waarschijnlijk vele malen goedkoper dan het pad wat die retards nu zijn ingeslagen.

Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."

ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 23-12-2024 11:18 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 19 december 2024 21:55 schreef Natural Disaster het volgende:
Is dat iets nieuws dan? Zo gaat het al jaren met tal van subsidies. Electrische auto's net zo, om er maar eentje te noemen.

Los daarvan, zonder die salderingsregeling zou het enkel wat langer duren voor je je investering in de panelen hebt terugverdiend. Dus zinloos is het nog steeds niet. Al hangt het er straks wel vanaf wat ze met terugleveren gaan doen. Niet iedereen heeft genoeg draagkracht om er ook nog even een thuisaccu bij aan te schaffen of om midden op de dag thuis te zijn om de energieslurpers te laten draaien.

Precies, dit is nu net het dingetje hoe je als rijkere altijd betere keuzes kunt maken. Omdat je investeringen kunt doen kun je dingen doen die op lange termijn goedkoper zijn.

Nu zijn de panelen ook zo duur niet meer,dat scheelt wel weer behoorlijk.

♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><

Natural Disaster
The Dude
Posted 23-12-2024 11:53 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

Die rijken interesseert het klimaat geen zak. Die gaan enkel voor die zak geld.

[Dit bericht is gewijzigd door Natural Disaster op 23-12-2024 15:49]

ANaturallyDisaster
The Idol
Posted 23-12-2024 13:36 by ANaturallyDisaster Wijzig reactieProfiel van ANaturallyDisasterQuote dit bericht

En met het geld dat ze overhouden gaan ze 'tomaten' kweken.

ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 23-12-2024 15:20 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

Zit je nou Freduk met zn zielige onverwarmde tomatenplantje in het gure buiten belachelijk te maken?

♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><

Dit topic is 32 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina
http://www.zwaremetalen.com