IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 30 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30
Auteur:
Topic : Hoe knoopt de ZM'er de eindjes aan elkaar? [energiekosten topic] Vorige pagina | Volgende pagina
XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 04-02-2023 11:00 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

Verbruiksoverzicht voor januari binnen.

Om te voorkomen dat mensen de plicht voelen om sterke grappen over plakplaatjes te plaatsen zal ik maar geen getallen en tips posten.

Ik houd het er gewoon op dat het wat betreft verbruik en besparing goed gaat.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 04-02-2023 13:19 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

Minder verbruikt dan het februari plafond?



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 04-02-2023 16:24 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

Ik blijf met stroom 150 kWh onder het plafond tot aan de afrekening.
Voor gas 140 kuub.

Bij het geschatte verbruik that is.

Gaat vast lukken of het moet deze maand opeens -20 worden.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 04-02-2023 16:25 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

Ow, voorbips. Nou heb ik toch getallen gepost.


[Dit bericht is gewijzigd door XXL op 04-02-2023 16:26]


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 04-02-2023 17:59 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

Dat was geen antwoord op de vraag.



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 04-02-2023 20:24 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

Wat is precies je vraag?

quote:
Op 4 februari 2023 13:19 schreef Natural Disaster het volgende:
Minder verbruikt dan het februari plafond?




Of ik in januari minder heb verbruikt dan het plafond voor februari?

In dat geval is het antwoord:

Ja.

Of bedoelde je of ik minder heb verbruikt dan het plafond voor januari? Wat een meer logische vraag zou zijn.

In dat geval is het antwoord ook:

Ja.

[Dit bericht is gewijzigd door XXL op 04-02-2023 20:39]


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Slechtie
Usericon van Slechtie
Posted 04-02-2023 20:48 by Slechtie Wijzig reactieProfiel van SlechtieQuote dit bericht

kies er maar eentje uit:



ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 05-02-2023 0:46 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 4 februari 2023 16:24 schreef XXL het volgende:
Ik blijf met stroom 150 kWh onder het plafond tot aan de afrekening.
Voor gas 140 kuub.

Bij het geschatte verbruik that is.

Gaat vast lukken of het moet deze maand opeens -20 worden.



Ik zit op 67 M3 voor januari 64 m3 voor december, in het prijsplafond zit je dan rond de 97 euro.

Waarom het zo laag is snap ik echt niet, het is een maisonette uit de jaren 70, zelf wel HR++ in gezet maar zeker niet super geisoleerd. onder ons zitten slaapkamers dus de vloer is altijd koud. Alsnog kom ik op minder uit dan de helft voor een flat...

Stroom wel op 205 kWH, gelijk aan een 1 persoonshuishouden en de zonnepannelen doen niet zoveel nu.

Qua gasverbruik gehalveerd met vorig jaar, het belangrijkste verschil is extra vitrage tussen gordijnen, temperatuur naar 18C en warmtedekentje op de bank.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Tanteloos
Usericon van Tanteloos
Posted 05-02-2023 7:05 by Tanteloos Wijzig reactieProfiel van TanteloosQuote dit bericht

57 kWh aan stroom en 64 m3 aan gas voor Januari.

Ik wil graag een plakplaatje van de turtles. Die paarse met die stok.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 05-02-2023 8:39 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

Als je plakplaatjes wilt trek je maar een oude Playboy open.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 05-02-2023 8:48 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

quote:
Op 5 februari 2023 0:46 schreef ElitE het volgende:
Ik zit op 67 M3 voor januari 64 m3 voor december, in het prijsplafond zit je dan rond de 97 euro.

Waarom het zo laag is snap ik echt niet, het is een maisonette uit de jaren 70, zelf wel HR++ in gezet maar zeker niet super geisoleerd. onder ons zitten slaapkamers dus de vloer is altijd koud. Alsnog kom ik op minder uit dan de helft voor een flat...



Vreemd genoeg zit ik voor mijn jaren 60 tussenwoning ook onder het gemiddelde voor een flat. Nou woon ik niet super groot en het woonoppervlak / volume van de woning telt natuurlijk ook mee.

Ik weet niet wat je voorheen voor glas had maar als je van enkel glas naar HR++ gaat scheelt dat wel behoorlijk.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 05-02-2023 9:39 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

Voor wie het leuk vindt.

De ACM heeft nu een monitor voor de energiemarkt met grappige witUdatjes :

https://public.tableau.com/app/profile/autoriteit.consument.en.markt/viz/MonitorConsumentenmarktEnergie/Overdemonitor


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 05-02-2023 9:42 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

Laten we er vooral een wedstrijd van maken wie de minste kWh's en m3's verbruikt.
Heel representatief ook met al die verschillende woningen. :')



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 05-02-2023 9:52 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

Ik ga volgens de huidige stand van zaken van €124 per maand (vorig verbruiksjaar) naar €107 per maand inclusief 2x €190 compensatie.

Daar kan ik mee leven.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 05-02-2023 9:59 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

En mijn plakplaatje:



Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 07-02-2023 9:54 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

Owja, even vergeten. Als je van je tocht af bent moet je zelf gaan ventileren. Nu heb ik net een randje condens onder op een raam waar ik het nooit had dus het is te vochtig in huis.

Aan die paar plantjes die ik sinds het 'vergroenen' van mijn huis heb zal het niet liggen want die zijn nep.

[Dit bericht is gewijzigd door XXL op 07-02-2023 10:02]


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Tanteloos
Usericon van Tanteloos
Posted 07-02-2023 9:59 by Tanteloos Wijzig reactieProfiel van TanteloosQuote dit bericht

Heb je van die doorluchtstrips aan de bovenkant van de ramen? Als je die open zet op het moment dat de zon erop schijnt is er nauwelijks warmteverlies.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 07-02-2023 10:05 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

I know maar ik moet even omdenken.

Tot nu toe was mijn gedrag erop ingericht juist zoveel mogelijk naden en kieren dicht te houden omdat ik al meer dan genoeg tocht had.

Op een level van 'bier hoeft niet in de koelkast want in de vensterbank is het al koud genoeg' .


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Tanteloos
Usericon van Tanteloos
Posted 07-02-2023 10:31 by Tanteloos Wijzig reactieProfiel van TanteloosQuote dit bericht

Jij rookt ook, toch?

Als ik niet minimaal om de dag eventjes lucht dan hoest ik me een ongeluk.

Ik wilde ook zo ver mogelijk gaan met het laag houden voor stookkosten, maar dat punt lijk ik bereikt te hebben (maandelijkse energiekosten zijn voor mij betaalbaar). Alleen nog het douchen. Wat is het gruwelijk fucking lekker om onder de warme straal te staan.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 07-02-2023 11:00 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

3 of 4x per week douchen is meer dan genoeg. Verder kan het ook ouderwets met een washandje bij de wastafel.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 07-02-2023 11:41 by F.Jacobse Wijzig reactieProfiel van F.JacobseQuote dit berichthttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

Ah, de hoerendouche.




"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 07-02-2023 11:46 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht



Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Tanteloos
Usericon van Tanteloos
Posted 07-02-2023 14:34 by Tanteloos Wijzig reactieProfiel van TanteloosQuote dit bericht

Zowaar 1 graad warmer geworden met de dauwerloefting open (terwijl de zon erop staat).


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 07-02-2023 17:28 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

quote:
Op 7 februari 2023 11:46 schreef XXL het volgende:
https://www.nu.nl/economie/6250217/acm-onderzoekt-energietarieven-van-eneco-essent-en-vattenfall.html

Benieuwd waar dit nou weer op uit gaat lopen.


https://www.nu.nl/economie/6250184/vattenfall-verlaagt-energietarieven-per-april.html

Vattenfall voelt ellende aankomen?

Overigens nog een pauperactie. Net boven het budgetplafond gaan zitten.
Enkel als je al lang klant bent heb je dan door de vaste klantenkorting wat voordeel.

En als je over je budget gaat scheelt het natuurlijk.



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


Tanteloos
Usericon van Tanteloos
Posted 08-02-2023 6:22 by Tanteloos Wijzig reactieProfiel van TanteloosQuote dit bericht

Eneco verlaagt ook per 12-03-2023.


Dit topic is 30 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen