![]() |
||||||
![]() |
||||||
|
||||||
| Dit topic is 35 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 |
||||
| Auteur: |
|
|||
|
Ligt het niet ook aan in welke wijk je woont? Zelfde als met de premies van zorgverzekeringen. |
|||||||||
|
quote: Hulde voor je zelfkennis. Bij jou in de straat rijzen de zorgpremies natuurlijk de pan uit. Wees niet bang, ik kom zo weer voorbij. | Jij hebt enkel een hoofd om je oren uit elkaar te houden. |
|||||||||
|
quote: Waar je woont heeft vooral invloed op wat je aan je netbeheerder betaalt. Of bijvoorbeeld Liander of Enexis de kabeltjes en buisjes beheert. Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting. |
|||||||||
|
quote: Overstap-/aansluitbonussen, welkomstcadeau's, betere tarieven voor nieuwe klanten dan voor oude, of weet ik veel wat voor andere extra's dan ook --> allemaal verbieden. No dogs, no masters. |
|||||||||
|
Eens, smeer dat 'klantvoordeel' maar uit over alle klanten. Edit: behalve voor dynamische contracten dan. [Dit bericht is gewijzigd door Natural Disaster op 10-06-2025 15:31] Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit. | Póg Mo Thóin" |
|||||||||
|
quote: Dat zou het voor jan met de pet inderdaad een stuk makkelijker maken. Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting. |
|||||||||
|
Jij ziet jezelf niet als Jan met de pet? |
|||||||||
|
Heb je liever dat ik de term 'Henk en Ingrid' gebruik? Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting. |
|||||||||
|
Dat zijn er toch twee? Ik snap er niks meer van. Ben je tweeslachtig? |
|||||||||
|
Herinnert u zich de gewone man nog nog nog... En wat ik dan allemaal zie, joh, als ik door m'n remmen schiet. Cirkels, sterren, vuurwerk, bellen, stromende bergbeken, gevulde koeken, bliksem, lammetjes, blauwe zwaailichten. Mooi! Mooi! |
|||||||||
|
quote: En ook voor mij met de pet van 'ik heb geen zin in deze shit'! Maar het werkt marktverstorend. De consument kan amper een rationele keuze maken door al dit soort rookgordijnen. Vind het überhaupt weinig rechtvaardig, bij een basisvoorziening als energie (wat een collectief probleem is), om zo'n last bij de consument neer te leggen. Het lijkt ook alleen maar afleiding van de grotere problemen. Maar ja, ik ga voor optie Tanteloos en verbruik niets meer, en BETAAL VANAF NU HELEMAAL NERGENS MEER VOOR! No dogs, no masters. |
|||||||||
|
Mijn bedenktijd is voorbij dus de overstap per 1 augustus is een feit. Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting. |
|||||||||
|
quote:*leunt achterover op een stoel* Hey Rickert... |
|||||||||
|
Ik heb me aangemeld als deelnemer aan deze pilot: https://www.engie.nl/energie/happy-hour Waarbij ik me realiseer dat mijn persoonlijke impact bij mijn toch al lage verbruik waarschijnlijk wel minimaal zal zijn. Ik verwacht er niet veel financieel voordeel uit te halen maar ben eigenlijk wel benieuwd of zoiets nou ook echt gaat werken als het gaat om het (Tijdelijk) ontlasten van het net. Leuke mogelijkheid ook om eens een beetje te spelen met mijn 2 kW thuisopslag. Kijken of ik dat op die momenten even vol kan pompen en er daarna wat kleine verbruikers zoals pc en verlichting op kan laten draaien. Als dat een beetje goed gaat wil ik mogelijk ook nog eens serieus gaan nadenken over een dynamisch contract. Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting. |
|||||||||
|
Geen idee of en hoeveel energie je zelf opwekt, maar waarom maar 2kWh? Veel thuisaccu's zijn 5kWh. Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit. | Póg Mo Thóin" |
|||||||||
|
2 kWh is ook een standaard, en thuisbatterijen zijn vrij duur. Bovendien als XXL maar 1000 kWh per jaar verbruikt kan hij ermee nog steeds meer dan een halve dag aan stroom mee bufferen, wat voldoende zou moeten zijn als je de rest gewoon rechtsreeks op zonnepanelen draait. Winter is coming |
|||||||||
|
Ow, joh. Jullie overschatten mijn systeempje denk ik wat. Ik wek niet op grote schaal op. Die boot heb ik al gemist en met de huidige regels ga ik daar echt geen kapitalen meer in inversteren. Wat ik heb is klein en off-grid zodat ik het tijdens vakanties kan gebruiken voor wat elektriciteit. Als ik niet weg ben gebruik ik dat nu thuis als noodbackup waar bijvoorbeeld mijn cv en wat verlichting op zit. Dat is namelijk wat ik zie als essentieel in tegenstelling tot veel mensen die zich druk maken om de koelkast die het niet meer doet bij stroomuitval. Eigenlijk kost het me nu waarschijnlijk ook meer dan het oplevert aangezien die dingen ook nog wat eigenverbruik hebben zoals omvormerverliezen. Maargoed, ik vind het natuurlijk ook gewoon leuk een beetje te spelen met gadgets en het geeft me de mogelijkheid eens te kijken of thuisopslag nou ook echt nog kostendekkend is bij een laag verbruik. Als ik een paar kW bespaar en dat vervolgens aan omvormerverliezen weer kwijt ben denk ik het eerlijk gezegd niet. Dan ga ik dus ook geen geld stoppen in een professionele grid gekoppelde installatie. [Dit bericht is gewijzigd door XXL op 26-03-2026 3:43] Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting. |
|||||||||
|
Ik had inderdaad de indruk dat je wat zonnepanelen had liggen en een thuisaccu had om iig het sluipverbruik te compenseren met de thuisaccu in nul op de meter mode. Maar zo'n off grid setup is ook een leuk hobbyprojectje. Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit. | Póg Mo Thóin" |
|||||||||
|
Ik heb er wel over nagedacht panelen en dergelijke te plaatsen maar als ik de meter op nul krijg bespaar ik ongeveer zo'n 1400 kWh per jaar. Dus moet ik met 1400 kwartjes per jaar al die meuk terug gaan verdienen. Tegen die tijd zijn de regels allang weer aangepast en word je vast weer belast tegen een forfaitair rendement van x kWh per paneel omdat ze het als inkomsten aanmerken ofzo. Nee dank je, ik laat me niet naaien door de homo in het torentje. [Dit bericht is gewijzigd door XXL op 26-03-2026 15:57] Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting. |
|||||||||
|
Het salderen stopt per 1 januari 2027, daarna gaat het moeilijker worden om je investering terug te verdienen, dat dit zou gebeuren hing al heel lang in de lucht en derhalve heb ik ook geen zonnepanelen. Winter is coming |
|||||||||
|
quote: Zit ie nou in een wel in het torentje? Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit. | Póg Mo Thóin" |
|||||||||
|
Ik nam aan dat het inmiddels wel zijn geuzennaam zou zijn. [Dit bericht is gewijzigd door XXL op 27-03-2026 14:48] Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting. |
|||||||||
|
Misschien moet je als je het toch off-grid doet juist wel investeren in wat panelen en accu's. https://www.nu.nl/klimaat/6390683/explosieve-stijging-energierekening-dreigt-in-2027-door-nieuwe-tariefregels.html Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit. | Póg Mo Thóin" |
|||||||||
|
quote: Let op mijn woorden. Sla dit maar even op zodat je het over een paar jaar als quote aan kunt halen. Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting. |
|||||||||
| Dit topic is 35 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 |
| Index / Algemeen |