IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 36 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36
Auteur:
Topic : Hoe knoopt de ZM'er de eindjes aan elkaar? [energiekosten topic] Vorige pagina
Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 22-04-2026 19:51 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit. | Póg Mo Thóin"

Natural Disaster
The Dude
Posted 13-06-2026 21:02 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit. | Póg Mo Thóin"

XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 14-06-2026 7:26 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

Ik klik niet op je linkjes dus ik reageer maar even puur op de omschrijving in de link:

Probleem is dacht ik meer dat ze het niet bij de gebruikers af kunnen leveren?

Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.

Freduk
Usericon van Freduk
Posted 14-06-2026 20:48 by Freduk Wijzig reactieProfiel van FredukQuote dit bericht

Het artikel is een beetje stemmingmakerij, je kan zien dat het stroomverbruik in NL inderdaad afneemt tot 2022, daarna wordt geen data gegeven.
Terwijl het juist iets van de afgelopen jaren is dat er datacenters uit de grond worden gestampt die net zoveel stroom gebruiken als een complete stad.

Ik heb het artikel niet helemaal gelezen maar deze tekortkoming was voor mij genoeg om dat ook niet te willen. Je moet up to date data gaan gebruiken wil je uitspraken gaan doen - de situatie sinds 2022 is erg veranderd.

Winter is coming

Natural Disaster
The Dude
Posted 24-06-2026 7:43 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 24-06-2026 10:20 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

https://www.anwb.nl/energie/actuele-tarieven

Het artikel is een beetje stemmingmakerij.
Een piek van een paar uurtjes in de avond.

ff de airco wat lager of uit en op de slaapkamer weer aanzetten als je naar bed gaat.

De auto 's nachts laden. Geen ovenschotel eten maar een frisse salade.

Dan zal het verbruik die paar uur best meevallen.

Freduk
Usericon van Freduk
Posted 25-06-2026 22:06 by Freduk Wijzig reactieProfiel van FredukQuote dit bericht

Aan de pomp worden we ook wel flink genaaid eigenlijk he?

Vandaag op het nieuws; sinds de Straat van Hormuz weer open is, is de prijs van olie gedaald tot het oude nivo. Maar wat treffen we bij de pomp aan? Fucking dure benzine! Twee Euro en Dertig cent voor een liter.

De olie leverende maatschappijen zijn 'wat huiverig' om de adviesprijs, die op het moment 2,44 EUR is, naar beneden bij te stellen. Vind je het gek????

Wanneer gaan we iets aan deze kartelvorming doen?

Winter is coming

powertieke
Die by the Fjørd
Usericon van powertieke
Posted 26-06-2026 8:44 by powertieke Wijzig reactieProfiel van powertiekeQuote dit berichthttp://www.retribution.nl

Kan met een minimaal omweggetje over België naar huis. Heb collega's die voor 10 cent op de liter al verder omrijden. Maar momenteel is het toch echt de moeite...

"I love deadlines. I like the whooshing sound they make as they fly by." -- Retribution ( http://www.retribution.nl/ http://www.facebook.com/retributionmetal ) -- The Assault ( http://www.facebook.com/ourotherrideisyourmomma )

Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 26-06-2026 9:41 by Negatieveling Wijzig reactieProfiel van NegatievelingQuote dit bericht

In mijn beleving blijft dat toch een achterhoedegevecht. Een auto bezitten is duur, zelfs al staat-ie stil. Die paar extra euro's voor een beetje peut gaan het verschil niet maken. Nu ben ik ook niet ongevoelig voor het psychologische effect van een hoge benzineprijs; ik herinner mij tot op de dag van vandaag maar al te goed een tankbeurt van een liter of 70 die me dik 175 euro kostte waar ik dan maximaal zo'n 550km vooruit kon. In de tijd dat die tank volstroomde heb ik die auto toen vervloekt en hem ook al drie keer denkbeeldig verkocht. Na het terughangen van de slang en het wegrijden ebde dat ook allemaal meteen weer weg.

“Nickelback not only created a groundbreaking piece of buttrock, but they’ve also revolutionized our understanding of the universe."

Aswolk
Usericon van Aswolk
Posted 26-06-2026 11:47 by Aswolk Wijzig reactieProfiel van AswolkQuote dit bericht

Elektrisch rijden met een dynamisch contract maakt het nog enigszins leuk.

Beetje kijken wanneer de stroom goedkoop is en dan laden. Geeft toch net wat meer voldoening dan weer voor 2,30 per liter bij de pomp staan vloeken.

Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 26-06-2026 23:28 by Negatieveling Wijzig reactieProfiel van NegatievelingQuote dit bericht

Mja, elektrisch. Zo ver ben ik nog niet. Een week of wat geleden nog eens een proefrit gemaakt met een RWD Taycan met het 'torque vectoring' LSD (nou ja, het is niet echt actieve 'torque vectoring' maar goed) omdat dat op het moment misschien wel de leukste BEV is en de prijzen vrij hard dalen. Een cool ding, maar voor mij nog niet overtuigend genoeg om aan de vloot toe te voegen.

[Dit bericht is gewijzigd door Negatieveling op 26-06-2026 23:29]

“Nickelback not only created a groundbreaking piece of buttrock, but they’ve also revolutionized our understanding of the universe."

Tanteloos
Usericon van Tanteloos
Posted 27-06-2026 4:20 by Tanteloos Wijzig reactieProfiel van TanteloosQuote dit bericht

quote:
Op 26 juni 2026 11:47 schreef Aswolk het volgende:
Beetje kijken wanneer de stroom goedkoop is en dan laden.
Wat is daar volgens jou 'enigszins leuk' aan?

Tanteloos
Usericon van Tanteloos
Posted 27-06-2026 4:22 by Tanteloos Wijzig reactieProfiel van TanteloosQuote dit bericht

quote:
Op 26 juni 2026 23:28 schreef Negatieveling het volgende:
misschien wel de leukste BEV

Ik dacht dat mijn leven saai was...

ANaturallyDisaster
The Idol
Usericon van ANaturallyDisaster
Posted 27-06-2026 7:11 by ANaturallyDisaster Wijzig reactieProfiel van ANaturallyDisasterQuote dit bericht

quote:
Op 27 juni 2026 4:22 schreef Tanteloos het volgende:
Ik dacht dat mijn leven saai was...

Twijfel je daarover dan?

Dat is gewoon een voldongen feit.

Blijkbaar brengen een paar schijtende duiven daar zelfs geen verandering in.

Wees niet bang, ik kom zo weer voorbij. | Jij hebt enkel een hoofd om je oren uit elkaar te houden.

Aswolk
Usericon van Aswolk
Posted 27-06-2026 9:48 by Aswolk Wijzig reactieProfiel van AswolkQuote dit bericht

quote:
Op 27 juni 2026 4:20 schreef Tanteloos het volgende:
Wat is daar volgens jou 'enigszins leuk' aan?

Goedkoop laden, rondje rijden, niet huilend bij de pomp staan.

Sommige mensen vinden auto’s leuk. Jij hebt trollen als hobby, wij moeten het met mindere kicks doen.

XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 27-06-2026 10:11 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

quote:
Op 27 juni 2026 9:48 schreef Aswolk het volgende:
Jij hebt trollen als hobby.

Tanteloos
Usericon van Tanteloos
Posted 27-06-2026 11:25 by Tanteloos Wijzig reactieProfiel van TanteloosQuote dit bericht

quote:
Op 27 juni 2026 9:48 schreef Aswolk het volgende:
wij moeten het met mindere kicks doen.
Je beperkt jezelf onnodig. Je bent te bang. Kleine hapjes zijn je vriend.

Aswolk
Usericon van Aswolk
Posted 27-06-2026 11:54 by Aswolk Wijzig reactieProfiel van AswolkQuote dit bericht

quote:
Op 27 juni 2026 11:25 schreef Tanteloos het volgende:
Je beperkt jezelf onnodig. Je bent te bang. Kleine hapjes zijn je vriend.

Ik begin met kleine hapjes inderdaad. Vandaag goedkoop laden, morgen misschien een trolletje voeren.

Maar goed, terug naar stroomgeneuzel: heeft iemand hier al een thuisaccu, of is dat niet leuk genoeg?

[Dit bericht is gewijzigd door Aswolk op 27-06-2026 12:01]

Natural Disaster
The Dude
Posted 27-06-2026 12:08 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

Het helpt iig om je nachtelijke (sluip)verbruik te compenseren. Dat kan leuk zijn, maar of het aan de leuk-zijn-norm voldoet durf ik niet te zeggen.

Btw, lijkt me vooral interessant als je ook een pv-installatie hebt.

[Dit bericht is gewijzigd door Natural Disaster op 27-06-2026 12:10]

Aswolk
Usericon van Aswolk
Posted 28-06-2026 17:09 by Aswolk Wijzig reactieProfiel van AswolkQuote dit bericht

quote:
Op 27 juni 2026 12:08 schreef Natural Disaster het volgende:
Het helpt iig om je nachtelijke (sluip)verbruik te compenseren. Dat kan leuk zijn, maar of het aan de leuk-zijn-norm voldoet durf ik niet te zeggen.

Btw, lijkt me vooral interessant als je ook een pv-installatie hebt.

Ja, of met een dynamisch contract. Overdag goedkoop laden en ’s avonds gebruiken.

Freduk
Usericon van Freduk
Posted 29-06-2026 0:02 by Freduk Wijzig reactieProfiel van FredukQuote dit bericht

Ik heb een dynamisch contract zonder daar ook maar enige aandacht aan te besteden qua planning eromheen enzo.
Gewoon zien of het dan nog goedkoper is, en dat lijkt zo te zijn.

Sinds het begin van het jaar heb ik gemiddeld 23.3ct per kWh betaald, en daar zit dus die hele Iran oorlog gekte bij.

De goedkoopste vaste leverancier is Greenchoice, 22.8ct per kWh voor 2 jaar vast.

Ik gok uiteindelijk lager uit te komen dan dat. Zo niet, neem ik gewoon weer een vast contract.

Winter is coming

Tanteloos
Usericon van Tanteloos
Posted 29-06-2026 4:37 by Tanteloos Wijzig reactieProfiel van TanteloosQuote dit bericht

As paupers safeguard magnates

Dit topic is 36 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina
http://www.zwaremetalen.com