|
Dit topic is 32 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 | ||||
Auteur: |
|
|
Thanx, AG. Ik verdiep me er nog wat meer in maar houd op dit moment zeker alle opties open. Ik wacht sowieso juni even af om te zien wat de invloed van lagere risico-opslag als gevolg van de nieuwe regels mbt contracten op de prijs is. Die zou namelijk aanzienlijk moeten dalen. Theoretisch. Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting. |
|
Geen idee hoe jouw dak ligt tov de zon maar heb je ook al nagedacht over zonnepanelen en/of een zonneboiler? Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit." |
|
Ja hoor. Alleen die teringberken die mijn auto versmeren pakken ook veel zon weg. Buurman van het blok hierachter heeft al van 3 verschillende bedrijven te horen gekregen dat hij met die bomen niet zijn rendement haalt. Verder wacht ik eerst even af tot bekend is wat de definitieve regels gaan worden als het gaat om teruglevertarieven. [Dit bericht is gewijzigd door XXL op 28-05-2023 17:03] Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting. |
|
quote: No prob! Vind het persoonlijk kwalijk dat we als individuele burger hier zoveel moeite in moeten steken, of anders (gruwelijk) genaaid worden. Maar goed, dat moet dan maar. Even kijken hoe het uitpakt, ja! Hoop dat je iets goeds voor jou vind in ieder geval Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy. |
|
quote: Ik lever nu niks terug, dus daar heb ik niet naar gekeken. De "yo elektriciteit is gratis"-mailtjes van ANWB vertellen me dan tegelijk meteen wel weer dat ik beter m'n niet bestaande zonnepanelen kan uitzetten wanneer de prijs toch negatief is morgen Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy. |
|
Als heel nederland zijn panelen uitzet is er geen overschot aan zonnestroom meer en kan de prijs niet negatief worden. Denk ik. Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting. |
|
Rare vraag misschien: Als de prijs nou negatief is, betaal je dan ook voor terugleveren? Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting. |
|
quote: Met dynamische tarieven in ieder geval wel, ja. Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy. |
|
quote: Zou je denken, ja. Het is maar een raar privaat-publiekelijk spelletje. Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy. |
|
Ik zie dat je tussen 14:00 en 15:00 uur -48 cent levering plus 15 cent energiebelasting betaalde. Heb je wel alle energieslurpende apparaten in huis en je terrasverwarmer aangezet? Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting. |
|
Reken maar! En nog nooit zo hard ge-F5'd hier als toen Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy. |
|
Budget Energie net ook gewoon echt de telefoon op relatief snel. Wauw. En ze hebben nog kundige mensen aan de lijn ook. Of hebben alle energieleveranciers hun game geupped en leveren ze kwaliteit? #tevreden When your people matter, menstrual health matters |
|
quote: quote: Wees niet bang, ik kom zo weer voorbij. | Jij hebt enkel een hoofd om je oren uit elkaar te houden. |
|
Essent 1 jaar vast Stroom - 0,39335 Gas - 1,41546 Vattenfall 1 jaar vast stroom - 0,35125 Gas - 1,26674 Budget Energie 1 jaar vast stroom - 0,39445 Gas - 1,31624 Essent durft wel. Als ik mijn verbruik intik bij ANWB kom ik 13 euro per maand goedkoper uit dan bij Vattenvall. Tuurlijk: 13 euro = 13 euro maar de vraag die ik me stel is of ik voor dat bedrag wil gaan speculeren. Als mijn maandbudget daarmee valt of staat heb ik sowieso een heel ander probleem. [Dit bericht is gewijzigd door XXL op 01-06-2023 11:15] Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting. |
|
Dubbelpost [Dit bericht is gewijzigd door XXL op 01-06-2023 11:15] Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting. |
|
quote: Mens, durf te leven! https://nieuwspaal.nl/man-roept-steeds-dat-nederland-kapot-is-maar-woont-hier-desondanks-nog-steeds/ |
|
quote: Ik kan het allemaal goed betalen maar ik heb wel een mening die me doet besluiten eens rond te kijken. - Op basis van de huidige variabele tarieven betaal ik bij Essent de hoofdprijs. - Ik verwacht niet dat de komende tijd de tarieven bij essent enorm zullen dalen. Eerder stijgen richting einde van het jaar. - Verwachting van de 'geleerden' is eind van het jaat een stijging van de tarieven met ongeveer 50% - Einde prijsplafond in januari. Nu variabel blijven betalen bij Essent zie ik dus voor mezelf even niet als optie. Dan wordt het dus of dynamisch of een contract met vaste tarieven die ik voor mezelf een beetje redelijk vind. (Sowieso geen 3 jaar met de nieuwe opzegboetes) [Dit bericht is gewijzigd door XXL op 02-06-2023 11:08] Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting. |
|
Wegwezen van Essent lijkt me in ieder geval goed. Zijn allemaal klootzakken, maar qua stroom blijken zij tegenwoordig keer op keer wel de grootste. Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy. |
|
Omdat ik toch voorzichtig zonnepanelen overweeg is ivm teruglevering dynamisch minder interessant Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting. |
|
quote: Yup, snap ik. Maakt de puzzel veel onzekerder en ingewikkelder. Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy. |
|
Het wordt 1 jaar Vattenfall vast met het risico dat de tarieven nog iets dalen en ik te vroeg heb vastgeklikt. Komen we vanzelf achter. Stroom - 0,35125 (Bij Essent per 1 juli - 0,37025 incl. 10% klantenkorting) Gas - 1,26674 (Bij Essent per 1 juli - 1,41546) Geen gedoe met prijsplafond meer bij een eventuele koude winter. Daarna zien we wel verder. [Dit bericht is gewijzigd door XXL op 02-06-2023 13:00] Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting. |
|
https://www.energievergelijk.nl/nieuws/gasprijs-stijgt-50-procent-in-twee-weken-tijd Inclusief een stukje speculatie over dynamische tarieven komende winter. Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting. |
|
Maar wat is je advies? Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit." |
|
Om niet op het linkje te klikken. Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting. |
Dit topic is 32 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 |
Index / Algemeen | Vorige pagina | Volgende pagina |