IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 30 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30
Auteur:
Topic : Hoe knoopt de ZM'er de eindjes aan elkaar? [energiekosten topic] Vorige pagina | Volgende pagina
Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 27-05-2023 20:58 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

Ik sluit verder niet uit dat de ANWB me eigenlijk meer informatie gunt, maar ik die niet gezien heb

Vooraf en achteraf ben ik qua kosten echt heel tevreden over ze, in ieder geval. Een willekeurig ander contract had me sowieso meer geld gekost voor het afgelopen half jaar. Natuurlijk geen garantie voor de toekomst, maar hoe ze het qua kosten gedaan hebben afgelopen jaren zag er ook goed uit.

Ik vertrouw er nog op.

[Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 27-05-2023 20:59]


I wish I was a butterfly


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 27-05-2023 22:26 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

Thanx, AG. Ik verdiep me er nog wat meer in maar houd op dit moment zeker alle opties open.

Ik wacht sowieso juni even af om te zien wat de invloed van lagere risico-opslag als gevolg van de nieuwe regels mbt contracten op de prijs is. Die zou namelijk aanzienlijk moeten dalen.

Theoretisch.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 28-05-2023 13:51 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

Geen idee hoe jouw dak ligt tov de zon maar heb je ook al nagedacht over zonnepanelen en/of een zonneboiler?



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 28-05-2023 17:01 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

Ja hoor. Alleen die teringberken die mijn auto versmeren pakken ook veel zon weg.

Buurman van het blok hierachter heeft al van 3 verschillende bedrijven te horen gekregen dat hij met die bomen niet zijn rendement haalt.

Verder wacht ik eerst even af tot bekend is wat de definitieve regels gaan worden als het gaat om teruglevertarieven.

[Dit bericht is gewijzigd door XXL op 28-05-2023 17:03]


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 28-05-2023 18:14 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 27 mei 2023 22:26 schreef XXL het volgende:
Thanx, AG. Ik verdiep me er nog wat meer in maar houd op dit moment zeker alle opties open.

Ik wacht sowieso juni even af om te zien wat de invloed van lagere risico-opslag als gevolg van de nieuwe regels mbt contracten op de prijs is. Die zou namelijk aanzienlijk moeten dalen.

Theoretisch.

No prob! Vind het persoonlijk kwalijk dat we als individuele burger hier zoveel moeite in moeten steken, of anders (gruwelijk) genaaid worden. Maar goed, dat moet dan maar.

Even kijken hoe het uitpakt, ja! Hoop dat je iets goeds voor jou vind in ieder geval


I wish I was a butterfly


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 28-05-2023 18:18 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 28 mei 2023 17:01 schreef XXL het volgende:
Verder wacht ik eerst even af tot bekend is wat de definitieve regels gaan worden als het gaat om teruglevertarieven.

Ik lever nu niks terug, dus daar heb ik niet naar gekeken.

De "yo elektriciteit is gratis"-mailtjes van ANWB vertellen me dan tegelijk meteen wel weer dat ik beter m'n niet bestaande zonnepanelen kan uitzetten wanneer de prijs toch negatief is morgen


I wish I was a butterfly


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 28-05-2023 19:34 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

Als heel nederland zijn panelen uitzet is er geen overschot aan zonnestroom meer en kan de prijs niet negatief worden.

Denk ik.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 28-05-2023 19:35 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

Rare vraag misschien:

Als de prijs nou negatief is, betaal je dan ook voor terugleveren?


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 28-05-2023 19:42 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 28 mei 2023 19:35 schreef XXL het volgende:
Rare vraag misschien:

Als de prijs nou negatief is, betaal je dan ook voor terugleveren?

Met dynamische tarieven in ieder geval wel, ja.


I wish I was a butterfly


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 28-05-2023 19:43 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 28 mei 2023 19:34 schreef XXL het volgende:
Als heel nederland zijn panelen uitzet is er geen overschot aan zonnestroom meer en kan de prijs niet negatief worden.

Denk ik.

Zou je denken, ja. Het is maar een raar privaat-publiekelijk spelletje.


I wish I was a butterfly


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 28-05-2023 20:00 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

Ik zie dat je tussen 14:00 en 15:00 uur -48 cent levering plus 15 cent energiebelasting betaalde.

Heb je wel alle energieslurpende apparaten in huis en je terrasverwarmer aangezet?


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 28-05-2023 20:04 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht



Reken maar! En nog nooit zo hard ge-F5'd hier als toen


I wish I was a butterfly


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 28-05-2023 20:07 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

Budget Energie net ook gewoon echt de telefoon op relatief snel. Wauw. En ze hebben nog kundige mensen aan de lijn ook. Of hebben alle energieleveranciers hun game geupped en leveren ze kwaliteit? #tevreden


When your people matter, menstrual health matters


ANaturallyDisaster
The Idol
Usericon van ANaturallyDisaster
Posted 28-05-2023 20:34 by ANaturallyDisaster Wijzig reactieProfiel van ANaturallyDisasterQuote dit bericht

quote:
Op 28 mei 2023 20:07 schreef Fusion het volgende:
Budget Energie net ook gewoon echt de telefoon op relatief snel. Wauw. En ze hebben nog kundige mensen aan de lijn ook. Of hebben alle energieleveranciers hun game geupped en leveren ze kwaliteit? #tevreden

quote:
Op 28 mei 2023 8:58 schreef Natural Disaster het volgende:
Probeer het nog eens als je nuchter bent.




Wees niet bang, ik kom zo weer voorbij. | Jij hebt enkel een hoofd om je oren uit elkaar te houden.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 01-06-2023 8:27 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

Essent 1 jaar vast
Stroom - 0,39335
Gas - 1,41546

Vattenfall 1 jaar vast
stroom - 0,35125
Gas - 1,26674

Budget Energie 1 jaar vast
stroom - 0,39445
Gas - 1,31624

Essent durft wel.

Als ik mijn verbruik intik bij ANWB kom ik 13 euro per maand goedkoper uit dan bij Vattenvall. Tuurlijk: 13 euro = 13 euro maar de vraag die ik me stel is of ik voor dat bedrag wil gaan speculeren.

Als mijn maandbudget daarmee valt of staat heb ik sowieso een heel ander probleem.


[Dit bericht is gewijzigd door XXL op 01-06-2023 11:15]


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 01-06-2023 11:13 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

Dubbelpost


[Dit bericht is gewijzigd door XXL op 01-06-2023 11:15]


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 01-06-2023 11:16 by Negatieveling Wijzig reactieProfiel van NegatievelingQuote dit bericht

quote:
Op 1 juni 2023 8:27 schreef XXL het volgende:
Tuurlijk: 13 euro = 13 euro maar de vraag die ik me stel is of ik voor dat bedrag wil gaan speculeren.



Mens, durf te leven!



XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 02-06-2023 10:46 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

quote:
Op 1 juni 2023 11:16 schreef Negatieveling het volgende:
Mens, durf te leven!


Ik kan het allemaal goed betalen maar ik heb wel een mening die me doet besluiten eens rond te kijken.

- Op basis van de huidige variabele tarieven betaal ik bij Essent de hoofdprijs.
- Ik verwacht niet dat de komende tijd de tarieven bij essent enorm zullen dalen. Eerder stijgen richting einde van het jaar.
- Verwachting van de 'geleerden' is eind van het jaat een stijging van de tarieven met ongeveer 50%
- Einde prijsplafond in januari.

Nu variabel blijven betalen bij Essent zie ik dus voor mezelf even niet als optie.

Dan wordt het dus of dynamisch of een contract met vaste tarieven die ik voor mezelf een beetje redelijk vind. (Sowieso geen 3 jaar met de nieuwe opzegboetes)






[Dit bericht is gewijzigd door XXL op 02-06-2023 11:08]


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 02-06-2023 11:06 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

Wegwezen van Essent lijkt me in ieder geval goed. Zijn allemaal klootzakken, maar qua stroom blijken zij tegenwoordig keer op keer wel de grootste.


I wish I was a butterfly


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 02-06-2023 11:08 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

Omdat ik toch voorzichtig zonnepanelen overweeg is ivm teruglevering dynamisch minder interessant


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 02-06-2023 11:30 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 2 juni 2023 11:08 schreef XXL het volgende:
Omdat ik toch voorzichtig zonnepanelen overweeg is ivm teruglevering dynamisch minder interessant


Yup, snap ik. Maakt de puzzel veel onzekerder en ingewikkelder.


I wish I was a butterfly


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 02-06-2023 12:32 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

Het wordt 1 jaar Vattenfall vast met het risico dat de tarieven nog iets dalen en ik te vroeg heb vastgeklikt. Komen we vanzelf achter.

Stroom - 0,35125 (Bij Essent per 1 juli - 0,37025 incl. 10% klantenkorting)
Gas - 1,26674 (Bij Essent per 1 juli - 1,41546)

Geen gedoe met prijsplafond meer bij een eventuele koude winter.

Daarna zien we wel verder.

[Dit bericht is gewijzigd door XXL op 02-06-2023 13:00]


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 14-06-2023 13:53 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

https://www.energievergelijk.nl/nieuws/gasprijs-stijgt-50-procent-in-twee-weken-tijd

Inclusief een stukje speculatie over dynamische tarieven komende winter.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 15-06-2023 19:55 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

Maar wat is je advies?



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 16-06-2023 0:46 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

Om niet op het linkje te klikken.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Dit topic is 30 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen