IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 30 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30
Auteur:
Topic : Hoe knoopt de ZM'er de eindjes aan elkaar? [energiekosten topic] Vorige pagina | Volgende pagina
Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 24-09-2022 14:46 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

Ik zal ook maar eens de energie- en stadsverwarmingrekeningen van pak m beet een jaar terug en nu vergelijken. Ik heb geen idee wat we beta(a)l(d)en.


When your people matter, menstrual health matters


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 24-09-2022 15:26 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

quote:
Op 24 september 2022 14:46 schreef Fusion het volgende:
Ik zal ook maar eens de energie- en stadsverwarmingrekeningen van pak m beet een jaar terug en nu vergelijken. Ik heb geen idee wat we beta(a)l(d)en.


Ik had verwacht dat jij daar wel op zou letten. Al was het alleen maar om af en toe eens te checken of je met het oog op 'die Umwelt' niet achterlijk veel energie verbruikt.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 24-09-2022 19:48 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl





Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 24-09-2022 20:05 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 24 september 2022 15:26 schreef XXL het volgende:
Ik had verwacht dat jij daar wel op zou letten. Al was het alleen maar om af en toe eens te checken of je met het oog op 'die Umwelt' niet achterlijk veel energie verbruikt.
Ik doe zuinig met water, heb een label A woning, zit op stadswarmte en let op lampen uit doen etc. Meer kan ik niet doen denk ik.


When your people matter, menstrual health matters


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 25-09-2022 8:49 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

quote:
Op 24 september 2022 20:05 schreef Fusion het volgende:
heb een label A woning, zit op stadswarmte


Snap ik maar ik neem dat er ook voor stadsverwarming gebruiksstatistieken en gemiddelden zijn.

Je kunt bijvoorbeeld je huis aangenaam op 21 graden stoken en je bad vol laten lopen.

Het lijkt mij echter dat wanneer iedereen voor de, en ik haal de Haagse clichés er maar even bij, 19 graden gaat en even kort een douche neemt er op dezelfde warmtebron natuurlijk wel meer huizen kunnen worden aangesloten.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 25-09-2022 8:50 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

En 21 graden en een bad nemen zijn willekeurige voorbeelden dus ik zeg niet dat jouw huishouden dat doet.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 25-09-2022 15:37 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

Ik ga nooit in bad. Ik douche en zet daarbij de kraan uit als ik me inzeep etc. En wissel koud met warm af. Qua verwarming, we hebben niet zo veel nodig door de extreem goede isolatie.


When your people matter, menstrual health matters


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 25-09-2022 16:51 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

quote:
Op 25 september 2022 15:37 schreef Fusion het volgende:
Qua verwarming, we hebben niet zo veel nodig door de extreem goede isolatie.


Dat gaat hier met toenemende isolatie ook steeds beter.
Met de grote ramen op het zuiden pakken we ook veel natuurlijke warmte van de zon.

Momenteel bijna 21 graden in huis met een buitentemperatuur van 16 graden. 's morgens is het dan afgekoeld naar een graad of 19.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 25-09-2022 17:20 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

Wij hebben ca 45 m2 aan raampartij op t zuiden hele dag zon zon beetje. In de zomer wel weer een nadeel


When your people matter, menstrual health matters


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 25-09-2022 17:27 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

Dat nadeel in de zomer herken ik wel een beetje, ja.

30 graden in huis is geen uitzondering.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 25-09-2022 20:50 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

Net even gekeken, weet niet of t alles is maar we gingen recent van;

Energie: 34
Warmte: 94

naar

Energie: 75
Warmte: 122

En vermoedelijk gaan beide nog meer omhoog.


When your people matter, menstrual health matters


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 26-09-2022 18:36 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

Ik neem aan dat we hier spreken over termijnbedragen?

[Dit bericht is gewijzigd door XXL op 26-09-2022 18:37]


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 26-09-2022 18:37 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

Dagtarief.



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 26-09-2022 18:39 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

Da's toch ook een termijn?


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 26-09-2022 18:42 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl





Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 26-09-2022 18:43 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

Anyway. Omdat de kat grumpy wordt ondat de verwarming niet aan gaat hebben we een klein donkerstralertje voor hem gekocht. Hij kan opeens weer purren.

Verwend kreng. Zo schiet een poging energie te besparen natuurlijk niet op.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 26-09-2022 18:47 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

Insmeren met pepersaus krijgt hij/zij/whatever het niet warm van?



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


BillekeAlwerti
watch?v=dQw4w9WgXcQ
Usericon van BillekeAlwerti
Posted 26-09-2022 19:23 by BillekeAlwerti Wijzig reactieProfiel van BillekeAlwertiQuote dit bericht

Greenchoice is lichtelijk leip aan het doen, laagste termijnbedrag wat ik kan kiezen is €155, dat is €75 meer dan m'n vorige, zelf ingestelde termijnbedrag. Een bedrag waar ik toen ook al niet aan kwam. Allemaal berekend op basis van het verbruik van de vorige bewoner, me dunkt. Slaat nergens op dit.

Verder hebben ze niet een maand van te voren de nieuwe bedragen aangekondigd dus via consuwijzer een voorbeeldbrief gedownload om de komende maand dezelfde tarief te genieten als de afgelopen maanden. Ben je klant van eneco of essent kun je hetzelfde doen.. naaiers.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 26-09-2022 19:36 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

quote:
Op 26 september 2022 19:23 schreef BillekeAlwerti het volgende:
Greenchoice is lichtelijk leip aan het doen, laagste termijnbedrag wat ik kan kiezen is €155, dat is €75 meer dan m'n vorige, zelf ingestelde termijnbedrag. Een bedrag waar ik toen ook al niet aan kwam. Allemaal berekend op basis van het verbruik van de vorige bewoner, me dunkt. Slaat nergens op dit.




Als jij denkt genoeg te hebben aan 75 euro per maand sta ik open voor tips.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 26-09-2022 19:57 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

Ik heb pellets gekocht. Kon alleen per pallet

Klap geld maar hopelijk hebben we dan genoeg om de winter mee door te komen.


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 26-09-2022 20:02 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

quote:
Op 26 september 2022 19:57 schreef Snaack het volgende:
Ik heb een pallet pellets gekocht.

Klap geld maar hopelijk hebben we dan genoeg om de winter mee door te komen.


*fixed*


De versleten motorbanden doen het toch ook in die kachel?



[Dit bericht is gewijzigd door Natural Disaster op 26-09-2022 20:03]


Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


BillekeAlwerti
watch?v=dQw4w9WgXcQ
Usericon van BillekeAlwerti
Posted 26-09-2022 20:21 by BillekeAlwerti Wijzig reactieProfiel van BillekeAlwertiQuote dit bericht

quote:
Op 26 september 2022 19:36 schreef XXL het volgende:
Als jij denkt genoeg te hebben aan 75 euro per maand sta ik open voor tips.


Ik leef gewoon relatief sober, 1 lampje per keer aan tenzij het overdag is. Alle stekkers uit het stopcontact. Geleerd retesnel te douchen dankzij het pleeggezin waar ik woonde, en niet eens elke dag.
Koken voor meerdere dagen, en dan alleen kort opbakken. Of in mijn geval vaak, depressief zijn en soms gewoon niet koken :')
Kachel blijft uit, ik ga deze winter dikke dekens tegen het raam hangen, daar ik enkelglas heb.

Verder heb ik laatst stamppot voor het eerst in een provisorische hooikist laten doorgaren, en dat was goed gelukt! Ik heb geen droger, hang alles aan een rek of over de deur als het groot is.
Slaapkamer heeft vloerbedekking, dus geen koude poten. Heb een groot kleed in de woonkamer liggen sinds kort, really ties the room together. Sloffen aan, badjas aan, niemand die me ziet, who cares.
In het weekend zit ik vaak elders, dus sowieso geen verbruik.

Heb nu van m'n vader een keramische kachel gekregen, moet genoeg zijn voor 1 kleine ruimte, ff kort aanzetten, maar misschien dat ik die niet eens gebruik.

Edit: ik kook vaak met heet water uit de waterkoker. Scheelt ook.

[Dit bericht is gewijzigd door BillekeAlwerti op 26-09-2022 20:34]


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 26-09-2022 20:42 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

Had je toen je ging verhuizen niet betern een inductiekookplaat kunnen overwegen?

Ok, je had dan ook nieuwe pannen gemoeten maar wat koken betreft wel van het gas af.

Oh, en voor meerdere dagen tegelijk koken (grotere hoeveelheden per keer dus) is verhoudingsgewijs ook goedkoper.



[Dit bericht is gewijzigd door Natural Disaster op 26-09-2022 20:43]


Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


BillekeAlwerti
watch?v=dQw4w9WgXcQ
Usericon van BillekeAlwerti
Posted 26-09-2022 20:52 by BillekeAlwerti Wijzig reactieProfiel van BillekeAlwertiQuote dit bericht

Helaas was dat technisch niet mogelijk, en gaat mijn verhuurder dit ook niet mogelijk maken. Het wordt over 8/9 jaar toch gesloopt.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 26-09-2022 20:57 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 26 september 2022 20:02 schreef Natural Disaster het volgende:

De versleten motorbanden doen het toch ook in die kachel?




Die verbranden we bij wijze van vreugdevuur in de achtertuin natuurlijk.


Dit topic is 30 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen