IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 30 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30
Auteur:
Topic : Hoe knoopt de ZM'er de eindjes aan elkaar? [energiekosten topic] Vorige pagina | Volgende pagina
Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 04-10-2022 8:54 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

EDIT lama

[Dit bericht is gewijzigd door Fusion op 04-10-2022 8:55]


When your people matter, menstrual health matters


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 04-10-2022 17:49 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

quote:
Op 3 oktober 2022 22:25 schreef XXL het volgende:
Zojuist mail van Essent:

Je hebt stroom en gas van Essent met variabele leveringstarieven. Eerder informeerden we je dat deze per 1 oktober zouden wijzigen. Hier ontstond veel onrust over. Met deze e-mail willen we je duidelijkheid geven.

Je tarieven wijzigen niet per 1 oktober, maar per 7 november 2022. Dit tarief is hoger dan je eerder hebt ontvangen. Dat komt doordat het nieuwe tarief niet over drie maanden, maar over twee maanden wordt verspreid.
Dit zijn je huidige en nieuwe leveringstarieven

Stroom
Oud - € 0,29447 per kWh
Nieuw - € 0,52943 per kWh

Gas
Oud - € 1,51371 per m³
Nieuw - € 2,15138 per m³




Hier gas hetzelfde.

Stroom is anders want normaal- en daltarief hier.



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 04-10-2022 17:53 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 04-10-2022 21:08 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

Per januari worden mijn tarieven meer dan gehalveerd


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 04-10-2022 21:14 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

De PS verkiezingen zijn in aantocht en in ene "kan er wat meer".
Te doorzichtig.



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 04-10-2022 21:52 by F.Jacobse Wijzig reactieProfiel van F.JacobseQuote dit berichthttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

23,5 miljard euro. Benieuwd ook uit welke potjes deze centjes gaan komen en of dat ons uiteindelijk ook weer geld gaat kosten.

Argwanend? Ja, natuurlijk. Niets is voor niets.




"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 04-10-2022 22:01 by F.Jacobse Wijzig reactieProfiel van F.JacobseQuote dit berichthttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

20,5 in de woonkamer, zonder iets van een verwarming aangehad te hebben. Nice.

Was ook weer heerlijk weer, zag ik in die vijf minuten dat ik vandaag buiten was.

Horror winter, tuurlijk.




"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 04-10-2022 22:14 by Negatieveling Wijzig reactieProfiel van NegatievelingQuote dit bericht

quote:
Op 4 oktober 2022 21:52 schreef F.Jacobse het volgende:
of dat ons uiteindelijk ook weer geld gaat kosten.



Dat, of degenen na ons. There's no such thing as a free lunch.



F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 04-10-2022 22:27 by F.Jacobse Wijzig reactieProfiel van F.JacobseQuote dit berichthttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

psies

Het klinkt allemaal geinig en ach wat aardig van onze leaders.

Gedoe met een harde g!




"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 05-10-2022 1:01 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

quote:
Op 4 oktober 2022 22:14 schreef Negatieveling het volgende:
Dat, of degenen na ons. There's no such thing as a free lunch.


Degenen na ons. De staatsschuld zal denk ik fors toenemen.

En dan maar hopen dat de rente een beetje beheersbaar blijft want anders kunnen er straks ook nog eens bakken geld naar het zuidelijk deel van Europa.



Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 05-10-2022 1:20 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

Weet iemand trouwens of de vaste leveringskosten van de leverancier en de netbeheerder bij de prijs in zitten of komen die nog bij de kosten op?

Da's alles bij elkaar toch iets van rond 5 tientjes per maand.

Edit:

Die komen er dus nog bij. Hier valt te lezen dat het plafond geldt voor variabele leveringskosten inclusief belastingen.

https://www.rijksoverheid.nl/actueel/nieuws/2022/10/04/vanaf-1-januari-lagere-energierekening-door-verruimd-prijsplafond

Dat houdt dus in dat je bij het standaard verbruik op ongeveer 290 euro uitkomt en niet op het bedrag van 240 wat in de media genoemd wordt.

[Dit bericht is gewijzigd door XXL op 05-10-2022 2:07]


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 05-10-2022 11:02 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

Zo.

Maandbedrag vanaf November naar €50 euro gezet.
In december tot de afrekening mogelijk op nul zetten en dan kom ik bijna precies uit bij mijn jaarrekening.

[Dit bericht is gewijzigd door XXL op 05-10-2022 11:10]


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 06-10-2022 17:39 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

quote:
Op 5 oktober 2022 11:02 schreef XXL het volgende:
Zo.

Maandbedrag vanaf November naar €50 euro gezet.
In december tot de afrekening mogelijk op nul zetten en dan kom ik bijna precies uit bij mijn jaarrekening.


https://www.nu.nl/economie/6228273/energierekening-komend-jaar-met-nog-eens-10-euro-per-maand-omhoog.html

Ga je nu je maandbedrag weer 10 euro omhoog gooien?



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 07-10-2022 1:03 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

Ik heb eind februari mijn eindafrekening dus voor die 2 maanden durf ik de gok nog wel te nemen.

Maar nee, ik ga niets verhogen. Als XXL ben je immers altijd gezegend met wat extra vlees op de botten.

[Dit bericht is gewijzigd door XXL op 07-10-2022 1:37]


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Slechtie
Usericon van Slechtie
Posted 07-10-2022 6:03 by Slechtie Wijzig reactieProfiel van SlechtieQuote dit bericht

Ophogen is voor pussy's. Tegen de tijd dat we de eindrekening krijgen kun je waarschijnlijk voor dat bedrag niet meer dan een rolletje drop kopen.


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 07-10-2022 8:09 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

quote:
Op 4 oktober 2022 21:52 schreef F.Jacobse het volgende:
23,5 miljard euro. Benieuwd ook uit welke potjes deze centjes gaan komen en of dat ons uiteindelijk ook weer geld gaat kosten.

Argwanend? Ja, natuurlijk. Niets is voor niets.





Caroline van der Plas legt je vanaf 08:45 uit waar die sigaar uit eigen doos vandaan komt, Wim.





Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 07-10-2022 9:45 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

Dankzij de slimmers meters kan ik ons verbruik precies in de gaten houden. Het valt me tot nu toe mee. We verbruiken ongeveer anderhalve kuub gas per dag (2 personen douchen, koken op gas, de verwarming op 18 graden) en zo'n 5KWH stroom.

Ik heb wel elke dag de pelletkachels aan, maar daarvan valt het verbruik me ook nog mee. In een week tijd slechts een zak opgestookt.

Nu moet het natuurlijk wel nog winter worden, en kamperen we hier nog een beetje. De wasmachine en droger staan hier nog niet, de TV hangt nog niet aan de muur, maar toch. Het valt me vooralsnog mee.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 07-10-2022 10:11 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

quote:
Op 7 oktober 2022 8:09 schreef Natural Disaster het volgende:
Caroline van der Plas legt je vanaf 08:45 uit waar die sigaar uit eigen doos vandaan komt, Wim.






Sommige mensen zullen het zien als een sigaar uit eigen doos. Prima, vooral doen als ze daar hun onderbuikgevoelens mee kunnen voeden.

Ik zie het liever als bevestiging van de regel dat geld wat je uitgeeft eerst binnen moet komen.

Verder heb ik het idee dat de mensen die nu het hardst lopen te klagen juist de mensen zijn die het minst bijdragen aan de staatskas.



Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 07-10-2022 10:16 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

quote:
Op 7 oktober 2022 9:45 schreef Snaack het volgende:
Dankzij de slimmers meters kan ik ons verbruik precies in de gaten houden. Het valt me tot nu toe mee. We verbruiken ongeveer anderhalve kuub gas per dag (2 personen douchen, koken op gas, de verwarming op 18 graden) en zo'n 5KWH stroom.

Ik heb wel elke dag de pelletkachels aan, maar daarvan valt het verbruik me ook nog mee. In een week tijd slechts een zak opgestookt.

Nu moet het natuurlijk wel nog winter worden, en kamperen we hier nog een beetje. De wasmachine en droger staan hier nog niet, de TV hangt nog niet aan de muur, maar toch. Het valt me vooralsnog mee.


Pas daar mee op Snaack. Dat dagelijks checken werkt verslavend weet ik uit ervaring.

Het duurt niet lang voor je eerst je meterstanden gaat checken om vervolgens te bepalen of een kop koffie zetten en de lamp aan tijdens het poepen op een bepaalde ochtend nog wel verantwoord is.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 07-10-2022 10:34 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

quote:
Op 7 oktober 2022 10:11 schreef XXL het volgende:
Sommige mensen zullen het zien als een sigaar uit eigen doos. Prima, vooral doen als ze daar hun onderbuikgevoelens mee kunnen voeden.

Ik zie het liever als bevestiging van de regel dat geld wat je uitgeeft eerst binnen moet komen.

Verder heb ik het idee dat de mensen die nu het hardst lopen te klagen juist de mensen zijn die het minst bijdragen aan de staatskas.


Tjah, da's jouw visie.

Als ze weer eens niet, tov de landen om ons heen, achter de feiten aan lopen hadden ze deze sigaar uit eigen doos niet hoeven geven.

En goede dooddoener die laatste zin van je, met je 2 huizen.



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 07-10-2022 10:53 by Negatieveling Wijzig reactieProfiel van NegatievelingQuote dit bericht

quote:
Op 7 oktober 2022 10:16 schreef XXL het volgende:
de lamp aan tijdens het poepen


No problem. Die laat je branden op het methaan wat je dan produceert.



XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 07-10-2022 12:25 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

quote:
Op 7 oktober 2022 10:34 schreef Natural Disaster het volgende:
En goede dooddoener die laatste zin van je, met je 2 huizen.




Ik heb gewoon 1 huis.

Wij hebben er voor gekozen niet samen te wonen. Mijn partner en ik hebben dus elk een eigen woning. Dat dit ook nadelen heeft qua dubbele hypotheek, dubbele energierekening, 2x een verzekeringspakket en simpele dingen als nabestaandenpensioenen en belasting bij een eventuele nalatenschap gaat voor het gemak vast even langs je heen. Daar zitten allemaal belastingen op.

Geeft verder niks hoor. Je gaat natuurlijk geen rekening houden met het totaalplaatje van wat wij zoal betalen en je eventuele kritiek onderuithalen.

Als je bedoelde dat we wellicht de toch al krappe woningmarkt wat extra belasten ben ik bereid dat toe te geven.



Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 07-10-2022 12:26 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

quote:
Op 7 oktober 2022 10:53 schreef Negatieveling het volgende:
No problem. Die laat je branden op het methaan wat je dan produceert.


Ik heb nog wel van die gave campinglampen op gas.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 07-10-2022 12:30 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

quote:
Op 7 oktober 2022 12:25 schreef XXL het volgende:
Ik heb gewoon 1 huis.

Wij hebben er voor gekozen niet samen te wonen. Mijn partner en ik hebben dus elk een eigen woning. Dat dit ook nadelen heeft qua dubbele hypotheek, dubbele energierekening, 2x een verzekeringspakket en simpele dingen als nabestaandenpensioenen en belasting bij een eventuele nalatenschap gaat voor het gemak vast even langs je heen. Daar zitten allemaal belastingen op.

Geeft verder niks hoor. Je gaat natuurlijk geen rekening houden met het totaalplaatje van wat wij zoal betalen en je eventuele kritiek onderuithalen.

Als je bedoelde dat we wellicht de toch al krappe woningmarkt wat extra belasten ben ik bereid dat toe te geven.




Ga jij dan maar verder met lekker suggestief beweren dat iemand die klaagt het minst bijdraagt aan de staatskas alsof je zelf de enige bent die belasting betaalt.



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 07-10-2022 12:40 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

Prima, dan ga ik nu even wat eten en daarna een poosje op mijn werk doorbrengen.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Dit topic is 30 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen