IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 30 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30
Auteur:
Topic : Hoe knoopt de ZM'er de eindjes aan elkaar? [energiekosten topic] Vorige pagina | Volgende pagina
XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 10-08-2023 12:13 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

quote:
Op 10 augustus 2023 11:56 schreef Tanteloos het volgende:
Het is wederom helemaal kristalhelder.


Kleine aanvulling nog.

Ik ben ouderwets opgevoed. Ik ga dus voor bijvoorbeeld het verduurzamen van mijn woning geen geld lenen. Hetzelfde geldt ook voor de aanschaf van een nieuwe wasmachine of auto om maar eens wat te noemen.



Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 10-08-2023 12:14 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

quote:
Op 10 augustus 2023 12:11 schreef Tanteloos het volgende:
Ik had, ondanks en dankzij je steeds bredere uiteenzetting van je persoonlijke situatie, geen vragen he.


Snap ik. Je moest gewoon reageren omdat dit een forum is en reageren dus van je verwacht wordt.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Tanteloos
Usericon van Tanteloos
Posted 10-08-2023 12:14 by Tanteloos Wijzig reactieProfiel van TanteloosQuote dit bericht

Waar zou je eventueel wel geld voor lenen, mocht het ooit nodig zijn?


Tanteloos
Usericon van Tanteloos
Posted 10-08-2023 12:18 by Tanteloos Wijzig reactieProfiel van TanteloosQuote dit bericht

quote:
Op 10 augustus 2023 12:14 schreef XXL het volgende:
Snap ik. Je moest gewoon reageren omdat dit een forum is en reageren dus van je verwacht wordt.
Lieve schat, ik post een artikel in de hoop dat daar een op feite beruste discussie uit voortvloeit. Je hoeft niet alles te kapen met je persoonlijk centenknijperij. Voor jou is dat interessant ja.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 10-08-2023 12:27 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

Ow, sorry. Ik begin even opnieuw:

quote:
Op 10 augustus 2023 6:20 schreef Tanteloos het volgende:
https://www.nu.nl/economie/6275878/gasprijs-schiet-voor-het-eerst-in-maanden-omhoog-door-onrust-in-australie.html

Misschien is het handiger om geblinddoekt een pijlte op een bord met cijfers te gooien.


Waarvan Akte.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Tanteloos
Usericon van Tanteloos
Posted 10-08-2023 12:39 by Tanteloos Wijzig reactieProfiel van TanteloosQuote dit bericht

Dat je niet in staat bent om op een normale manier een discussie te voeren zonder alles meteen op jezelf te betrekken is reeds bekend. Ga maar lekker cirkeltrekken en jij-bakken met ND, denkende dat het een discussie is.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 10-08-2023 12:50 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

Ow. OK.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 10-08-2023 13:18 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl





Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 15-08-2023 9:19 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 15-08-2023 13:31 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

Mwah.

Er staat wel een prijsverlaging tegenover voor klanten die geen of weinig stroom terugleveren waardoor ze op dit moment opeens het goedkoopste jaarcontract kunnen aanbieden.

Bovendien krijg je als je geen shitload aan stroom terug gaat leveren straks een vergoeding van 13 cent over de eerste 2000 kWh. Wat opzich best een bovengemiddelde vergoeding is





Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 16-08-2023 19:49 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

Je ziet het te optimistisch imo.

Ook altijd dat gezeik over de voordelen die mensen met een PV hebben. En dan dit.

Het is niet zo dat je vanaf dag 1 dat je een PV hebt in de winst gaat. Je moet eerst je investering in de installatie terugverdienen. Dat gaat door de afbouw van salderen al langer duren en met van die fratsen die VDB nu introduceert gaat dat nog langer duren.

Pak dan ook de dynamische contracten aan want het is ook van de zotte dat iemand met zo'n contract op momenten geld toe krijgt terwijl iemand met een vast contract de volle mep betaalt.



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 17-08-2023 16:56 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

Essent pakt het anders aan. Die bieden geen 3 jarige contracten meer aan voor mensen met zonnepanelen.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 17-08-2023 17:27 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 16 augustus 2023 19:49 schreef Natural Disaster het volgende:
Pak dan ook de dynamische contracten aan want het is ook van de zotte dat iemand met zo'n contract op momenten geld toe krijgt terwijl iemand met een vast contract de volle mep betaalt.

Of we stappen van de vaste contracten af, want het is van de zotte dat iemand ofwel veel minder of wel veel meer betaalt dan wat de stroom op dat moment waard is; alleen omdat je toevallig op een moment een contract af moest sluiten.


I wish I was a butterfly


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 17-08-2023 17:28 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

Kan ook.



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 17-08-2023 17:37 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

quote:
Op 17 augustus 2023 17:27 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Of we stappen van de vaste contracten af, want het is van de zotte dat iemand ofwel veel minder of wel veel meer betaalt dan wat de stroom op dat moment waard is; alleen omdat je toevallig op een moment een contract af moest sluiten.


Da's nou het mooie in dit land.

Je MOET niks.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 17-08-2023 19:03 by F.Jacobse Wijzig reactieProfiel van F.JacobseQuote dit berichthttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

Nou... Belasting betalen...

Allemaal soeverein zijn, doet u ook mede?

Klinkt als een Jacobse en van Es uitspraak anno 2023.

[Dit bericht is gewijzigd door F.Jacobse op 17-08-2023 19:04]


"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


Tanteloos
Usericon van Tanteloos
Posted 25-09-2023 17:14 by Tanteloos Wijzig reactieProfiel van TanteloosQuote dit bericht



Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 25-09-2023 17:16 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

Ah, de rijken moeten weer worden gesponsord.



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


Tanteloos
Usericon van Tanteloos
Posted 25-09-2023 17:19 by Tanteloos Wijzig reactieProfiel van TanteloosQuote dit bericht

Hoe stook jij ooit op tegen zo'n koude instelling?


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 25-09-2023 20:30 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

Eerst maar eens afwachten wie er met de afbouw van de saldering en de sterk verlaagde terugleververgoedingen nog zin in een warmtepomp heeft.

Om maar niet eens te beginnen over de terugleverboete bij bedrijven als Van de Bron.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 25-09-2023 20:37 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

Ik vraag me af in hoeverre het mogelijk is om die fratsen zoals die van VDB te fucken door massaal op een dag de omvormer uit te zetten.

Denk dat ze behoorlijk de shit in gaan als de verwachte zonnestroom dan ineens niet geleverd wordt.

Maar het zal wel een enorme uitdagig zijn om heel veel mensen te porren om zoiets te doen.



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 26-09-2023 8:43 by Ethereal Wijzig reactieProfiel van EtherealQuote dit berichthttp://www.captainalbatross.nl

Oplossing daarin is volgens mij vrij eenvoudig: bij overschot aan stroom schakel je gewoon al die aangelegde zonneparken uit. Minder stroom, geen overschot, hoef je je klanten niet te naaien en blijven zonnepanelen een stuk lonender. Zo zwart-wit zal het wel niet helemaal zijn, maar gewoon je klanten financieel straffen is wel helemaal de weg van de minste weerstand.


Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 26-09-2023 12:21 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

Dat lijkt op papier het makkelijkste. Ze heeben zelf een beter overzicht van de load en overschot dan de consument.

Enige is dat die oplossing hun waarschijnlijk geld kost en maken ze er daarom het probleem van de consument van.



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


Appelflap
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Appelflap
Posted 30-09-2023 10:34 by Appelflap Wijzig reactieProfiel van AppelflapQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

Hallo schatten van me.

Zoals jullie gemerkt hebben heb ik mijn AI alter ego Fusion tijdelijk offline gehaald.
Zo'n AI programmeren is nog een hele klus. Zeker als je deze correct wil laten werken.

Mjah dat is natuurlijk niks voor het energiekosten topic. Dus jullie raden het al, ik heb weer een tip van Appelflip... eh Appelflap.

Ik kook tegenwoordig voor twee dagen. En dan kies ik gerechten die je de tweede dag gewoon koud kunt eten. Dat scheelt je toch behoorlijk in je stroom- of gasrekening afhankelijk waar je op kookt.

Dat was hem weer. Jullie weten het, Jezus houdt van jullie maar meer van mij. Goed weekend.

Verstuurd vanaf mijn Motorola.


Ø voor een verbod op scootmobielen, bladmuziek en overwerk


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 14-10-2023 6:37 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

Verbruik sinds mijn overstap per 1 juli:

19 kuub gas
376kWh stroom



Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Dit topic is 30 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen