IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 30 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30
Auteur:
Topic : Hoe knoopt de ZM'er de eindjes aan elkaar? [energiekosten topic] Vorige pagina | Volgende pagina
XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 09-02-2023 7:43 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

https://www.nu.nl/economie/6250374/eneco-biedt-weer-vaste-contracten-aan-nou-ja-een-beetje-vast.html

Hey, kijk nou. 6 maanden vast.

Dus als ik het goed begrijp:

Als de tarieven komende maanden mochten zakken tot onder het plafond blijf je dan sowieso nog een half jaar meer dan het plafond betalen en harken ze nog wat extra belastinggeld binnen?

Goed bezig Eneco.


Nog afgezien daarvan heet 6 maanden vast bij andere aanbieders gewoon variabel.



[Dit bericht is gewijzigd door XXL op 09-02-2023 7:45]


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 09-02-2023 7:44 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

De winst van de aandeelhouders moet gemaximaliseerd worden!


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 09-02-2023 7:46 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

Ik voel nog een extra bezoekje van de ACM aankomen.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Tanteloos
Usericon van Tanteloos
Posted 09-02-2023 7:53 by Tanteloos Wijzig reactieProfiel van TanteloosQuote dit bericht

quote:
Op 9 februari 2023 7:46 schreef XXL het volgende:
Ik voel nog een extra bezoekje van de ACM aankomen.
Als ze iets vinden dan worden de energiebedrijven op de vingers getikt met boetes die qua hoogte in het niet vallen bij de gemaakte winsten.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 09-02-2023 7:57 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

Nationaliseren die energiesector.

Nadeel is dan wel alle kritiek van mensen die vinden dat de overheid zich niet overal mee moet bemoeien en alles aan de markt over willen laten.

Groter nadeel:

De markt is terminaal ziek.

[Dit bericht is gewijzigd door XXL op 09-02-2023 7:57]


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 09-02-2023 8:03 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

Ja dit is niet echt langer houdbaar zo. Wij krijgen de rekening van de recordwinsten van de energiesector.


Tanteloos
Usericon van Tanteloos
Posted 09-02-2023 8:06 by Tanteloos Wijzig reactieProfiel van TanteloosQuote dit bericht

Alsof er ook maar iets genationaliseerd gaat worden onder Marky Mark.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 09-02-2023 8:39 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

quote:
Op 9 februari 2023 8:06 schreef Tanteloos het volgende:
Alsof er ook maar iets genationaliseerd gaat worden onder Marky Mark.


Leg mij nou eens uit hoe mensen die alles alleen bij Rutte neerleggen dat zien.

Is Rutte een soort Putin en gebeurt in dit land enkel wat hij zegt of zitten er in Den Haag nog wat meer mensen die ook stemmen over voorstellen en op die manier gezamelijk bepalen wat wel en niet gebeurt?


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Tanteloos
Usericon van Tanteloos
Posted 09-02-2023 8:56 by Tanteloos Wijzig reactieProfiel van TanteloosQuote dit bericht

Natuurlijk niet joh. Lekker semi quasi slim dingen roepen. Voor onderbouwing ga je maar naar het libelle forum.


Tanteloos
Usericon van Tanteloos
Posted 09-02-2023 8:56 by Tanteloos Wijzig reactieProfiel van TanteloosQuote dit bericht

#schijndemocratie #roverheid


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 09-02-2023 9:10 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

#oprutte


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 10-02-2023 1:30 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht



Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


OPPEREINDBAAS
The user formerly known as EINDBAAS
Usericon van OPPEREINDBAAS
Posted 18-02-2023 14:19 by OPPEREINDBAAS Wijzig reactieProfiel van OPPEREINDBAASQuote dit bericht



Dwazen die menen wijs te zijn, zijn de ergste dwazen.


ANaturallyDisaster
The Idol
Usericon van ANaturallyDisaster
Posted 18-02-2023 15:19 by ANaturallyDisaster Wijzig reactieProfiel van ANaturallyDisasterQuote dit bericht

quote:
Op 9 februari 2023 8:39 schreef XXL het volgende:
Leg mij nou eens uit hoe mensen die alles alleen bij Rutte neerleggen dat zien.

Is Rutte een soort Putin en gebeurt in dit land enkel wat hij zegt of zitten er in Den Haag nog wat meer mensen die ook stemmen over voorstellen en op die manier gezamelijk bepalen wat wel en niet gebeurt?


Het dringt niet tot jou door dat hij voor wat het waard is aan het hoofd van deze regering staat en dus als eindverantwoordelijke wordt gezien?


Wees niet bang, ik kom zo weer voorbij. | Jij hebt enkel een hoofd om je oren uit elkaar te houden.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 18-02-2023 19:36 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

Een beetje zoals een voetbalcoach die ontslagen wordt als de spelers het vertikken om hun werk goed te doen?


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 19-02-2023 13:01 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl





Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 26-02-2023 9:57 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

Ah, kijk aan. De jaarrekening is binnen. Ik krijg op mijn verjaardag nog €92 teruggestort.
Nieuwe maandbedrag voorlopig maar even op €150 gezet.


Gasverbruik 2021 - 988
Gasverbruik 2022 - 656

Stroomverbruik 2021 - 2784
Stroomverbruik 2022 - 2413

Maandbedrag gemiddeld 2021 - € 123,59
Maandbedrag gemiddeld 2022 - € 134,78

Maandbedrag gemiddeld 2022 inclusief 2x €190 compensatie - € 103,11



[Dit bericht is gewijzigd door XXL op 26-02-2023 10:08]


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 26-02-2023 10:18 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

Inderdaad, vreselijke evolutie



WEF wint!


signature


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 01-03-2023 17:12 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

Het nieuwe termijnbedrag per april wordt 270 euro. Dat wordt weer vrij normaal. Maar, wat er voor mijn gevoel niet klopt aan al die verlagingen is de timing.

Van november - maart verbruik je zeg 80 procent van het jaarverbruik aan gas, maar de betaling daarvan wordt over het hele jaar uitgesmeerd. Dat is het punt van het betalen van een voorschot.

Met een variabel contract wordt het gas dat we NU gaan verbruiken weliswaar goedkoper, maar dat wat al verbruikt was natuurlijk niet.

Dus ik vraag me af wat er aan tovenarij plaatsvindt om verbruik en voorschot enigszins met elkaar in overeenstemming te krijgen en tegelijkertijd het moeten doen van een grote bijbetaling te voorkomen.

[Dit bericht is gewijzigd door Snaack op 02-03-2023 18:59]


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 02-03-2023 4:33 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

Vraag en aanbod. De vraag wordt lager dus daalt de prijs. Daarom is het ook van belang dat jullie allemaal verduurzamen.

Dan is er minder vraag naar gas en zal daardoor de gasprijs gaan dalen en kan ik mijn cv-ketel goedkoper laten draaien.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 02-03-2023 18:59 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

Dat snap ik Einstein maar dat is niet mijn punt.

Stel, een kuub gas kost 5 euro en mijn jaarverbruik is ingeschat op 1200 kuub. Dan betaal je jaarlijks 6000 euro oftewel 500 euro per maand.

Het merendeel van het verbruik, laten we zeggen 1000 kuub, vind echter plaats in 3 maanden. Dat is 5000 euro. Echter betaal ik in die periode maar 1500 euro aan voorschot.

Dat zou je met de andere betalingen inhalen, maar nu wordt het tarief verlaagd naar 2 euro per kuub en gaat je voorschotbedrag naar 200 euro per maand. In plaats van 3500 euro betaal je dan nog maar 1800 euro. Oftewel een tekort van 1700 euro.

Grote prijsverschillen versterken dit effect zoals wij nu allemaal ervaren, zeker als je een variabel contract hebt.

Dus, ik ben eigenlijk helemaal niet blij met een forse verlaging van het termijnbedrag.

[Dit bericht is gewijzigd door Snaack op 02-03-2023 23:56]


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 02-03-2023 23:06 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

Ow, op die manier.

Tjah, ik denk er misschien te makkelijk over maar dan log je even in bij de energieleverancier en verhoog je het termijnbedrag weer naar een waarde waar jij je goed bij voelt.

Bij mij wordt overigens niets door essent aangepast. Het zal vast wel weer per leverancier veschillen maar ik krijg een termijnadvies wat ik gewoon kan negeren.

"Indien u niet verhoogt moet u mogelijk bijbetalen".

Da's natuurlijk kut voor de minder draagkrachtigen in de samenleving maar mijn situatie laat het nogsteeds toe dat ik een buffer aanleg voor dit soort oneffenheden op mijn financiële levenspad.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 02-03-2023 23:53 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
oneffenheden op mijn financiële levenspad


Voor een analfabeet heb je dat mooi gezegd.

Mja, ik zou natuurlijk zelf het bedrag weer kunnen verhogen. Vanwege het variabele contract gaat die verlaging verder vanzelf.

Ik vraag me gewoon af of het rekenmodel wel afdoende rekening houdt met de situatie die ik geschetst heb maar aangezien ik dat in 1 minuut kon bedenken is het vast/ hopelijk loos alarm.

Ons verbruik zit wel zo'n 40 procent onder de inschatting en ik neem gemakshalve aan dat dat wel meegewogen wordt. Dan zouden we nog redelijk uit moeten komen. Toch krijg ik liever achteraf geld terug dan bij wijze van precies uit te komen!


Tanteloos
Usericon van Tanteloos
Posted 03-03-2023 5:03 by Tanteloos Wijzig reactieProfiel van TanteloosQuote dit bericht

Ik had het termijnbedrag op 75 euro staan, en zou komende Juli op de eindafrekening 400 tot 425 euro terugkrijgen.
Verlaag ik het termijnbedrag naar 70 euro, dan krijg ik ineens nog maar 175-200 euro terug.

Daar klopt ook ergens iets niet helemaal.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 03-03-2023 6:24 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

quote:
Op 2 maart 2023 23:53 schreef Snaack het volgende:
Ons verbruik zit wel zo'n 40 procent onder de inschatting en ik neem gemakshalve aan dat dat wel meegewogen wordt. Dan zouden we nog redelijk uit moeten komen.



Ik houd het er maar op dat enkel zelf bijhouden je een duidelijk beeld geeft van de te verwachten kosten. Waarbij mijn inschatting is dat jij nog een beetje met getallen om weet te gaan.

Ik heb alle tarieven en (Geschatte) verbruikskosten per maand in een spreadsheet staan. Telkens wanneer ik bericht kreeg dat ik moet verhogen heb ik op basis van de uitkomst van mijn spreadsheet gehandeld en die vertelde dat ik juist moest verlagen.

Dat begon met het advies met 400 per maand te verhogen omdat ik anders 1400 zou moeten bijbetalen. Na een aantal keren verlagen van mijn termijn krijg ik nu onder de streep geld terug.

De enige afwijking die uiteindelijke in de jaarnota zat was kwam voort ui de omrekenfactor voor de calorische waarde per kuub die de leveranciers toepassen op je gasverbruik.

Voor wie niet met het verschijnsel omrekenfactor voor calorische waarde bekend is:

Daarom staat er een iets hoger verbruik op je jaarrekening dan jan met de pet op basis van de meterstanden denkt te hebben. Daardoor beschuldigen veel mensen dus de leveranciers van het stiekem verhogen van de gasverbruiken.


[Dit bericht is gewijzigd door XXL op 03-03-2023 6:50]


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Dit topic is 30 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen