IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Wat voor boeken leest men hier? Vorige pagina | Volgende pagina
Malekith
Usericon van Malekith
Posted 14-06-2004 20:19 by Malekith Profiel van Malekith

quote:
Op 14 juni 2004 20:04 schreef Valorian het volgende:

Dan Brown (heb hem ook liggen hier)



Hoe is die? 'k Heb er tot nu toe enkel goeds van gehoord.


"Obras son amores y no buenas razones"


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 14-06-2004 20:22 by Valorian (Redacteur) Profiel van Valorian

quote:
Op 14 juni 2004 20:19 schreef Malekith het volgende:
Hoe is die? 'k Heb er tot nu toe enkel goeds van gehoord.


Ik heb hem nog niet gelezen, heb hem net gekocht samen met 'het berlini mysterie' van dezelfde schrijver. Beide in het kader van een welkomstgeschenk van iets. Helaas wel in het Nederlands.


Malekith
Usericon van Malekith
Posted 14-06-2004 20:28 by Malekith Profiel van Malekith

quote:
Op 14 juni 2004 20:22 schreef Valorian het volgende:
Helaas wel in het Nederlands.


Bleh, Nederlandse versies vind ik altijd minder. Gaat vaak erg veel verloren door de vertaling.


"Obras son amores y no buenas razones"


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 14-06-2004 20:30 by Valorian (Redacteur) Profiel van Valorian

quote:
Op 14 juni 2004 20:28 schreef Malekith het volgende:
Bleh, Nederlandse versies vind ik altijd minder. Gaat vaak erg veel verloren door de vertaling.


Ja.. vind ik ook .. maar had niet zoveel keus ..

Als je echt een gaaf boek wilt lezen:

HOUSE OF LEAVES - Mark Z. Danielewski


DarknessThere
Usericon van DarknessThere
Posted 14-06-2004 20:33 by DarknessThere Profiel van DarknessThere

Voor het ogenblik: The Vampire Armand


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 14-06-2004 20:47 by ghoulliette Profiel van ghoulliette

quote:
Op 14 juni 2004 20:28 schreef Malekith het volgende:
Bleh, Nederlandse versies vind ik altijd minder. Gaat vaak erg veel verloren door de vertaling.

soms wel, maar sommige mensen zijn te slecht in de engelse taal om daar wel de essentie uit te halen. kun je het beter in het nederlands lezen.


Malekith
Usericon van Malekith
Posted 14-06-2004 20:52 by Malekith Profiel van Malekith

quote:
Op 14 juni 2004 20:47 schreef ghoulliette het volgende:
soms wel, maar sommige mensen zijn te slecht in de engelse taal om daar wel de essentie uit te halen. kun je het beter in het nederlands lezen.


Da's een feit, maar na een tijdje lezen in het Engels wen je er wel aan. Dan is niet enkel de inhoud van het boek educatief, maar ook het feit dat je in het Engels leest. Ik lees al van m'n 8ste in het Engels en heb daar baat bij


"Obras son amores y no buenas razones"


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 14-06-2004 21:00 by ghoulliette Profiel van ghoulliette

jup het heeft veel voordelen
en daarnaast zijn er erg veel mooie boeken in het Engels.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 14-06-2004 21:03 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 14 juni 2004 21:00 schreef ghoulliette het volgende:

en daarnaast zijn er erg veel mooie boeken in het Engels.


En waarschijnlijk nog veel meer mooie in het Chinees.

Als je die Gormenghast moet hebben, roep maar.


Ik ga nu voetbal kijken.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 14-06-2004 21:13 by Valorian (Redacteur) Profiel van Valorian

quote:
Op 14 juni 2004 20:52 schreef Malekith het volgende:
Da's een feit, maar na een tijdje lezen in het Engels wen je er wel aan. Dan is niet enkel de inhoud van het boek educatief, maar ook het feit dat je in het Engels leest. Ik lees al van m'n 8ste in het Engels en heb daar baat bij


Ik ben op mijn 13e ofzo begonnen met Engels lezen, eerst alleen hap-slik-weg fantasy pockets á la Hobbit en Margerat Weiss / Tracy Hickman fantasy verhalen om het niveau steeds verder op te krikken.. Een tijd terug een deel van Herman Melville's 'Moby Dick' gelezen.. damn.. dat is geen lichte kost wel goed voor je Engels inderdaad. Het verschilt wel erg per schrijver, het eerder genoemde 'Picture Of Dorian Gray' van Oscar Wilde bijv. wordt ook (terecht) onder literatuur genoemd, maar leest weer enorm makkelijk weg.. twee zeer lastig te ontcijferen boeken in het Engels vond ik Naked Lunch, van William S. Burroughs (ligt meer aan de schrijfstijl en het gebruik van slang dan aan het engels zelf) en Journal Of A Plague Year (Daniel Dafoe) ..



[Dit bericht is gewijzigd door Valorian op 14-06-2004 21:14]


Brujeria
spreek uit: Bruheria
Usericon van Brujeria
Posted 14-06-2004 21:21 by Brujeria Profiel van Brujeria

Anton Quintana - Het boek van Bod Pa


respect voor mijn moeder die de teksten voor Bound of Glory schrijft...


Malekith
Usericon van Malekith
Posted 14-06-2004 21:29 by Malekith Profiel van Malekith

quote:
Op 14 juni 2004 21:13 schreef Valorian het volgende:
Ik ben op mijn 13e ofzo begonnen met Engels lezen, eerst alleen hap-slik-weg fantasy pockets á la Hobbit en Margerat Weiss / Tracy Hickman fantasy verhalen om het niveau steeds verder op te krikken.. Een tijd terug een deel van Herman Melville's 'Moby Dick' gelezen.. damn.. dat is geen lichte kost wel goed voor je Engels inderdaad. Het verschilt wel erg per schrijver, het eerder genoemde 'Picture Of Dorian Gray' van Oscar Wilde bijv. wordt ook (terecht) onder literatuur genoemd, maar leest weer enorm makkelijk weg.. twee zeer lastig te ontcijferen boeken in het Engels vond ik Naked Lunch, van William S. Burroughs (ligt meer aan de schrijfstijl en het gebruik van slang dan aan het engels zelf) en Journal Of A Plague Year (Daniel Dafoe) ..




Ik zit op een Amerikaanse school, en had drie opgegeven boeken om te lezen voor dit jaar.

De eerste was "Lord Of The Flies" van William Golding - naar mijn mening een uiterst saai boek, en vervelend om te lezen (weet niet precies waarom juist, maar is gewoon vervelend).

Als tweede kregen we "Of Mice And Men" van John Steinbeck - iets beter leesbaar, maar evengoed met moeilijkere momenten door inderdaad slang, en al dat Amerikaans jargon. Oninteressant verhaal echter.

De derde op de lijst was "Romeo And Juliet", de William Shakespeare versie. Ik kende slechts de grote lijnen van het verhaal, en was wel ietwat geiinteresseerd in het lezen van het complete boek. Mja, die interesse verging me aangezien we de script versie moesten lezen - de versie die toneelspelers instuderen, met alle onduidelijkheid voor een normale lezer vandien. Ook moeilijk maar best leuk was dat Elizabethaans taaltje dat gebruikt werd. Wel rot dat het woordenboek daar geen vertalingen voor biedt.

Ik hoop op betere boeken op de lijst van volgend schooljaar..


"Obras son amores y no buenas razones"


SkinPeeleR
moeite van het doodschoppen niet waard
Usericon van SkinPeeleR
Posted 14-06-2004 21:31 by SkinPeeleR Profiel van SkinPeeleRhttp://www.e-psychiater.nl/html/psychiatrie/zwakbegaafdheid.php

quote:
Op 14 juni 2004 21:13 schreef Valorian het volgende:
Ik ben op mijn 13e ofzo begonnen met Engels lezen, eerst alleen hap-slik-weg fantasy pockets á la Hobbit en Margerat Weiss / Tracy Hickman fantasy verhalen om het niveau steeds verder op te krikken.. Een tijd terug een deel van Herman Melville's 'Moby Dick' gelezen.. damn.. dat is geen lichte kost wel goed voor je Engels inderdaad. Het verschilt wel erg per schrijver, het eerder genoemde 'Picture Of Dorian Gray' van Oscar Wilde bijv. wordt ook (terecht) onder literatuur genoemd, maar leest weer enorm makkelijk weg.. twee zeer lastig te ontcijferen boeken in het Engels vond ik Naked Lunch, van William S. Burroughs (ligt meer aan de schrijfstijl en het gebruik van slang dan aan het engels zelf) en Journal Of A Plague Year (Daniel Dafoe) ..





Toen ik het prijsverschil ontdekte ben ik maar Engels gaan lezen.. Mijn eerste boek was "the stand" van Stephen King.. iets van 1300 blz.. Leek me wel een goed begin..
Tegenwoordig is 3kwart van mijn boekenkast in het Engels.. Zat er aan te denken om binnenkort eens iets in het Duits te gaan lezen van Kafka ofzo.. Leek me wel een uitdaging aangezien ik nooit duits heb gehad en alleen ZDF Duits heb geleerd.. Kom nog uit de pré-kabel tv periode(maar das offtopic)..


Een kleine snol zit zo vol.


Appel
Stoomfiets Speaking!
Usericon van Appel
Posted 14-06-2004 22:03 by Appel Profiel van Appelhttp://forum.zwaremetalen.com/forum_user.php?id=2048

Meestal lees ik boeken die te maken hebben/spelen tijdens of gaan over een oorlog.

Liefst Napoleon etc


Red de fietsen de winter door.


goblinjester
Usericon van goblinjester
Posted 14-06-2004 23:26 by goblinjester Profiel van goblinjester

Ik ben nog op zoek naar een leuk Fantasy boek. Ik moet toegeven dat ik niet zo'n lezer ben. En er ook niet veel verstand van heb. Hihi Harry Potter vind ik zeker erg cool ( maar ja ach ik doe ook pabo ) en LOTR heb ik ook al gelezen. Heeft er iemand een tip. Het liefst met zo min mogelijk vervolgen.


Val ik je toch weer lastig met mijn geouwehoer.


demonic_debby
eat shit and die
Usericon van demonic_debby
Posted 14-06-2004 23:28 by demonic_debby Profiel van demonic_debbyhttp://www.megadeth.com

lees momenteel imagica
clive barker


ben niet gek ik ben een vliegtuig!


Malekith
Usericon van Malekith
Posted 14-06-2004 23:30 by Malekith Profiel van Malekith

quote:
Op 14 juni 2004 23:26 schreef goblinjester het volgende:
Ik ben nog op zoek naar een leuk Fantasy boek. Ik moet toegeven dat ik niet zo'n lezer ben. En er ook niet veel verstand van heb. Hihi Harry Potter vind ik zeker erg cool ( maar ja ach ik doe ook pabo ) en LOTR heb ik ook al gelezen. Heeft er iemand een tip. Het liefst met zo min mogelijk vervolgen.


Warhammer heeft z'n eigen boeken - misschien iets voor jou?


"Obras son amores y no buenas razones"


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 14-06-2004 23:31 by Greycloak (Speciaal lid) Profiel van Greycloak

quote:
Op 14 juni 2004 23:30 schreef Malekith het volgende:
Warhammer heeft z'n eigen boeken - misschien iets voor jou?
Die heerschen, en zijn nog in redelijk simpel Engels ook.



What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


goblinjester
Usericon van goblinjester
Posted 14-06-2004 23:34 by goblinjester Profiel van goblinjester

Die Warhammer boeken zijn wel heel erg hak tsjak en geen verhaal.


Val ik je toch weer lastig met mijn geouwehoer.


Malekith
Usericon van Malekith
Posted 14-06-2004 23:35 by Malekith Profiel van Malekith

quote:
Op 14 juni 2004 23:31 schreef Greycloak het volgende:
Die heerschen, en zijn nog in redelijk simpel Engels ook.




If you say so

Ben van plan die ook eens op te zoeken - heb tot nu toe enkel maar wat achterflappen gelezen van iemand die een hele kast vol met die boeken heeft. Ze zijn van Warhammer - kan dus niet slecht zijn


"Obras son amores y no buenas razones"


tharos
Usericon van tharos
Posted 14-06-2004 23:37 by tharos Profiel van tharos

quote:
Op 14 juni 2004 23:26 schreef goblinjester het volgende:
Ik ben nog op zoek naar een leuk Fantasy boek. Ik moet toegeven dat ik niet zo'n lezer ben. En er ook niet veel verstand van heb. Hihi Harry Potter vind ik zeker erg cool ( maar ja ach ik doe ook pabo ) en LOTR heb ik ook al gelezen. Heeft er iemand een tip. Het liefst met zo min mogelijk vervolgen.


weis & hickman met:

de verheven steen deel 1,2 en 3
makkelijk en vermakelijk!!


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 14-06-2004 23:38 by Greycloak (Speciaal lid) Profiel van Greycloak

quote:
Op 14 juni 2004 23:35 schreef Malekith het volgende:
If you say so

Ben van plan die ook eens op te zoeken - heb tot nu toe enkel maar wat achterflappen gelezen van iemand die een hele kast vol met die boeken heeft. Ze zijn van Warhammer - kan dus niet slecht zijn
Ik vind ze leuk. Kan je de Genevieve-novels aanraden. En als je in de stemming bent voor iets zwaars; Gilead's Blood, over een immens vrolijke (...) Elf.



What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


goblinjester
Usericon van goblinjester
Posted 14-06-2004 23:39 by goblinjester Profiel van goblinjester

Ik heb één zo;n gratis boek gelezen. Dat ging over een squad imperial gasten. Speelde zich af in het jaar 40000. Het was nogal veel aktie en heel weinig diepgang.

Ik heb dit weekend de Houtjongen van R.E.Feist gelezen. Dit is ook fantasy maar heel erg slecht. Sorry als ik iemand beledig. Er zat een kaart in die ik heel onzinnig vond. Misschien wel leuk als je alle boeken gelezen hebt. En tevens komen er allemaal mensen in voor met helemaal geen diepgang. Eigenlijk had het hele boek geen diepgang. Ik weet zeker dat ik veel meer met 60 blz kan.


Val ik je toch weer lastig met mijn geouwehoer.


goblinjester
Usericon van goblinjester
Posted 14-06-2004 23:39 by goblinjester Profiel van goblinjester

quote:
Op 14 juni 2004 23:37 schreef tharos het volgende:
weis & hickman met:

de verheven steen deel 1,2 en 3
makkelijk en vermakelijk!!


Waar gaat het ongeveer over?


Val ik je toch weer lastig met mijn geouwehoer.


demonic_debby
eat shit and die
Usericon van demonic_debby
Posted 14-06-2004 23:45 by demonic_debby Profiel van demonic_debbyhttp://www.megadeth.com

quote:
Op 14 juni 2004 23:39 schreef goblinjester het volgende:
Waar gaat het ongeveer over?

terry brooks moet je lezen is super
de shanarah serie
het zwaard van shanarah
de elfensten van shanarah
het wenslied
is echt gaaf is net zoiets als lotr


ben niet gek ik ben een vliegtuig!


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen