IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Wat voor boeken leest men hier? Vorige pagina | Volgende pagina
M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 14-07-2004 20:04 by M. Profiel van M.

quote:
Op 14 juli 2004 19:42 schreef No Nonsense het volgende:
Ik heb hier nu Symboliek Der Schepping en der Eeuwige Natuur voor me liggen.

Hmm, 't komt uit 1897 en het ziet eruit alsof het zo uit elkaar kan vallen ...'t zal me benieuwen hoe het met m'n oud-Nederlands gesteld is.

Dat klinkt stoer! Van wie is het en waar gaat het over?

Mijn ouders hebben ergens nog een 'Het Sexueele Leven der Mensch' uit die tijd thuis liggen, wat natuurlijk ook een uitleg van de Symboliek der Schepping is.


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


No Nonsense
Na zonneschijn komt regen.
Usericon van No Nonsense
Posted 14-07-2004 20:18 by No Nonsense Profiel van No Nonsense

quote:
Op 14 juli 2004 20:04 schreef M. het volgende:
Dat klinkt stoer! Van wie is het en waar gaat het over?

Mijn ouders hebben ergens nog een 'Het Sexueele Leven der Mensch' uit die tijd thuis liggen, wat natuurlijk ook een uitleg van de Symboliek der Schepping is.


Nou ik ga vanavond denk ik beginnen te lezen dus ik kan je nog niet zeggen waar het precies over gaat. De hoofdstukken zijn Symboliek, Kosmos, De Wet Des Heelals en De Eeuwige Natuur.

De schrijver is F. Bettex


The art of flying lies in learning how to throw yourself at the ground...and miss.


Curunír
Usericon van Curunír
Posted 14-07-2004 20:27 by Curunír Profiel van Curunír

quote:
Op 14 juli 2004 19:36 schreef Pink Floyd het volgende:
zeker mee eens! (Had jij niet eerst een andere nickname trouwens?


Nee. Misschien verwar je me met Sauron.


"I find your lack of faith disturbing."


Aeolus
Rex Venti
Usericon van Aeolus
Posted 14-07-2004 20:28 by Aeolus Profiel van Aeolus

quote:
Op 14 juli 2004 19:13 schreef Valorian het volgende:
De Walvissteenbrieven is een soort van aanvulling van of onderdeeltje uit Het Kaartenhuis (aka House of Leaves) .. los lezen is niet aan te raden..

Danielewski's debutroman was House of Leaves en hij heeft sindsdien nog geen ander boek geschreven (op 'walvissteenbrieven' na dan, als je die meerekent) .. Dit boek kan je oneindig veel over vertellen maar je moet het eigenlijk gewoon lezen.. erg gaaf.. meezuigend.. anders moet je even googlen op recensies, zitten vaak wel goede tussen..




Mijn interesse is gewekt, ik ga het boek eens proberen te vinden.


Curse you all men, that resent my empire. Cause I have risen again, at war this time. The truth I speak, is your decease. My word is your defeat.


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 14-07-2004 21:22 by Valorian (Redacteur) Profiel van Valorian

quote:
Op 14 juli 2004 20:28 schreef Aeolus het volgende:


Mijn interesse is gewekt, ik ga het boek eens proberen te vinden.


Mocht je hem willen kopen: bij de Slegte in A'dam zag in vanmiddag de Nederlandse versie liggen, voor 16 euro .. niet duur als je kijkt wat voor pil het is en aangezien hij er nog nagenoeg ongelezen uitzag.. maar eigenlijk moet je natuurlijk voor de originele (Amerikaanse) versie gaan


Ishamael
Betrayer of Hope
Usericon van Ishamael
Posted 14-07-2004 22:01 by Ishamael Profiel van Ishamael

crossroads of twilight(WOT)


Han mättar sig med lik av män, som dött,gudars boningmed blod besudlar.Svart blir solskenet om somrarne efter, all väderlek vansklig.


Curunír
Usericon van Curunír
Posted 14-07-2004 22:08 by Curunír Profiel van Curunír

quote:
Op 14 juli 2004 22:01 schreef Ishamael het volgende:
crossroads of twilight(WOT)

Is jouw nick geen naam van een verzaker uit WoT (als ik het me goed herinner)?
Ik heb de serie tot en met deel 5 gelezen, daarna had ik het wel gezien.


"I find your lack of faith disturbing."


Ishamael
Betrayer of Hope
Usericon van Ishamael
Posted 14-07-2004 22:10 by Ishamael Profiel van Ishamael

dan heb je de beste delen niet gelezen, maar ja je hebt gelijk. ik dacht dat niemand het zou raden


Han mättar sig med lik av män, som dött,gudars boningmed blod besudlar.Svart blir solskenet om somrarne efter, all väderlek vansklig.


Curunír
Usericon van Curunír
Posted 14-07-2004 22:21 by Curunír Profiel van Curunír

Nou ja, toen ik deel 5 dichtklapte dacht ik spontaan dat die Jordan een enorm probleem moet hebben met zijn schoonmoeder.
De overgrote meerderheid van de vrouwelijke personages zijn immers kattige wijven, na vijf delen kreeg ik er genoeg van dat Rhand steeds moest gaan lopen om uit de klauwen van die vrouwen te blijven, of ze zouden hem (al dan niet) met huid en haar opvreten (bij wijze van spreken).
Jammer ook dat Jordan het steeds presteert om bladzijden vol te vertellen, zonder het verhaal ook maar enigzins te laten vorderen. Misschien wordt dit wel als één van de sterke punten van Jordan aanschouwt, maar ik begon er me op de duur aan te ergeren.

Sterke punten aan WoT vind ik dan weer de manier waarop de personages van Mart en Peryn zijn uitgewerkt. En vind ik de scènes tussen Rhand en de verzakers echt wel top-fantasy.

[Dit bericht is gewijzigd door Curunír op 14-07-2004 22:23]


"I find your lack of faith disturbing."


Ishamael
Betrayer of Hope
Usericon van Ishamael
Posted 14-07-2004 22:35 by Ishamael Profiel van Ishamael

quote:
Op 14 juli 2004 22:21 schreef Curunír het volgende:
Nou ja, toen ik deel 5 dichtklapte dacht ik spontaan dat die Jordan een enorm probleem moet hebben met zijn schoonmoeder.
De overgrote meerderheid van de vrouwelijke personages zijn immers kattige wijven, na vijf delen kreeg ik er genoeg van dat Rhand steeds moest gaan lopen om uit de klauwen van die vrouwen te blijven, of ze zouden hem (al dan niet) met huid en haar opvreten (bij wijze van spreken).
Jammer ook dat Jordan het steeds presteert om bladzijden vol te vertellen, zonder het verhaal ook maar enigzins te laten vorderen. Misschien wordt dit wel als één van de sterke punten van Jordan aanschouwt, maar ik begon er me op de duur aan te ergeren.

Sterke punten aan WoT vind ik dan weer de manier waarop de personages van Mart en Peryn zijn uitgewerkt. En vind ik de scènes tussen Rhand en de verzakers echt wel top-fantasy.


ja maar goed naar mijn mening blijft het de beste fantasy, het verhaal is zo episch, schitterend, als je het leest heb je echt het gevoel dat je in een heel andere wereld zit. en tja kattige vrouwen...zo zijn vrouwen toch?!


Han mättar sig med lik av män, som dött,gudars boningmed blod besudlar.Svart blir solskenet om somrarne efter, all väderlek vansklig.


Dolen
Usericon van Dolen
Posted 15-07-2004 13:10 by Dolen Profiel van Dolen

Ik ben op het moment bijna klaar met 'Q', geschreven door vier Italiaanse schrijvers onder het pseudoniem Luther Blissett. Het is een historische idéroman die zich afspeelt ten tijde van de reformatie, 1515-1550. Een dik boek, niet te licht, niet te zwaar. Het doet een beetje denken aan De naam van de Roos van Umberto Eco, maar hier zit meer vaart in. Aan de andere kan zijn de theologische discussies die in Q voorkomen, niet zo interessant als in Eco's boek.

Ik zou 'm toch van harte aanraden, zeker voor de vakantie!

Een recentie vind je hier en een theoretische kritiek, hier.


windkracht10
Iced Nerd
Usericon van windkracht10
Posted 16-07-2004 9:53 by windkracht10 Profiel van windkracht10

quote:
Op 14 juli 2004 22:21 schreef Curunír het volgende:
Nou ja, toen ik deel 5 dichtklapte dacht ik spontaan dat die Jordan een enorm probleem moet hebben met zijn schoonmoeder.

Ik ben tot halverwege deel 3 geraakt. Mooi fantasie-wereldje maar het verhaal vlot echt niet.


mvg wk10


rajackar
Rape the houses! Burn the women!
Usericon van rajackar
Posted 16-07-2004 10:00 by rajackar (Speciaal lid) Profiel van rajackarhttp://https://www.facebook.com/rajackar

Ben tijden geleden eens begonnen in de sword of truth serie.
En ondanks dat ik me er na eentijdje kapot aan ben gaan ergeren heb ik toch het laatst verschenen deel gekocht (naked empire). Al was het alleen maar om ze allemaal gelezen te hebben.
Maar wat een KUT boek is het laatst verschenen deel zeg. Ik krijg echt zin om die schrijver uit zijn boek te trekken en z'n nek om te draaien. Dat ze überhaupt nog geld durven vragen voor zo'n verschrikkelijke wanprestatie.





[Dit bericht is gewijzigd door rajackar op 16-07-2004 10:00]


De nacht heeft vleugels maar nimmer teugels. * Grindpad * Facebook * http://twitter.com/rajackar


Lies
Usericon van Lies
Posted 16-07-2004 11:19 by Lies Profiel van Lies

quote:
Op 14 juli 2004 19:10 schreef Valorian het volgende:
- Life Of Pi

Die heb ik gisteravond uitgelezen. Pi lult vaak uit z'n nek, maar 'k vond het best een interessant boek om lezen... Vooral het einde.


[Je prends] chaque sourire pour une insulte et chaque regard pour une provocation.


DarknessThere
Usericon van DarknessThere
Posted 16-07-2004 12:10 by DarknessThere Profiel van DarknessThere

Voorlopig nog bezig in "The Vampire Armand" van Anne Rice.


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 16-07-2004 13:27 by Misanthrope Profiel van Misanthrope

Zo.
Cognitive Science, an introduction.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Orion
Usericon van Orion
Posted 16-07-2004 13:28 by Orion Profiel van Orion

de wereld van sofie


Mezelf tegen friet! en spotten en al ut andere kansloos gedoe weest wel !?


0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 16-07-2004 13:29 by 0Tolerence Profiel van 0Tolerence

quote:
Op 16 juli 2004 13:27 schreef Misanthrope het volgende:
Zo.
Cognitive Science, an introduction.


oohh joepie. Spygologie


"This one is older than shit, heavier than time!"


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 16-07-2004 13:33 by Misanthrope Profiel van Misanthrope

quote:
Op 16 juli 2004 13:29 schreef 0Tolerence het volgende:
oohh joepie. Spygologie
Gheghe, er zit vanalles in, het gaat volgens mij richting de kant van de artificial intelligence en de daarbij behorende filosofie, technologie en psychologie. Slechts 2 hoofdstukjes bestaan uit psychologie.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 16-07-2004 13:34 by Valorian (Redacteur) Profiel van Valorian

quote:
Op 16 juli 2004 11:19 schreef Lies het volgende:
Die heb ik gisteravond uitgelezen. Pi lult vaak uit z'n nek, maar 'k vond het best een interessant boek om lezen... Vooral het einde.


Hehehe.. Ik zag de titel hier staan en kwam hem toen tegen in A'dam (waterstones, engelse boekwinkel op de kalverstraat), de flaptekst sprak me ook wel aan dus ik heb hem maar meegenomen..


0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 16-07-2004 13:35 by 0Tolerence Profiel van 0Tolerence

quote:
Op 16 juli 2004 13:33 schreef Misanthrope het volgende:
Gheghe, er zit vanalles in, het gaat volgens mij richting de kant van de artificial intelligence en de daarbij behorende filosofie, technologie en psychologie. Slechts 2 hoofdstukjes bestaan uit psychologie.


AI ligt idd behoorlijk dichtbij psychologie. Wij hebben het ook gehad en het moet je zeker wel liggen, anders is het niet uit te houden


"This one is older than shit, heavier than time!"


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 16-07-2004 13:41 by Valorian (Redacteur) Profiel van Valorian

Ben trouwens bijna door De Davinci Code heen.. goed boek..


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 16-07-2004 13:59 by Misanthrope Profiel van Misanthrope

quote:
Op 16 juli 2004 13:35 schreef 0Tolerence het volgende:
AI ligt idd behoorlijk dichtbij psychologie. Wij hebben het ook gehad en het moet je zeker wel liggen, anders is het niet uit te houden
Ochja, ik probeer me heel breed te orienteren. Welke studie doe jij dan, als ik vragen mag?


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 16-07-2004 14:51 by 0Tolerence Profiel van 0Tolerence

quote:
Op 16 juli 2004 13:59 schreef Misanthrope het volgende:
Ochja, ik probeer me heel breed te orienteren. Welke studie doe jij dan, als ik vragen mag?


Informatica op de VU. Met mogelijk het M masters profiel. Wat dus inhoudt dat je moet kiezen uit economie, rechten en informatica vakken om je pakket te vullen. Daarbij komen er vakken als Ondernemerschap bij.


"This one is older than shit, heavier than time!"


Lies
Usericon van Lies
Posted 16-07-2004 15:39 by Lies Profiel van Lies

quote:
Op 16 juli 2004 13:34 schreef Valorian het volgende:
Hehehe.. Ik zag de titel hier staan en kwam hem toen tegen in A'dam (waterstones, engelse boekwinkel op de kalverstraat), de flaptekst sprak me ook wel aan dus ik heb hem maar meegenomen..

Hehe. Waar denk je dat die van mij vandaan komt? BXL (Waterstones, Engelse Boekhandel op de Boulevard Adolphe Max).
Ze zijn aantrekkelijk he, die 3 for 2's.


[Je prends] chaque sourire pour une insulte et chaque regard pour une provocation.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen