|
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
||||
Auteur: |
|
|
2 buur landen krijgen ruzie over de portals die her en der staan. met al het gezeik erom heen. ik ben zo fucking slecht in samenvattingen! |
|
quote: In ieder geval bedankt. Al is het heel kort en krachtig het is in ieder geval wel duidelijk. Ik heb zo'n hekel aan van die boeken waarin een persoon uit deze tijd naar een fantasy wereld wordt gebracht. Bah. Ik ga zeker even kijken Weis&Hickman en ook Terry Brook zal ik ook bekijken. Over beide heb ik wel vaker goeie verhalen gehoord. Ik lees in de boekenwinkel altijd de eerste bladzijde om te kijken of de schrijfstijl mij bevalt. Val ik je toch weer lastig met mijn geouwehoer. |
|
Ik las daarnet een recensie van een ander boek van R.E.Feist en ook daarover werd gezegd dat de personages geen diepgang hebben. Toch erg jammer. Maar dat weet ik dus vanaf nu. Zijn boeken moet ik gewoon mijden. Val ik je toch weer lastig met mijn geouwehoer. |
|
Nou, ik vind niks mis met de Magician serie hoor. Interessante concepten, goed geschreven en degelijk plot. De karakters worden inderdaad niet bijster ver uitgewerkt, maar ik kan niet zeggen dat ik dat al te storend vond tijdens het lezen. Magician-serie hoort wat mij betreft op de leeslijst van elke fantasie-fan. PS: aaaaargh waar blijft die verdomde Song of Ice and Fire Deel 4???? Het enige voordeel is dat hij deel 5 al zo goed als af schijnt te hebben (was oorspronkelijk bedoeld als deel 4 met een sprong van 10 jaar tussen 3 en 4, maar toen kwam hij erachter dat een sprong van 10 jaar toch wel erg moeilijk was zonder het hele nieuwe deel vol te kieperen met flashbacks. Ergo: deel 4 werd deel 5 en nou krijgt-ie deel 4 niet afgeschreven ). She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper. |
|
quote: Terry Brooks is een na-apende oncreatieve prutser. Al is die ene serie van dat koninkrijk dat te koop is nog wel grappig. Serieus, die man heeft echt geen enkel origineel idee, en de Shannara-serie is van clichees en rips van andere boeken aan elkaar geregen. She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper. |
|
oops dubbelpost [Dit bericht is gewijzigd door Mark op 15-06-2004 12:40] She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper. |
|
quote: Zo te lezen hebben alle internationaal georienteerde scholen dezelfde boekenlijst quote: Vlaemsche primitief! Hoe durf je dit meesterwerk als saai te bestempelen! De herkenbaarheid van het vertelde is enorm, voorts is het een boek wat zeer interessante parallelen met bijvoorbeeld de Stanford Prison Experiments en allerlei vergelijkbare gebeurtenissen heeft. Zeer aan te raden boek. quote: Oninteressant?!?! Een van de meest ontroerende en aangrijpende verhalen die ik ooit gelezen heb! quote: Dit is niet de beste toneelstuk van Shakespeare. 'The Tempest' en 'Comedy of Errors' zijn wel enorme aanraders. quote: Ik kon kiezen uit thema's en ik koos meen ik voor thema Imprisonment. Zodoende kwame de volgende boeken aan de orde: Daniel Defoe - Robinson Crusoe Ralph Ellison - Invisible Man Primo Levi - If this is a man Aleksandr Solzhenitsyn - One day in the life of Ivan Denisovich Bill Shakespeare - The Tempest en nog een paar die ik niet meer voor den geest kan halen. KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA ! |
|
quote: Meesterwerk? Bah, ik vond het totaal niet leuk om lezen. Het klopt wat je zegt betreffende de parallelen, en ook qua gelijkenisen in menselijk gedrag en gebeurtenissen, maar dat is het dan ook. Misschien ligt het aan mij, misschien ligt het aan mijn leerkracht - die bleef maar dingen zoeken om ons met dat boek bezig te houden; ik heb de meest idiote en tijdsrovende opdrachten en werkstukken moeten doen... Dat, en ook de ontelbare analyses en essays die ik rond de symboliek/parallelen/ironie/satire etc. gedaan heb zullen allemaal wel bijgedragen hebben aan mijn mening over het boek. quote: Na het gelezen te hebben vond ik het ook best ontroerend enzo, maar na weer ontelbare analyses en opdrachten is mijn mening veranderd, en vond ik het maar een oninteressant plot - het is sowieso niet mijn favoriete genre. Het plot was niet echt voorspelbaar, maar wanneer je alle "symboliek" in dat boek geanalyseerd hebt is er weinig onvoorspelbaars meer aan, en dat neemt mijn interesse weg. Het leest wel makkelijk. quote: Comedy Of Errors hebben ze ergens halverwege het schooljaar opgevoerd als toneelstuk op mijn school. Ik ben er naartoe geweest, maar ben in slaap gevallen ergens in het begin al. Lag niet aan het toneel zelf, ik was gewoon fucking moe die dag quote: Hehe, goede schets van wat ik een van de komende jaren mag verwachten dus In welke graad is dat dan? "Obras son amores y no buenas razones" |
|
Ik deed geen American Highschool. Ik deed IGCSE en vervolgens International Baccalaureate. De boeken die ik heb genoemd vielen in de laatste twee jaar dus zeg maar jouw toekomstige twee jaren. KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA ! |
|
alles wat met WO II te maken heeft , voornamelijk Duitse prut en oh ja Robert Hobb Zo hé, is dit topic toch maar mooi getransformeerd van eenzijdig gebral van Invictus in een ware echte op ervaringen en feiten gebaseerde discussie. |
|
Hey Mark, ik heb vandaag toch een boek van Terry Brooks gehaald. Ik hoop dat ik hem wel leuk vind. Tevens ken ik de andere boeken niet. Dus als ik die ooit ga lezen denk ik: Hey dit ken ik al :p Ik heb De Schaduw van Shannara gekocht. Ik had Weis&Hickman ook in mijn handen maar die was duurder, dikker en met een slappe kaft. Ik probeer eerst wel even deze. Val ik je toch weer lastig met mijn geouwehoer. |
|
Heb net Het Feest der Liefde van Ronald Giphart uit. Ik vond 'm erg grappig. So you can make me come that doesn't make you Jesus (Tori Amos) |
|
Om eerlijk te wezen verdiep ik mij slechts alleen in boeken die over reptielen gaan... Voor mij geen dikke pillen van schrijvers met brilletjes... spelfout weggehaald... |
|
Meestal handleidingen van apparaten Soundwave: 'Cries and screams are music to my ears'. |
|
Net een vergeten oorlog uitgelezen van Martin Ros. Polen - Rusland 1920 F*ck hippies |
|
Lees veel van Terry Prachett, maar je moet wel van zn humor houden [Dit bericht is gewijzigd door Ivo op 20-06-2004 0:01] |
|
ben een boek aan het lezen met de veelzeggende titel RUNEN. Extra interessant voor ondergetekende omdat het is geschreven door medewerkers van de UvA, waar ik Scandinavistiek ga studeren. |
|
quote: Heersch! KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA ! |
|
Deze week Wolves of the Calla en The Song of Troy uitgelezen. Beide waren best goed te pruimen. Maar nu sta ik natuurlijk weer voor een hartverscheurende vraag: in welk boek begin ik nu? [Je prends] chaque sourire pour une insulte et chaque regard pour une provocation. |
|
quote:Jup en hierna ga ik lezen: Oorzaken en gevolgen 1ste wereldoorlog Slag om Stalingrad Kroniek van de koude oorlog Op het hoogste niveau (Bush, Gorbatsjov en het einde van de koude oorlog) Vietnam, de nooit verdwenen oorlog Oorlog in Irak Heilige oorlog BV. De geheime wereld van Bin Laden. F*ck hippies |
|
Ik heb me Venom's Taste van Lisa Smedman gekocht, een boek wat Yuan-Ti society belicht, net zoals oa Salvatore en Cunningham drow society beschreven hebben. En The Rage van Byers: de complete familie van een jongen wordt verscheurd door een draak, en hij zelf wordt ook in 2en gebeten, maar op de een of andere manier overleeft hij en krijgt hij zelfs nieuwe ledematen (hulp van buitenaf waarschijnlijk), en gaat hij als half-golem op een queeste om elke draak in Faerun uit te roeien. |
|
Ik ben nu in de Aanhangsels bezig van LOTR. Wow wat een geweldig boek. Val ik je toch weer lastig met mijn geouwehoer. |
|
ben in wat filosofie bezig * wow kun jij dat dan? ! blijkbaar Mezelf tegen friet! en spotten en al ut andere kansloos gedoe weest wel !? |
|
quote: Sinds gisteren heb ik hem uit. Een hoop wat erin stond vond ik erg leuk om te lezen. Maar het geblaat over de talen en de letters vond ik helemaal niks. Wat saai. Tevens las ik dat in The History Of ME echt alles staat. Ook 5 versie's van het begin van LOTR. Nou die ga ik dus ook zeker niet lezen. Misschien dat ik het Silmarrilion nog ga proberen. Val ik je toch weer lastig met mijn geouwehoer. |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
Index / Algemeen | Vorige pagina | Volgende pagina |