IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Wat voor boeken leest men hier? Vorige pagina | Volgende pagina
tharos
Usericon van tharos
Posted 14-06-2004 23:45 by tharos Profiel van tharos

2 buur landen krijgen ruzie over de portals die her en der staan. met al het gezeik erom heen.
ik ben zo fucking slecht in samenvattingen!


Spirit In Black
Usericon van Spirit In Black
Posted 15-06-2004 0:42 by Spirit In Black Profiel van Spirit In Black

quote:
Op 14 juni 2004 20:19 schreef Malekith het volgende:
Hoe is die? 'k Heb er tot nu toe enkel goeds van gehoord.


gisteren uitgelezen de Da Vinci Code, tja wat zal ik zeggen. de eerste helft is ie leuk en ook nog vrij spannend en dan heeft de schrijver een writers block als het gaat om ingenieusiteit bij een paar oplossingen....maar oordeel zelf.


goblinjester
Usericon van goblinjester
Posted 15-06-2004 8:54 by goblinjester Profiel van goblinjester

quote:
Op 14 juni 2004 23:45 schreef tharos het volgende:
2 buur landen krijgen ruzie over de portals die her en der staan. met al het gezeik erom heen.
ik ben zo fucking slecht in samenvattingen!


In ieder geval bedankt. Al is het heel kort en krachtig het is in ieder geval wel duidelijk. Ik heb zo'n hekel aan van die boeken waarin een persoon uit deze tijd naar een fantasy wereld wordt gebracht. Bah.

Ik ga zeker even kijken Weis&Hickman en ook Terry Brook zal ik ook bekijken. Over beide heb ik wel vaker goeie verhalen gehoord. Ik lees in de boekenwinkel altijd de eerste bladzijde om te kijken of de schrijfstijl mij bevalt.


Val ik je toch weer lastig met mijn geouwehoer.


goblinjester
Usericon van goblinjester
Posted 15-06-2004 12:27 by goblinjester Profiel van goblinjester

Ik las daarnet een recensie van een ander boek van R.E.Feist en ook daarover werd gezegd dat de personages geen diepgang hebben. Toch erg jammer. Maar dat weet ik dus vanaf nu. Zijn boeken moet ik gewoon mijden.


Val ik je toch weer lastig met mijn geouwehoer.


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 15-06-2004 12:33 by Mark Profiel van Mark

Nou, ik vind niks mis met de Magician serie hoor. Interessante concepten, goed geschreven en degelijk plot. De karakters worden inderdaad niet bijster ver uitgewerkt, maar ik kan niet zeggen dat ik dat al te storend vond tijdens het lezen. Magician-serie hoort wat mij betreft op de leeslijst van elke fantasie-fan.

PS: aaaaargh waar blijft die verdomde Song of Ice and Fire Deel 4???? Het enige voordeel is dat hij deel 5 al zo goed als af schijnt te hebben (was oorspronkelijk bedoeld als deel 4 met een sprong van 10 jaar tussen 3 en 4, maar toen kwam hij erachter dat een sprong van 10 jaar toch wel erg moeilijk was zonder het hele nieuwe deel vol te kieperen met flashbacks. Ergo: deel 4 werd deel 5 en nou krijgt-ie deel 4 niet afgeschreven ).


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 15-06-2004 12:37 by Mark Profiel van Mark

quote:
Op 14 juni 2004 23:45 schreef demonic_debby het volgende:
terry brooks moet je lezen is super






Terry Brooks is een na-apende oncreatieve prutser. Al is die ene serie van dat koninkrijk dat te koop is nog wel grappig.

Serieus, die man heeft echt geen enkel origineel idee, en de Shannara-serie is van clichees en rips van andere boeken aan elkaar geregen.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 15-06-2004 12:39 by Mark Profiel van Mark

oops dubbelpost

[Dit bericht is gewijzigd door Mark op 15-06-2004 12:40]


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 15-06-2004 14:26 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 14 juni 2004 21:29 schreef Malekith het volgende:
Ik zit op een Amerikaanse school, en had drie opgegeven boeken om te lezen voor dit jaar.



Zo te lezen hebben alle internationaal georienteerde scholen dezelfde boekenlijst

quote:

De eerste was "Lord Of The Flies" van William Golding - naar mijn mening een uiterst saai boek, en vervelend om te lezen (weet niet precies waarom juist, maar is gewoon vervelend).



Vlaemsche primitief! Hoe durf je dit meesterwerk als saai te bestempelen! De herkenbaarheid van het vertelde is enorm, voorts is het een boek wat zeer interessante parallelen met bijvoorbeeld de Stanford Prison Experiments en allerlei vergelijkbare gebeurtenissen heeft. Zeer aan te raden boek.

quote:

Als tweede kregen we "Of Mice And Men" van John Steinbeck - iets beter leesbaar, maar evengoed met moeilijkere momenten door inderdaad slang, en al dat Amerikaans jargon. Oninteressant verhaal echter.



Oninteressant?!?! Een van de meest ontroerende en aangrijpende verhalen die ik ooit gelezen heb!

quote:

De derde op de lijst was "Romeo And Juliet", de William Shakespeare versie. Ik kende slechts de grote lijnen van het verhaal, en was wel ietwat geiinteresseerd in het lezen van het complete boek. Mja, die interesse verging me aangezien we de script versie moesten lezen - de versie die toneelspelers instuderen, met alle onduidelijkheid voor een normale lezer vandien. Ook moeilijk maar best leuk was dat Elizabethaans taaltje dat gebruikt werd. Wel rot dat het woordenboek daar geen vertalingen voor biedt.



Dit is niet de beste toneelstuk van Shakespeare. 'The Tempest' en 'Comedy of Errors' zijn wel enorme aanraders.

quote:

Ik hoop op betere boeken op de lijst van volgend schooljaar..


Ik kon kiezen uit thema's en ik koos meen ik voor thema Imprisonment. Zodoende kwame de volgende boeken aan de orde:

Daniel Defoe - Robinson Crusoe
Ralph Ellison - Invisible Man
Primo Levi - If this is a man
Aleksandr Solzhenitsyn - One day in the life of Ivan Denisovich
Bill Shakespeare - The Tempest

en nog een paar die ik niet meer voor den geest kan halen.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Malekith
Usericon van Malekith
Posted 15-06-2004 15:19 by Malekith Profiel van Malekith

quote:
Op 15 juni 2004 14:26 schreef Chelman het volgende:
Vlaemsche primitief! Hoe durf je dit meesterwerk als saai te bestempelen! De herkenbaarheid van het vertelde is enorm, voorts is het een boek wat zeer interessante parallelen met bijvoorbeeld de Stanford Prison Experiments en allerlei vergelijkbare gebeurtenissen heeft. Zeer aan te raden boek.

Meesterwerk? Bah, ik vond het totaal niet leuk om lezen. Het klopt wat je zegt betreffende de parallelen, en ook qua gelijkenisen in menselijk gedrag en gebeurtenissen, maar dat is het dan ook. Misschien ligt het aan mij, misschien ligt het aan mijn leerkracht - die bleef maar dingen zoeken om ons met dat boek bezig te houden; ik heb de meest idiote en tijdsrovende opdrachten en werkstukken moeten doen... Dat, en ook de ontelbare analyses en essays die ik rond de symboliek/parallelen/ironie/satire etc. gedaan heb zullen allemaal wel bijgedragen hebben aan mijn mening over het boek.


quote:
Oninteressant?!?! Een van de meest ontroerende en aangrijpende verhalen die ik ooit gelezen heb!


Na het gelezen te hebben vond ik het ook best ontroerend enzo, maar na weer ontelbare analyses en opdrachten is mijn mening veranderd, en vond ik het maar een oninteressant plot - het is sowieso niet mijn favoriete genre.
Het plot was niet echt voorspelbaar, maar wanneer je alle "symboliek" in dat boek geanalyseerd hebt is er weinig onvoorspelbaars meer aan, en dat neemt mijn interesse weg. Het leest wel makkelijk.

quote:
Dit is niet de beste toneelstuk van Shakespeare. 'The Tempest' en 'Comedy of Errors' zijn wel enorme aanraders.

Comedy Of Errors hebben ze ergens halverwege het schooljaar opgevoerd als toneelstuk op mijn school. Ik ben er naartoe geweest, maar ben in slaap gevallen ergens in het begin al. Lag niet aan het toneel zelf, ik was gewoon fucking moe die dag

quote:
Ik kon kiezen uit thema's en ik koos meen ik voor thema Imprisonment. Zodoende kwame de volgende boeken aan de orde:

Daniel Defoe - Robinson Crusoe
Ralph Ellison - Invisible Man
Primo Levi - If this is a man
Aleksandr Solzhenitsyn - One day in the life of Ivan Denisovich
Bill Shakespeare - The Tempest

en nog een paar die ik niet meer voor den geest kan halen.

Hehe, goede schets van wat ik een van de komende jaren mag verwachten dus
In welke graad is dat dan?


"Obras son amores y no buenas razones"


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 15-06-2004 15:21 by Chelman Profiel van Chelman

Ik deed geen American Highschool. Ik deed IGCSE en vervolgens International Baccalaureate.

De boeken die ik heb genoemd vielen in de laatste twee jaar dus zeg maar jouw toekomstige twee jaren.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


invictis
Usericon van invictis
Posted 15-06-2004 15:22 by invictis Profiel van invictis

alles wat met WO II te maken heeft , voornamelijk Duitse prut en oh ja Robert Hobb


Zo hé, is dit topic toch maar mooi getransformeerd van eenzijdig gebral van Invictus in een ware echte op ervaringen en feiten gebaseerde discussie.


goblinjester
Usericon van goblinjester
Posted 15-06-2004 22:20 by goblinjester Profiel van goblinjester

Hey Mark, ik heb vandaag toch een boek van Terry Brooks gehaald. Ik hoop dat ik hem wel leuk vind. Tevens ken ik de andere boeken niet. Dus als ik die ooit ga lezen denk ik: Hey dit ken ik al :p

Ik heb De Schaduw van Shannara gekocht. Ik had Weis&Hickman ook in mijn handen maar die was duurder, dikker en met een slappe kaft. Ik probeer eerst wel even deze.


Val ik je toch weer lastig met mijn geouwehoer.


Chantalie
Prrrrrrrrrrrrr
Usericon van Chantalie
Posted 16-06-2004 18:55 by Chantalie Profiel van Chantalie

Heb net Het Feest der Liefde van Ronald Giphart uit. Ik vond 'm erg grappig.


So you can make me come that doesn't make you Jesus (Tori Amos)


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 16-06-2004 18:57 by varanus (Speciaal lid) Profiel van varanus

Om eerlijk te wezen verdiep ik mij slechts alleen in boeken die over reptielen gaan...
Voor mij geen dikke pillen van schrijvers met brilletjes...


spelfout weggehaald...


Visor
Ravage, Laserbeak, Frenzy... Eject!
Usericon van Visor
Posted 16-06-2004 20:00 by Visor Profiel van Visor

Meestal handleidingen van apparaten


Soundwave: 'Cries and screams are music to my ears'.


Manifest
Jus ad bellum, inshallah!
Usericon van Manifest
Posted 19-06-2004 23:46 by Manifest Profiel van Manifest

Net een vergeten oorlog uitgelezen van Martin Ros. Polen - Rusland 1920


F*ck hippies


Ivo
Usericon van Ivo
Posted 20-06-2004 0:01 by Ivo Profiel van Ivo

Lees veel van Terry Prachett, maar je moet wel van zn humor houden

[Dit bericht is gewijzigd door Ivo op 20-06-2004 0:01]


aerodis
Usericon van aerodis
Posted 20-06-2004 0:15 by aerodis Profiel van aerodis

ben een boek aan het lezen met de veelzeggende titel RUNEN. Extra interessant voor ondergetekende omdat het is geschreven door medewerkers van de UvA, waar ik Scandinavistiek ga studeren.



Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 20-06-2004 3:12 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 19 juni 2004 23:46 schreef Manifest het volgende:
Net een vergeten oorlog uitgelezen van Martin Ros. Polen - Rusland 1920


Heersch!


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Lies
Usericon van Lies
Posted 20-06-2004 11:28 by Lies Profiel van Lies

Deze week Wolves of the Calla en The Song of Troy uitgelezen. Beide waren best goed te pruimen. Maar nu sta ik natuurlijk weer voor een hartverscheurende vraag: in welk boek begin ik nu?


[Je prends] chaque sourire pour une insulte et chaque regard pour une provocation.


Manifest
Jus ad bellum, inshallah!
Usericon van Manifest
Posted 20-06-2004 11:33 by Manifest Profiel van Manifest

quote:
Op 20 juni 2004 3:12 schreef Chelman het volgende:
Heersch!
Jup en hierna ga ik lezen:
Oorzaken en gevolgen 1ste wereldoorlog
Slag om Stalingrad
Kroniek van de koude oorlog
Op het hoogste niveau (Bush, Gorbatsjov en het einde van de koude oorlog)
Vietnam, de nooit verdwenen oorlog
Oorlog in Irak
Heilige oorlog BV. De geheime wereld van Bin Laden.


F*ck hippies


TNightmare
Usericon van TNightmare
Posted 20-06-2004 12:26 by TNightmare (Speciaal lid) Profiel van TNightmare

Ik heb me Venom's Taste van Lisa Smedman gekocht, een boek wat Yuan-Ti society belicht, net zoals oa Salvatore en Cunningham drow society beschreven hebben.

En The Rage van Byers: de complete familie van een jongen wordt verscheurd door een draak, en hij zelf wordt ook in 2en gebeten, maar op de een of andere manier overleeft hij en krijgt hij zelfs nieuwe ledematen (hulp van buitenaf waarschijnlijk), en gaat hij als half-golem op een queeste om elke draak in Faerun uit te roeien.


goblinjester
Usericon van goblinjester
Posted 20-06-2004 14:47 by goblinjester Profiel van goblinjester

Ik ben nu in de Aanhangsels bezig van LOTR. Wow wat een geweldig boek.


Val ik je toch weer lastig met mijn geouwehoer.


Orion
Usericon van Orion
Posted 20-06-2004 15:52 by Orion Profiel van Orion

ben in wat filosofie bezig
* wow kun jij dat dan? !
blijkbaar


Mezelf tegen friet! en spotten en al ut andere kansloos gedoe weest wel !?


goblinjester
Usericon van goblinjester
Posted 21-06-2004 17:08 by goblinjester Profiel van goblinjester

quote:
Op 20 juni 2004 14:47 schreef goblinjester het volgende:
Ik ben nu in de Aanhangsels bezig van LOTR. Wow wat een geweldig boek.


Sinds gisteren heb ik hem uit. Een hoop wat erin stond vond ik erg leuk om te lezen. Maar het geblaat over de talen en de letters vond ik helemaal niks. Wat saai. Tevens las ik dat in The History Of ME echt alles staat. Ook 5 versie's van het begin van LOTR. Nou die ga ik dus ook zeker niet lezen. Misschien dat ik het Silmarrilion nog ga proberen.


Val ik je toch weer lastig met mijn geouwehoer.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen