IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Wat voor boeken leest men hier? Vorige pagina | Volgende pagina
Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 16-07-2004 17:17 by Valorian (Redacteur) Profiel van Valorian

quote:
Op 16 juli 2004 15:39 schreef Lies het volgende:
Hehe. Waar denk je dat die van mij vandaan komt? BXL (Waterstones, Engelse Boekhandel op de Boulevard Adolphe Max).
Ze zijn aantrekkelijk he, die 3 for 2's.


zeker!


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 16-07-2004 18:05 by Misanthrope Profiel van Misanthrope

quote:
Op 16 juli 2004 14:51 schreef 0Tolerence het volgende:
Informatica op de VU. Met mogelijk het M masters profiel. Wat dus inhoudt dat je moet kiezen uit economie, rechten en informatica vakken om je pakket te vullen. Daarbij komen er vakken als Ondernemerschap bij.
Netjes.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Killing Zoe
Legale Strijker
Usericon van Killing Zoe
Posted 16-07-2004 23:46 by Killing Zoe Profiel van Killing Zoehttp://www.hermanfolk.nl

Nu boeken over de geschiedenis van Arnhem en veel Arthur-romans. Om de een of andere vage reden zijn er ineens allerlei series over Arthur op tv, en komt er binnenkort een film van in de bios...hoe toevallig.


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 17-07-2004 0:15 by Valorian (Redacteur) Profiel van Valorian

quote:
Op 16 juli 2004 23:46 schreef Killing Zoe het volgende:
Nu boeken over de geschiedenis van Arnhem en veel Arthur-romans. Om de een of andere vage reden zijn er ineens allerlei series over Arthur op tv, en komt er binnenkort een film van in de bios...hoe toevallig.


Onlangs nog een vrij indrukwekkende documentaire gezien over de bommen die de geallieerden ('44 denk ik) per ongeluk aan de verkeerde kant van de grens lieten vallen en dus Arnhem en Nijmegen plat legden..


Lies
Usericon van Lies
Posted 17-07-2004 15:03 by Lies Profiel van Lies

quote:
Op 7 juli 2004 23:12 schreef Chelman het volgende:
Spis Cudzoloznic - Jerzy Pilch

Zeg, die Pilch van je schrijft best wel gek. Ik ben nu "In de sterke engel" aan het lezen (een vertaling van "Pod mocnym aniolem"), en verdorie, zijn constant verspringende onderwerpen binnen een en dezelfde zin zullen me nog 'ns hoorndol maken.

[Dit bericht is gewijzigd door Lies op 17-07-2004 15:03]


[Je prends] chaque sourire pour une insulte et chaque regard pour une provocation.


Shredhead
Usericon van Shredhead
Posted 18-07-2004 0:48 by Shredhead Profiel van Shredhead

Voornamelijk studieboeken.


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 18-07-2004 0:50 by WhiteRider Profiel van WhiteRider

Ik lees momenteel de Satanic Bible. Ik pretendeer geen satanist te zijn, echter ben ik slechts benieuwd naar de inhoud van deze 'variant'.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 18-07-2004 0:52 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

zou ik ook wel een keer willen lezen, maar k ben niet zo'n lezer


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 18-07-2004 0:55 by WhiteRider Profiel van WhiteRider

quote:
Op 18 juli 2004 0:52 schreef ElitE het volgende:
zou ik ook wel een keer willen lezen, maar k ben niet zo'n lezer

Een kennis van me heeft hem vertaald. Staat op m'n PC. Je kunt hem wel een keer toegestuurd krijgen.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 18-07-2004 0:55 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

als je dat zou willen doen


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 18-07-2004 12:50 by Valorian (Redacteur) Profiel van Valorian

quote:
Op 18 juli 2004 0:55 schreef WhiteRider het volgende:
Een kennis van me heeft hem vertaald. Staat op m'n PC. Je kunt hem wel een keer toegestuurd krijgen.


De officiele vertaling?


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 18-07-2004 13:39 by WhiteRider Profiel van WhiteRider

quote:
Op 18 juli 2004 12:50 schreef Valorian het volgende:
De officiele vertaling?

Naar mijn weten is er geen officiele vertaling, deze is 'gewoon' door een kennis van me vertaald.
Overigens is het best mogelijk dat er wél een officiele bestaat hoor.


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 18-07-2004 14:48 by Valorian (Redacteur) Profiel van Valorian

quote:
Op 18 juli 2004 13:39 schreef WhiteRider het volgende:
Naar mijn weten is er geen officiele vertaling, deze is 'gewoon' door een kennis van me vertaald.
Overigens is het best mogelijk dat er wél een officiele bestaat hoor.


Dat vroeg ik me dus eigenlijk af.. waarom de moeite doen om een boek te vertalen als er al een (waarschijnlijk veel betere) vertaling op de markt is? ..

Zou zo niet weten óf die bestaat hoor, heb zelf weinig interesse in het boek en als ik het zou lezen dan zou ik wel de Engelse versie pakken .. maar toch.. lijkt me vreemd als er géén vertaling bestaat, het is toch best wel een bestseller geworden zo ondertussen..


RrroooaaarrR
as "The Chief"
Usericon van RrroooaaarrR
Posted 18-07-2004 21:43 by RrroooaaarrR Profiel van RrroooaaarrR

Maar eens begonnen aan David Brown - The Da Vinci Code...


Killing Zoe
Legale Strijker
Usericon van Killing Zoe
Posted 18-07-2004 22:19 by Killing Zoe Profiel van Killing Zoehttp://www.hermanfolk.nl

quote:
Op 17 juli 2004 0:15 schreef Valorian het volgende:
Onlangs nog een vrij indrukwekkende documentaire gezien over de bommen die de geallieerden ('44 denk ik) per ongeluk aan de verkeerde kant van de grens lieten vallen en dus Arnhem en Nijmegen plat legden..


Dat was voornamelijk Nijmegen, en een heel klein stukje Arnhem-Zuid (overkant Rijn), voor zover dat toen al bestond. Het meeste van Arnhem is tijdens de Slag en bij de bevrijding in puin geschoten. Arnhem is geloof ik ook de enige stad (corrigeer me als ik mis zit) in Nederland die in z'n geheel geevacueerd is geweest. En daardoor ook vakkundig en systematisch leeggeroofd door de nazi's. Er was echt helemaal niks meer.


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 18-07-2004 23:55 by Valorian (Redacteur) Profiel van Valorian

quote:
Op 18 juli 2004 21:43 schreef RrroooaaarrR het volgende:
Maar eens begonnen aan David Brown - The Da Vinci Code...



Dat is wel een gaaf boek, heb hem al weer uit, ben net begonnen aan een eerder boek van Brown, genaamd Het Bernini Mysterie .. Over het algemeen vind ik de boeken niet heel spannend ofzo, noch erg ingenieus, maar als je toch al een interesse in kunst(historie) en oude sektes en complotten hebt dan maakt het het lezen een stuk leuker.. The Da Vinci code heeft me vooral weer een stuk nieuwschieriger gemaakt naar het leven en werk van Da Vinci eigenlijk..



Lies
Usericon van Lies
Posted 19-07-2004 9:36 by Lies Profiel van Lies

Was de Da Vinci Code van Dan Brown een beetje goed eigenlijk? Die ligt hier namelijk ook ergens, samen met The Rule of Four te verkommeren.


[Je prends] chaque sourire pour une insulte et chaque regard pour une provocation.


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 19-07-2004 9:41 by Valorian (Redacteur) Profiel van Valorian

quote:
Op 19 juli 2004 9:36 schreef Lies het volgende:
Was de Da Vinci Code van Dan Brown een beetje goed eigenlijk? Die ligt hier namelijk ook ergens, samen met The Rule of Four te verkommeren.


Ik vond hem wel goed ja, en het leest lekker weg..


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 19-07-2004 22:32 by Valorian (Redacteur) Profiel van Valorian

Argh.. koop ik eens een keer een boek min of meer blind op de gok, afgaande op eerdere ervaringen met de schrijver, blijk ik hem al te hebben, maar dan in het Nederlands..

Heb nu dus:

Het Berlini Mysterie
&
Angels and Demons

beide hetzelfde boek grrrr... wat is dat dan ook voor een belabberde verneuking van de originele titel.. en aangezien ik Het Berlini Mysterie nog nauwelijks bekeken had toen ik Angels & Demons kocht zag ik ook niet aan de flaptekst dat het om hetzelfde boek ging.. .. maarja, nou kan ik hem teminste nog een keer in origineel (engels) lezen

edit:

overigens wel een gave ambigram als boektitel:

.. alleen om een of andere reden staat op mijn versie de titel in normale letters (zal wel met commercie te maken hebben) .. Als je de ambigram 180 draait is hij dus ook leesbaar .. erg knap gemaakt.



[Dit bericht is gewijzigd door Valorian op 19-07-2004 22:45]


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 19-07-2004 23:50 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

ik ga Origin of Species weer eens proberen te lezen


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 19-07-2004 23:51 by Valorian (Redacteur) Profiel van Valorian

Darwin, ja die staat ook nog op mijn lijstje .. ooit..


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 19-07-2004 23:52 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 19 juli 2004 23:51 schreef Valorian het volgende:
Darwin, ja die staat ook nog op mijn lijstje .. ooit..
ik heb de zip file, moet ik hem sturen?


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Dargull
actual size
Usericon van Dargull
Posted 19-07-2004 23:54 by Dargull Profiel van Dargull

quote:
Op 19 juli 2004 23:52 schreef ElitE het volgende:
ik heb de zip file, moet ik hem sturen?


MSN *hint*


Lies
Usericon van Lies
Posted 20-07-2004 0:37 by Lies Profiel van Lies

Net een boek over Srebrenica naar m'n "gelezen" stapel kunnen overbrengen. Waarom is het altijd zo moeilijk om te kiezen in welk boek je nu gaat beginnen?


[Je prends] chaque sourire pour une insulte et chaque regard pour une provocation.


stoomfiets
HELEMAAL WAUS
Usericon van stoomfiets
Posted 20-07-2004 2:25 by stoomfiets Profiel van stoomfiets

Nu bezig met een boekje over de 2de boerenoorlog en een bijgaand boekje "wargaming in history" ook over de 2de boerenoorlog.


I am the 1%.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen