IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 30 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30
Auteur:
Topic : Islam verbieden? Vorige pagina | Volgende pagina
MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 01-05-2005 23:30 by MMayo Wijzig reactieProfiel van MMayoQuote dit bericht

quote:
Op 1 mei 2005 23:26 schreef Misanthrope het volgende:
Hij velt een oordeel door te stellen dat 'het domste ooit is', daarmee insinueert hij dat de gehele discussie zinloos is en uit zijn verdere 'verhaaltje' is op te maken dat hij vindt dat geloof niet te verbieden is.


Daarmee insinueert hij helemaal niet dat de gehele discussie zinloos is, hij insinueert dat een aantal uitspraken hier neer gezet.. het domste ooit gelezen is en daar kan ik mij bij sommige posts totaal in vinden. Maar goed, met dit soort mierenneukerij kunnen we uren doorgaan. Ik heb hier in dit topic maar een paar echt goed onderbouwde posts zien staan, de rest is gewoon gezeik op de Islam omdat het zo schijnt te horen.


Audiophile
ZM Dominee
Usericon van Audiophile
Posted 01-05-2005 23:30 by Audiophile Wijzig reactieProfiel van AudiophileQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/AudiophileXL

quote:
Op 1 mei 2005 23:25 schreef Misanthrope het volgende:
Waarom zit daar verschil tussen? Is het niet jouw puur persoonlijke waardeoordeel dat jij aan het een meer waarde hecht dan aan het ander? Is het niet zo dat het een levensovertuiging is voor iemand die gevangenisstraf wil riskeren om zijn geloof dat de holocaust nooit heeft plaatsgevonden, uit te spreken ?


nee de holocaust ligt wat gevoeliger. ik geloof ook sommige puntjes van de geschiedenis boekjes niet. Maar dat is niet het soort geloven van religies.
dit wel of niet in holocaust geloven is gewoon iets wel of niet acceptabel vinden door bewijs.
Religie is niet zo'n soort geloven, dat is meer voelen...

anyway, aangezien mijn uitleg niet goed is(ik kan het echt niet beter uitleggen) wil ik duidelijk maken dat jij probeert te discusiëren met kromme argumenten en slinkse verdraaingen, ik zou het op de prijs stellen als je op het punt geloven in religies wil blijven.

[Dit bericht is gewijzigd door Audiophile op 01-05-2005 23:32]



BARABAS
CONTRACOINTELPRO
Usericon van BARABAS
Posted 01-05-2005 23:33 by BARABAS Wijzig reactieProfiel van BARABASQuote dit bericht

quote:
Op 1 mei 2005 23:30 schreef Audiophile het volgende:
nee de holocaust ligt wat gevoeliger. ik geloof ook sommige puntjes van de geschiedenis boekjes niet. Maar dat is niet het soort geloven van religies.

Volgens mij wel. Bij religies worden er ook consequent dingen ontkent

[Dit bericht is gewijzigd door BARABAS op 01-05-2005 23:35]


Lijst van het spoor 1. "Afvlakken van emoties" Markeerde het begin van een grote stilistische verandering voor de Dood. De werkelijke geluid van het album is veel meer technisch volleerd en progressiever dan eerdere inspanningen van de Dood.


lycantrophy
Usericon van lycantrophy
Posted 01-05-2005 23:34 by lycantrophy Wijzig reactieProfiel van lycantrophyQuote dit bericht

quote:
Op 1 mei 2005 23:29 schreef BARABAS het volgende:
Je bedoelt denk ik dat het zich in je hoofd afspeeld, maar geloofsuiting kan je natuurlijk wel gewoon verbieden


Zodra je dat doet word er juist meer haat opgewekt... zoals in Frankrijk het geval dus



Audiophile
ZM Dominee
Usericon van Audiophile
Posted 01-05-2005 23:35 by Audiophile Wijzig reactieProfiel van AudiophileQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/AudiophileXL

quote:
Op 1 mei 2005 23:33 schreef BARABAS het volgende:
Volgens mij wel.

ik vind islam geloven niet hetzelfse als geloven dat de moord op fortuyn een samenzwering was bijvoorbeeld...



BARABAS
CONTRACOINTELPRO
Usericon van BARABAS
Posted 01-05-2005 23:36 by BARABAS Wijzig reactieProfiel van BARABASQuote dit bericht

quote:
Op 1 mei 2005 23:33 schreef BARABAS het volgende:
Volgens mij wel. Bij religies worden er ook consequent dingen ontkent
Even wat gewijzigd.

[Dit bericht is gewijzigd door BARABAS op 01-05-2005 23:36]


Lijst van het spoor 1. "Afvlakken van emoties" Markeerde het begin van een grote stilistische verandering voor de Dood. De werkelijke geluid van het album is veel meer technisch volleerd en progressiever dan eerdere inspanningen van de Dood.


Audiophile
ZM Dominee
Usericon van Audiophile
Posted 01-05-2005 23:36 by Audiophile Wijzig reactieProfiel van AudiophileQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/AudiophileXL

alhoewel, ik heb af en toe het idee dat islam voor de meeste moslims een stuk cultuur en identiteit is in plaats van een actief geloof...



lycantrophy
Usericon van lycantrophy
Posted 01-05-2005 23:38 by lycantrophy Wijzig reactieProfiel van lycantrophyQuote dit bericht

quote:
Op 1 mei 2005 23:36 schreef Audiophile het volgende:
alhoewel, ik heb af en toe het idee dat islam voor de meeste moslims een stuk cultuur en identiteit is in plaats van een actief geloof...

Bij de islam, of bij de gelovigen ?



Audiophile
ZM Dominee
Usericon van Audiophile
Posted 01-05-2005 23:39 by Audiophile Wijzig reactieProfiel van AudiophileQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/AudiophileXL

gelovigen. net als de meeste christenen en andere religies, niet om de islam af te zeiken.



Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 01-05-2005 23:43 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 1 mei 2005 23:18 schreef MindlessMayo het volgende:
Tja schat, dat zeg ik helemaal niet.. Ga nogmaals maar even die post lezen en interpreteer deze op de juiste manier, voordat je die discussie aan wil gaan.

Ik reageer op jou post, niet die van Lycazaagtorture ..
Jij zegt dat iemand van een relgfie goed op de hoogte is omdat het zijn/haar religie is, dat is een naïviteit van jewelste

[Dit bericht is gewijzigd door Jenje op 01-05-2005 23:46]


slome
Usericon van slome
Posted 01-05-2005 23:48 by slome Wijzig reactieProfiel van slomeQuote dit bericht

quote:
Op 1 mei 2005 23:36 schreef Audiophile het volgende:
alhoewel, ik heb af en toe het idee dat islam voor de meeste moslims een stuk cultuur en identiteit is in plaats van een actief geloof...


Dat is bij de gristenen niet anders. Als ik bij mijn katholieke familieleden even peil hoe het met hun geloof gesteld. Krijg ik meestal antwoorden als: "Ja, ik weet het ook niet zeker hoor maar het kan geen kwaad om zo nu en dan naar de kerk te gaan. Zo kan ik wat nadenken".

Sjeezus, echt sterke argumenten om me in dat gebouw te krijgen

Maar de islam verbieden lijkt me geen goed idee. Tenzij je enorme rellen wilt veroorzaken.


A.
Twenty Four Hours
Usericon van A.
Posted 01-05-2005 23:49 by A. Wijzig reactieProfiel van A.Quote dit bericht

quote:
Op 1 mei 2005 23:48 schreef slome het volgende:
Maar de islam verbieden lijkt me geen goed idee. Tenzij je enorme rellen wilt veroorzaken.




Welcome to the Atrocity Exhibition


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 01-05-2005 23:50 by MMayo Wijzig reactieProfiel van MMayoQuote dit bericht

quote:
Op 1 mei 2005 23:43 schreef Jenje het volgende:
Jij zegt dat iemand van een relgfie goed op de hoogte is omdat het zijn/haar religie is, dat is een naïviteit van jewelste


Wellus
Nietus
Wellus
Nietus

quote:
Op 1 mei 2005 23:03 schreef MindlessMayo het volgende:
Nah okee, zijn vergelijkingen zijn ietwat ongelukkig maar hij weet als het goed is wel waar hij over praat (islam gedeelte dan).




Oftewel, ik hoop dat hij toch minstens een klein beetje de achtergronden en beweegredenen kent van zijn geloof.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 01-05-2005 23:52 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Volgende keer schieten we een schrijver/filmer zelf wel neer, mocht hij misschien ooit wat beledigends zeggen. We moeten wel tolerant blijven he!


lycantrophy
Usericon van lycantrophy
Posted 01-05-2005 23:53 by lycantrophy Wijzig reactieProfiel van lycantrophyQuote dit bericht

quote:
Op 1 mei 2005 23:52 schreef Jenje het volgende:
Volgende keer schieten we een schrijver/filmer zelf wel neer, mocht hij misschien ooit wat beledigends zeggen. We moeten wel tolerant blijven he!


Tuurlijk zitten er rotte appels tussen, maar dat zijn slechts individuen en zijn dus niet representatief



Audiophile
ZM Dominee
Usericon van Audiophile
Posted 01-05-2005 23:54 by Audiophile Wijzig reactieProfiel van AudiophileQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/AudiophileXL

quote:
Op 1 mei 2005 23:52 schreef Jenje het volgende:
Volgende keer schieten we een schrijver/filmer zelf wel neer, mocht hij misschien ooit wat beledigends zeggen. We moeten wel tolerant blijven he!

ligt het aan mij of zien meer mensen kant noch wal bij deze opmerking?



Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 01-05-2005 23:54 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 1 mei 2005 23:50 schreef MindlessMayo het volgende:
Wellus
Nietus
Wellus
Nietus



Oftewel, ik hoop dat hij toch minstens een klein beetje de achtergronden en beweegredenen kent van zijn geloof.

Ik ga daar bij het gros van jonge gelovigen niet van uit omdat zowel bij islam als bij christendom veel kinderen klakkeloos overnemen wat papa en mama erin rammen. En Lyca is met het brilliante Zaagtorture op de proppen gekomen waardoor ik in mijn bekrompen wereldje toch een behoorlijk goede inschatting heb gemaakt van zijn mentale capaciteiten ....

Oftewel: jij bent waarschijnlijk wat positiever ingesteld richting andere mensen ... ik niet.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 01-05-2005 23:55 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 1 mei 2005 23:53 schreef lycantrophy het volgende:
Tuurlijk zitten er rotte appels tussen, maar dat zijn slechts individuen en zijn dus niet representatief

www.nos.nl

Handig, lees het nieuws eens zo nu en dan, krijg je betere punten van op school.


slome
Usericon van slome
Posted 01-05-2005 23:55 by slome Wijzig reactieProfiel van slomeQuote dit bericht

quote:
Op 1 mei 2005 23:49 schreef A. het volgende:



Verklaar je lachsalvo aub.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 01-05-2005 23:56 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 1 mei 2005 23:54 schreef Audiophile het volgende:
ligt het aan mij of zien meer mensen kant noch wal bij deze opmerking?
Was reactie op A. maar MM zat er tussen wat ik zo snel niet gezien had .. hopelijk snap je het nu wel


Audiophile
ZM Dominee
Usericon van Audiophile
Posted 01-05-2005 23:57 by Audiophile Wijzig reactieProfiel van AudiophileQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/AudiophileXL

quote:
Op 1 mei 2005 23:56 schreef Jenje het volgende:
Was reactie op A. maar MM zat er tussen wat ik zo snel niet gezien had .. hopelijk snap je het nu wel

ja ok...



MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 01-05-2005 23:59 by MMayo Wijzig reactieProfiel van MMayoQuote dit bericht

quote:
Op 1 mei 2005 23:54 schreef Jenje het volgende:
Ik ga daar bij het gros van jonge gelovigen niet van uit omdat zowel bij islam als bij christendom veel kinderen klakkeloos overnemen wat papa en mama erin rammen.

Oftewel: jij bent waarschijnlijk wat positiever ingesteld richting andere mensen ... ik niet.


Okee daar heb je gelijk in maar is het dan zo gek dat kinderen veel klakkeloos overnemen van hun ouders? Waar ik het dan wel weer mee eens ben, is dat mensen te weinig een eigen mening hebben. Maarja dat is dan weer een hele andere discussie.



Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 02-05-2005 0:03 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Mwoa, ik denk dat die discussie zeer veel verbintenissen heeft met deze discussie.

Religiedevoten volgen klakkeloos hun religieus leider, waaruit ik de conclusie trek dat ze dus liever niet zelf nadenken .. of liever niet verantwoordelijk willen zijn voor hun daden ... ipv moordenaars worden ze dan martelaren genoemd ... tja ... ik waardeer mensen toch een stuk meer als ze op mij overkomen alsof ze zelf duidelijk hebben nagedacht over wat ze goed en slecht vinden ... maar dat zijn jammer genoeg erg weinig mensen



lycantrophy
Usericon van lycantrophy
Posted 02-05-2005 0:04 by lycantrophy Wijzig reactieProfiel van lycantrophyQuote dit bericht

quote:
Op 1 mei 2005 23:59 schreef MindlessMayo het volgende:
Okee daar heb je gelijk in maar is het dan zo gek dat kinderen veel klakkeloos overnemen van hun ouders? Waar ik het dan wel weer mee eens ben, is dat mensen te weinig een eigen mening hebben. Maarja dat is dan weer een hele andere discussie.




Hoe bedoel je een eigen mening ? je weet toch wel dat meningen bedoelt zijn om de mening van een ander de beinvloeden



Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 02-05-2005 0:07 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 2 mei 2005 0:04 schreef lycantrophy het volgende:
Hoe bedoel je een eigen mening ? je weet toch wel dat meningen bedoelt zijn om de mening van een ander de beinvloeden
Aha .. daarom doe jij je dus als een pantoffeldiertje voor ...

Slim ..


Dit topic is 30 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen