quote:
Op 10 oktober 2005 23:18 schreef Morghodius het volgende:
Eerst een paar Koranversen:
2.191
“Dood de ongelovigen, waar je ze ook vindt”
3.28
“Neem geen ongelovigen tot je vrienden”
4.84
“Vecht voor Allahs zaak, Allah is hard voor de ongelovigen”
8.12
“Ik (Allah) zal angst in de harten van de ongelovigen zaaien, hak daarom hun hoofden af en klief hun vingertoppen”
ik heb nog genoeg als je wilt, lees zelf de knoran eens.
Om een goed beeld te krijgen van wat er staat, is het beter iets vollediger te citeren. Ik zal niet beweren dat elke aansporing tot geweld daarmee wordt uitgefilterd, maar ruk bepaalde dingen niet uit hun verband (bijvoorbeeld 2.191). Verder vind ik de meeste dingen die je citeert überhaupt niet aanzetten tot geweld/haatzaaiend.
quote:
niet alle moslims zijn zo:
nee weet ik, maar alle islamitische landen zijn wel zo,en de islam zelf ook, sterker nog, moslims die gematigd zijn zijn volgens de islam helemaal geen moslims maar afvalligen die gedood moeten worden (zie de shaira wetgeving!)vandaar dat in Nederland en Belgie nu zelfs moslims zijn ondergedoken voor andere moslims.
Je hebt ze allemaal gecheckt? Ik denk dat het nog steeds om extremen gaat en dat het gros van de mensen die je veroordeelt niks extremer zijn dan een gemiddelde vertegenwoordiger van wat voor cultuur dan ook.
Ik ken (voor Noordelijke begrippen

) aardig wat moslims en ben nog nooit een extreme tegengekomen. Het "extreemste" wat ik heb gezien, is dat een islamitische bruidegom vond dat zijn vrouw een hoofdoek moest dragen. Ik ben het daarmee niet eens, sterker nog, ik vind het denigrerend en betuttelend, maar extreem zou ik niet willen noemen. Wat is het verschil met m'n (autochtone) baas die vind dat de man hoort te werken en de vrouw achter het aanrecht hoort te staan? Of zelfs: wat is het verschil met niet-moslims die vinden dat moslima's
geen hoofdoek moeten dragen? Is dat niet hetzelfde principe? Feit is dat niet iedere moslim/hollander/genaturaliseerde allochtoon/whaterver zo redeneert als een heilig schrift of een wetgeving hen voorschrijft. Ik wil niet veroordeeld worden op basis van wat in de metalwereld de geldende norm zou zijn; niet iedere Nederlander lust/eet kaas of loopt op klompen; niet iedere moslim doet aan de ramadan en/of eet geen varkensvlees. Voorbeelden genoeg van huwelijken tussen moslims en niet-moslims; soms al het tweede nadat het eerste ("ongemengde") huwelijk op de klippen was gelopen (doordat de vrouw in het stel eigenlijk al teveel was geïntegreerd). Er zijn zat moslims die alleen wat met hun geloof doen op het moment dat ze de Jehova's getuigen willen zien kwijt te raken. Deze mensen kunnen gewoon prima leven zoals ze leven. Ik zal niet beweren dat de dingen die je beschrijft (onderduiken etc.) niet gebeuren, maar het is niet terecht als dat wordt gezien als de geldende norm in de moslimwereld.
De vraag van Kwelgeest "hoe rot de moslimwereld eigenlijk is" is niet in principe niet verkeerd. Er gebeuren verwerpelijke dingen uit naam van de islam en het is goed om te weten hoe die religie/geloofsgemeenschap (voor zover je die als homogeen kan bestempelen) binnen de Nederlandse samenleving functioneert (net als andere subculturen/geloven/etnische groepen, trouwens).
Persoonlijk denk ik dat het niet zo ernstig is gesteld met de moslimwereld als wordt beweerd, met dien verstande dat het in het geval van de extremen om minderheden gaat en dat het islamitische ideaal niet per definitie de drijfveer is maar eerder als excuus wordt gebruikt voor de dingen die men doet. We hebben immers te maken met mensen en bij mensen draait het uiteindelijk om macht. Religie is in dat kader een zeer bruibaar instrument. Ik 'geloof' niet dat de moslimwereld zoveel rotter zou zijn dan welk ander geloof (of politieke stroming) dan ook.
[Dit bericht is gewijzigd door Sporty Voleg op 11-10-2005 11:28]