IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 30 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30
Auteur:
Topic : Islam verbieden? Vorige pagina | Volgende pagina
Azagthoth
One RG2550EX in the pocket!
Usericon van Azagthoth
Posted 09-01-2003 14:29 by Azagthoth Wijzig reactieProfiel van AzagthothQuote dit berichthttp://www.playsomeguitar.com

quote:
Op 8 januari 2003 16:38 schreef DMTR het volgende:
nou, blijkbaar is er een nieuwe leider voor de revolutie !! Sta op en laat u eren !! Eerst even netjes Nederlands leren schrijven, maar dan komt alles goed...

Nogmaals, zoals anderen al zeiden, de Islam op zich is niet de reden van alle haat jegens andere geloven. Het zijn de leiders die de gelovigen allerlei haat aanpraten. Je kunt het catholicisme toch ook niet de schuld geven van die paters die een aantal kinderen hebben misbruikt ?


Nee, maar zodra ze een hand boven de hoofd van zo iemand houden, dan zijn ze net zo schuldig IMO. Een toepasselijke straf mag dan niet achterwege blijven.
Zal het afschaffen van religies “de haat” doen verdwijnen? Ik denk het niet, de mens vindt toch wel iets om elkaar te haten. Haat is een te complex emotie om dat aan 1 enkele oorsprong toe te wijzen (niet alleen haat natuurlijk). Persoonlijk vind ik dat religies een te grote invloed hebben op de sociale/maatschappelijke omgang. Ik ben ervan overtuigd dat er veel prettigere beschaving zou ontstaan zodra er geen invloed is van wat voor religie dan ook. Mensen moeten leren om hun eigen deugden te ontwikkelen, en niet dmv sprookjes.



Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 09-01-2003 17:24 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 9 januari 2003 14:29 schreef Azagthoth het volgende:
...Mensen moeten leren om hun eigen deugden te ontwikkelen, en niet dmv sprookjes.


Waar moeten ze die dogma's dan vandaan halen?


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Azagthoth
One RG2550EX in the pocket!
Usericon van Azagthoth
Posted 09-01-2003 17:26 by Azagthoth Wijzig reactieProfiel van AzagthothQuote dit berichthttp://www.playsomeguitar.com

Hoezo moet dat ?



Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 09-01-2003 17:28 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 9 januari 2003 17:26 schreef Azagthoth het volgende:
Hoezo moet dat ?


jij begint met 'moeten'


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


einsatzcommando
Orval
Usericon van einsatzcommando
Posted 09-01-2003 17:36 by einsatzcommando Wijzig reactieProfiel van einsatzcommandoQuote dit berichthttp://www.enfeeble.nl

quote:
Op 8 januari 2003 11:52 schreef Misanthrope het volgende:
Nu aanpassen of het land uit!


ben ik het helemaal mee eens. als ze willen leven volgens onze normen en waarden moeten ze zich snel aanpassen.


Enfeeble is terug! Met Aerodis, einsatzcommando & Ornithosis.www.enfeeble.nl


¿¡Mr.Lafawijn¿¡
Usericon van ¿¡Mr.Lafawijn¿¡
Posted 09-01-2003 17:37 by ¿¡Mr.Lafawijn¿¡ Wijzig reactieProfiel van ¿¡Mr.Lafawijn¿¡Quote dit bericht

Haat is iets menselijks,
iedereen haat wel iemand,
dus hoe kan je zeggen dat je niet mag haten?
het word alleen anders wanneer je hele bevolkingsgroepen gaat haten.
Maar ook dat kan sommige groepen hebben ideen waarvan jij denkt dat ze een bedreiging zijn voor jou vrijheid, dan vind ik heb je het recht om die mening uit te spreken en te zeggen wat je daar van vind,
alleen hun mogen ook hun ideen uiten!


Nabua Vonveilla


Azagthoth
One RG2550EX in the pocket!
Usericon van Azagthoth
Posted 09-01-2003 17:40 by Azagthoth Wijzig reactieProfiel van AzagthothQuote dit berichthttp://www.playsomeguitar.com

quote:
Op 9 januari 2003 17:28 schreef Mutilator het volgende:
jij begint met 'moeten'

aha, nou, ik bedoelde eigenlijk “zo zou ik het graag zien”.



Sporty Voleg
Dude Nukem v2.0
Usericon van Sporty Voleg
Posted 09-01-2003 21:39 by Sporty Voleg Wijzig reactieProfiel van Sporty VolegQuote dit bericht

quote:
Op 8 januari 2003 15:48 schreef ¿¡Mr.Lafawijn¿¡ het volgende:
Ik snap nie dat er zo veel mensen zijn die een geloof hebben, het is zoiets vaags, en hoe weet je dat het waar is? staat in de bijbel? jaja waren vroeger gwoon wat mensen die geld wouden verdienen en hebben boek geschreven ff acteurtjuh inhuren die met wat special effects wat shit doet, zo allemaal geregeld,
Tja, het woord zegt het al, hè? "Geloof." Er wordt mee omgegaan als een waarheid, maar het is een kwestie van geloven. Je kan er een hoop dingen op eenvoudige wijze mee verklaren die anders niet te verklaren zijn.

quote:
En omdat je ouders het zeggen Fuck that,
wie zegt dat je ouders het goed hebben?
waarom zijn ZO veel mensen blind!
En jouw mening over hoe het zit, heb je die helemaal zelf bedacht?


Touché, pussycat!


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 09-01-2003 21:40 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Je kunt ook beter spreken van een levensovertuiging dan van een geloof ..


¿¡Mr.Lafawijn¿¡
Usericon van ¿¡Mr.Lafawijn¿¡
Posted 10-01-2003 6:24 by ¿¡Mr.Lafawijn¿¡ Wijzig reactieProfiel van ¿¡Mr.Lafawijn¿¡Quote dit bericht

ja hoor helemaal zelf


Nabua Vonveilla


Mrtn
Usericon van Mrtn
Posted 10-01-2003 7:34 by Mrtn Wijzig reactieProfiel van MrtnQuote dit bericht

quote:
Op 9 januari 2003 21:39 schreef Sporty Voleg het volgende:
Je kan er een hoop dingen op eenvoudige wijze mee verklaren die anders niet te verklaren zijn.



Precies: lekker makkelijk dus


Bill Watterson (Calvin & Hobbes): I hope some historian will confirm that I was the first cartoonist to use the word "booger" in a newspaper comic strip.


Mystica
Usericon van Mystica
Posted 14-01-2003 11:41 by Mystica Wijzig reactieProfiel van MysticaQuote dit berichthttp://welcome.to/fantasypage

quote:
Op 8 januari 2003 15:48 schreef ¿¡Mr.Lafawijn¿¡ het volgende:
En omdat je ouders het zeggen Fuck that,
wie zegt dat je ouders het goed hebben?
waarom zijn ZO veel mensen blind!


Amen


The mystery still remains


Faceless Unknown
Brutality is Law
Usericon van Faceless Unknown
Posted 14-01-2003 12:55 by Faceless Unknown Wijzig reactieProfiel van Faceless UnknownQuote dit bericht

Jullie worden allemaal geïndoctrineerd door de media met wat betreft de Islam. Sinds het gebeuren met de twin towers wordt iedereen gebrainwashed door de media doordat ze de islam in kwaad daglicht plaatsen door de focussen op enkele rotte appelen.

Geloof verbieden is het idiootste en het meest onmenselijk ding dat iemand doen kan: iedereen heeft geloof op 1 of andere manier nodig, de mensen die niet geloven excluded natuurlijk.
Geloof zou ook niet verboden kunnen worden daar geloof een levenswijze is, een overtuiging in het hart of hoofd . . .en hoe verbied je de gangen van iemand´s hart? Hoe verbied je de overtuigingen van het hoofd?

Kan iemand je zeggen dat het verboden is te geloven dat 1 + 1 = 2? Zo zeker als dit sommetje is voor ons, zo zeker is geloof voor anderen.

En zoals iemand hier opmerkte, als een organisatie toch zover wil gaan iets zo doms te doen als een geloof verbieden, dan moet dat recht van iedereen ontnomen worden.


There is no religion higher than Truth!


DCLXVI
Usericon van DCLXVI
Posted 14-01-2003 13:16 by DCLXVI Wijzig reactieProfiel van DCLXVIQuote dit bericht

quote:
Op 2 december 2002 19:06 schreef Misanthrope het volgende:
DAN het christendom.
De christenen hebben vroeger precies hetzelfde gedaan. Als je de islam verbiedt, moet je alle geloven verbieden.


Hier ben ik sowieso een voorstander van...


Son of Vai
endless life is near
Usericon van Son of Vai
Posted 14-01-2003 13:24 by Son of Vai Wijzig reactieProfiel van Son of VaiQuote dit bericht

quote:
Op 14 januari 2003 12:55 schreef Faceless Unknown het volgende:
Kan iemand je zeggen dat het verboden is te geloven dat 1 + 1 = 2? Zo zeker als dit sommetje is voor ons, zo zeker is geloof voor anderen.


1 + 1 = 2 is een afspraak. Daarom staat het vast en is het zeker.


Da was ik nie!!! Da was iemand anders!!! Da was.....da was een neger!!!


Faceless Unknown
Brutality is Law
Usericon van Faceless Unknown
Posted 14-01-2003 13:31 by Faceless Unknown Wijzig reactieProfiel van Faceless UnknownQuote dit bericht

quote:
Op 14 januari 2003 13:24 schreef Son of Vai het volgende:
1 + 1 = 2 is een afspraak. Daarom staat het vast en is het zeker.
1+1=2 is geen afspraak maar een feit. Waarom een feit? Er kan mee gerekend worden zonder dat er contradicties optreden. Misschien wil je me nu komen uitleggen dat het heel wiskundig stelsel een afspraak is? Misschien wil je me nu komen uitleggen dat de relativiteits-theorie van Einstein gebaseerd is op een afspraak? Misschien wil je nu komen uitleggen dat afspraken die gemaakt worden, iets vast en zeker maken, omdat de meerderheid van de mensen het waard vind er een afspraak over te maken? Leg aan Copernicus (hij beweerde dat de aarde rond was) uit dat het een afspraak is dat de aarde plat is . . .dus is het vast en zeker.

[Dit bericht is gewijzigd door Faceless Unknown op 14-01-2003 13:33]


There is no religion higher than Truth!


Spijker
Wicked young man
Usericon van Spijker
Posted 14-01-2003 13:40 by Spijker Wijzig reactieProfiel van SpijkerQuote dit bericht

quote:
Op 14 januari 2003 12:55 schreef Faceless Unknown het volgende:
Jullie worden allemaal geïndoctrineerd door de media met wat betreft de Islam. Sinds het gebeuren met de twin towers wordt iedereen gebrainwashed door de media doordat ze de islam in kwaad daglicht plaatsen door de focussen op enkele rotte appelen.

Geloof verbieden is het idiootste en het meest onmenselijk ding dat iemand doen kan: iedereen heeft geloof op 1 of andere manier nodig, de mensen die niet geloven excluded natuurlijk.
Geloof zou ook niet verboden kunnen worden daar geloof een levenswijze is, een overtuiging in het hart of hoofd . . .en hoe verbied je de gangen van iemand´s hart? Hoe verbied je de overtuigingen van het hoofd?

Kan iemand je zeggen dat het verboden is te geloven dat 1 + 1 = 2? Zo zeker als dit sommetje is voor ons, zo zeker is geloof voor anderen.

En zoals iemand hier opmerkte, als een organisatie toch zover wil gaan iets zo doms te doen als een geloof verbieden, dan moet dat recht van iedereen ontnomen worden.


daar ben ik volledig mee eens.

trouwens mensen, ik heb de indruk dat jullie allemaal focussen op "de religie"... zoiets heb ik zelf al gezien in een andere post. over een ander topic. zoals deze volgende quote : "Rock is evil, Rock kills" etc. en er werd terecht opgemerkt dat die mensen geen rekening houden met de personen! de muziek (in ons geval hier in dit topic: de godsdienst) doodt of haat niet, maar het zijn de MENSEN die een vijs hebben verloren.

er zijn personen die zich dus redelijk inconsequent kunnen gedragen.

de Islam haat niet, het Jodendom haat niet, het Christendom ook niet. het zijn de personen die haten. en DIE personen moeten aangepakt worden. iedereen over dezelfde kam scheren is geen oplossing, dat weten jullie. en op een gelijkaardige manier reageren zou enkel betekenen dat jullie niet veel meer waard zijn.

just my 2 cents tho


Booze 'n Metal


Faceless Unknown
Brutality is Law
Usericon van Faceless Unknown
Posted 14-01-2003 13:47 by Faceless Unknown Wijzig reactieProfiel van Faceless UnknownQuote dit bericht

quote:
Op 14 januari 2003 13:40 schreef Spijker het volgende:
de Islam haat niet, het Jodendom haat niet, het Christendom ook niet. het zijn de personen die haten. en DIE personen moeten aangepakt worden. iedereen over dezelfde kam scheren is geen oplossing, dat weten jullie. en op een gelijkaardige manier reageren zou enkel betekenen dat jullie niet veel meer waard zijn.

just my 2 cents tho
Dit is een zeer goed en belangrijk punt Spijker.
Kunnen we zeggen dat het christendom slecht is omdat er honderden geestelijken zijn die kinderen aan het verkrachten zijn? Fuck nee!! Het zijn die geestelijken die het doen, en niet het geloof die het predikt.

Zoals je zo mooi zei: een geloof haat niet, het zijn de interpreteerders van het geloof die de mist in gaan, het zijn die valse profeten die aan het kruis genageld moeten worden voor het strooien van stof in het oog van de mensheid.


There is no religion higher than Truth!


¿¡Mr.Lafawijn¿¡
Usericon van ¿¡Mr.Lafawijn¿¡
Posted 14-01-2003 16:34 by ¿¡Mr.Lafawijn¿¡ Wijzig reactieProfiel van ¿¡Mr.Lafawijn¿¡Quote dit bericht

Inderdaad als je de Islam gaat verbieden moet je ook andere godsdiensten verbieden.
Maar de vraag is KUN je het verbieden.
Veel mensen geloven erin, hoe dat kan is me een raadsel, want het is bewezen dat de mensen er al tientallen duizenden jaren zijn als het niet meer is, Maar pas sinds ong. 2000 jaar bestaat het christendom, maar was er voor die tijd dan geen god die op je paste? het antwoord is nee want die is er na die tijd ook nie,
Iemand moest 2000 jaar geleden een theorie verzinnen om belangrijke vragen zoals hoe is de wer3eld ontstaan enzo beantrwoorden,
Hij huurde een aacteur in die deed wat special effects enzo, heel veel mensen gingen er toen in geloven en vandaag de dag geloven ze er nog in,

dit is slechts en klein en onwerkelijk theorietjuh dat ik heb verzonnen maar toch, Hoe kun je nou in godsnaam in zo iets onwerkelijks geloven en al zoveel is door wetenschap onmogelijk verklaard. dus het is allemaal onzin maar je kunt het nie verbieden je zult met bewijzen moeten komen waardoor je het geloof nog onwerkelijker maakt dan het al is. zo kun je het langzaam uitroeien ,. het is net een chronische ziekte je moet hem langzaam uitroeien dat kan nie in een keer dan krijg je problemen


Nabua Vonveilla


Sporty Voleg
Dude Nukem v2.0
Usericon van Sporty Voleg
Posted 15-01-2003 11:12 by Sporty Voleg Wijzig reactieProfiel van Sporty VolegQuote dit bericht

quote:
Op 14 januari 2003 16:34 schreef ¿¡Mr.Lafawijn¿¡ het volgende:
Inderdaad als je de Islam gaat verbieden moet je ook andere godsdiensten verbieden.
Maar de vraag is KUN je het verbieden.
Veel mensen geloven erin, hoe dat kan is me een raadsel, want het is bewezen dat de mensen er al tientallen duizenden jaren zijn als het niet meer is, Maar pas sinds ong. 2000 jaar bestaat het christendom, maar was er voor die tijd dan geen god die op je paste? het antwoord is nee want die is er na die tijd ook nie,
Iemand moest 2000 jaar geleden een theorie verzinnen om belangrijke vragen zoals hoe is de wer3eld ontstaan enzo beantrwoorden,
Hij huurde een aacteur in die deed wat special effects enzo, heel veel mensen gingen er toen in geloven en vandaag de dag geloven ze er nog in,
En jij denkt dat de mensen die voor de komst van het christendom leefden niet geloofden in een hogere macht? De mens heeft altijd de behoefte gehad om dingen te verklaren die ze niet konden verklaren en om een zekere maatschappelijke orde af te dwingen. Alleen heette die macht niet alijd god. Hoeveel volkeren zijn/waren er niet die geloven in een god-heid die ze tevreden moeten stellen zodat de dagen weer langer worden en de oogst niet mislukt, om maar eens een voorbeeld te noemen?

En als we alle geloven gaan verbieden, moeten we ook iets gaan doen aan denkbeelden van jou. Die zijn namelijk ook niet wetenschappelijk bewezen. Het is enkel wat jij gelooft.

quote:
dit is slechts en klein en onwerkelijk theorietjuh dat ik heb verzonnen maar toch, Hoe kun je nou in godsnaam in zo iets onwerkelijks geloven en al zoveel is door wetenschap onmogelijk verklaard. dus het is allemaal onzin maar je kunt het nie verbieden je zult met bewijzen moeten komen waardoor je het geloof nog onwerkelijker maakt dan het al is. zo kun je het langzaam uitroeien ,. het is net een chronische ziekte je moet hem langzaam uitroeien dat kan nie in een keer dan krijg je problemen
Tja, je geeft zelf al aan dat je eigen theorietje onwerkelijk is, maar toch geloof je erin. Door de wetenschap is het bestaan van een (of meerdere) god(en) onmogelijk verklaard. Da's leuk, maar kan de wetenschap die jij op zo'n hoog voetstuk plaatst het niet bestaan van (een) god bewijzen?

Eigenlijk hoort dit gezever thuis in het 'geloof'-topic, maar allé.


Touché, pussycat!


Sporty Voleg
Dude Nukem v2.0
Usericon van Sporty Voleg
Posted 15-01-2003 11:13 by Sporty Voleg Wijzig reactieProfiel van Sporty VolegQuote dit bericht

quote:
Op 10 januari 2003 6:24 schreef ¿¡Mr.Lafawijn¿¡ het volgende:
ja hoor helemaal zelf
Dat 'geloof' ik niet.


Touché, pussycat!


Oebe
Usericon van Oebe
Posted 15-01-2003 18:00 by Oebe Wijzig reactieProfiel van OebeQuote dit bericht

"The larger the island of knowledge, the longer the shoreline of wonder."
Ralph W. Sockman

Steeds wordt gesteld dat wetenschap en godsdienst elkaar uitsluiten of dat ze elkaar verdringen. Dit is niet waar. Waar het fout gaat is als mensen dingen zeker gaan weten. Dat kan zowel van (pseudo)wetenschappelijk kant zijn (tot absolute waarheid verklaarde theorieen) of van religieuze kant met bepaalde dogma's.

In de islam zou de wetenschap worden bevorderd en worden moslims aangemoedigd kennis te verwerven omdat, zo zeggen de moslims, de wetenschap, mits voldoende ver gevorderd vanzelf de waarheid in de Qor'aan bevestigd. Wanneer er tegenstrijdigheid rees, dan lag dat aan de stand van de wetenschap.

Vanuit de katholieke kerk die op het Europese continent lange tijd oppermachtig was is er altijd gepoogd de wetenschap de geloofsartikelen (dogma's) te laten bevestigen ter meerdere eer en glorie van kerk en kerkvader. Wanneer er tegenstrijdigheid rees deed de wetenschapper er verstandig aan zijn mond te houden. Menig loslippige wetenschapper heeft het met de dood moeten bekopen via brandstapel, pijnbank, vierendelingen (dit voor wiskundigen waarschijnlijk) enz.

Toen de kruisvaarders vervolgens dood en verderf zaaiden in het Midden Oosten (de gruwelen laten zich moeilijk beschrijven, maar laat ik volstaan te zeggen dat menig shocker-rocker de koude rillingen over de rug lopen zou ik hiertoe een poging ondernemen) vielen hun met abscessen bezette kaken open van verbazing: die barbaren waren veel en veel verder ontwikkeld dan zij en de beschaving hier was veel verder gevorderd dan thuis.

Het gevolg was o.a. de bouw van enorme imposante kathedralen waarin de nieuw verworven kennis in de bouwkunst werd gelegd: magische, Goddelijke getalsverhoudingen, draagkrachtberekeningen, vectoren etc en indirect de muziek (gothic) die nu door velen wordt verfoeid en anderen wordt aanbeden.

Eh..

..wat was de vraag ook maar weer?


B6R6A6M
Usericon van B6R6A6M
Posted 15-01-2003 18:20 by B6R6A6M Wijzig reactieProfiel van B6R6A6MQuote dit bericht

De Islam vind ik prima, maar discrimineren en de rest van de mensheid vernietigen mag natuurlijk niet. Mensen die dat doen moeten gestraft worden.


ZwaarMetaal
.357
Usericon van ZwaarMetaal
Posted 15-01-2003 18:21 by ZwaarMetaal Wijzig reactieProfiel van ZwaarMetaalQuote dit berichthttp://www.kommando.nl

quote:
Op 15 januari 2003 18:20 schreef B6R6A6M het volgende:
De Islam vind ik prima, maar discrimineren en de rest van de mensheid vernietigen mag natuurlijk niet. Mensen die dat doen moeten gestraft worden.


ja maar aangezien dat een deel van de islam is..



B6R6A6M
Usericon van B6R6A6M
Posted 15-01-2003 18:26 by B6R6A6M Wijzig reactieProfiel van B6R6A6MQuote dit bericht

quote:
Op 15 januari 2003 18:21 schreef -=ZwaarMetaal=- het volgende:
ja maar aangezien dat een deel van de islam is..


In de bijbel schijnen ook discriminerende dingen over homo's te staan, en die discriminatie is verboden. Zoiets zou ook met de islam moeten gebeuren.


Dit topic is 30 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen