|
Dit topic is 26 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 | ||||
Auteur: |
|
|
quote: 1. Black Metal is niet extreem genoeg meer. Laten we eerlijk zijn: de meeste Black Metal is nog steeds gebaseerd op klassieke harmonieen. In een simpele variatie en zwaar overstuurd, dat geef ik toe. Maar het totaal ontbreken van enige eenheid is toch veel kwaadaardiger. 2. Wees maar niet bang, er komen steeds meer van dit soort bandjes. If you want a picture of the future, imagine a boot stamping on the human face...forever! |
|
here some interesting news on Stalaggh, their Digi cd is out!!! :STALAGGH: is a Misanthropik-Nihilistik audio-terror projekt of leading individuals from both the Dutch and Belgian Black Metal and Elektro/Noise scenes. They have chosen for complete anonymity as it is not important to know who are behind :STALAGGH:. Their only aim is propagating the sonic ideology of human genocide. Instead of using Black metal vocalists who try to sound insane :STALAGGH: decided to use a murder convict and a mental patient on vocals for Projekt Nihil. The drawing inside the digi-pack is made by the mental patient a few months before his suicide. Projekt Nihil was improvised and directly recorded in a 24 track studio, driving the producer to insanity. “Never again” were his words. Excessive self-mutilation took place while recording these streams of black emotions, evolving into a 35 minutes piece of audio-terror, which is to be considered the soundtrack to humanities global suicide. :STALAGGH: will destroy, hate and spread their Misanthropic audio-terror until there is nothing left but scorched earth. EXISTENCE IS FUTILE This digi-pack is strictly limited to 1000 hand-numbered copies. The LP version of Projekt Nihil was released by Total Holocaust records from Sweden in a limited edition of 500. This cd is available through neweraproductions@email.com |
|
Hier nog een recensie in het Duits... http://www.myrrthronth.de/Reviews/stalaggh_projekt.htm STALAGGH Projekt Nihil: (LP 2003) Bewusst umhüllt ein dunkler Schleier der Anonymität Stalaggh, denn außer der Information, dass es ein Projekt von "führenden Individuen aus den holländischen und belgischen Black Metal und Elektro/Ambient Szenen" ist -die ich zudem noch einem New Era Productions Flyer (zuständig für die Debüt 7") entnahm-, lässt sich nichts Wissenswertes über besagtes Projekt und dessen Hintergründe finden. Ja, es ist noch nicht mal eine Tracklist verfügbar. Die vorliegenden tiefschwarzen Klangwelten wurden lediglich auf die beiden Seiten A und B unterteilt, die nach Vorbild von Abruptum unter exzessiver Selbst-Verstümmelung improvisiert und aufgenommen wurden. Auch musikalisch ähnelt "Projekt Nihil:" den Urvätern dieses kranken Stils, wenngleich es wesentliche Unterschiede im Bezug auf den Einsatz der Instrumente gibt. Die Gitarre bleibt stets im Hintergrund und nur das Schlagzeug und das Keyboard, das keine Melodien im eigentlichen Sinne erzeugt, sondern vielmehr mit einem düsteren Summen und manchmal auch space-igen Einlagen dem Geschehen die nötige Grundatmosphäre verleiht, sind deutlich auszumachen. Hinzu kommen noch eine Reihe von undefinierbaren Geräuschen und man fragt sich, wie diese wohl entstanden sein könnten. Doch das eigentliche Herzstück und der entscheidende Faktor für die äußerst intensive Atmosphäre sind die verschiedensten Arten von stimmlichen Einlagen wie z.B. Wimmern, schmerzerfülltes Stöhnen oder Röcheln unter offensichtlicher Erstickungsgefahr. Man fragt sich, was die Herrschaften wohl währenddessen genau getrieben haben und auf welche Art und Weise sie sich gegenseitig (oder sich selbst) "bearbeitet" haben und kommt auf die herzerfrischendsten Gedanken. Doch die Unwissenheit über den genauen Ablauf der Aufnahmeprozesse bleibt bestehen und das einzige, was nach rund 35 Minuten übrig bleibt, ist der faulige Geruch einer vermoderten Folterkammer. Für Fans von Abruptum, ähnlichen Bands und Genießern der 7" (das Cover ist bei beiden Veröffentlichungen übrigens gleich) ist dieses Werk dringend zu empfehlen, da die Atmosphäre sehr authentisch rüberkommt. Alle anderen sollten lieber ihre Finger davon lassen. 8/10 Kommentar abgeben sort 20.08.2003 [Dit bericht is gewijzigd door JVV op 08-12-2003 16:42] |
|
quote: [Dit bericht is gewijzigd door karnivoor op 08-12-2003 16:40] Je moeder. |
|
http://www.into-obscurity.com/messageboard/topic.asp?intTopicID=5949&intForumID=1&Topic_Title=Stalaggh&forum_title=Everything+Goes&S=True Hier nog een message board discussie over Stalaggh...spread the terrrrrrrrorrrrrr! |
|
quote: existence is futile... [Dit bericht is gewijzigd door JVV op 08-12-2003 16:42] |
|
Vreemd? Logisch lijkt me aangezien dubbelepunt-pee een geeft. one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe |
|
mail gestuurd Curse you all men, that resent my empire. Cause I have risen again, at war this time. The truth I speak, is your decease. My word is your defeat. |
|
:STALAGGH: decided to use a murder convict and a mental patient on vocals for Projekt Nihil. The drawing inside the digi-pack is made by the mental patient a few months before his suicide. telsell verkoop reclames zitten nog beter in elkaar.... [Dit bericht is gewijzigd door skullfuck op 08-12-2003 17:36] Suck my piss |
|
Perfect! Steeds meer mensen beginnen STALAGGH te haten! Dit gaat helemaal goed komen. If you want a picture of the future, imagine a boot stamping on the human face...forever! |
|
natuurlijk, alles wijst op een achterlijk overdreven reclamespotje de muziek is zeer zeker gaaf maar de gedachte dat het toch voor de gein is verspeelt het weer Je moeder. |
|
quote: haat?? Suck my piss |
|
Voor de GEIN??? Wat is er grappig aan Stalaggh???? Alles in de flyer is waar, je denkt toch niet dat New Era productions (het label waar o.a. ik van ben) een fake band zou tekenen??? Ik heb de bandleden ontmoet en neem maar van mij aan dat echt alle rumours over Stalaggh waar zijn. Zo moelijk is het echt niet om een moordenaar en een mental patient te vinden om te krijsen tot ze er bij neervallen... quote: |
|
quote: hehe eindelijk uit de tent gelokt... maar zoals je gemerkt hebt, is het vrij ongeloofwaardig door de manier van presenteren en het feit dat meer dingen niet prijs worden gegeven. in dit geval komt het neer op het op je woord geloven... en zoals je weet is dat in deze zeikerige maatschappij niet voldoende... -edit: ben overigens wel uitermate geinteresseerd mnaar dat terzijde...- [Dit bericht is gewijzigd door karnivoor op 08-12-2003 19:06] Je moeder. |
|
De Stalaggh leden zelf lopen ook niet te koop met die informatie en hebben zelf voor die anonimiteit gekozen (wij zouden als label veel meer cd's verkopen als we zouden vertellen wie er achter zitten en uit welke bands ze komen...maar Stalaggh mag niet gezien worden als een gewone band, meer een soort "entiteit van haat, pijn, en waanzin) . Wij als label zullen toch enige promotie moeten maken om de cd te verkopen. Stalaggh wilde de meest extreme plaat (audio terror!) ooit maken en zij vonden dat de enige manier om dit te bereiken, het gebruiken van echte "gekken". Veel BM zangers spelen met waanzin, maar het is natuurlijk veel interessanter om echte geestelijk gestoorden te gebruiken. De moordenaar (heeft op zijn 16e zijn moeder vermoord, heeft 7 jaar gezeten, tbs etc. maar is nu weer vrij) brengt emoties als haat en geweld, de mental patient pijn,lijden en waanzin. Een erg goed combinatie al zeg ik het zelf. Mensen kunnen pas oordelen als ze Stalaggh hebben gehoord, dan verdwijnen alle twijfels vanzelf! Voor slechts 15 euro krijg je een enkele reis naar de diepste putten van de hel. Wat wil je nog meer! quote: |
|
quote: Had wel bij die opnames willen zijn ... Maar toch zou ik eens de combinatie willen horen met wat verderfelijke black. Zou nog veel krachtiger zijn. 'Sex can be very stressful for men. You judge us on technique, sensitivity, stamina...we're just happy if you're naked...half naked...one breast' |
|
quote: ik ben overtuigd Je moeder. |
|
quote: Ik heb de producer gesproken (wij als label moesten de kosten betalen...) en die was heel erg niet blij (en dat is een understatement!) met al die gekken in zijn studio. Ze mogen er dan ook nooit meer gebruik van maken en wij moesten opdraaien voor de kosten van alle dingen die gesneuveld waren tijdens de opname's. Ja, een combinatie tussen Stalaggh en smerige harde BM zou zeker een zeer interessante plaat opleveren, maar ik vind Stalaggh op zichzelf al krachtig genoeg. Ik heb er nu al minstens 50 keer naar geluisterd maar nog steeds trekt het mijn ziel de duisternis in. |
|
de interviews die ik van JVV heb gekregen zijn idd. te ziek voor woorden! Hoe zit het nu met de mensen die stalaggh in hun arm gaan kerven voor Projekt Terrror? |
|
quote: Als je je wilt aanmelden om STALAGGH in je arm te kerven, heel graag. Wordt je vereeuwigd op de volgende cd! We hebben pas 2 slachtoffers. Moet je de Stalaggh cd niet bestellen Bjorn? Ze vliegen echt de deur uit, dus niet te lang wachten!!! |
|
Er is ook een Stalaggh discussie gaande in Amerika: http://www.into-obscurity.com/messageboard/topic.asp?intTopicID=5949&intForumID=1&Topic_Title=Stalaggh&forum_title=Everything+Goes&S=True allemaal lekker meedoen! |
|
van die forum: quote: En hier ben ik mee eens. KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA ! |
|
Heel fijn voor jou! Maar als je Stalaggh nooit gehoord hebt, kun je niet een serieuze mening geven. quote: |
|
Hey, is die stalaggh cd nog ergens te bestellen en wat is dan het adres waar ik 'm kan bestellen ??? Als dat ding nog verkrijgbaar is dan zou ik dat graag hier lezen....ok, bedankt! |
Dit topic is 26 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 |
Index / Heavy Metal | Vorige pagina | Volgende pagina |