IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : EK 2004 in Portugal Vorige pagina | Volgende pagina
attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 16-06-2004 13:06 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 16 juni 2004 12:58 schreef Chelman het volgende:

Ik ben trouwens een groot voorstaander van het afschaffen van buitenspel maar dat is een hele andere discussie.


dat zu moglijkgeen kwaad kunnen. Lastig is natuurlijk dat er permanent een tegenstander dicht bij het doel gaat staan en alleen maar op een verre trap hoeft te wachten. Maar aan de andere kant moet het andere team natuurlijk daarop anticiperen dus op zich valt het spelbederf element wel mee denk ik zo. mogelijk worden de aanvallen flitsender wegens meer trappen over het gehele veld.

in ieder geval moet de regel wel aangescherpt worden. soms worden mooie,strakke aanvallen afgefloten waarbij het wel erg ver gezocht is.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 16-06-2004 13:19 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 16 juni 2004 13:06 schreef attila_de_hun het volgende:
dat zu moglijkgeen kwaad kunnen. Lastig is natuurlijk dat er permanent een tegenstander dicht bij het doel gaat staan en alleen maar op een verre trap hoeft te wachten. Maar aan de andere kant moet het andere team natuurlijk daarop anticiperen dus op zich valt het spelbederf element wel mee denk ik zo. mogelijk worden de aanvallen flitsender wegens meer trappen over het gehele veld.

in ieder geval moet de regel wel aangescherpt worden. soms worden mooie,strakke aanvallen afgefloten waarbij het wel erg ver gezocht is.


Ik denk niet dat de spits bij de goal gaat hangen. Zoals je terecht opmerkt wordt er op geanticipeerd d.m.v. een verdediger die hem gaat dekken.

Ik denk dat het grootste voordeel zal zijn het feit dat het speelveld iets groter wordt. Nu kunnen de technisch hoogwaardige ploegen het veld heel klein houden. Dit is voor de technici prettig, die hebben immers maar weinig vierkante meters nodig. Het maakt het verschil met de technisch wat minder goed bedeelde ploegen wel groter.

Een groter veld als gevolg van het ontbreken van buitenspel zal denk ik de competitiviteit (?) doen vergroten.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 16-06-2004 13:25 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 16 juni 2004 13:19 schreef Chelman het volgende:
Ik denk niet dat de spits bij de goal gaat hangen. Zoals je terecht opmerkt wordt er op geanticipeerd d.m.v. een verdediger die hem gaat dekken.

Ik denk dat het grootste voordeel zal zijn het feit dat het speelveld iets groter wordt. Nu kunnen de technisch hoogwaardige ploegen het veld heel klein houden. Dit is voor de technici prettig, die hebben immers maar weinig vierkante meters nodig. Het maakt het verschil met de technisch wat minder goed bedeelde ploegen wel groter.

Een groter veld als gevolg van het ontbreken van buitenspel zal denk ik de competitiviteit (?) doen vergroten.


ik weet het verder ook niet. ik hoop dat ze het gewoon eens een keer uitproberen.
Als jij tegen je vrienden in de VS "Soccer" tracht uit te leggen moet dat toch wel een zware taak zijn. En vooral dat er hoogsten 3 to 4 keer gescoord wordt zal zwaar vallen denk ik (in vergelijking met basketball, american football etc) overigens vind ik deze twee amerikaanse sporten (aangevuld met honkbal ) schitterende sporten waarvan ik hoop dat er ooit eens echte serieuze europese competities worden ogezet.
(en natuurlijk ook van all-star wresteling )


[Dit bericht is gewijzigd door attila_de_hun op 16-06-2004 13:27]


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 16-06-2004 14:03 by altx Profiel van altx

quote:
Op 16 juni 2004 12:58 schreef Chelman het volgende:
(...)
Ik ben trouwens een groot voorstaander van het afschaffen van buitenspel maar dat is een hele andere discussie.


Weet je wat voor uitslagen er waren toen buitenspel nog niet ingevoerd was?


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 16-06-2004 14:10 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 16 juni 2004 14:03 schreef altx het volgende:
Weet je wat voor uitslagen er waren toen buitenspel nog niet ingevoerd was?

Grote uitslagen bedoel je? Ik zie niet in waarom dat een probleem zou zijn. Wedstrijden zouden er naar mijn idee flitsender van worden. En sowieso is het waanzin dat je als sprinter niet optimaal van je capaciteiten gebruik mag maken door je vrij te lopen voor de bal gespeeld is.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Burzum
Usericon van Burzum
Posted 16-06-2004 14:29 by Burzum Profiel van Burzumhttp://www.last.fm/user/Raymond1982

Mooie wedstrijd gisteren, qua spanning dan.

Ik hoop wel dat het tegen Tsjechie wat beter gaat, anders gaat het moeilijk worden.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 16-06-2004 14:30 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Is het al afgelopen?


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 16-06-2004 14:32 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 16 juni 2004 13:25 schreef attila_de_hun het volgende:
ik weet het verder ook niet. ik hoop dat ze het gewoon eens een keer uitproberen.
Als jij tegen je vrienden in de VS "Soccer" tracht uit te leggen moet dat toch wel een zware taak zijn. En vooral dat er hoogsten 3 to 4 keer gescoord wordt zal zwaar vallen denk ik (in vergelijking met basketball, american football etc) overigens vind ik deze twee amerikaanse sporten (aangevuld met honkbal ) schitterende sporten waarvan ik hoop dat er ooit eens echte serieuze europese competities worden ogezet.
(en natuurlijk ook van all-star wresteling )



Het is een misvatting en een populaire mythe dat Amerikanen voetbal niet volgen omdat er weinig gescoord wordt. Bij honkbal en hockey wordt eenmaal ook niet veel gescoord en zijn zeker bij honkbal uitslagen van 1 of 2-0 niet uitzonderlijk. Ook bij American Football wordt er op zich niet veel gescoord, een score telt echter voor veel punten waardoor het vaak indrukwekkend lijkt.

De reden waarom voetbal daar niet populair is, op hoog niveau ligt ergens anders. Onder de jeugd zijn voetbal en honkbal de onbetwiste nummer 1 sporten daar. Probleem lag hem in het feit dat er na highschool weinig competitief voetbal op college niveau gespeeld werd. Waarom dit zo was is mij niet geheel duidelijk. Sinds pakweg 10 jaar is dit verbeterd en is er een serieuze profcompetitie bijgekomen. Dit uit zich in de enorm verbeterde prestaties van hun elftal.

Over 3 a 4 WKs zullen zij regelmatige kanshebbers voor de titel zijn.

Een ding snappen de Amerikanen inderdaad niet goed; gelijkspel. Zij spelen om te winnen, punt. Gelijkspel bestaat niet in hun vocabulaire.

AmFootbaal wordt op een vrij hoog niveau gespeeld in Europa trouwens.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Burzum
Usericon van Burzum
Posted 16-06-2004 14:32 by Burzum Profiel van Burzumhttp://www.last.fm/user/Raymond1982

quote:
Op 16 juni 2004 14:30 schreef Jenje het volgende:
Is het al afgelopen?


Nee


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 16-06-2004 14:33 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 16 juni 2004 14:30 schreef Jenje het volgende:
Is het al afgelopen?


Je grapje wordt oud.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 16-06-2004 14:33 by altx Profiel van altx

quote:
Op 16 juni 2004 14:10 schreef ZelThoR het volgende:
Grote uitslagen bedoel je? Ik zie niet in waarom dat een probleem zou zijn. Wedstrijden zouden er naar mijn idee flitsender van worden. En sowieso is het waanzin dat je als sprinter niet optimaal van je capaciteiten gebruik mag maken door je vrij te lopen voor de bal gespeeld is.


Voetbal leek in die tijd heel erg op basketbal (wat betreft scoreverloop).


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 16-06-2004 14:36 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 16 juni 2004 14:03 schreef altx het volgende:
Weet je wat voor uitslagen er waren toen buitenspel nog niet ingevoerd was?


In 1863 is de regel geïntroduceerd omdat de toen geldende formatie een chaotische 1-1-8 was waar iedereen een 'aanvaller' was.

Het spel kende nog niet de verfijnde tactiek van vandaag en was de regel daarom wenselijk. Tegenwoordig is het overbodig.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Immortella
Only the good die young!
Usericon van Immortella
Posted 16-06-2004 15:24 by Immortella Profiel van Immortella

En ik ga nog steeds goed! Heersch!


..."Hate can only create more hate"...


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 16-06-2004 15:44 by Chelman Profiel van Chelman

Met nadruk op NOG....


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Burzum
Usericon van Burzum
Posted 16-06-2004 15:50 by Burzum Profiel van Burzumhttp://www.last.fm/user/Raymond1982

Met het voorspellen van de uitslagen gaat het redelijk (4e). De ek manager is waardeloos, sta zelfs onder M.

[Dit bericht is gewijzigd door Burzum op 16-06-2004 15:50]


Mark Z
Doomsower
Usericon van Mark Z
Posted 16-06-2004 15:52 by Mark Z Profiel van Mark Z

kijk morgen wel weer, geloof dat ik gister niet zo'n beste dag heb gedraaid


LastFM | Untappd | Twitter | Doom what thou wilt shall be the whole of the law


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 16-06-2004 16:03 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 16 juni 2004 14:32 schreef Chelman het volgende:
Het is een misvatting en een populaire mythe dat Amerikanen voetbal niet volgen omdat er weinig gescoord wordt. Bij honkbal en hockey wordt eenmaal ook niet veel gescoord en zijn zeker bij honkbal uitslagen van 1 of 2-0 niet uitzonderlijk. Ook bij American Football wordt er op zich niet veel gescoord, een score telt echter voor veel punten waardoor het vaak indrukwekkend lijkt.

De reden waarom voetbal daar niet populair is, op hoog niveau ligt ergens anders. Onder de jeugd zijn voetbal en honkbal de onbetwiste nummer 1 sporten daar. Probleem lag hem in het feit dat er na highschool weinig competitief voetbal op college niveau gespeeld werd. Waarom dit zo was is mij niet geheel duidelijk. Sinds pakweg 10 jaar is dit verbeterd en is er een serieuze profcompetitie bijgekomen. Dit uit zich in de enorm verbeterde prestaties van hun elftal.

Over 3 a 4 WKs zullen zij regelmatige kanshebbers voor de titel zijn.

Een ding snappen de Amerikanen inderdaad niet goed; gelijkspel. Zij spelen om te winnen, punt. Gelijkspel bestaat niet in hun vocabulaire.

AmFootbaal wordt op een vrij hoog niveau gespeeld in Europa trouwens.


Bij honkbal wordt er toch regelmatig gescoord? ik ken het spel niet goed dus een uitleg mag; het is toch een punt als een speler alle honken heeft gehad??
En american footbaal oogt "overall" natuurlijk wel een stuk heftiger als die balletdanserachtige praktijken van voetbal(en soms idd meer op schaken lijkt).
Ik weet het niet, wat betreft het europese beoefening. het klikt gewoon niet echt lijkt me. maar mogelijk is het gewoon wat traag op gang aan het komen (net als soccer in de VS)
dat is mooi als er weer een interessant land meedoet aan de WK later (altijd brazilië als winnaar gaat ook vervelen).

ja,misschien zou dathet vietbal wat interessanter kunnen maken. er MOET gewoon een winnaar zijn. dan voorkom je dat bij 1-1 spelers opeens geen animo meer hebben.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 16-06-2004 16:05 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 16 juni 2004 14:36 schreef Chelman het volgende:
In 1863 is de regel geïntroduceerd omdat de toen geldende formatie een chaotische 1-1-8 was waar iedereen een 'aanvaller' was.




wat zou ik graag eens zo een wedstrijd zien.

ps: bestaat er al een ZM-voetbalteam??


Mark Z
Doomsower
Usericon van Mark Z
Posted 16-06-2004 16:06 by Mark Z Profiel van Mark Z

quote:
Op 16 juni 2004 14:32 schreef Chelman het volgende:

Over 3 a 4 WKs zullen zij regelmatige kanshebbers voor de titel zijn.




dat zeiden ze na WK 94 ook, weer fijn een Major League Soccer opgericht, maar die ligt ook weer op z'n gat geloof ik

Basketball is DE sport vind ik



[Dit bericht is gewijzigd door Mark Z op 16-06-2004 16:07]


LastFM | Untappd | Twitter | Doom what thou wilt shall be the whole of the law


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 16-06-2004 16:08 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 16 juni 2004 14:30 schreef Jenje het volgende:
Is het al afgelopen?


[met grote megafoon op een milimeter van Jenje's oor] VOETBALLEUUHHH, NEDERLAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAANDAAARRRGGGGGGGAJHG [/met grote megafoon op een milimeter van Jenje's oor] (en natuurlijk met oranje pruik).


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 16-06-2004 16:09 by altx Profiel van altx

quote:
Op 16 juni 2004 15:50 schreef BurZum het volgende:
Met het voorspellen van de uitslagen gaat het redelijk (4e). De ek manager is waardeloos, sta zelfs onder M.


Ik was zo f**king laat met die EK-manager (zat 'm om 16:45 uur in te vullen terwijl om 17:00 de inschrijving zou sluiten) dat ik niet eens meer heb kunnen kijken waar je nu precies punten voor krijgt...

Maar ja, voor de volgende keer dan maar...


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 16-06-2004 16:10 by Misanthrope Profiel van Misanthrope

Helaas, mijn oranje klompen mochten niet baten, idiote eerste helft.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 16-06-2004 16:24 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

Maar goed, het Duits station is gepasseerd. Aanstaande zatedag wachten de Tsjechen "ons" op. Prognoses?

Ik denk dat Nl wel ene kans maakt ok al kunnen de Tsjechen erg lastig zijn.

Nl- Tsjechië: 2-1 of 3-1


Spirit In Black
Usericon van Spirit In Black
Posted 16-06-2004 16:38 by Spirit In Black Profiel van Spirit In Black

quote:
Op 15 juni 2004 18:59 schreef Spirit In Black het volgende:
1-1


und was habe is gesagt? hhmm, was?


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 16-06-2004 16:39 by Valorian (Redacteur) Profiel van Valorian

quote:
Op 16 juni 2004 16:24 schreef attila_de_hun het volgende:
Maar goed, het Duits station is gepasseerd. Aanstaande zatedag wachten de Tsjechen "ons" op. Prognoses?

Ik denk dat Nl wel ene kans maakt ok al kunnen de Tsjechen erg lastig zijn.

Nl- Tsjechië: 2-1 of 3-1


Ik verwacht niet veel van NL.. denk dat ze blij mogen zijn als ze überhaupt deze pool nog uitkomen..

Vond het wel erg komisch om te zien hoe Nederland Duitsland volkomen belachelijk maakt in bijv televisiereclames (bijv. Mac Donalds) en op radiostations en dergelijke om vervolgens met veel moeite op een gelijkspel te komen.

Het NL elftal teert nog steeds op roem van decennia geleden..


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen