IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Zelfmoord? deel 2 Vorige pagina | Volgende pagina
madeline usher
The sow is mine!!
Usericon van madeline usher
Posted 17-11-2004 18:39 by madeline usher Profiel van madeline usher

quote:
Op 17 november 2004 17:57 schreef flebbie het volgende:
ja die heb ik al gevonden, echt een stom figuur is dat


Waarom zeg je dat?


Hello-hooray-let the show begin-I've been ready


aerodis
Usericon van aerodis
Posted 17-11-2004 18:40 by aerodis Profiel van aerodis

waarom gaan jullie hier serieus op in?


Morghodius
Usericon van Morghodius
Posted 31-12-2004 23:14 by Morghodius Profiel van Morghodius

als je zelfmoord gaat plegen doe het dan

NUNUNU!

ga niet uren/dagen/weken/maanden zeuren dat je het gaat doen om aandacht te krijgen


PHeMoX
Somewhere up there..
Usericon van PHeMoX
Posted 02-01-2005 1:06 by PHeMoX Profiel van PHeMoXhttp://www.freewebs.com/phemox/index.htm

quote:
Op 13 maart 2004 15:09 schreef zillah-morte het volgende:
Ik kan er gewoon niet bij dat mensen zo ver met zichzelf in de knoop zitten dat ze dit gaan doen.
Vind ik gewoon zo sneu dat ze op welke manier dan ook geen hulp hebben gekregen, of dat het voor hun geen zin meer had.
Ik heb veel tegenslagen gekent maar ik ben juist een vrolijk persoon, en probeer er dan juist het beste van te maken.
Vorig jaar een man die ik kende heeft 4 kinderen achtergelaten.
....
Tja, dat is mijn probleem nou ook altijd als het aankomt op zelfmoord, WAAROM nou toch meteen er maar een einde aan maken?? Hoewel veel mensen denken dat de persoon in kwestie zelf moet veranderen, om niet te eindigen onder een trein ofzo, denk ik dat dat maar voor de helft waar is... Je kunt heel veel hebben aan een paar goede vrienden, mits ze niet de psychiater uit gaan hangen lijkt me...
Uiteindelijk kun je er met je verstand toch nooit helemaal bij, want tja hij/zij was depressief zeggen ze vaak.. Nou? Ik ben ook wel eens serieus down, maar suïcidale gevoelens zijn er nooit ...


Another Day, Another Way ....


Starkness
Usericon van Starkness
Posted 02-01-2005 1:08 by Starkness Profiel van Starkness

dus

[Dit bericht is gewijzigd door Starkness op 02-01-2005 1:16]


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 02-01-2005 1:12 by MMayo Profiel van MMayo

quote:
Op 2 januari 2005 1:06 schreef PHeMoX het volgende:
WAAROM nou toch meteen er maar een einde aan maken??


Nou, mijn oom heeft zich heel bewust in een helder moment voor 2 treinen gegooid. Jaja wat een planning, 2 sneltreinen die mekaar passeerden terwijl mijn oom op de rails verpulverd werd. Ik snap zijn daad wel, hij vroeg om euthanasie maar kreeg geen toestemming. In de tussentijd leed hij onder zijn ziekte (ziekte van huntington) en had drift aanvallen in slechte momenten waarbij hij zijn familie mishandelde. Geen zicht op enige genezing, alleen maar zicht op achteruigang. Hij wilde gewoon niet afhankelijk worden van anderen en zijn familie pijn doen. Voor de lui in de trein en al het andere personeel wat hem van de rails en trein moest schrapen is het lullig. Had allemaal niet gehoeven als de huisarts of de doktoren hem hadden geholpen.


Beli Mawr
Great god Cernunnos, return to Earth again!
Usericon van Beli Mawr
Posted 02-01-2005 1:13 by Beli Mawr (Moderator) Profiel van Beli Mawrhttp://www30.brinkster.com/belimawr

quote:
Op 2 januari 2005 1:08 schreef Starkness het volgende:
zelfmoord is voor mensen met een zwakke persoonlijkheid en een flut uitstraling.

Euh, wablief, besef je wel wat je zegt


Having heard the voice of Morrigan I am uilleannpiping my way through this world, powered by Guinness SLÁINTE


Starkness
Usericon van Starkness
Posted 02-01-2005 1:16 by Starkness Profiel van Starkness

quote:
Op 2 januari 2005 1:13 schreef beli mawr het volgende:
Euh, wablief, besef je wel wat je zegt
Ja , maar ik neem het terug, omdat ik even het verhaal over die man had gelezen die voor de trein was gesprongen omdat hij anders zijn famillie mishandelde door zijn ziekte ik zal de text meteen editen !

Sorry


Femaze
Usericon van Femaze
Posted 02-01-2005 1:19 by Femaze Profiel van Femazehttp://www.mentalcaptivity.nl

quote:
Op 2 januari 2005 1:12 schreef MindlessMayo het volgende:
Nou, mijn oom heeft zich heel bewust in een helder moment voor 2 treinen gegooid. Jaja wat een planning, 2 sneltreinen die mekaar passeerden terwijl mijn oom op de rails verpulverd werd. Ik snap zijn daad wel, hij vroeg om euthanasie maar kreeg geen toestemming. In de tussentijd leed hij onder zijn ziekte (ziekte van huntington) en had drift aanvallen in slechte momenten waarbij hij zijn familie mishandelde. Geen zicht op enige genezing, alleen maar zicht op achteruigang. Hij wilde gewoon niet afhankelijk worden van anderen en zijn familie pijn doen. Voor de lui in de trein en al het andere personeel wat hem van de rails en trein moest schrapen is het lullig. Had allemaal niet gehoeven als de huisarts of de doktoren hem hadden geholpen.


Ik kon me vroeger nooit voorstellen dat mensen zelfmoord zouden plegen. Maar zoals bij gevallen zoals je oom is het gewoon triest dat je niet geholpen kunt worden door instanties.

Zelf zou ik het nooit kunnen doen voor mijn familie en vrienden. Persoonlijk is het soms wel erg makkelijk om te denken "ach het hoeft niet meer", maar dat mensen op een punt komen waarop ze echt tot actie overgaan vind ik nog steeds wel moeilijk te begrijpen.

In geval van een pijnlijke/dodelijke ziekte zijn er gelukkig wel wat mogelijkheden in Nederland.


PHeMoX
Somewhere up there..
Usericon van PHeMoX
Posted 02-01-2005 1:22 by PHeMoX Profiel van PHeMoXhttp://www.freewebs.com/phemox/index.htm

Mmmm, zwakke persoonlijkheid zeg je? Nou, ik heb zelfs iemand gekend die last had van meerdere persoonlijkheden, waarvan (van de 4 'persoonlijkheden') er ééntje zelfmoord wilde plegen... Dan zou je toch zeggen, dan is het 3 tegen 1, maar in dit geval was toch echt de suïcidale degene met de sterkste persoonlijkheid....


Another Day, Another Way ....


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 02-01-2005 1:24 by MMayo Profiel van MMayo

quote:
Op 2 januari 2005 1:19 schreef Femaze het volgende:
In geval van een pijnlijke/dodelijke ziekte zijn er gelukkig wel wat mogelijkheden in Nederland.


Maar dan nog heel, heel moeilijk. De ziekte van mijn oom was ook dodelijk op den duur. Ik ben dan ook voor die pil.. mits er wel strenge regels zijn en dat niet elke gothic zich van kant maakt.


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 02-01-2005 1:26 by MMayo Profiel van MMayo

quote:
Op 2 januari 2005 1:22 schreef PHeMoX het volgende:
Mmmm, zwakke persoonlijkheid zeg je? Nou, ik heb zelfs iemand gekend die last had van meerdere persoonlijkheden, waarvan (van de 4 'persoonlijkheden') er ééntje zelfmoord wilde plegen... Dan zou je toch zeggen, dan is het 3 tegen 1, maar in dit geval was toch echt de suïcidale degene met de sterkste persoonlijkheid....


Oei MPS hebben en dan zulke persoonlijkheden ertussen hebben, das niet niks.


Stefan
Usericon van Stefan
Posted 02-01-2005 12:28 by Stefan Profiel van Stefan

quote:
Op 2 januari 2005 1:06 schreef PHeMoX het volgende:
Tja, dat is mijn probleem nou ook altijd als het aankomt op zelfmoord, WAAROM nou toch meteen er maar een einde aan maken??


Vaak gaat er wel enige tijd voorbij voordat iemand die beslissing neemt, alleen voor de buitenwereld komt het over als "plotseling".

quote:
Uiteindelijk kun je er met je verstand toch nooit helemaal bij, want tja hij/zij was depressief zeggen ze vaak.. Nou? Ik ben ook wel eens serieus down, maar suïcidale gevoelens zijn er nooit ...


Wel eens down zijn is iets anders dan depressief. Depressiviteit is een ziekte en niet te vergelijken met je wel eens 'down' voelen. Sommige mensen zijn zelfs chronisch depressief.


Oh, sorry... Ik dacht dat je wél leuk was...


PHeMoX
Somewhere up there..
Usericon van PHeMoX
Posted 02-01-2005 13:00 by PHeMoX Profiel van PHeMoXhttp://www.freewebs.com/phemox/index.htm

Tja, je hebt gelijk, maar gevoelsmatig leek me het hetzelfde..
En dat het als plotseling komt dat iemand zelfmoord pleegt, is per geval zowieso weer verschillend... Je hebt wel gelijk hoor, maar als iemand meerdere onsuccesvolle pogingen heeft gedaan bijvoorbeeld, of iemand slaagt er de eerste keer in, is al een behoorlijk verschil voor de buitenwereld...


Another Day, Another Way ....


Phriar
Hutkippie voor bok en spenen
Usericon van Phriar
Posted 03-01-2005 17:13 by Phriar Profiel van Phriarhttp://metal.20m.com

quote:
Op 2 januari 2005 1:12 schreef MindlessMayo het volgende:
Nou, mijn oom heeft zich heel bewust in een helder moment voor 2 treinen gegooid. Jaja wat een planning, 2 sneltreinen die mekaar passeerden terwijl mijn oom op de rails verpulverd werd. Ik snap zijn daad wel, hij vroeg om euthanasie maar kreeg geen toestemming. In de tussentijd leed hij onder zijn ziekte (ziekte van huntington) en had drift aanvallen in slechte momenten waarbij hij zijn familie mishandelde. Geen zicht op enige genezing, alleen maar zicht op achteruigang. Hij wilde gewoon niet afhankelijk worden van anderen en zijn familie pijn doen. Voor de lui in de trein en al het andere personeel wat hem van de rails en trein moest schrapen is het lullig. Had allemaal niet gehoeven als de huisarts of de doktoren hem hadden geholpen.


Kon hij door de ziekte ook geen einde maken aan zijn eigen leven (overdosis van een of ander of zo)? Ik vraag het alleen maar omdat jezelf voor de trein gooien meer dan 'lullig' is voor de passagiers en vooral de bestuurder. Ik heb ooit een gesprek gezien met een treinmachinist die was finaal geestelijk ingestord omdat mensen het einde zonodig voor zijn trein nmoesten vinden (5 keer!!!).

Ik vind persoonlijk dat als je zelfmoord wil plegen dat niet ten koste van anderen moet doen, (hoewel je naasten altijd geestelijke pijn zullen oplopen) zelf de trekker of de vergiftiging, verstikking, verdrinking, doodsval, arm-besnijdenis in je eentje doen...

Er zullen altijd mensen zijn die dit misschien niet kunnen, maar dan ben je imho ook nog niet op het punt dat je echt er een eind aan kán maken.

In het geval van fysieke onmogelijkheid ben ik voor euthanasie (wel na langdurige gesprekken en bedenktijd)


"Toen hij, in plaats van groenteman, besloot bakker te worden, waren de gevolgen niet te aubergine"


Aaaarco
Usericon van Aaaarco
Posted 04-01-2005 10:11 by Aaaarco Profiel van Aaaarco

ik vind de trein wel een goeie optie... dood is dood en maakt niet uit hoe, als t maar gebeurd


In black metal maakt men grapjes over religie... aldus pindakaasruud


Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 04-01-2005 10:19 by Ralph (Speciaal lid) Profiel van Ralphhttp://soundsfromthedarkside.com

Daar hebben alle reizigers last van. Is niet erg medelevend van je


http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 04-01-2005 12:00 by MMayo Profiel van MMayo

quote:
Op 3 januari 2005 17:13 schreef Phriar het volgende:
Kon hij door de ziekte ook geen einde maken aan zijn eigen leven (overdosis van een of ander of zo)? Ik vraag het alleen maar omdat jezelf voor de trein gooien meer dan 'lullig' is voor de passagiers en vooral de bestuurder. Ik heb ooit een gesprek gezien met een treinmachinist die was finaal geestelijk ingestord omdat mensen het einde zonodig voor zijn trein nmoesten vinden (5 keer!!!).

Ik vind persoonlijk dat als je zelfmoord wil plegen dat niet ten koste van anderen moet doen, (hoewel je naasten altijd geestelijke pijn zullen oplopen) zelf de trekker of de vergiftiging, verstikking, verdrinking, doodsval, arm-besnijdenis in je eentje doen...

Er zullen altijd mensen zijn die dit misschien niet kunnen, maar dan ben je imho ook nog niet op het punt dat je echt er een eind aan kán maken.

In het geval van fysieke onmogelijkheid ben ik voor euthanasie (wel na langdurige gesprekken en bedenktijd)


Nee, hij had daar geen mogelijkheid voor want anders had hij dat absoluut wel gedaan. Snijden, verdrinken, doodsval behoorden ook niet tot de mogelijkheden, aangezien mijn tante hem wel streng in de gaten hield en daarbij bezorg je degene die hem vinden ook psychische overlast en ben je ook nog eens niet zeker van je dood. Mijn oom heeft 3 jaar lang gesprekken gehad met artsen en psychologen en weet ik wat om maar euthanasie te mogen laten plegen. De artsen gaven hem gelijk maar mochten het niet toelaten, 7 jaar van ellendige ziekte waarvan 3 jaar lang ernstig aftakelen en agressieviteit en geweld naar hen die hem lief waren. Blijkbaar niet ernstig genoeg, hij kreeg geen toestemming. De enige manier waarop hij verzekerd zou zijn van een snelle dood, was springen voor 2 treinen die mekaar passeerden. Hij had het helemaal uitgedacht en geplanned op deze manier.

Ik denk overigens dat maar weinig mensen zich kunnen voorstellen, hoe sommige mensen tot hun daden komen. Maar om die daden nu te gaan veroordelen omdat men denkt dit zelf nooit te kunnen of om anderen overlast te besparen.. tegen de tijd dat iemand zo ver heen is gaat die toch echt niet denken van..

"oh maar degene die me vindt dan, hoe zal die verder moeten leven"

"oh arme treinmensen en andere hulpverleners die me van de rails moeten schrapen, wie weet traumatiseer ik ze wel met mijn dood"



[Dit bericht is gewijzigd door MMayo op 04-01-2005 12:06]


Aaaarco
Usericon van Aaaarco
Posted 04-01-2005 14:15 by Aaaarco Profiel van Aaaarco

ik zeg dat je nu echt de meest grote en stomste kankerdoos van dit hele forum bent!... je vindt je kansloze sukkeloom zielig en betreurt t dat hij geen euthanasie kreeg maar de berg treinreizigers die (vooral de machinist) daardoor enige tijd uit hun gewone doen zijn ... er zijn legio machinisten die nog steeds totaal in de war thuis zitten daar moet dan maar even niet naar gekeken worden.. en dat in de gaten houden... als je sukkeltante hem zo goed in de gaten hield maar hij wel onder tegen een trein op kon rennen lette ze toch niet zo heeeeel goed op!... in dat geval had hij ook wel een meer solitaire manier kunnen vinden

bestaat jou hele familie uit zulke wanstaltige personen of ben jij na de stop van je oom de laatste?

[Dit bericht is gewijzigd door Aaaarco op 04-01-2005 14:16]


In black metal maakt men grapjes over religie... aldus pindakaasruud


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 04-01-2005 14:28 by MMayo Profiel van MMayo

quote:
Op 4 januari 2005 14:15 schreef Aaaarco het volgende:
ik zeg dat je nu echt de meest grote en stomste kankerdoos van dit hele forum bent!... je vindt je kansloze sukkeloom zielig en betreurt t dat hij geen euthanasie kreeg maar de berg treinreizigers die (vooral de machinist) daardoor enige tijd uit hun gewone doen zijn ... er zijn legio machinisten die nog steeds totaal in de war thuis zitten daar moet dan maar even niet naar gekeken worden.. en dat in de gaten houden... als je sukkeltante hem zo goed in de gaten hield maar hij wel onder tegen een trein op kon rennen lette ze toch niet zo heeeeel goed op!... in dat geval had hij ook wel een meer solitaire manier kunnen vinden

bestaat jou hele familie uit zulke wanstaltige personen of ben jij na de stop van je oom de laatste?


Ohneeeee.. vertraging, je wereld stort in!

Oh wacht, daar gaat het niet om. Een slappe poging om je mettul imago waar te maken, door beledigend proberen te zijn. Maarre gaaf trouwens dat jij mijn familie kent, ben jij daar ook deel van? Mijn verloren gewaande debiele neefje met het inlevingsvermogen van een kikkervisje?


Overigens, als machinisten niet met de dood geconfronteerd willen worden hadden ze maar een ander beroep moeten kiezen. Natuurlijk moeten er gewoon geen lui voor springen, maar dat doet men nu eenmaal.

[Dit bericht is gewijzigd door MMayo op 04-01-2005 14:32]


Chantalie
Prrrrrrrrrrrrr
Usericon van Chantalie
Posted 04-01-2005 14:33 by Chantalie Profiel van Chantalie

quote:
Op 4 januari 2005 14:28 schreef MindlessMayo het volgende:
Ohneeeee.. vertraging, je wereld stort in!

Oh wacht, daar gaat het niet om. Een slappe poging om je mettul imago waar te maken, door beledigend proberen te zijn. Maarre gaaf trouwens dat jij mijn familie kent, ben jij daar ook deel van? Mijn verloren gewaande debiele neefje met het inlevingsvermogen van een kikkervisje?



Hmm,ik zou maar eens uitleggen wat de ziekte van Huntington inhoudt, ik denk dat je dan heel wat meer begrip zult krijgen. (toch een ziekte die bepaalde delen van de hersenen aantast?)


So you can make me come that doesn't make you Jesus (Tori Amos)


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 04-01-2005 14:38 by MMayo Profiel van MMayo

quote:
Op 4 januari 2005 14:33 schreef Chantalie het volgende:
Hmm,ik zou maar eens uitleggen wat de ziekte van Huntington inhoudt, ik denk dat je dan heel wat meer begrip zult krijgen. (toch een ziekte die bepaalde delen van de hersenen aantast?)


Klopt, steeds meer delen van je lichaam vallen uit tot je een wegterend kasplantje bent die wacht tot de stekker eruit wordt getrokken (om te beginnen met de hersenen). Maar goed als mensen meer info willen weten zoeken ze het maar op. Ik hoef geen begrip van de mensen hier, daarom heb ik het verhaal niet gepost. Ik heb het gepost om mensen na te laten denken over het feit dat zelfmoord niet altijd een laffe ondoordachte actie is.


Aaaarco
Usericon van Aaaarco
Posted 04-01-2005 14:39 by Aaaarco Profiel van Aaaarco

dan had de machinist maar een ander beroep moeten kiezen??????!!!!!!!!!????

jezus kankerkristus! wat kan jij stompzinnig overkomen en nee natuurlijk ken ik je familie niet lees t nou es goed, dat staat er ook niet stomme snol!

ik vindt t alleen een beetje kankerhypociet dat je min of meer stelt dat de wereld om jou geluk en gelijk draait.. de volgende stap zou zijn als je niet gediscrimineerd wil worden moet je maar blank geboren worden!!!!!!!!

koop een flinke pot slaap pillen en ga es bij je oom op visite


In black metal maakt men grapjes over religie... aldus pindakaasruud


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 04-01-2005 14:41 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 4 januari 2005 14:39 schreef Aaaarco het volgende:
dan had de machinist maar een ander beroep moeten kiezen??????!!!!!!!!!????


Tot op zekere hoogte mee eens. Het is algemeen bekent dat je als machinist een keer iemand voor je trein ziet springen.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Chantalie
Prrrrrrrrrrrrr
Usericon van Chantalie
Posted 04-01-2005 14:42 by Chantalie Profiel van Chantalie

quote:
Op 4 januari 2005 14:39 schreef Aaaarco het volgende:
dan had de machinist maar een ander beroep moeten kiezen??????!!!!!!!!!????

jezus kankerkristus! wat kan jij stompzinnig overkomen en nee natuurlijk ken ik je familie niet lees t nou es goed, dat staat er ook niet stomme snol!

ik vindt t alleen een beetje kankerhypociet dat je min of meer stelt dat de wereld om jou geluk en gelijk draait.. de volgende stap zou zijn als je niet gediscrimineerd wil worden moet je maar blank geboren worden!!!!!!!!

koop een flinke pot slaap pillen en ga es bij je oom op visite


Slaappillen zijn alesbehalve giftig.


So you can make me come that doesn't make you Jesus (Tori Amos)


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen