IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Zelfmoord? deel 2 Vorige pagina | Volgende pagina
Voice Of Doom
kotsende chaoot
Usericon van Voice Of Doom
Posted 24-12-2003 17:37 by Voice Of Doom Profiel van Voice Of Doom

quote:
Op 24 december 2003 17:32 schreef altx het volgende:
Wel, mijn punt is dat je moet zorgen dat je het leven niet beu wordt...
nu maar afwachten tot alt-x alles een keer echt beu is...


I've got no trust to give, I've got no heart to break, Nothing for me to fucking lose, because I never had a fucking thing


Pandora
munch time
Usericon van Pandora
Posted 24-12-2003 17:37 by Pandora Profiel van Pandora

quote:
Op 24 december 2003 17:32 schreef altx het volgende:
Wel, mijn punt is dat je moet zorgen dat je het leven niet beu wordt...


Helemaal mee eens.
En meestal kost het niet eens zoveel moeite om ervoor te zorgen dat je leven een beetje leuk blijft.


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 24-12-2003 17:52 by altx Profiel van altx

quote:
Op 24 december 2003 17:37 schreef Voice Of Doom het volgende:
nu maar afwachten tot alt-x alles een keer echt beu is...


Ach, als ik nu alles zou moeten opnoemen wat ik momenteel beu ben, dan barst Paul zijn database uit elkaar...
Maar mijn manier van leven is dat ik me daar overheen probeer te zetten en me weer concentreer op de leuke dingen... hoe moeilijk dat soms ook is...


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


Nar'Hyarmen
zonnetje
Usericon van Nar'Hyarmen
Posted 24-12-2003 18:22 by Nar'Hyarmen Profiel van Nar'Hyarmen

hm tsja. zelfmoord blijft altijd lastig

mijn tante zei laatst eens tegen mij dat ieder mens niet meer in zijn leven op zich draagt dan hij aankan.
en als je (zoals ik) dan ook nog gelooft in reincarnatie, dan kan je zelfmoord ook zien als een belangrijk leerproces.

zoals ik het vroeger zag was het meer als een heel moeilijk iets. een innerlijk dilemma. Mensen die zelfmoord plegen staan voor een enorme grote keuze, veel groter dan bedenken wat je wilt eten savonds, of of je ontslag wil nemen bij je werk of niet, of welke studie je gaat doen. De keuze is of je wilt leven of niet. En als je niet wilt leven, wat doe je dan eigenlijk? wat laat je achter, waar moet je afscheid van nemen. en als je wel wilt blijven leven... wat gebeurd er dan, heb je een verrot leven en iedereen om je heen is blij dat je er bent. en hoe ga je jezelf van kant maken als je wel dood wilt? alleen al die verschillende mogelijkheden, zouden mij al willen laten leven.

ik kan niet zeggen of het laf of moedig is of iets anders. Het is laf als je bedenkt dat mensen vluchten van het leven, omdat ze teveel problemen hebben en denken dat ze ze niet aankunnen. Maar als het een leerproces is, dan is het niet laf. dan doe je alleen maar wat je moet doen... en dan is het alleen maar moedig denk ik om zo'n keuze te maken.

zoiets


O'er the surging flood of sea my spirit flies...


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 24-12-2003 18:30 by Schaep Profiel van Schaep

Prachtig, die 'zoiets' aan het eind van je post.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 24-12-2003 18:41 by Snaack Profiel van Snaack

Ik begrijp niet hoe jullie kunnen oordelen over personen die zich in een situatie bevinden waar jullie je hopelijk nooit in zullen bevinden.

Zwak?? "The easy way out"?? Ieder mens heeft zijn breekpunt.. Dat jij het zelf niet om die reden zou doen zorgt er nog niet voor dat jij over een ander mag oordelen als hij dat wel doet.

Zelfbeschikkingsrecht vind ik een groot goed. Waarom zou iemand als hij het niet meer ziet zitten geen zelfmoord mogen plegen? Je leeft toch in essentie voor jezelf, niet voor anderen.. Kom op zeg..

Ook in mijn vriendinkring heeft zich helaas een zelfmoord voorgedaan, een vriend van me heeft zich vlak voor zijn 19e verjaardag opgehangen

Geen afscheidsbrief, uiteraard kwam hij niet suïcidaal over, hij leek niet depressief et cetera..

Het is uiteraard niet te bevatten waarom iemand zoiets gedaan heeft, maar ik respecteer zijn keuze en neem aan dat hij er een goede reden (voor zichzelf!!) voor gehad heeft.


ratje
X-tinXion
Usericon van ratje
Posted 24-12-2003 18:45 by ratje Profiel van ratjehttp://www.conradhultermans.com

quote:
Op 24 december 2003 18:41 schreef Snaack het volgende:
Ik begrijp niet hoe jullie kunnen oordelen over personen die zich in een situatie bevinden waar jullie je hopelijk nooit in zullen bevinden.

Zwak?? "The easy way out"?? Ieder mens heeft zijn breekpunt.. Dat jij het zelf niet om die reden zou doen zorgt er nog niet voor dat jij over een ander mag oordelen als hij dat wel doet.

Zelfbeschikkingsrecht vind ik een groot goed. Waarom zou iemand als hij het niet meer ziet zitten geen zelfmoord mogen plegen? Je leeft toch in essentie voor jezelf, niet voor anderen.. Kom op zeg..

Ook in mijn vriendinkring heeft zich helaas een zelfmoord voorgedaan, een vriend van me heeft zich vlak voor zijn 19e verjaardag opgehangen

Geen afscheidsbrief, uiteraard kwam hij niet suïcidaal over, hij leek niet depressief et cetera..

Het is uiteraard niet te bevatten waarom iemand zoiets gedaan heeft, maar ik respecteer zijn keuze en neem aan dat hij er een goede reden (voor zichzelf!!) voor gehad heeft.


you took my words!!!!! ik deel volkomen je mening....



Vampire John
alias Lord Neithan
Usericon van Vampire John
Posted 24-12-2003 18:47 by Vampire John Profiel van Vampire Johnhttp://www.lordsofmetal.nl; http://www.myspace.com/neithan_666; www.dynamo666.nl

Soms is zelfmoord niet laf, egoïstisch of wat dan ook, soms ook wel. Wat wel een probleem is, is dat zelfmoord niet verboden is en moord wel, en in sommige misbruikgevallen is dat onbegrijpelijk voor mijn primitief denkend brein. Een dader krijgt soms vijf jaar cel, het slachtoffer levenslang. En soms is een uitweg beter dan levenslang. Nee, het is gelukkig niet persoonlijk, maar dit zijn gevallen waarin er toch iets niet klopt.

Zelfmoord? Ik zou het niet doen, maar goed...


Metal zonder gitaren is als een bordeel zonder hoeren, en dat is ook maar gewoon een huis...


Elfensteen
Usericon van Elfensteen
Posted 24-12-2003 18:48 by Elfensteen Profiel van Elfensteen

ben het 100% met je eens! (mag wel in de krant )

In Amerika zijn er wel straffen op zelfmoord geloof ik..

[Dit bericht is gewijzigd door Elfensteen op 24-12-2003 18:48]


Dismembered
sterf
Usericon van Dismembered
Posted 24-12-2003 18:51 by Dismembered Profiel van Dismembered

ik zou nooit zelfmoord plegen,ik denk dat ik daarvoor te laf ben.

[Dit bericht is gewijzigd door Dismembered op 24-12-2003 18:53]


I love the smell of napalm in the morning!


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 24-12-2003 18:53 by varanus (Speciaal lid) Profiel van varanus

quote:
Op 24 december 2003 18:48 schreef Elfensteen het volgende:
ben het 100% met je eens! (mag wel in de krant )

In Amerika zijn er wel straffen op zelfmoord geloof ik..


Haha,straffen op zelfmoord*proest het uit*



spelfout weggehaald...


Voice Of Doom
kotsende chaoot
Usericon van Voice Of Doom
Posted 24-12-2003 18:59 by Voice Of Doom Profiel van Voice Of Doom

grappig ja...lachen met die Amerikanen...


I've got no trust to give, I've got no heart to break, Nothing for me to fucking lose, because I never had a fucking thing


Mistress
Usericon van Mistress
Posted 24-12-2003 19:31 by Mistress Profiel van Mistress

Zelfmoord is inderdaad een persoonlijke keuze. Als je vind dat het leven geen zin meer heeft, waarom dan nog leven? Al vind ik niet dat ge direct u leven moet eindigen als alleen maar gedumpt bent ofzo(stom voorbeeldje).
Nee, ik vind dat ge niemand mag beoordelen omdat ze zelfmoord hebben gepleegd, je weet tenslotte niet altijd de reden!


kleine Micha Banaan
I like my metal heavy...
Usericon van kleine Micha Banaan
Posted 24-12-2003 19:38 by kleine Micha Banaan Profiel van kleine Micha Banaan

pfff alsof je alle redenen nodig hebt om iemand te beoordelen.


And my marlboro light


Immortella
Only the good die young!
Usericon van Immortella
Posted 24-12-2003 19:57 by Immortella Profiel van Immortella

quote:
Op 24 december 2003 19:38 schreef kleine Micha Banaan het volgende:
pfff alsof je alle redenen nodig hebt om iemand te beoordelen.


Iemand beoordelen (op zoiets) is sowieso niet aan ons lijkt me..


..."Hate can only create more hate"...


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 24-12-2003 21:28 by Mutilator (Moderator) Profiel van Mutilatorhttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 24 december 2003 18:48 schreef Elfensteen het volgende:
...
In Amerika zijn er wel straffen op zelfmoord geloof ik..


De doodstraf uiteraard!


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 24-12-2003 21:33 by Mutilator (Moderator) Profiel van Mutilatorhttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 24 december 2003 18:41 schreef Snaack het volgende:
..
Zelfbeschikkingsrecht vind ik een groot goed. Waarom zou iemand als hij het niet meer ziet zitten geen zelfmoord mogen plegen? Je leeft toch in essentie voor jezelf, niet voor anderen.. Kom op zeg..


Ik deel je mening over zelfbeschikking

quote:
Geen afscheidsbrief, uiteraard kwam hij niet suïcidaal over, hij leek niet depressief et cetera..

...


The unbearable lightness of being? Ik vind het enorm fascinerend wat er sluimert in de donkere spelonken van de psyche...

[Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 26-12-2003 22:58]


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Vinay
Usericon van Vinay
Posted 26-12-2003 21:41 by Vinay Profiel van Vinayhttp://www.myspace.com/vinaysananda

over zelfmoord :
ben het eens met voorgaande posts over zelfbeschikking maar er zijn verschillende gevallen die ook beschouwd dienen te worden,en waarbij andere acties dienen te worden ondernomen : als iemand ziek is ,en de kwaliteit van leven gaat achteruit , het leven wordt hierdoor te moeilijk voor die persoon , dan zou er wat aan gedaan kunnen worden om de kwaliteit te verbeteren bijvoorbeeld omstandigheden verbeteren van de zieke ,
als iemand slachtoffer is geweest,en als gevolg daarvan zelmoordneigingen heeft ,bijvoorbeeld mishandeling dan is zelfmoord niet de oplossing , maar de berechting van de dader , ook vanuit het perspectief van de maatschappij ,zodat de dader niet nog meer slachtoffers kan maken .

[Dit bericht is gewijzigd door Vinay op 26-12-2003 21:49]



ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 26-12-2003 22:16 by ghoulliette Profiel van ghoulliette

vandaag ging het bij discovery over de (zelf)dood van rock artiesten
lang leve kerst


BARABAS
CONTRACOINTELPRO
Usericon van BARABAS
Posted 26-12-2003 23:24 by BARABAS Profiel van BARABAS

Ik heb respect voor zelfmoordenaars.Je doet zoiets niet zomaar.


Lijst van het spoor 1. "Afvlakken van emoties" Markeerde het begin van een grote stilistische verandering voor de Dood. De werkelijke geluid van het album is veel meer technisch volleerd en progressiever dan eerdere inspanningen van de Dood.


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 26-12-2003 23:26 by Misanthrope Profiel van Misanthrope

quote:
Op 26 december 2003 23:24 schreef BARABAS het volgende:
Ik heb respect voor zelfmoordenaars.Je doet zoiets niet zomaar.

Heb je ook respect voor dieven? Die doen zoiets ook niet zomaar.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


BARABAS
CONTRACOINTELPRO
Usericon van BARABAS
Posted 26-12-2003 23:29 by BARABAS Profiel van BARABAS



Lijst van het spoor 1. "Afvlakken van emoties" Markeerde het begin van een grote stilistische verandering voor de Dood. De werkelijke geluid van het album is veel meer technisch volleerd en progressiever dan eerdere inspanningen van de Dood.


Nar'Hyarmen
zonnetje
Usericon van Nar'Hyarmen
Posted 27-12-2003 21:53 by Nar'Hyarmen Profiel van Nar'Hyarmen

quote:
Op 24 december 2003 18:30 schreef Schaep het volgende:
Prachtig, die 'zoiets' aan het eind van je post.


hm het ontkrachte heel mijn verhaal geloof ik, want niemand heeft er verder op gereageerd (jammer).

misschien was mijn idee toch niet zo goed dan als ik dacht


O'er the surging flood of sea my spirit flies...


Phriar
Hutkippie voor bok en spenen
Usericon van Phriar
Posted 30-12-2003 8:26 by Phriar Profiel van Phriarhttp://metal.20m.com

Maar als de enige reden is waarom je door blijft leven je familie en vrienden zijn die je nodig hebben terwijl je zelf met je hele wezen voelt dat je dood wil...

Zouden echten vrienden en de mensen van je familie echt willen dat jij zo lang en uitgerekt zou moeten lijden (ik heb het nu hier over ongeneeslijk ziek zijn bijvoorbeeld) omdat je hen anders pijn deed?

dat zou slechts een kwestie van egocentrisme vs. egocentrisme dan...


"Toen hij, in plaats van groenteman, besloot bakker te worden, waren de gevolgen niet te aubergine"


Jebes
Usericon van Jebes
Posted 30-12-2003 11:11 by Jebes Profiel van Jebeshttp://jebes.hyves.nl/#

quote:
Op 30 december 2003 8:26 schreef Phriar het volgende:
Maar als de enige reden is waarom je door blijft leven je familie en vrienden zijn die je nodig hebben terwijl je zelf met je hele wezen voelt dat je dood wil...

Zouden echten vrienden en de mensen van je familie echt willen dat jij zo lang en uitgerekt zou moeten lijden (ik heb het nu hier over ongeneeslijk ziek zijn bijvoorbeeld) omdat je hen anders pijn deed?

dat zou slechts een kwestie van egocentrisme vs. egocentrisme dan...


Mijn pa was ongeneeslijk ziek, en toen het echt heel slecht met hem ging en hij niks meer kon wilde hij ook niet meer leven. M'n pa wilde ook dat er euthanasie geregeld zou worden voor het geval dat het allemaal te lang duurde. Ik had het daar wel even moeilijk mee omdat het wel duidelijk was dat het dan heel snel zou gaan. Maar toen ik hem in bed zag liggen, compleet aan de goden overgeleverd toen had ik al snel het geval dat het beter was als hij snel zou overlijden. Gelukkig is hij vrij snel op natuurlijke wijze overleden (hoewel ik er op de dag van overlijden niet zo overdacht omdat het heel snel was gegaan)

In ieder geval kan ik me niet voorstellen dat je als familie, vriend(in) of andere aanverwant iemand wil laten lijden omdat jij er nog niet klaar voor bent om definitief afscheid van iemand te moeten nemen. Dat vind ik enorm egoistisch omdat je iemand langer laat lijden dan nodig is, want of het afscheid dagen of weken later is, de pijn voel je toch wel die wordt er echt niet minder op.


Hobsbawm: 'However strong and sincere the belief that magic would turn machine-gun bullets aside, it worked too rarely to make much difference' - http://www.myspace.com/ambulantrocks -


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen