IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Zelfmoord? deel 2 Vorige pagina | Volgende pagina
bas_bin_laden
WATCH ME ALL, in flames
Usericon van bas_bin_laden
Posted 07-02-2004 19:15 by bas_bin_laden Profiel van bas_bin_ladenhttp://www.thats-me.nl/metalhead

quote:
Op 7 februari 2004 16:35 schreef cerridwen het volgende:
ik denk dat mensen die zelfmoord plegen juist een winnaar zijn... een winnaar voor zichzelf, natuurlijk ook deels een verliezer, maar ze durfen het toe te geven... mensen die zelfmoord plegen, voelen zich zwaar kut, hebben waarscheinlijk veel meegemaakt, dingen die ze niet op kunnnen lossen... als ze er veel aan hebben gedaan om het op te lossen, en het lukt ze nog niet om gelukkig te worden, dat ze het maar op een andere manier oplossen, vind ik dat sterk! er is op het emotionele vlak erg veel lef en moed voor nodig om zoiets te doen! het is natuurlijk niet tof voor de nabestaande, die zich machteloos voelen, maar ik weet zeker dat voor de mensen die zelfmoord hebben gepleegd hun leven een hel was, en ik snap niet dat andere mensen dat niet in kunnen zien, dat ze echt niet verder wilden, en maar zeggen dat hij/zij gewoon ziek in zijn/haar hoofd is... dat ze zich niet in kunnne plaatsen in zijn gevoelens.. dan vraag ik me af, wie nou diegene is die ziek of gek is... een naast iemand van mij heeft zelfmoord gepleegd, en direct daarna, kregen wij op onze schuld, want wij zouden nix eraan gedaan hebben, wij zouden hem niet geprobeerd hebben gelukkig te maken, maar dat is absoluut niet waar... ik weet zeker dat diegene het nu veel beter heeft! dode mensen hebben (naar mijn mening) helemaal nix meer, kunnen dus ook nix meer voelen en doen! dat is toch een opluchting voor zon persoon?! dan is het toch alleen maar beter! dus nogmaals, respect voor diegene die zelfmoord hebben gepleegd en voor diegene die het nog gaan doen in de jaren dat de mensheid nog zal bestaan


overigens geldt dit niet voor alle gevallen hoor, kijk voor de mensen die eerst andere mensen bijvoorbeeld neerknallen en om dan onder hun straf uit te komen ofzo zichzelf ook ener gaan knallen, ja dat is een beetje jammer, maar voor de mensen wat echt met psychische dingen kampt... respect

je haalt de woorde uit mn mond ( niet letterlijk hoor )


yo yo wassup nigga bitches in da house


bas_bin_laden
WATCH ME ALL, in flames
Usericon van bas_bin_laden
Posted 07-02-2004 19:17 by bas_bin_laden Profiel van bas_bin_ladenhttp://www.thats-me.nl/metalhead

quote:
Op 7 februari 2004 16:48 schreef cerridwen het volgende:
maar om even het voorbeeld te nemen van diegene die ik ken...
die zat vanaf zijn 8e in de problemen, liep vanaf zijn 9e bij spychiaters etc. is een paar keer opgenomen geweest in van die instellingen voor dat soort mensen... maar het hielp nix... enkele woorden uit en brief die hij heeft achtergelaten was dat hij zich nooit gelukkig heeft gevoeld, dat hij altijd op het randje leefde. uiteindelijk heeft hij op zijn 18e (dus na 10 jaar strijd!!!) het heft in eigen handen genomen en zich opgehangen. nou sorry maar ik weet zeker dat hij het nu beter heeft, ik heb respect voor hem, en nog tig van zulke andere mensen, die het toch geprobeerd hebben, en alleen voor de mensen om zich heen, ik heb het zien gebeuren, vanaf het begin, ik snap waarom hij het heeft gedaan, en ik weet dat hij er goed aan heeft gedaan...

ja helemaal mee eens dan heb je geen leve.. alleen kut voor nabestaanden


yo yo wassup nigga bitches in da house


bas_bin_laden
WATCH ME ALL, in flames
Usericon van bas_bin_laden
Posted 07-02-2004 19:19 by bas_bin_laden Profiel van bas_bin_ladenhttp://www.thats-me.nl/metalhead

quote:
Op 7 februari 2004 16:53 schreef cerridwen het volgende:
nee zoals ik in me eerste post al zij, ik geloof dat als je dood gaat, er nix meer is, dus ook geen gevoel, in dat geval is dat toch beter als alle klote en depressieve gevoelens die hij eerder had? dat er geen mensen meer zijn, die je onderuit kan trappen, die je alleen nog maar meer naar de klote helpen, die heeft hij nu niet meer om zich heen, dat is toch ook beter?

ik geloof daar dus wel in, ik heb dus helemaal alle redenen om aan te nemen dat hij het beter zal hebben


yo yo wassup nigga bitches in da house


bas_bin_laden
WATCH ME ALL, in flames
Usericon van bas_bin_laden
Posted 07-02-2004 19:21 by bas_bin_laden Profiel van bas_bin_ladenhttp://www.thats-me.nl/metalhead

quote:
Op 7 februari 2004 17:00 schreef cerridwen het volgende:
maar ik heb ook nooit gezegd dat ik geen respect voor die mensen heb, daar heb ik nog meer respect voor, maar iedereen praat altijd zo negatief over mensen die zelfmoord hebben gepleegd, en dat vind ik absurt... in sommige gevallen tenminste... en ze praten niet alleen negatief over de mensen die zelfmoord hebben gepleegd, maar ook tegenover mensen eromheen... en voor die mensen heb ik dus absoluut geen respect.. die zou ik liever gehangd zien...

en dan zijn er ook nog mensen en die noemen ze lozers


yo yo wassup nigga bitches in da house


bas_bin_laden
WATCH ME ALL, in flames
Usericon van bas_bin_laden
Posted 07-02-2004 19:24 by bas_bin_laden Profiel van bas_bin_ladenhttp://www.thats-me.nl/metalhead

quote:
Op 7 februari 2004 17:10 schreef cerridwen het volgende:
ja klopt... en daarom denk ik ook dat onderwerpen als depressies psychoses e.d wat meer onder de aandacht gebracht moeten worden, zodat er makkelijker over gepraat kan worden, zodat het niet meer iets is om je voor te schamen... zodat de stap minder groot is om hulp te zoeken... want dat is ook wat veel mensen niet doen...

nou psygiators hebben anders werk als n bakker... zijn berge mensen die ze hebben en in mijn vriende groep kan je er iig gewoon over praten.. waarom kan dat niet gewoon op andere plekke?


yo yo wassup nigga bitches in da house


bas_bin_laden
WATCH ME ALL, in flames
Usericon van bas_bin_laden
Posted 07-02-2004 19:28 by bas_bin_laden Profiel van bas_bin_ladenhttp://www.thats-me.nl/metalhead

quote:
Op 7 februari 2004 18:21 schreef altx het volgende:
Volgens mij is dat laatste ook puur de reden dat jij er weer bovenop gekomen bent (misschien nog niet helemaal, dat kan ik vanaf hier niet beoordelen, maar het begin is er ).

Want mensen die zichzelf zo zielig vinden, zonderen zich steeds verder af, praten steeds minder en minder en drukken zichzelf dus steeds verder die negatieve spiraal in en blijven dus depressief. Terwijl mensen die zich niet zielig vinden, juist op tijd hulp zoeken (al dan niet professioneel) en dus meestal niet eens echt depressief worden.


edit: Het klinkt misschien tegenstrijdig, maar zo gebeurt het in werkelijkheid wel...

klopt ja ... maar toch... zelfmoord moet het laatste zijn waar je aan denkt... en hoe komt het nou dat hij zichzelf niet zielig vond en de rest wel... meschien heeft dat te maken met de maten van depressie


yo yo wassup nigga bitches in da house


cerridwen
Usericon van cerridwen
Posted 07-02-2004 19:30 by cerridwen Profiel van cerridwen

quote:
Op 7 februari 2004 19:28 schreef bas_bin_laden het volgende:
klopt ja ... maar toch... zelfmoord moet het laatste zijn waar je aan denkt... en hoe komt het nou dat hij zichzelf niet zielig vond en de rest wel... meschien heeft dat te maken met de maten van depressie


hij = zij... het ging in dit geval (dacht ik) over dat ik erboven op kwam... want die hij, van eerder int verhaal, heeft zichzelf opgehangen... (verduideling van het verhaal )


we light on a candle on an earth we've made into a hell and pretend were in heaven


' '
Usericon van ' '
Posted 07-02-2004 19:54 by ' ' Profiel van ' 'http://www.aardtmann.tk/

Misschien kan de naam van dit topic worden veranderd in "Zelfmoord? Poging 2"


"Natur ist Sunde, Geist ist Teufel"


Infaustus
Fetus Eater
Usericon van Infaustus
Posted 07-02-2004 20:05 by Infaustus Profiel van Infaustus

hahahahaha


No meat is sweater


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 07-02-2004 20:23 by altx Profiel van altx

quote:
Op 7 februari 2004 19:30 schreef cerridwen het volgende:
hij = zij... het ging in dit geval (dacht ik) over dat ik erboven op kwam... want die hij, van eerder int verhaal, heeft zichzelf opgehangen... (verduideling van het verhaal )


Inderdaad, ik doelde op jou.


quote:
Op 7 februari 2004 16:35 schreef cerridwen het volgende:
ik denk dat mensen die zelfmoord plegen juist een winnaar zijn... een winnaar voor zichzelf, natuurlijk ook deels een verliezer, maar ze durfen het toe te geven... mensen die zelfmoord plegen, voelen zich zwaar kut, hebben waarscheinlijk veel meegemaakt, dingen die ze niet op kunnnen lossen... als ze er veel aan hebben gedaan om het op te lossen, en het lukt ze nog niet om gelukkig te worden, dat ze het maar op een andere manier oplossen, vind ik dat sterk! er is op het emotionele vlak erg veel lef en moed voor nodig om zoiets te doen! het is natuurlijk niet tof voor de nabestaande, die zich machteloos voelen, maar ik weet zeker dat voor de mensen die zelfmoord hebben gepleegd hun leven een hel was, en ik snap niet dat andere mensen dat niet in kunnen zien, dat ze echt niet verder wilden, en maar zeggen dat hij/zij gewoon ziek in zijn/haar hoofd is... dat ze zich niet in kunnne plaatsen in zijn gevoelens.. dan vraag ik me af, wie nou diegene is die ziek of gek is... een naast iemand van mij heeft zelfmoord gepleegd, en direct daarna, kregen wij op onze schuld, want wij zouden nix eraan gedaan hebben, wij zouden hem niet geprobeerd hebben gelukkig te maken, maar dat is absoluut niet waar... ik weet zeker dat diegene het nu veel beter heeft! dode mensen hebben (naar mijn mening) helemaal nix meer, kunnen dus ook nix meer voelen en doen! dat is toch een opluchting voor zon persoon?! dan is het toch alleen maar beter! dus nogmaals, respect voor diegene die zelfmoord hebben gepleegd en voor diegene die het nog gaan doen in de jaren dat de mensheid nog zal bestaan


overigens geldt dit niet voor alle gevallen hoor, kijk voor de mensen die eerst andere mensen bijvoorbeeld neerknallen en om dan onder hun straf uit te komen ofzo zichzelf ook ener gaan knallen, ja dat is een beetje jammer, maar voor de mensen wat echt met psychische dingen kampt... respect


Hier kan ik het dus pertinent niet mee eens zijn...

De enige manier om als winnaar uit zo'n situatie te komen is om met die neerslachtigheid om te leren gaan en ervoor te zorgen dat je van die depressie af komt, maar zelfmoord is gewoon niet de oplossing. Ik realiseer me terdege dat het in sommige gevallen ontzettend moeilijk kan zijn, maar het probleem met dit soort mensen is - zoals ik ook al eerder gezegd heb - dat ze zich juist steeds verder gaan afzonderen en er juist helemaal niks aan doen om van die depressie af te komen. Ik zie het zo vaak om me heen dat mensen juist het tegengestelde gaan doen van wat ze eigenlijk moeten doen...
Maar je zei zelf al dat zo iemand zelfmoord pleegt omdat het hem niet lukt om met zijn gevoelens om te gaan. Dus als iets niet lukt, ben je een winnaar???

By the way, dat de schuld bij jullie gelegd werd, is natuurlijk absoluut onterecht. De enige "schuldige" is de persoon zelf.


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


bas_bin_laden
WATCH ME ALL, in flames
Usericon van bas_bin_laden
Posted 07-02-2004 21:43 by bas_bin_laden Profiel van bas_bin_ladenhttp://www.thats-me.nl/metalhead

quote:
Op 7 februari 2004 19:30 schreef cerridwen het volgende:
hij = zij... het ging in dit geval (dacht ik) over dat ik erboven op kwam... want die hij, van eerder int verhaal, heeft zichzelf opgehangen... (verduideling van het verhaal )

oke maar ik bedoelde met deze quote, dat het ook nog aan de mate van depresivieteit kan liggen.. tenminste dat lijkt mij soort van logisch


yo yo wassup nigga bitches in da house


BARABAS
CONTRACOINTELPRO
Usericon van BARABAS
Posted 08-02-2004 1:37 by BARABAS Profiel van BARABAS

quote:
Op 7 februari 2004 17:35 schreef ' ' het volgende:
Mijn punt: groei hersenen.
Bwahahaha, als je mij dood wil hebben van het lachen moet je zoiets recht in m'n gezicht zeggen


Lijst van het spoor 1. "Afvlakken van emoties" Markeerde het begin van een grote stilistische verandering voor de Dood. De werkelijke geluid van het album is veel meer technisch volleerd en progressiever dan eerdere inspanningen van de Dood.


' '
Usericon van ' '
Posted 08-02-2004 4:28 by ' ' Profiel van ' 'http://www.aardtmann.tk/

BARABAS, groei hersenen.


"Natur ist Sunde, Geist ist Teufel"


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 08-02-2004 17:15 by altx Profiel van altx

quote:
Op 7 februari 2004 18:10 schreef altx het volgende:
Ik bedoel ook absoluut NIET dat mensen met me mee moeten gaan huilen. Die ene keer dat dat gebeurde, voelde ik me er ook alleen maar ongemakkelijk bij.

Maar door met je vrienden over je problemen te praten krijg je toch wel een beter beeld van waarom je je zo k*t voelt. Maar verder ben ik ook absoluut niet iemand die zichzelf zo zielig vindt of zo... Ik bedoel, m'n moeder is degene die ziek is, niet ik...


Om dit nog ff wat te nuanceren: Ik heb zelf een gigantisch relativeringsvermogen. Ik heb vrij snel zoiets van "het is helemaal niet zo erg" of "het had in ieder geval nog veel erger kunnen zijn", terwijl mensen die (zogenaamd) depressief zijn, op een gegeven moment van elke mug een olifant gaan maken, of van een olifant een nóg grotere olifant (voor de duidelijkheid: niet iedereen natuurlijk).


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


Immortella
Only the good die young!
Usericon van Immortella
Posted 08-02-2004 17:23 by Immortella Profiel van Immortella

quote:
Op 7 februari 2004 19:24 schreef bas_bin_laden het volgende:
nou psygiators hebben anders werk als n bakker... zijn berge mensen die ze hebben en in mijn vriende groep kan je er iig gewoon over praten.. waarom kan dat niet gewoon op andere plekke?


Nou wil ik niet lullig doen hoor.. Maar.. Psygiators??


..."Hate can only create more hate"...


queen_of_hell
Usericon van queen_of_hell
Posted 08-02-2004 18:25 by queen_of_hell Profiel van queen_of_hellhttp://groups.msn.com/darkduiveltje

Daar sta ik dan in het holst van de nacht
Is dit het dan, Waar ik zolang op heb gewacht?
Doet het pijn of voel ik niets.
Ik wist niet dat het zo moeilijk was
Ik kijk nog eens goed naar beneden
Vroeger liep ik gelukkig over deze stoep
Maar dat was toch erg lang geleden?
Mijn ouders verloren,
Door mijn vriendje gedumpt,
Al mijn vrienden verdwenen
Door iedereen verlaten
Geen drukte om me heen
Kan nergens over praten
Nu sta ik hier in het holst van de nacht
Wie had dit nou gedacht
Toen de drukte om me heen
Heel erg gepest
En nu op dit moment de dodelijke stilte, de leegte in mijn hart
Zometeen is alles voorbij, en zijn mijn zorgen verdwenen
Mijn leven was een grote fout
Ik open de ramen, en voel de wind, zo koud.
Ik spring en mijn leven is nu uit
De stilte, de spanning, de regen, de wind, de drukte
Haar vrienden, haar ouders, haar leven..

7 februarie 2004 23:46
Bibi

.:zelfgemaakt:.

ik vind zelfmoord heewl erg.. ik vind het trouwens absoluut niet laf..


I'm the curse in your heart, and I hope you Rott in heaven.


bas_bin_laden
WATCH ME ALL, in flames
Usericon van bas_bin_laden
Posted 08-02-2004 21:56 by bas_bin_laden Profiel van bas_bin_ladenhttp://www.thats-me.nl/metalhead

quote:
Op 8 februari 2004 17:23 schreef Immortella het volgende:
Nou wil ik niet lullig doen hoor.. Maar.. Psygiators??

ik neem aan dat er mensen zijn die mij (met het mindere iq) ook kunnen begrijpen


yo yo wassup nigga bitches in da house


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 08-02-2004 22:32 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 8 februari 2004 21:56 schreef bas_bin_laden het volgende:
ik neem aan dat er mensen zijn die mij (met het mindere iq) ook kunnen begrijpen

wat staat er dan

Maar waarom geeft iedereen depressiviteit als oorzaak van zelfmoord, bij depressiviteit kom het juist minder snel voor.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 08-02-2004 22:36 by Misanthrope Profiel van Misanthrope

quote:
Op 8 februari 2004 18:25 schreef queen_of_hell het volgende:
ik vind zelfmoord heewl erg.. ik vind het trouwens absoluut niet laf..
Jah, heewl erug kewl.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Wilf de Nepviking
Usericon van Wilf de Nepviking
Posted 08-02-2004 23:56 by Wilf de Nepviking Profiel van Wilf de Nepvikinghttp://www.klankontwerp.nl

Zelfmoord, hopla. Jammer, toch een aantal toffe mensen aan verloren. Meestal in een opwelling. Oké ze waren niet allemaal even happy maar goed, een fles drank helpt een boel.

Ik vind het jammer dat ze dood zijn, maar goed, ieder z'n keuze. Ik vind het zelf niks. Tenzij ik weet dat ik toch al dood ga. Dan is het wel ludiek om uit een vliegtuig te springen zonder chute bijvoorbeeld.


Ein volk, ein reich, ein Mohammed (v.z.m.h.)


bas_bin_laden
WATCH ME ALL, in flames
Usericon van bas_bin_laden
Posted 09-02-2004 8:49 by bas_bin_laden Profiel van bas_bin_ladenhttp://www.thats-me.nl/metalhead

quote:
Op 8 februari 2004 22:32 schreef ElitE het volgende:
wat staat er dan

Maar waarom geeft iedereen depressiviteit als oorzaak van zelfmoord, bij depressiviteit kom het juist minder snel voor.

dus als jij op en top in je vel zit pleeg jij zelfmoord ?


yo yo wassup nigga bitches in da house


BARABAS
CONTRACOINTELPRO
Usericon van BARABAS
Posted 10-02-2004 0:37 by BARABAS Profiel van BARABAS

quote:
Op 9 februari 2004 8:49 schreef bas_bin_laden het volgende:
dus als jij op en top in je vel zit pleeg jij zelfmoord ?
Er zijn gevallen bekent van mensen die de laatste weken van hun leven uitzonderlijk vrolijk waren


Lijst van het spoor 1. "Afvlakken van emoties" Markeerde het begin van een grote stilistische verandering voor de Dood. De werkelijke geluid van het album is veel meer technisch volleerd en progressiever dan eerdere inspanningen van de Dood.


winters rage
I am my own savior
Usericon van winters rage
Posted 10-02-2004 1:34 by winters rage Profiel van winters rage

quote:
Op 8 februari 2004 18:25 schreef queen_of_hell het volgende:
Daar sta ik dan in het holst van de nacht
Is dit het dan, Waar ik zolang op heb gewacht?
Doet het pijn of voel ik niets.
Ik wist niet dat het zo moeilijk was
Ik kijk nog eens goed naar beneden
Vroeger liep ik gelukkig over deze stoep
Maar dat was toch erg lang geleden?
Mijn ouders verloren,
Door mijn vriendje gedumpt,
Al mijn vrienden verdwenen
Door iedereen verlaten
Geen drukte om me heen
Kan nergens over praten
Nu sta ik hier in het holst van de nacht
Wie had dit nou gedacht
Toen de drukte om me heen
Heel erg gepest
En nu op dit moment de dodelijke stilte, de leegte in mijn hart
Zometeen is alles voorbij, en zijn mijn zorgen verdwenen
Mijn leven was een grote fout
Ik open de ramen, en voel de wind, zo koud.
Ik spring en mijn leven is nu uit
De stilte, de spanning, de regen, de wind, de drukte
Haar vrienden, haar ouders, haar leven..

7 februarie 2004 23:46
Bibi

.:zelfgemaakt:.

ik vind zelfmoord heewl erg.. ik vind het trouwens absoluut niet laf..

pistool kopen?


My madness, my sadness


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 10-02-2004 1:59 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 9 februari 2004 8:49 schreef bas_bin_laden het volgende:
dus als jij op en top in je vel zit pleeg jij zelfmoord ?

dat zeg ik ook niet
maar depressief zijn is juist een manier om je gevoel te verwerken, je kan ook je gevoel verstoppen, vrolijk zijn en als het gevoel teveel word opeens suicidiaal worden, maar voor de rest heel vrolijk.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Carnagath
Een beetje vreemd ...
Usericon van Carnagath
Posted 10-02-2004 2:06 by Carnagath Profiel van Carnagathhttp://carnalleftovers.com

Ik lek ook alweer! YAY!!!

En ik ben zat ...............



Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen